interadi
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Dolj
- Masina: Agila 2003 1.0
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2008
- Mesaj Privat
buna tuturor,
nu stiu daca gresesc dar nu am gasit problema mea in nici o discutie. am o agila din 2003 cu motor z10xe care nu mai porneste
nu se aprinde nici un martor la bord dar am doua coduri de eroare :0170 si 0340. cand incerc sa o pornesc parca nu ar avea compresie si zgomotul ce se aude este destul de ciudat. aveam un zgomot ciudat in mersul motorului si inainte dar am zis ca daca este lantul de la distributie se mai poate circula 10-15 zile. un alt simptom a fost acela ca avea putere mereu mai mica. finalul a fost asa cum am zis ca la o pornire nu a mai pornit. as vrea sa aud parerile celor care se pricep sau au experienta si care au bunavointa sa ma ajute. as vrea sa stiu daca sunt si posesori din Craiova cate stiu un mecanic BUN unde sa pot apela in SIGURANTA chiar daca pretul este mai mare am si un fisier audio cu sunetul care il face dar nu il pot atasa
cu stima,
Adrian
nu stiu daca gresesc dar nu am gasit problema mea in nici o discutie. am o agila din 2003 cu motor z10xe care nu mai porneste
nu se aprinde nici un martor la bord dar am doua coduri de eroare :0170 si 0340. cand incerc sa o pornesc parca nu ar avea compresie si zgomotul ce se aude este destul de ciudat. aveam un zgomot ciudat in mersul motorului si inainte dar am zis ca daca este lantul de la distributie se mai poate circula 10-15 zile. un alt simptom a fost acela ca avea putere mereu mai mica. finalul a fost asa cum am zis ca la o pornire nu a mai pornit. as vrea sa aud parerile celor care se pricep sau au experienta si care au bunavointa sa ma ajute. as vrea sa stiu daca sunt si posesori din Craiova cate stiu un mecanic BUN unde sa pot apela in SIGURANTA chiar daca pretul este mai mare am si un fisier audio cu sunetul care il face dar nu il pot atasa
cu stima,
Adrian
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
interadi
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Dolj
- Masina: Agila 2003 1.0
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2008
- Mesaj Privat
buna ziua,
v-am trimis un mail pe yahoo la ceare am atasat si un fisier audio caci pe forum nu stiu cum sa il postez.
as fi desfcut eu motorul sa vad ce este devina dar fara nici un fel de inormatii e mai greu dar o sa o fac.
oricum as vrea sa stiu cum pot sa gasesc piese le originale la pret bun si mai ales sa stiu de la un avizat tot ce trebuie schimbat. sper ca nu incalc regulile forumului
mltumesc pentru intelegere
v-am trimis un mail pe yahoo la ceare am atasat si un fisier audio caci pe forum nu stiu cum sa il postez.
as fi desfcut eu motorul sa vad ce este devina dar fara nici un fel de inormatii e mai greu dar o sa o fac.
oricum as vrea sa stiu cum pot sa gasesc piese le originale la pret bun si mai ales sa stiu de la un avizat tot ce trebuie schimbat. sper ca nu incalc regulile forumului
mltumesc pentru intelegere
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
interadi
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Dolj
- Masina: Agila 2003 1.0
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2008
- Mesaj Privat
interadi
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Dolj
- Masina: Agila 2003 1.0
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Treaba e urita. Daca o luam la costuri e mai rentabil un motor SH complet echipat, plus ca al tau chiar facut va consuma ulei. Poti opta si pe unul de 1,2L ca oricum trebuie sa ajungi la RAR ca l-ai schimbat. De la tine tot ce este bun scoti la vinzare ca sunt destui cumparatori.
Treaba cu saritul distributiei nu era de la intinzator blocat ci de la faptul ca era uzat si dintii de la pinion vibrochen sunt varza.
