- Bogdan1974
- OP
- 23 mesaje
- din 30 Dec 2005
Bogdan1974
- Mesaje scrise: 23
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2005
- Mesaj Privat
Va atasez un articol simpatic.....cam asa sta treaba la Uncle Sam
Diesel-uri europene de lux interzise in SUA
Multi americani inca mai cred ca “diesel” este o marca de jeansi, un actoras cu lipici la public sau o marca de bere europeana, nu prea gustoasa. Cu o astfel de conceptie nu este de mirare ca masinile diesel nu fac casa buna cu Unchiul Sam.
Prin anii 1970 si 1980 cei care mai aveau habar ce inseamna un motor diesel au retinut “esentialul”: un motor zgomotos, greoi si foarte urat mirositor, din cauza tobei de esapament. Uneori face un nor mare de fum negru si este cea mai sigura metoda pentru a-ti imbolnavi vecinii din tot cartierul de cancer.
Chiar daca in toata lumea motorul diesel este cel care are grija de portofelul tau si de resursele energetice, in SUA, din cauza ofertelor de motoare hibride (benzina/energie electrica) imaginatia americanilor nu porneste cand dai la cheie.
Ce daca exista modele de lux, cu motoare diesel foarte performante, economice si “verzi”, Unchiul Sam continua sa zica “No way!” motorizarior diesel. Or fi de vina normele anti-poluare? Sau mai degraba teama americanilor ca nu cumva masinile lor care oricum nu conving la export s-ar indrepta frumos incolonate spre muzeu, in fata unui VW Lupo, care consuma 3l/100km? Motorina, bineinteles ...
Poate daca la decernarea premiilor Oscar toti ar veni intr-un automobil diesel sau Oprah ar circula cu motorina, conceptia s-ar schimba.
De exemplu, in anumite state, cum ar fi Maine, Massachusetts,Vermont, New York si California nu iti poti cumpara sub nicio forma un VW Jetta TDI sau un Mercedes-Benz E-Class diesel. In aceste state trebuie sa intrebi la un dealer local daca se importa si versiunea diesel a masinii dorite. Dar, chiar daca se importa, taxele s-ar putea sa te infioare, astfel incat investitia sa se amortizeze in doua secole de mers continuu cu masinuta ta diesel.
Exista trei explicatii pentru lipsa modelelor diesel in viziunea jurnalistilor de la Forbes, dar niciuna nu se refera la pretul mic al benzinei:
1.Imagine negativa (Povestea cu cancerul care se raspandeste in tot cartierul)
2.Lipsa interventiei statului in incurajarea folosirii de motoare diesel
3.Regulile foarte stricte privind poluarea
Diesel-uri de lux care nu calca pe sol american, decat in varianta pe benzina:
Audi A6
Frumos, “destept”, dar benzinar. Chiar daca in Europa variantele TDI sunt prima optiune, in SUA este de domeniul SF.
BMW Seria 7
Pretul este format din sase cifre, dar nu si pentru varianta diesel, care nu exista
Land Rover Range Rover
Mare, foarte puternic, elegant, gurmand. Benzina ramane regina.
Mercedes-Benz S-Class
Masina de reprezentare, dar fidela benzinariilor. Motor mare, dupa posibilitati...
Volvo XC 90
In Europa exista o varianta diesel de 163 de cai putere. Sorry, dar nu si pentru America.
Sursa: Forbes.com
Diesel-uri europene de lux interzise in SUA
Multi americani inca mai cred ca “diesel” este o marca de jeansi, un actoras cu lipici la public sau o marca de bere europeana, nu prea gustoasa. Cu o astfel de conceptie nu este de mirare ca masinile diesel nu fac casa buna cu Unchiul Sam.
Prin anii 1970 si 1980 cei care mai aveau habar ce inseamna un motor diesel au retinut “esentialul”: un motor zgomotos, greoi si foarte urat mirositor, din cauza tobei de esapament. Uneori face un nor mare de fum negru si este cea mai sigura metoda pentru a-ti imbolnavi vecinii din tot cartierul de cancer.
Chiar daca in toata lumea motorul diesel este cel care are grija de portofelul tau si de resursele energetice, in SUA, din cauza ofertelor de motoare hibride (benzina/energie electrica) imaginatia americanilor nu porneste cand dai la cheie.
Ce daca exista modele de lux, cu motoare diesel foarte performante, economice si “verzi”, Unchiul Sam continua sa zica “No way!” motorizarior diesel. Or fi de vina normele anti-poluare? Sau mai degraba teama americanilor ca nu cumva masinile lor care oricum nu conving la export s-ar indrepta frumos incolonate spre muzeu, in fata unui VW Lupo, care consuma 3l/100km? Motorina, bineinteles ...
Poate daca la decernarea premiilor Oscar toti ar veni intr-un automobil diesel sau Oprah ar circula cu motorina, conceptia s-ar schimba.
De exemplu, in anumite state, cum ar fi Maine, Massachusetts,Vermont, New York si California nu iti poti cumpara sub nicio forma un VW Jetta TDI sau un Mercedes-Benz E-Class diesel. In aceste state trebuie sa intrebi la un dealer local daca se importa si versiunea diesel a masinii dorite. Dar, chiar daca se importa, taxele s-ar putea sa te infioare, astfel incat investitia sa se amortizeze in doua secole de mers continuu cu masinuta ta diesel.
Exista trei explicatii pentru lipsa modelelor diesel in viziunea jurnalistilor de la Forbes, dar niciuna nu se refera la pretul mic al benzinei:
1.Imagine negativa (Povestea cu cancerul care se raspandeste in tot cartierul)
2.Lipsa interventiei statului in incurajarea folosirii de motoare diesel
3.Regulile foarte stricte privind poluarea
Diesel-uri de lux care nu calca pe sol american, decat in varianta pe benzina:
Audi A6
Frumos, “destept”, dar benzinar. Chiar daca in Europa variantele TDI sunt prima optiune, in SUA este de domeniul SF.
BMW Seria 7
Pretul este format din sase cifre, dar nu si pentru varianta diesel, care nu exista
Land Rover Range Rover
Mare, foarte puternic, elegant, gurmand. Benzina ramane regina.
Mercedes-Benz S-Class
Masina de reprezentare, dar fidela benzinariilor. Motor mare, dupa posibilitati...
Volvo XC 90
In Europa exista o varianta diesel de 163 de cai putere. Sorry, dar nu si pentru America.
Sursa: Forbes.com
- radzxx
- **
- 200 mesaje
- din 28 Jul 2005
- sibiu
radzxx
- Mesaje scrise: 200
- Locatie: sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2005
- Mesaj Privat
ccred ca pana la urma problema e in alta parte...pana amercianii vor circula inca cu 3 dolari/galon si pana nu vor renunta la tendintele expansioniste in lumea araba, nici n=o sa-si faca probleme legate de consum, mediul e prea putin interesant pentru ei (vezi neaderarea la protocolul de la Kyoto)...e parerea mea...sper sa nu supar fanii celebrei AXE....de aia ei opresc motorul cand alimenteaza...altfel n-ar reusi sa-l umple niciodata....la ce consumuri au masinile lor
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
- Bogdan1974
- OP
- 23 mesaje
- din 30 Dec 2005
Bogdan1974
- Mesaje scrise: 23
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2005
- Mesaj Privat