Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  • Andrei Mihaltan

  • Mesaje scrise: 148
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 1995 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Buna ziua,

As dori sa aflu un raspuns de la posesorii de Vectra A, motor C20NE. Cum se conduce corect acest tip de motor? La cate turatii schimbati treptele? (la cati km/ora) Cum conduce-ti pt a avea un consum normal si cat este un consum normal pt acestr tip de motor?

Multumesc.
Skip ads

  • octav_bz

  • Mesaje scrise: 1,047
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2009 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Pentru ca am Vectra A cu acest motor de care sunt foarte multumit, hai sa incep eu. Eu schimb intre 2000-2500 rot/min, asta ptr ca cuplul maxim al acestui motor este la 2600 rot/min. Evita sa mergi subturat, in sensul sa ai in vit a 4-a 60 la ora(1500 rot/min) si sa o accelerezi. Motorul acela chiar trage, la turatii de peste 2500 rot fuge bine de tot. Si se duce asa pana la 180 km/h. Apoi creste mai greu pana la 200 210. Consumul la mine este f bun in afara (la viteze de pana in 130 km/h-6.5-7%). In oras se duce la 12-13%, cu aerul conditionat pornit, intr-un oras nu f aglomerat.
  • Andrei Mihaltan

  • Mesaje scrise: 148
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 1995 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Cam 6.5% - 7% am si eu consum in afara. In oras cam 9% - 10% facut asa estimativ.

Schimbatul treptelor in fac in felul urm.:
a-1-a - pornire de pe loc
a-2-a - 20-40 km/ora
a-3-a - 40-60 km/ora
a-4-a - 60-90 km/ora
a-5-a - peste 90 km/ora

Incerc si eu sa nu merg subturat, dar dupa cum zici tu sa nu merg la 60 km/ora cu viteza a-4-a, mie mi se pare sa in a-3-a la 60 km/ora motorul este destul de turat.

Mersi de sfaturi.
  • octav_bz

  • Mesaje scrise: 1,047
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2009 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2005

  • Mesaj Privat
A fost un exemplu ala, ia-l ca atare. Am vrut sa spun ca nu ii face bine motorului daca este la 1000-1500 ture si tu bagi piciorul in acceleratie.
  • Andrei Mihaltan

  • Mesaje scrise: 148
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 1995 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2008

  • Mesaj Privat
ok.
am inteles.

mersi.
  • Liviu_vectra

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2003 Z20NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Sunt perfect de acord cu octav. E la fel si consumul si la fel si schimbatul vitezelor. Mie imi place sa merg lejer cu 75-80 la ora intr-a 4-a si sa dau de vreun camion pe care sa il depasesc...ii dau a 3-a si atunci sa vezi ce frumos te duce...si te tot duce. Daca ai grija de motor te duce mult si bine. Cool
P.s. Esti din sibiu, oras sau judet? eu sunt din sighisoara
  • Andrei Mihaltan

  • Mesaje scrise: 148
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 1995 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Sunt din Sibiu. (oras)
  • Thunder_02

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2006

  • Mesaj Privat
La Vectra A trebuie luat in calcul tipul de cutie. Se stie ca ele sunt dotate cu cutii F16, insa acestea sunt de 2 tipuri. Si anume: F16 CR si F16 WR. Astfel: CR (close ratio = rapoarte scurte) si WR (wide ratio = rapoarte lungi).

Pana acum 2 saptamai am avut pe Vectra mea una cu rapoarte scurte iar acum am schimbat-o cu una cu rapoarte lungi. Exista o diferenta foarte mare intre ele:

CR:
1. pornitre de pe loc
2. 20 km/h
3. 40km/h
4. 60km/h
5. 80km/h
Astea toate cu schimb la 2500 - 3000 de turatii

WR:
1. pornire de pe loc
2. 20 km/h
3. 50 km/h
4. 70km/h
5. 100 km/h
De asemenea cu schimb la 2500 - 3000 de turatii.

Astfel, daca la CR la viteza de 120km/h am 3200 turatii, la cutia WR la 3200 turatii ai 155km/h (am testat ieri). Astfel stilurile de condus difera foarte mult de la o cutie la alta, si de aici si consumul de benzina. In cazul CR: acceleratie f.f. buna (am intrecut BMW 520i, A8 3.0 TDI, Touareg, si altele cu puteri mult mai mari decat a mea) la viteze de peste 120km/h devine galagioasa, insa se poate depasi in treapta a 5-a lejer, avantaj la depasiri, dezavantaj la consum in oras iarna, in conditii de trafic greu, fara AC am scos si 14%. La WR: Acceleratie mai lenta, dar mers mult mai linistit (viteze mari la turatie mica), consum mult mai bun (la urmatorul drum intins am sa calculez sa vad ce si cum... dar ca idee am alimentat de 200 RON pentru un drum de 850km format astfel: 40% drum intins 40% serpentine, 10% oras, 10% drum forestier). La un calcul rapid iese un consum de 6.25%, cu bagaje si la dus 4 in masina iar la intors 3 in masina.