Treaba cu saritul distributiei nu era de la intinzator blocat ci de la faptul ca era uzat si dintii de la pinion vibrochen sunt varza.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Uite un calcul, preturile :
-distributie 220euro
-supape 12x22=264euro
-piston complet echipat 110euro
-garnitura chiulasa 18euro
-diverse garnituri/suruburi/piulite min. 50euro
Preturile sunt pe original, total 662euro la care trebuie sa mai pui si manopera si nu uita ca va papa ulei, ghidurile supape si cilindri sunt afectate si la noi nimeni nu e in stare sa mai faca rectificari.
In locul tau as cumpara un motor cu 400 si mai recuperez din vinzari de componente.
Acum eu stiu un motor Z12XE complet, unul are doar 80,000km deci nici macar distributia nu trebuie inlocuita. Dau 500 pe motor si inca 100 pe catalizator, total 600euro. Bonus ma tiganesc sa-mi dea instalatia electrica ca difera putin si nu are sens sa te apuci tu sa tragi fire.
Acum la pret esti cam la fel dar ai un motor bun, mai puternic, curat si neumblat la el. Partea frumosa e ca tu te apuci si vinzi de pe al tau diverse, catalizator 100, axe came 2x100, chiulasa dezechipata 50, capac distributie (albertyyy e in limba dupa asa ceva) 40, vibrochen 100, tacheti, bobina inductie etc....in citeva luni daca te tii iti mai recuperezi cei 600euro bagati in motor SH.
-distributie 220euro
-supape 12x22=264euro
-piston complet echipat 110euro
-garnitura chiulasa 18euro
-diverse garnituri/suruburi/piulite min. 50euro
Preturile sunt pe original, total 662euro la care trebuie sa mai pui si manopera si nu uita ca va papa ulei, ghidurile supape si cilindri sunt afectate si la noi nimeni nu e in stare sa mai faca rectificari.
In locul tau as cumpara un motor cu 400 si mai recuperez din vinzari de componente.
Acum eu stiu un motor Z12XE complet, unul are doar 80,000km deci nici macar distributia nu trebuie inlocuita. Dau 500 pe motor si inca 100 pe catalizator, total 600euro. Bonus ma tiganesc sa-mi dea instalatia electrica ca difera putin si nu are sens sa te apuci tu sa tragi fire.
Acum la pret esti cam la fel dar ai un motor bun, mai puternic, curat si neumblat la el. Partea frumosa e ca tu te apuci si vinzi de pe al tau diverse, catalizator 100, axe came 2x100, chiulasa dezechipata 50, capac distributie (albertyyy e in limba dupa asa ceva) 40, vibrochen 100, tacheti, bobina inductie etc....in citeva luni daca te tii iti mai recuperezi cei 600euro bagati in motor SH.
interadi
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Dolj
- Masina: Agila 2003 1.0
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2008
- Mesaj Privat
Salut,
Stiu dar inca nu sunt hotarat
Problema e ca din ce mia spus cel ce conducea masina motorul incepuse sa consume ulei si apoi si apa de 1-2 luni si in plus am gasit si o spuma destul de abundenta pe capacul de la culbutori.
Ce nu inteleg este motivul pentru care se in tampla asta ca din ce stiu eu consumul de ulei se datoreaza faptului ca exista uzura la segmenti si cilindri. Daca este sa schimb motorul ziceti_mi si mie cum sta piata cu preturile in functie de km si model de motor. Supape am gasit produse de FRECIA sau OSVAT la 40/buc iar originale la 170/buc. La alte materiale nu stiu preturile. Pistonul cel lovit ziceam sa il incarc si sa il refac la o firma pe plan local. Mai sunt si alte piese ce trebuie inlocuite? Cat costa kitul de la distributie?
Multumesc anticipat
Stiu dar inca nu sunt hotarat
Problema e ca din ce mia spus cel ce conducea masina motorul incepuse sa consume ulei si apoi si apa de 1-2 luni si in plus am gasit si o spuma destul de abundenta pe capacul de la culbutori.
Ce nu inteleg este motivul pentru care se in tampla asta ca din ce stiu eu consumul de ulei se datoreaza faptului ca exista uzura la segmenti si cilindri. Daca este sa schimb motorul ziceti_mi si mie cum sta piata cu preturile in functie de km si model de motor. Supape am gasit produse de FRECIA sau OSVAT la 40/buc iar originale la 170/buc. La alte materiale nu stiu preturile. Pistonul cel lovit ziceam sa il incarc si sa il refac la o firma pe plan local. Mai sunt si alte piese ce trebuie inlocuite? Cat costa kitul de la distributie?
