Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • mariuss1

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 2,o dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2008

  • Mesaj Privat
am un opel astra g caravan din 2001,motor y20 dth. acum cateva zile i-am curatat egr-ul,nu am gasit decat foarte multa zgura,membrana este intacta,acum as vrea sa-i curat si sorbul,dar nu prea stiu cum,rog daca cineva a mai avut aceasta problema sa ma ajute,multumesc!
Skip ads

  • ZRM

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1996 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
la ce spui tu sorb, la cel din rezervor?
  • mariuss1

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 2,o dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2008

  • Mesaj Privat
da, la cel din rezervor,dar l-am curatat si acum e totul ok
  • kid_alex

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2000 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cum l-ai curatat unde se afla ai dat rezervorul jos? te org spune-mi si mie ca si eu trebuie sa il curat
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,583
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
kid_alex a scris:Cum l-ai curatat unde se afla ai dat rezervorul jos? te org spune-mi si mie ca si eu trebuie sa il curat
. De preferabil este bine sa faca mecanicul aceasta problema.
Nu tb sa dai rezervorul jos ,ci tb sa dai perna din spate (sezutul) in fata si acolo ai o chestie rotunda de culoare neagra .Se da capacul acela negru jos ,se desfac conductele cele 2 apoi se da capacul de tabla la o parte si ajungi la sorb--se desface sorbul si ca sa iti faci idee despre ce vei gasi acolo uitate in acest topic
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=46517
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
gabi: de ce zici ca trebuie sa umble mecanicul?
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,583
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
asta este doar parerea mea ,unde nu stiu ,nu umblu ,greu de facut nu este, dar pt siguranta mea e de preferabil sa faca cineva care a mai umblat la un rezervor
  • Me & Astra

  • Mesaje scrise: 191
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2000 x 20 dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Daca tot vrei sa te cureti sorbul, scoate si rezervorul si spala-l daca vrei sa faci cum zice romanul "o treaba gospodareasca" Smile. S-ar putea sa te uimeasca ce iese din el.
  • claudiu_opel

  • Mesaje scrise: 281
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2008

  • Mesaj Privat
salut! fara nici o suparare nu mai faceti trimitere catre mecanic pentru orice fleac(exista persoane care pana si pentru un bec merg la service),si acum legat de discutie daca vrei sa faci o treaba si sa cureti putin si prin rezervor poti merge pana se aprinde becul de la motorina(asta ca sa nu mai ai motorina multa de scurs),ridici partea de sezut a banchetei si in mocheta vei gasi o decupare. Ridici mocheta acolo si vei gasi un capac negru, bagi surubelnita pe langa el si-l scoti.Aici vei gasi furtunele de tur si retur pe care le scoti exact ca pe cele de la filtru de motorina, scoti mufa de la plutitor si cureti bine in jur ca sa nu-ti cada mizerie inauntru cand vei desface capacul. Cu o surubelnita mai boanta la varf bati ca sa rotesti piesa care tine capacul pe rezervor pana scapa si incerci sa scoti capacul prin tragere tinand de stuturi;NU IL AJUTA CU SURUBELNITA ca s-ar putea sa strici garnitura, doar trage de el ca iese. Ai ajuns in rezervor de unde poti scoate cana prin apasare pe cele trei cleme care iarasi este etansata cu o garnitura. Acolo in cana vei gasi sorbul te care-l scoti prin tragere si rasucire.In cana care ti-a ramas in rezervor poti sa gesesti ceva mizerie,eu am gasit foarte putina si sorbul era curat. Daca vrei sa scoti si mizeria din rezervor(la mine era putina parafina) bagi un furtun si sufli ca sa dizloci mizeria si apoi prin sifonare poti sa tragi combustibilul ramas si sa-l pui la decantat pt ca el se sedimenteaza(daca asta e saracie 4 l de motorina).In mare cam asta ar fi si sa stii ca nu e greu.
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,583
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Claudiu fara nici o suparare nu sa nascut nimeni invatat sa faca acest lucru din prima ,poate tu te-ai nascut cu acest har. ,si cred ca daca nu esti sigur pe ceea ce faci mai bine platesti un meserias (ca doar nu costa o avere) si iti spun ca iese altfel treaba.
Fa-ne un tutorial cu poze sa vedem cu totii aceste proceduri.
Scuze de off-topic
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@Claudiu_opel : poti detalia toate operatiunile necesare pentru scoaterea pompei . Eventual daca ai putea pune niste poze macar cu acest capac ce se afla sub bancheta din spate. Am incercat sa-l scot prin rotire insa mi-a fost frica sa-l fortez.
Eu am benzina Z16XEP si vreau sa fac aceasta operatiune si in acest sens as dori sa cunosc toti pasii necesari .
Este identic ca la motorina ?
  • claudiu_opel

  • Mesaje scrise: 281
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Salut! Capacul iese cu putin ajutor cu o surubelnita, nu iese prin rotire pentru ca este un capac cu umar circular; cat despre pompa eu unul nu am pompa de transport pentru ca pompa de alimentare este in pompa de injectie la motorul y20dth, in rezervor la y20dth nu este decat un sorb.Si da va voi pune un tutorial daca asta e problema dar nu mai mereti la service daca nu aveti 2 maini pe o parte, si daca vreti sa aflati de ce nu mai merg in service eu va voi povesti la discutii legate de serviceuri.
  • kid_alex

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2000 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2008

  • Mesaj Privat
e usor de curatat nu e greu. m-am speriat ce am gasit acolo. era mizerie adunata in sorb se lipea ca o meduza. am schimbat si filtrul de motorina si merge perfect masina. pana acuma. sper sa nu faca iar faze. merci de sfaturi
  • claudiu_opel

  • Mesaje scrise: 281
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Dap multumesc pentru atentionare gabiopel "nu mai mereti la service daca nu aveti 2 maini pe o parte" am vrut sa spun ca "doar nu aveti doua maini pe o parte"
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,583
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
cred ca este mai important sa dam detalii colegilor care nu stiu ce pasi tb urmati pt a ajunge la rezervor ,chiar si cu poze(un mic tutorial --ajut si eu cu ceva poze, am vazut ca explicatii sunt dar mai tb poze si explicatiile pas cu pas) ,nu cred ca este nevoie de impungeri pe forum .In rest drumuri bune.
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,583
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
pina una alta uitati aici un tutorial despre curatarea sorbului si respectiv a rezervorului,valabil la toata gama astra g indiferent de motorizare
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=47077
  • claudiu_opel

  • Mesaje scrise: 281
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2008

  • Mesaj Privat
da asa este dar cu mentiunea ca nu numai ca se poate scoate sorbul, dar se poate desface si sita care este din 2 parti

si dupa ce se scoate sorbul se poate vedea si supapa(al carei cap ciuperca se vede deasupra), atentie sa nu o pierdeti.Rolul ei este de a retine motorina in cana la un nivel mai ridicat decat cel din rezervor; in mers datorita miscarii combustibilului, acesta intra prin partea de jos aerul din cana fiind eliberat prin aceasta supapa.Supapa functioneaza doar in sensul iesirii din cana catre rezervor.Iata ce am gasit eu la acea supapa:

Pentru cel care a initiat topicu: ai rezolvat sau ai mers in service? Smile
  • mariano

  • Mesaje scrise: 941
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Pentru Claudiu_Opel

Sa inteleg bine, tu recomanzi verificarea sorbului din rezervor? Exista posibilitatea de a gasi acolo niscaiva mizerie, chiar daca am fost atent la ce benzinarii am alimentat?
  • ririnel

  • Mesaje scrise: 2,078
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2007

  • Mesaj Privat
A avut cineva anumite simtome la masina care au disparut dupa curatarea sorbului/rezervorului?
  • claudiu_opel

  • Mesaje scrise: 281
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Pentru mariano: nu recomand neaparat verificare, dar la cat de usor se face este bine sa umbli din cand in cand(o data pe an) pentru ca nici de la peco nu am incredere deplina; am luat de la peco si am pus-o la decantat si am constatat ca exista mizerie sau/si parafina in mod aleator,adica nu intotdeauna exista si chesta nu tine neaparat de tipul motorinei.
Pentru ririnel: pentru simptome intreaba-l pe kid alex ca el se vaita ca avea ceva probleme care spunea ca s-ar fi rezolvat.

Daca aveti mizerie in sorb in mers poate nu se simte mare lucru, dar dupa oprire motorina are tendinta sa se intoarca inapoi in rezervor.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR