CristianP
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2006
- Mesaj Privat
Va salut din nou.
Vroiam sa va mai aintreb daca cineva a avut vreodata o problema cu turbina sau vreun ansamblu de pe linga aceasta. Am avut acum 2 ani o problema ca nu intra turbina in functiune. Am fost la un specialist - profesor de motoare care a gasit ca electrovalva de vacuum nu cupleaza. Am reusit s-o desfac - e montat capacul cu presiune - si am vazut ca avea o membrana metalica semiruginita. Am curatat-o si a mers mai bine o perioada dupa care iar a facut asa. Am schimbat-o in final. Cert este ca am mers citiva kilometri fara aceasta piesa si va spun literalmente ca motorul zbura. Acum am senzatia ca si dupa acel schimb de piesa, iar nu mai are zvac. Adica imi este frica sa depasesc pe drumurile nationale, pentru ca nu are sprinteneala, creste viteza prea usor. A intampinat cineva probleme din astea? Am crezut ca sunt injectoarele, iar cei de la service au spus ca nu are nici o legatura. Poate mi se pare mie, desi apas pedala pina la fund si viteza creste sa spun ca la un diesel simplu, fara turbina. Are uneori momente cind mai are cite un zvac. Mai ales cind e mai rece motorul...odata incalzit se comporta ca un diesel simplu. Vreo parere sau indicatie?
Multumesc anticipat!
Vroiam sa va mai aintreb daca cineva a avut vreodata o problema cu turbina sau vreun ansamblu de pe linga aceasta. Am avut acum 2 ani o problema ca nu intra turbina in functiune. Am fost la un specialist - profesor de motoare care a gasit ca electrovalva de vacuum nu cupleaza. Am reusit s-o desfac - e montat capacul cu presiune - si am vazut ca avea o membrana metalica semiruginita. Am curatat-o si a mers mai bine o perioada dupa care iar a facut asa. Am schimbat-o in final. Cert este ca am mers citiva kilometri fara aceasta piesa si va spun literalmente ca motorul zbura. Acum am senzatia ca si dupa acel schimb de piesa, iar nu mai are zvac. Adica imi este frica sa depasesc pe drumurile nationale, pentru ca nu are sprinteneala, creste viteza prea usor. A intampinat cineva probleme din astea? Am crezut ca sunt injectoarele, iar cei de la service au spus ca nu are nici o legatura. Poate mi se pare mie, desi apas pedala pina la fund si viteza creste sa spun ca la un diesel simplu, fara turbina. Are uneori momente cind mai are cite un zvac. Mai ales cind e mai rece motorul...odata incalzit se comporta ca un diesel simplu. Vreo parere sau indicatie?
Multumesc anticipat!
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
CristianP
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2006
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
CristianP
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2006
- Mesaj Privat
necu
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2005
- Mesaj Privat
am patit si eu o chestie f ciudata azi.nu pornisem masina de o zi si dupa ce am plecat cu ea am observat ca nu mai ' trage'.am lasat sa se incalzeasca motorul dar tot asa facea.parca nu mai intra turbo desi eram cu pedala la fund.viteza creste usor dar nu mai zvacneste.mentionez ca trebuie sa schimb filtrul de motorina.sa fie de la asta??am dus-o la tester recent si a iesit totul ok.astept raspuns,ms
CristianP
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2006
- Mesaj Privat
Incearca sa scoti furtunul de la electrovalva de vacuum (cea din stinga sus - in stinga turbinei - e acoperita de furtunul gros al filtrului de aer si sa-l cuplezi direct la turbina sa vezi daca motorul capata 'energie'. Atunci va trebui sa cureti putin membranele electrovalvei. Asa am patit prima data. Nu e un sistem prea grozav asta. Eu mi-am dat seama ca electrovalva aceea este pusa sa protejeze motorul, ca sa nu se supratureze, dar se pare ca e cam prost conceputa sa se strice asa frecvent
tclaudiu
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Buc
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2005
- Mesaj Privat
Salut
Pt CristianP si Necu:
Eu am motor de 1.7DTI, care are turbina simpla, nu variabila ca a voastra. Dar din cele spuse eu zic sa faceti un mic test initial:
- imediat dupa filtrul de aer se afla debitmetrul de aer; scoateti mufa de la el si faceti o tura sa vedeti daca e vreo diferenta (o sa se aprinda martorul 'exhaust emissions' dar dupa ce puneti mufa la loc nu o sa se mai aprinda si se va sterge si din memorie eroarea dupa cateva porniri)
Daca se simte diferenta inseamna ca e debitmetrul defect. Daca nu, inseamna ca e de la electrovalva de vacuum sau poate de la valva EGR
Bafta, asteptam rezultate
Pt CristianP si Necu:
Eu am motor de 1.7DTI, care are turbina simpla, nu variabila ca a voastra. Dar din cele spuse eu zic sa faceti un mic test initial:
- imediat dupa filtrul de aer se afla debitmetrul de aer; scoateti mufa de la el si faceti o tura sa vedeti daca e vreo diferenta (o sa se aprinda martorul 'exhaust emissions' dar dupa ce puneti mufa la loc nu o sa se mai aprinda si se va sterge si din memorie eroarea dupa cateva porniri)
Daca se simte diferenta inseamna ca e debitmetrul defect. Daca nu, inseamna ca e de la electrovalva de vacuum sau poate de la valva EGR
Bafta, asteptam rezultate
CristianP
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2006
- Mesaj Privat
tclaudiu
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Buc
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2005
- Mesaj Privat
- BAZGANM
- ***
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
auziti mei fratilor omul asta are dreptae cu debit metru ala,dar mie mi se aprinde 'exhaust emissions' dimineata sau cind e umezeala si se stinge dupa 15 minute de functionare prin repornirea motorului,a si cind particip la deplasarea aia nenorocita din centru in treapta 1 a
de viteze tot variaza de nebun relantiul iar la reapasare a ambreiajului se linisteste[nu este necesara o apasare totala doar o palma cu piciorul] asta ce o mai fi?
de viteze tot variaza de nebun relantiul iar la reapasare a ambreiajului se linisteste[nu este necesara o apasare totala doar o palma cu piciorul] asta ce o mai fi?
tclaudiu
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Buc
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2005
- Mesaj Privat
In primul rand du-te la un test si vezi ce-ti spun, pt ca martorul resp se poate aprinde din mai multe cauze.
Eu cred ca ai probleme cu debitmetrul care iti tot da eroare, dar nu este complet defect. O sa-ti dea eroare tot mai des si intr-un final o sa se strice complet.
Daca l-ai schimbat recent si nu e original se poate sa fie prost. Eu l-am schimbat, ma bucurasem c-am dat doar 2,5mil pe el si dupa 2 luni a inceput sa-mi dea eroare.
Problema cu relantiul instabil poate fi de la alternator (de la releu, mai ales daca iti palpaie luminile in bord si farurile) sau de la valva EGR.
Da-ne mai multe date
Eu cred ca ai probleme cu debitmetrul care iti tot da eroare, dar nu este complet defect. O sa-ti dea eroare tot mai des si intr-un final o sa se strice complet.
Daca l-ai schimbat recent si nu e original se poate sa fie prost. Eu l-am schimbat, ma bucurasem c-am dat doar 2,5mil pe el si dupa 2 luni a inceput sa-mi dea eroare.
Problema cu relantiul instabil poate fi de la alternator (de la releu, mai ales daca iti palpaie luminile in bord si farurile) sau de la valva EGR.
Da-ne mai multe date
- BAZGANM
- ***
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
debitmetru e original![asambled in usa whit genuine parts] releul nu este de vina[relantiul este instabil pe plaje mari de turatie,in special la actionarea pedalei de ambreiaj] iar becul se aprinde cu regularitate cind este umezeala!nu aprinde becul de bujii[porneste sfert]a se mai aprinde si un bec ca o steluta linga un patrat[se aprinde pt scurt timp dar in acelasi timp se opreste turometru]!si la test nu au constatat alta defectiune decit una sau doua bujii arse si calculatorul de injectie ars[nu vede temperaturile] si atit restul fiind ok[atunci varia relantiul si luminile ca dracu] alte date nu stiu ce sa mai zic,asta e jaf
- BAZGANM
- ***
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
Vergi
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Tg-Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2006
- Mesaj Privat
salutare,poate sa imi indice careva cam de la ce turatie intra turbina in functie?Cineva (nu foarte avizat)spune ca ar intra de la 2500-2700 r/min.Adevarul e ca atunci cand am venit cu masinutza de la nemtzi auzeam acel "suierat" cam pe la 2500 r/min dar in oras la marea aglomeratie..niexam suierat
Merci
Merci
- bogdanene
- ***
- 695 mesaje
- din 11 Nov 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Buzau
bogdanene
- Mesaje scrise: 695
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2005
- Mesaj Privat
tclaudiu
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Buc
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2005
- Mesaj Privat
Turbosuflanta functioneaza tot timpul, se simte doar ca "intra" la o anumita turatie.
Diferenta este intre cele wastegate (mai vechi) si cele cu geometrie variabila. Turbosuflanta wastegate incepe sa dea putere motorului cam la 1800 rot/min. Cea cu geometrie variabila incepe sa dea putere progresiv dupa 1-2 sec dupa ce ai calcat acceleratia, dar tot peste 1800-2000 rot/min se simte cum trage masina.
"Fluieratul" incepe sa se auda pe undeva pe la 2500 ture.
Diferenta este intre cele wastegate (mai vechi) si cele cu geometrie variabila. Turbosuflanta wastegate incepe sa dea putere motorului cam la 1800 rot/min. Cea cu geometrie variabila incepe sa dea putere progresiv dupa 1-2 sec dupa ce ai calcat acceleratia, dar tot peste 1800-2000 rot/min se simte cum trage masina.
"Fluieratul" incepe sa se auda pe undeva pe la 2500 ture.
Vergi
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Tg-Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2006
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
tclaudiu
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Buc
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2005
- Mesaj Privat
Pedala de acceleratie are un senzor de pozitie si cand o calci brusc ECU stie ca ai nevoie de putere maxima.
Intr-adevar asa e, si la mine (motor 1.7 - turbina wastegate) cand accelerez usor d'abia pe la 2200 ture simti cum tasneste masina. Dar cand accelerez brusc tot trebuie sa astept pana pe la 1800 ture pana intra turbina (adica pana isi ridica turatia si incepe sa comprime aer). Aici, avantaj voi
Intr-adevar asa e, si la mine (motor 1.7 - turbina wastegate) cand accelerez usor d'abia pe la 2200 ture simti cum tasneste masina. Dar cand accelerez brusc tot trebuie sa astept pana pe la 1800 ture pana intra turbina (adica pana isi ridica turatia si incepe sa comprime aer). Aici, avantaj voi