Multumesc anticipat
interadi
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Dolj
- Masina: Agila 2003 1.0
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2008
- Mesaj Privat
Multumesc pentru precizari, eu ampostat mesajul de mai sus inainte sa vead precizarile de la ora 12,58. E idee buna dar nu stiu ce consum are unul de 1,2 mai ales in oras si daca se potriveste cu cutia care o am acum pe masina. O alta intrebare este unde se afla acel motor acu si daca sunt sigur de km de la bord
Ramane sa ma mai gandesc sa vad ce hotarare iau
Multumesc
Ramane sa ma mai gandesc sa vad ce hotarare iau
Multumesc
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
1. consumul in oras aglomerat creste cu 1-2L, nu cred ca Craiova e aglomerata, poti opta tot pentru 1L daca tii la consum si mergi preponderent urban
2. cutia de viteze este tot F12 dar difera rapoartele, diferentele nu sunt mari, unii nici macar nu si-au dat seama ca au alta cutie
3. stiu in Alba 2 motoare 1,2L, unul sigur are 80,000km, celalalt nu mai retin, oricum ar fi omul e de incredere si nu e pus pe teapa
4. daca vrei cutie de 1,2L cred ca are si o vinzi pe a ta sau o dai in schimb cu o diferenta ceva...
5. sfatul meu dupa poze si ce spui e sa nu mai bagi bani in el, altul si de pe al tau vinzi ce este bun ca sa mai acoperi din bani
2. cutia de viteze este tot F12 dar difera rapoartele, diferentele nu sunt mari, unii nici macar nu si-au dat seama ca au alta cutie
3. stiu in Alba 2 motoare 1,2L, unul sigur are 80,000km, celalalt nu mai retin, oricum ar fi omul e de incredere si nu e pus pe teapa
4. daca vrei cutie de 1,2L cred ca are si o vinzi pe a ta sau o dai in schimb cu o diferenta ceva...
5. sfatul meu dupa poze si ce spui e sa nu mai bagi bani in el, altul si de pe al tau vinzi ce este bun ca sa mai acoperi din bani
- stefan_10
- **
- 251 mesaje
- din 04 Aug 2007
- Corsa 2001 Z10XE
- Dolj
stefan_10
- Mesaje scrise: 251
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2007
- Mesaj Privat
Am vazut si eu motorul si este intr-adevar destul de afectat.
Patinele au un grad de uzura f. avansat (sunt sapate santuri in ele), intinzatorul era blocat, iar pinioanele sunt tocite bine de tot. Rezultatul s-a vazut. Toate supapele de evacuare sunt distruse (una rupta de tot, iar restul indoite). In schimb, supapele de admisie au scapat. Problema este ca un piston este destul de grav afectat: unde a lovit supapa, a sapat un mic sant in el.
In mod normal, pistonul respectiv se poate incarca cu sudura (este in Craiova un atelier care poate face asa ceva). Ca rezultat, oricum nu cred ca se va putea compara cu un piston nou,s-ar putea sa rezulte un piston dezechilibrat sau , in cazuri extreme, sa nu reziste sudura in timp. (am mai facut manevra cu sudura, cand modificam pistoane pentru raliuri, dar nu le foloseam niciodata mai mult de 10.000 km, alergate ce-i drept . Totusi, daca discutam despre o utilizare indelungata, nu stiu sigur cum se va comporta ). Acum, oricum ar trebui masurat alezajului cilindrului (desi cilindrii par ok ca uzura) ,avand in vedere ca motorul are destui km, si s-ar putea sa constatam ca trebuie trecut la o cota de reparatie si alezat blocul, ceea ce normal, nu se poate face doar pentru un piston. Iar sa schimbi trei pistoane + segmenti..... e prea scump.
Mai zice dl. Cuciureanu de ghidurile de supape : eu cred ca nu au fost afectate prea tare, dar, tot asa, pana nu masuram exact,... nu se poate stii.
Astfel fiind datele, daca este sa calculam un pret al reparatiei, nu se merita.
Daca, printr-un noroc, totusi, ghidurile la supape ar fi ok, supapele de admisie nu trebuie schimbate ,alezajele cilindrilor ok, sa tina si faza cu sudura pistonului, reparatia nu ar mai fi la fel de costisitoare.
Inca ceva, cred ca oricum ar trebui schimbati segmentii... e pacat sa dai pistonul afara si sa bagi acceasi segmenti.
Patinele au un grad de uzura f. avansat (sunt sapate santuri in ele), intinzatorul era blocat, iar pinioanele sunt tocite bine de tot. Rezultatul s-a vazut. Toate supapele de evacuare sunt distruse (una rupta de tot, iar restul indoite). In schimb, supapele de admisie au scapat. Problema este ca un piston este destul de grav afectat: unde a lovit supapa, a sapat un mic sant in el.
In mod normal, pistonul respectiv se poate incarca cu sudura (este in Craiova un atelier care poate face asa ceva). Ca rezultat, oricum nu cred ca se va putea compara cu un piston nou,s-ar putea sa rezulte un piston dezechilibrat sau , in cazuri extreme, sa nu reziste sudura in timp. (am mai facut manevra cu sudura, cand modificam pistoane pentru raliuri, dar nu le foloseam niciodata mai mult de 10.000 km, alergate ce-i drept . Totusi, daca discutam despre o utilizare indelungata, nu stiu sigur cum se va comporta ). Acum, oricum ar trebui masurat alezajului cilindrului (desi cilindrii par ok ca uzura) ,avand in vedere ca motorul are destui km, si s-ar putea sa constatam ca trebuie trecut la o cota de reparatie si alezat blocul, ceea ce normal, nu se poate face doar pentru un piston. Iar sa schimbi trei pistoane + segmenti..... e prea scump.
Mai zice dl. Cuciureanu de ghidurile de supape : eu cred ca nu au fost afectate prea tare, dar, tot asa, pana nu masuram exact,... nu se poate stii.
Astfel fiind datele, daca este sa calculam un pret al reparatiei, nu se merita.
Daca, printr-un noroc, totusi, ghidurile la supape ar fi ok, supapele de admisie nu trebuie schimbate ,alezajele cilindrilor ok, sa tina si faza cu sudura pistonului, reparatia nu ar mai fi la fel de costisitoare.
Inca ceva, cred ca oricum ar trebui schimbati segmentii... e pacat sa dai pistonul afara si sa bagi acceasi segmenti.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- stefan_10
- **
- 251 mesaje
- din 04 Aug 2007
- Corsa 2001 Z10XE
- Dolj
stefan_10
- Mesaje scrise: 251
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Segmentare in cazul in care te hotarasti sa faci motorul tau chiar merita, sigur ai depuneri pe segmenti de te sperii.
Acum ce vad eu in poza e ca sunt afectate si supape admisie pe cilindrii 2 si 3, am marcat cu galben :
Acum ramine de vazut ... daca Stefan gaseste pe undeva sa alezeze/rectifice cilindri daca prezinta ovalizare excesiva ... principalul ar fi la ghid supape de rectificat si de pus supape putin mai groase, cam asa se face.
Intimplarea nefericita a colegului e de genul schimba distributia cind tacane si nu te mai lua dupa toti mecanicii care spun ca nu trebe dom'le sau toate face asa.
Acum ce vad eu in poza e ca sunt afectate si supape admisie pe cilindrii 2 si 3, am marcat cu galben :
Acum ramine de vazut ... daca Stefan gaseste pe undeva sa alezeze/rectifice cilindri daca prezinta ovalizare excesiva ... principalul ar fi la ghid supape de rectificat si de pus supape putin mai groase, cam asa se face.
Intimplarea nefericita a colegului e de genul schimba distributia cind tacane si nu te mai lua dupa toti mecanicii care spun ca nu trebe dom'le sau toate face asa.
- stefan_10
- **
- 251 mesaje
- din 04 Aug 2007
- Corsa 2001 Z10XE
- Dolj
stefan_10
- Mesaje scrise: 251
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2007
- Mesaj Privat
de facut se cam poate face orice. Este in Craiova un atelier format dintr-o echipa de baieti din fosta divizie de prelucrari mecanice din fabrica de avioane....supermeseriasi si dotati corespunzator. Problema este doar daca merita efortul... financiar si psihic. Daca se ajunge sa se dea jos motorul si sa se faca bucati, si eu sunt de parere ca e mai bine de pus un alt motor. Oricum se vor descoperi probabil si alte piese care mai trebuiesc inlocuite.
- szilid
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Corsa 2002 Z10XE
- Timis
szilid
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
Aveti dreptate, asta se vede si se mai gandeste omul la unele lucruri, dar pe parcurs reiese ce mai trebuie schimbat.
Daca gaseste un motor bun atunci eu zic ca merita schimbat.
Am vazut caz de genul, si dupa o gramada de bani bagati in motor cand a tras omul linia putea sa cumpere un alt motor + ca sa mai trezit ca mananca ulei.
Trebuie gandit bine daca merita reparat.
Daca gaseste un motor bun atunci eu zic ca merita schimbat.
Am vazut caz de genul, si dupa o gramada de bani bagati in motor cand a tras omul linia putea sa cumpere un alt motor + ca sa mai trezit ca mananca ulei.
Trebuie gandit bine daca merita reparat.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
interadi azi am vorbit cu cineva la tel pentru proiectoare ceata, am aruncat o intrebare si de un motor Z10XE.
Are un Z10XE din 2003, 60,000km reali, complet cu toti senzorii pe el, pompa apa etc , nu intra alternator, electromotor, catalizator, throttle, ECU, pret 550euro. A spus si el ca daca era mai batrin e 500 dar asta e prea nou asa ca e 550. Acum daca vrei imi dai tel ca numarul il vei avea de la Stefan, eu nu mai pun al meu pe forum, va pun in contact si stabiliti voi restul. Omul e de incredere deci stai linistit, transport prin curier cam 150lei maxim, in rest la RAR iti trebuie numai o dovada/adeverinta (nu factura) ca a fost montat in service x tra la la...
Are un Z10XE din 2003, 60,000km reali, complet cu toti senzorii pe el, pompa apa etc , nu intra alternator, electromotor, catalizator, throttle, ECU, pret 550euro. A spus si el ca daca era mai batrin e 500 dar asta e prea nou asa ca e 550. Acum daca vrei imi dai tel ca numarul il vei avea de la Stefan, eu nu mai pun al meu pe forum, va pun in contact si stabiliti voi restul. Omul e de incredere deci stai linistit, transport prin curier cam 150lei maxim, in rest la RAR iti trebuie numai o dovada/adeverinta (nu factura) ca a fost montat in service x tra la la...
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Intimplarea nefericita a colegului e de genul schimba distributia cind tacane si nu te mai lua dupa toti mecanicii care spun ca nu trebe dom'le sau toate face asa.
Sa intelegem de aici ca problemele au fost generate de lantul de distributie?
Poate dati mai multe detalii despre conditiile in care s-a rupt acea supapa pentru a nu se intampla si la altii.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Nu de lant ca el se lungeste dar nu asa mult, problema e ca se uzeaza patinele, intinzatorul are un arc care se decaleste si pistonasul incepe sa scape ulei, nu mai intinde suficient, apar batai care maninca dintii de la pinioane si astfel sare.
Tu ai Y20DTH unde ai 2 lanturi scurte, 2 intinzatoare, 4 patine, difera foarte mult, la voi abia pe la 400,000km se schimba patinele si se verifica intinzatoarele eventual se inlocuiesc, lanturile duc si 800,000km.
Tu ai Y20DTH unde ai 2 lanturi scurte, 2 intinzatoare, 4 patine, difera foarte mult, la voi abia pe la 400,000km se schimba patinele si se verifica intinzatoarele eventual se inlocuiesc, lanturile duc si 800,000km.