Sper ca nu v-am ametit de cap. Nu mai scriu nimic altceva, astept doar intrebari, pentru a va putea ajuta.
  • Thunder_02

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Ca o completare, daca nu sunteti amatori de liniute la semafoare, recomand la toata lumea cutia cu rapoarte lungi.
  • octav_bz

  • Mesaje scrise: 1,047
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2009 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2005

  • Mesaj Privat
De acord cu ce ai scris mai sus, eu am cutie cu rapoarte lungi, la 3000 ture am fix 150 km/h.
  • Andrei Mihaltan

  • Mesaje scrise: 148
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 1995 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc de sfaturi.

Si eu am cutia tot cu rapoarte lungi.

Am pus aceasta intrebare pt ca imi era teama sa nu merg cu masina subturat. (la ureche simt daca se merge subturat dar vroiam sa stiu si la km/ora) Pana acum am condus doar masini cu motor de pana in 1.4 L.
  • vtodan

  • Mesaje scrise: 186
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Dupa mine cel mai indicat mod, de a schimba vitezele ii in felul urmator si anume:

- dupa ce schimbi viteza din mic in mare, cand lasi piciorul de pe ambreiaj, turatia motorului sa nu scada de 2000 de ture, deci sa ai minim 2000 de ture.

Consider regula asta buna si la benzina si la diesel, nu mi se pare o turatie mica daca ii sa te gandesti la o turatie minima acceptata, adica asta sa fie minimul unde motorul poate sa coboare,intr-un mers cat de cat normal, inafara de cand vrei sa incetinesti cu frana de motor, etc.
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Intrebari de incepator (nu aruncati cu pietre):

Am un vectra A din 92. Unde gasesc codul de pe cutia de viteze?
Motorul este C16NZ.
Am banuieli ca ar fi cutia cu rapoarte lungi. Spun asta deoarece cand urc un deal daca ii dau a 4-a scade viteza pe la 70-80kmph. Daca am 60 la ora si dau a 4-a nu mai creste nici de apas pedala pana in fund. Stati linistiti, doar am incercat, nu practic asta des. Deobicei nu calc acceleratia decat putin, maxim pana la jumatate, mai mult schimb viteza.
Cu a 3-a urc lejer pot sa ii dau si 100kmph, atat ca motorul incepe sa sune mai nervos. Smile
Tot asa daca merg pe drum drept cu 50 la ora si ii dau a 4-a incepe sa tremure, asa ca revin la a 3-a.
I-am dat de cateva ori cu a 2-a pana in 70kmph, merge ok, adica pana la 60 trage f tare, iar cu a 3-a urca la fel pana la 100.
Din motivele astea cred ca ar fi cutia cu rapoarte lungi, dar totusi as vrea sa ma asigur.

Referitor la sfatul lui vtodan: In felul acesta nu se uzeaza ambreajul in momentul cuplarii?

Astept sfaturile voastre.
  • vtodan

  • Mesaje scrise: 186
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2008

  • Mesaj Privat
[cj]sharky a scris:Intrebari de incepator (nu aruncati cu pietre):

Am un vectra A din 92. Unde gasesc codul de pe cutia de viteze?
Motorul este C16NZ.
Am banuieli ca ar fi cutia cu rapoarte lungi. Spun asta deoarece cand urc un deal daca ii dau a 4-a scade viteza pe la 70-80kmph. Daca am 60 la ora si dau a 4-a nu mai creste nici de apas pedala pana in fund. Stati linistiti, doar am incercat, nu practic asta des. Deobicei nu calc acceleratia decat putin, maxim pana la jumatate, mai mult schimb viteza.
Cu a 3-a urc lejer pot sa ii dau si 100kmph, atat ca motorul incepe sa sune mai nervos. Smile
Tot asa daca merg pe drum drept cu 50 la ora si ii dau a 4-a incepe sa tremure, asa ca revin la a 3-a.
I-am dat de cateva ori cu a 2-a pana in 70kmph, merge ok, adica pana la 60 trage f tare, iar cu a 3-a urca la fel pana la 100.
Din motivele astea cred ca ar fi cutia cu rapoarte lungi, dar totusi as vrea sa ma asigur.

Referitor la sfatul lui vtodan: In felul acesta nu se uzeaza ambreajul in momentul cuplarii?

Astept sfaturile voastre.


In felul asta, nu uzezi ambreiajul si ai un condus normal.
Iar in ce priveste urcatul dealurilor, ii bine sa le urci cu masina in viteze mai mici, adica a 2-a si a 3-a, asta in functie de panta si de viteza cu care circulai inainte sa urci la deal.
  • been

  • Mesaje scrise: 265
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2008

  • Mesaj Privat
salut...

cand se uzeaza ambreiajul in ce conditii de mers?

ms
  • vtodan

  • Mesaje scrise: 186
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Ambreiajul se uzeaza in conditiile de mers subturat pe suprefete de deal, daca iti faci obicei sa iti sprijini piciorul pe ambreiaj si dupa ce ai schimbat treapta de viteza, daca ii dai in gura tot timpul, etc.
Si mai sunt si alte situatii in care poti ramane fara ambreiaj.
  • Dhragos

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 1993 2.0i C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Asta inseamana k eu am cutia de viteze cu rapoarte lungi (WD), avand in vedere k la 3000 rpm am fix 140km/h. Eu schimb viteza dupa 2000rpm si am un consum in afara orasului de 6-7% iar in oras in jur de 10%. Chiar daca puterea maxima (cp) a acestui motor e undeva pe la 5200 rpm, el incepe sa se "infinga"dupa 3000rpm si imi asigura suficienta putere in depasiri.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR