Pericol cu pietonii astia...
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
livcro are Z17DTH unde injectia e guvernata de ECU si ala spune sa nu coboare turatia sub valoarea de ralanti sau sa aiba engine load prea mare, masina merge singura la deal ca orice euro4.
Y20DTH cum are Irina nu stie asta, e putin mai lent in gindire dar daca te joci putin din pedale dupa ce pleaca merge si el singur la deal.
Irina, te vei obisnui cu "balena" asta repede. Fa oleaca de scoala pe un deal liber inafara orasului, dupa ce termini partea cu asfaltul mergi pe cimp dar ud sa fie ca te inveti pentru la iarna (nu glumesc) sau iarba uda, dupa asta fa porniri cu spatele in rampa inclusiv parcare. Dupa ce o sa-ti reuseasca jocul de picioare sa vezi ce o sa dai din ele in jurul masinii .
Si eu pe vremuri injuram ambreiajele care tineau unde vroiau ele, schimbatoare de Dacie unde nu nimeresti etc, acum ma urc in orice masina si plec cu ea de parca o stiu de o caruta de ani, doar putin exercitiu si experienta trebuie.
Y20DTH cum are Irina nu stie asta, e putin mai lent in gindire dar daca te joci putin din pedale dupa ce pleaca merge si el singur la deal.
Irina, te vei obisnui cu "balena" asta repede. Fa oleaca de scoala pe un deal liber inafara orasului, dupa ce termini partea cu asfaltul mergi pe cimp dar ud sa fie ca te inveti pentru la iarna (nu glumesc) sau iarba uda, dupa asta fa porniri cu spatele in rampa inclusiv parcare. Dupa ce o sa-ti reuseasca jocul de picioare sa vezi ce o sa dai din ele in jurul masinii .
Si eu pe vremuri injuram ambreiajele care tineau unde vroiau ele, schimbatoare de Dacie unde nu nimeresti etc, acum ma urc in orice masina si plec cu ea de parca o stiu de o caruta de ani, doar putin exercitiu si experienta trebuie.
- GianyP
- **
- 430 mesaje
- din 13 Sep 2008
- Meriva 2003 Z16XE
- Dambovita
GianyP
- Mesaje scrise: 430
- Locatie: Dambovita
- Masina: Meriva 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2008
- Mesaj Privat
Pe mine ma mira faptul sa aud ca la motor de 2.0 l si diesel pe deasupra,moare motorul ,cand defapt nici nu-ti trebuie sa folosesti acceleratia ,daca eliberezi ambreiajul foarte incet. Exista si o vorba ; "DIESEL-ul porneste mai greu ,dar si cand porneste greu il mai opresti" .Totul tine de experienta fiecaruia.
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- cozmino
- ***
- 992 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Corsa 2014
- Bucuresti
cozmino
- Mesaje scrise: 992
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Un subiect interesant, cel putin pentru mine . M-am obisnuit de pe timpul cand faceam scoala de soferi sa plec din rampa doar cu ajutorul frana-ambreiaj .
Insa, va rog sa ma scuzati ca deviez un pic . Eu tot timpul cand plec de pe loc, folosesc doar ambreiajul. Adica debreiez repede dupa care apas pedala de acceleratie , nu plec cu ea turata peste turatia de relanti . Masina nu se chinuie sa plece de loc, dar am citit pe prima pagina ceva care m-a pus pe ganduri .
Poate duce asta la uzarea prematura a ambreiajului ? Sa revin la vechiul obicei si sa plec cu ea turata de pe loc ?
Insa, va rog sa ma scuzati ca deviez un pic . Eu tot timpul cand plec de pe loc, folosesc doar ambreiajul. Adica debreiez repede dupa care apas pedala de acceleratie , nu plec cu ea turata peste turatia de relanti . Masina nu se chinuie sa plece de loc, dar am citit pe prima pagina ceva care m-a pus pe ganduri .
Poate duce asta la uzarea prematura a ambreiajului ? Sa revin la vechiul obicei si sa plec cu ea turata de pe loc ?
irinuk26
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2009
- Mesaj Privat
nu fiti rautaciosi, pt toti exista un inceput, asa cum e si la mine pe masina asta
...E adevarat, la mine singura problema era ca nu am exersat suficient...acum, ma descurc asa si nu tin neaparat sa plec in "spate" cand mi-e lumea mai draga, la plecarea din rampa....cat despre uzarea ambreiajului prin metoda asta, e singura data cand aud asa ceva, pana si instructorii mi-au recomandat-o.
...E adevarat, la mine singura problema era ca nu am exersat suficient...acum, ma descurc asa si nu tin neaparat sa plec in "spate" cand mi-e lumea mai draga, la plecarea din rampa....cat despre uzarea ambreiajului prin metoda asta, e singura data cand aud asa ceva, pana si instructorii mi-au recomandat-o.
- GianyP
- **
- 430 mesaje
- din 13 Sep 2008
- Meriva 2003 Z16XE
- Dambovita
GianyP
- Mesaje scrise: 430
- Locatie: Dambovita
- Masina: Meriva 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2008
- Mesaj Privat
- mihdoi
- ***
- 720 mesaje
- din 30 Mai 2006
- Meriva 2016 B14NEL 77kW
- Bucuresti
mihdoi
- Mesaje scrise: 720
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2016 B14NEL 77kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2006
- Mesaj Privat
Interesanta problema.
Ceea ce spune colegul GianyP este foarte adevarat. Pe vremuri, cand pentru examen se faceau si cursuri in poligon, exista si proba rampei, ca sa-i zic asa, unde era obligatoriu sa te opresti timp de cateva secunde (in rampa, evident) , apoi sa pleci mai departe, iar militianul verifica sa nu ai aprinse stopurile de frana (adica sa nu tii piciorul pe pedala!). Ce mai tremurau apoi picioarele pe ambreiaj... Sau altii porneau de ziceai ca vor sa decoleze
Se pare ca actualii instructori, ori omit intentionat aceasta metoda,ori nu au dat examen in poligon.
Ceea ce spune colegul GianyP este foarte adevarat. Pe vremuri, cand pentru examen se faceau si cursuri in poligon, exista si proba rampei, ca sa-i zic asa, unde era obligatoriu sa te opresti timp de cateva secunde (in rampa, evident) , apoi sa pleci mai departe, iar militianul verifica sa nu ai aprinse stopurile de frana (adica sa nu tii piciorul pe pedala!). Ce mai tremurau apoi picioarele pe ambreiaj... Sau altii porneau de ziceai ca vor sa decoleze
Se pare ca actualii instructori, ori omit intentionat aceasta metoda,ori nu au dat examen in poligon.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Adevarul ca instructorii de azi si sistemul e de nota 4.
Eu la prima zi de scoala a venit masina acasa, m-am pus la volan si am plecat bine mersi si linistit sa lasam acasa elevul precedent, evident prin centru ca doar nu era sa-l lasam la autobuz. Cind i-a spus instructorul ca e prima ora cu mine si el avea 2 examene picate s-a facut rosu. Am plecat in poligon, acolo dupa ceva fitiiala a zis ca pierdem timpul si hai la plimbare. Un singur lucru nu am putut face, parcarea in rampa cu spatele ! M-a ucis cu aia si la mine draci ca nu iesea neam. Masina oricum era varza, am facut scoala 3 luni ca tot timpul era prin service...
Prin 1997 hop sa faca si nevasta scoala, DEZASTRU nu alta, instructorul de treaba dar sa o invete ceva IOC. Cind a fost la examen hop si eu fara jena in parcarea lor, ma vede politistul, o intreaba daca sunt sotul si spune ca ii da examenul ca oricum ori te invata el soferie ori nu vezi masina de la el. Doi ani a plins la volan, fa asa, te uiti in oglinda si pe urma bagi semnal....toca toca pe capul ei ! Acum am baza in ea dar soacra de copilot inca are gura .
Eu la prima zi de scoala a venit masina acasa, m-am pus la volan si am plecat bine mersi si linistit sa lasam acasa elevul precedent, evident prin centru ca doar nu era sa-l lasam la autobuz. Cind i-a spus instructorul ca e prima ora cu mine si el avea 2 examene picate s-a facut rosu. Am plecat in poligon, acolo dupa ceva fitiiala a zis ca pierdem timpul si hai la plimbare. Un singur lucru nu am putut face, parcarea in rampa cu spatele ! M-a ucis cu aia si la mine draci ca nu iesea neam. Masina oricum era varza, am facut scoala 3 luni ca tot timpul era prin service...
Prin 1997 hop sa faca si nevasta scoala, DEZASTRU nu alta, instructorul de treaba dar sa o invete ceva IOC. Cind a fost la examen hop si eu fara jena in parcarea lor, ma vede politistul, o intreaba daca sunt sotul si spune ca ii da examenul ca oricum ori te invata el soferie ori nu vezi masina de la el. Doi ani a plins la volan, fa asa, te uiti in oglinda si pe urma bagi semnal....toca toca pe capul ei ! Acum am baza in ea dar soacra de copilot inca are gura .
- GianyP
- **
- 430 mesaje
- din 13 Sep 2008
- Meriva 2003 Z16XE
- Dambovita
GianyP
- Mesaje scrise: 430
- Locatie: Dambovita
- Masina: Meriva 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2008
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Adevarul ca instructorii de azi si sistemul e de nota 4.
Eu la prima zi de scoala a venit masina acasa, m-am pus la volan si am plecat bine mersi si linistit sa lasam acasa elevul precedent, evident prin centru ca doar nu era sa-l lasam la autobuz. Cind i-a spus instructorul ca e prima ora cu mine si el avea 2 examene picate s-a facut rosu. Am plecat in poligon, acolo dupa ceva fitiiala a zis ca pierdem timpul si hai la plimbare. Un singur lucru nu am putut face, parcarea in rampa cu spatele ! M-a ucis cu aia si la mine draci ca nu iesea neam. Masina oricum era varza, am facut scoala 3 luni ca tot timpul era prin service...
Prin 1997 hop sa faca si nevasta scoala, DEZASTRU nu alta, instructorul de treaba dar sa o invete ceva IOC. Cind a fost la examen hop si eu fara jena in parcarea lor, ma vede politistul, o intreaba daca sunt sotul si spune ca ii da examenul ca oricum ori te invata el soferie ori nu vezi masina de la el. Doi ani a plins la volan, fa asa, te uiti in oglinda si pe urma bagi semnal....toca toca pe capul ei ! Acum am baza in ea dar soacra de copilot inca are gura .
Eu la prima zi de scoala a venit masina acasa, m-am pus la volan si am plecat bine mersi si linistit sa lasam acasa elevul precedent, evident prin centru ca doar nu era sa-l lasam la autobuz. Cind i-a spus instructorul ca e prima ora cu mine si el avea 2 examene picate s-a facut rosu. Am plecat in poligon, acolo dupa ceva fitiiala a zis ca pierdem timpul si hai la plimbare. Un singur lucru nu am putut face, parcarea in rampa cu spatele ! M-a ucis cu aia si la mine draci ca nu iesea neam. Masina oricum era varza, am facut scoala 3 luni ca tot timpul era prin service...
Prin 1997 hop sa faca si nevasta scoala, DEZASTRU nu alta, instructorul de treaba dar sa o invete ceva IOC. Cind a fost la examen hop si eu fara jena in parcarea lor, ma vede politistul, o intreaba daca sunt sotul si spune ca ii da examenul ca oricum ori te invata el soferie ori nu vezi masina de la el. Doi ani a plins la volan, fa asa, te uiti in oglinda si pe urma bagi semnal....toca toca pe capul ei ! Acum am baza in ea dar soacra de copilot inca are gura .
M-am amuzat foarte tare la cele spuse de tine, dar din pacate este foarte adevarat si spun asta deoarece cazurile noastre cu sotiile ,seamana de parca amandoua ar fi facut scoala impreuna,cu acelasi instructor.Si eu care credeam ca am nevasta ametita .Tot pe noi pica beleaua. Totusi cred ca treaba cu sofatul ,este o chestie cu ,care te nasti ,fiind aproape imposibil sa devii profesionist in a face ceva ,daca acel ceva nu-ti place. Meseria se mai si fura ,nu se n-vata mura-n gura.Fara sa ma laud ,dar cand m-am urcat prima data cu instructorul in camion ,mi-a spus sa fac rost de bani ,ca nu are rost sa-si piarda timpul cu mine.Asa ca o fi vina instructorilor,dar mai sunt devina si elevii.
- mihdoi
- ***
- 720 mesaje
- din 30 Mai 2006
- Meriva 2016 B14NEL 77kW
- Bucuresti
mihdoi
- Mesaje scrise: 720
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2016 B14NEL 77kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
Probabil se mai fac si acum ceva exercitii privind manevrele pe care le faceam noi in poligon dar actualii elevi nu mai au unde sa repete cu orele intrucat vechile poligoane au fost desfiintate iar terenurile retrocedate si nu poti bloca o strada doar pentru ca instructorul vrea sa te invete parcarea laterala. In plus, parcand intre masini, exista riscul avarierii acestora, risc inexistent pe vremea noastra intrucat jaloanele suspendate nu poteau decat sa lase mici zgarieturi.
Sistemul a fost preluat probabil de la vecinii mai experimentati in ale democratiei pentru ca si la ei se conduce dezastruos. In ultima pagina a topicului "sa ne descretim fruntile" este postat un filmulet din Ungaria in care se vede o femeie careia i-au trebuit 4 minute si jumatate pentru banala intoarcere din 3 miscari.
Sistemul a fost preluat probabil de la vecinii mai experimentati in ale democratiei pentru ca si la ei se conduce dezastruos. In ultima pagina a topicului "sa ne descretim fruntile" este postat un filmulet din Ungaria in care se vede o femeie careia i-au trebuit 4 minute si jumatate pentru banala intoarcere din 3 miscari.
mphlorin
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2008
- Mesaj Privat
asa ma chinui si eu cu a mea, dar e cu nasul pe sus, nu accepta comentarii de la altii, si s-a lasat de sportul asta.. idei cum sa o conving sa se apuce iar ?
ontopic acum : @irinuk26 : cum reusesti sa opresti monstrul ala de motor la pornirea de pe loc ? daca lasi usor ambreiajul, nici nu trebuie sa accelerezi, nici macar in rampa.. bine, pleci lent, ca un agabaritic.. dar na..
.......
Z17DTH unde injectia e guvernata de ECU si ala spune sa nu coboare turatia sub valoarea de ralanti sau sa aiba engine load prea mare, masina merge singura la deal ca orice euro4.
Y20DTH cum are Irina nu stie asta, e putin mai lent in gindire dar daca te joci putin din pedale dupa ce pleaca merge si el singur la deal.
......
Y20DTH am si eu si daca din treapta I ralanti, schimb II, se tureaza singur.. e vorba doar de cuplul motor care rezolva asta ? nu e vorba si de ECU ?
ontopic acum : @irinuk26 : cum reusesti sa opresti monstrul ala de motor la pornirea de pe loc ? daca lasi usor ambreiajul, nici nu trebuie sa accelerezi, nici macar in rampa.. bine, pleci lent, ca un agabaritic.. dar na..
.......
Z17DTH unde injectia e guvernata de ECU si ala spune sa nu coboare turatia sub valoarea de ralanti sau sa aiba engine load prea mare, masina merge singura la deal ca orice euro4.
Y20DTH cum are Irina nu stie asta, e putin mai lent in gindire dar daca te joci putin din pedale dupa ce pleaca merge si el singur la deal.
......
Y20DTH am si eu si daca din treapta I ralanti, schimb II, se tureaza singur.. e vorba doar de cuplul motor care rezolva asta ? nu e vorba si de ECU ?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
mphlorin sa lase nasul jos si fara comentarii ca nu suntem la scoala de maicute. Ce spui tu e corect ce spune ea e fals si abia de aici se porneste. O pui la volan cind nu e trafic greu (gasesti tu motiv gen bere sau te doare capul), la greseli minore o lasi in pace si-i spui acasa, la cele mai grave o atentionezi pe loc dar fara sa tipi ca mine ca face pe ea si iar plinsete, o incurajezi si spui bine chiar la chestii de doi bani ca se simpte bine cind primeste felicitari.
Y20DTH chiar pe Vectra nu face probleme la pornirea in rampa, la OpelFestPaltinis am codus-o pe a lui Sorin prin coclauri ca avea el o pata cu o bataie si sa ma i-a dracu' de s-a oprit motorul ala la mine, conteaza mult soferul.
Y20DTH chiar pe Vectra nu face probleme la pornirea in rampa, la OpelFestPaltinis am codus-o pe a lui Sorin prin coclauri ca avea el o pata cu o bataie si sa ma i-a dracu' de s-a oprit motorul ala la mine, conteaza mult soferul.
- george_fusneica
- ***
- 939 mesaje
- din 24 Jul 2007
- Agila 2001 Z12XE
- Alta tara
george_fusneica
- Mesaje scrise: 939
- Locatie: Alta tara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2007
- Mesaj Privat
Imi aduc si eu aminte vag de cum ma invata instructorul sa plec, cu metoda asta tampita cu ambreiajul si frana. Eu zic ca omoram masinile asa. Cea mai buna e antagonizarea ambreiajului cu acceleratia, cea cu care plecam pe drum drept, cu mentiunea ca se accelereaza mai tare. Exact cum spunea si Dan, e nevoie doar de practica.
- codrin
- **
- 477 mesaje
- din 30 Dec 2004
- Astra 2001 Z12XE
- Iasi
codrin
- Mesaje scrise: 477
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2004
- Mesaj Privat
Eu folosesc ambele metode si in ziua de azi , in functie de conditiile de aderenta .
Pe drum alunecos (zapada, gheata, polei , noroi) preponderent metoda ambreiaj-frana . Deasemeni si pe drumuri accidentate , de genul drumuri forestiere sau de munte .
Cert este ca de cand am carnet , si pana in prezent , nu am "omorat" nici un ambreiaj si nici o cutie de viteze la cele sase masini pe care le-am avut in decursul timpului sau la cele de servici .
Dimpotriva , consider ca metoda clasica ambreiaj-acceleratie duce la o uzura mai mare a discului de ambreiaj si forteaza mai mult transmisia masinii datorita cuplarii mai rapida a ambreiajului .
Pe drum alunecos (zapada, gheata, polei , noroi) preponderent metoda ambreiaj-frana . Deasemeni si pe drumuri accidentate , de genul drumuri forestiere sau de munte .
Cert este ca de cand am carnet , si pana in prezent , nu am "omorat" nici un ambreiaj si nici o cutie de viteze la cele sase masini pe care le-am avut in decursul timpului sau la cele de servici .
Dimpotriva , consider ca metoda clasica ambreiaj-acceleratie duce la o uzura mai mare a discului de ambreiaj si forteaza mai mult transmisia masinii datorita cuplarii mai rapida a ambreiajului .
- george_fusneica
- ***
- 939 mesaje
- din 24 Jul 2007
- Agila 2001 Z12XE
- Alta tara
george_fusneica
- Mesaje scrise: 939
- Locatie: Alta tara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2007
- Mesaj Privat
pai tocmai in ideea cuplarii rapde ambreiajul nu se uzeaza, pentru ca iti cupleaza rapid.
eu zic ca mai degraba se uzeaza daca sta si se freaca de volanta si se consuma.
ambreiajul nu se uzeaza cat este cuplat, ci in momentele intermediare care exista intre decuplarea completa si cuplarea completa. imagineaza-ti ca motorul se invarte cu 8-900 rpm la relanti si tu lasi usor discul pe volanta. discul atunci incepe sa se frece de volanta, dar nu cat sa pleci, ci numai cat sa stea masina pe loc.... eu abia atunci zic ca se uzeaza discul care sta fix pe o volanta care se invarte cu 800-900 rpm.
plecarea aia de 2 lei o invata instructorii astia de 2 lei din RO care nu te invata sa conduci, ci te invata cum sa iei carnetul.
De aia se conduce catastrofal in Romania.
Consider ca cea mai corecta plecare din rampa este cea cu frana de mana.....
eu zic ca mai degraba se uzeaza daca sta si se freaca de volanta si se consuma.
ambreiajul nu se uzeaza cat este cuplat, ci in momentele intermediare care exista intre decuplarea completa si cuplarea completa. imagineaza-ti ca motorul se invarte cu 8-900 rpm la relanti si tu lasi usor discul pe volanta. discul atunci incepe sa se frece de volanta, dar nu cat sa pleci, ci numai cat sa stea masina pe loc.... eu abia atunci zic ca se uzeaza discul care sta fix pe o volanta care se invarte cu 800-900 rpm.
plecarea aia de 2 lei o invata instructorii astia de 2 lei din RO care nu te invata sa conduci, ci te invata cum sa iei carnetul.
De aia se conduce catastrofal in Romania.
Consider ca cea mai corecta plecare din rampa este cea cu frana de mana.....
- codrin
- **
- 477 mesaje
- din 30 Dec 2004
- Astra 2001 Z12XE
- Iasi
codrin
- Mesaje scrise: 477
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2004
- Mesaj Privat
- george_fusneica
- ***
- 939 mesaje
- din 24 Jul 2007
- Agila 2001 Z12XE
- Alta tara
george_fusneica
- Mesaje scrise: 939
- Locatie: Alta tara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2007
- Mesaj Privat
Absolut!. Consider ca jumatatea aia de secunda cat ia sa cupleze la 2000 de Rpm e mai putin daunatoare decat cele cateva secunde in care ma invata pe mine instructorul sa"tin masina din ambreiaj".
Din nou, revin, cel mai sanatos e din frana de mana.
Eu nu am invatat cu frana de mana, ca dacia aiai pe care am afacut scoala nu avea asa ceva... eu am invatat din timpul scolii sa plec cu acceleratie/dat drumul la ambreiaj indiferent de panta... dar revin, cel mai corect e cu frana de mana.
nu consider ca perioada de timp este aceeasi.... cei mai multi pregatesc asta cand mai sunt 10 secunde..
Din nou, revin, cel mai sanatos e din frana de mana.
Eu nu am invatat cu frana de mana, ca dacia aiai pe care am afacut scoala nu avea asa ceva... eu am invatat din timpul scolii sa plec cu acceleratie/dat drumul la ambreiaj indiferent de panta... dar revin, cel mai corect e cu frana de mana.
nu consider ca perioada de timp este aceeasi.... cei mai multi pregatesc asta cand mai sunt 10 secunde..
- BuBuFaM
- ***
- 970 mesaje
- din 20 Jun 2008
- Corsa 2001 Z10XE
- Timis
BuBuFaM
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2008
- Mesaj Privat