Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Climatizare
  • opelgts2

  • Mesaje scrise: 159
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 2005 Z1.9DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2009

  • Mesaj Privat
LDivora

multumesc de sfat,
asta am sa fac chiar maine,dar stii cumva unde este amplasat acel filtru?
cand compresorul nu este activat merge foarte usor si finut,specific masina are cca 124mii km reali,este achizitionata de la persoana serioasa,si are si cartea service cu toate reviziile,regulate.
doar daca ar fi acel filtru infundat sau sa aiba prea mult ulei,poate oare ingreuna functionarea?

,multumesc
Skip ads

  • terry

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2008

  • Mesaj Privat
va salut
va solicit o parere ( lamurire) la urmatoarea problema: odata cu venirea caldurii am descoperit ca A/C nu mai mergea cum trebuie, adica mai racea ceva in partea pasagerului dar nici acolo cum trebuie,am periat ( cat am putut) forumul si am fost la baietii dp brancoveanu( fosta vulcanizare de langa scoala de politie sau ce o fi akolo): scos freon, vidat ,controlat-> nu pierderi, introdus 650g freon si 0,025ml ulei ( Question )merge aerul f.bine momentan, acum problema : dupa introducere freon am pornit motor, ventilator ,aer si imi zice baiatu ca compresorul ma va mai tine maxim vara asta caci (spune el) la relanti presiunea compresorului(nu ma pricem , asa sa exprimat) este de 2,8 b (atm ,nu am retinut exact in ce) dar cand turez vine in 2 b,care ar fi nominal si ca la 3 b compresorul este dus Rolling Eyes ..are dreptate ? ms.
-ptr cine e interesat costul a fost 150 ron, timp ~30 min+65 ron filtru polen carbon-masina Arrow corsa 1,2-2004.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@opelgts2: Acel filtru nu se infunda, el este constituit din granule de silicagel care dezumidifica freonul. Daca a retinut multa apa, in timpul functionarii ingheata si face dop de gheata. Am spus asta de mai multe ori, de ce nu vreti sa cititi?

@terry: Eu pe cei din Brancoveanu nu-i mai recomand, fac numai magarii in ultimul timp. In mod normal cu motorul oprit trebuie sa fie 4barr in instalatie, iar cu motorul pornit, 14-15barr. Altceva nu stiu. Eu de exemplu inainte cand aveam alta elice pe ventilatorul de AC, aveam presiunea 18barr, prea mare, putea sa se intample o spargere oriunde. Acum cu un ventilator original, am 15barr.
  • opelgts2

  • Mesaje scrise: 159
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 2005 Z1.9DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2009

  • Mesaj Privat
LDivora

multam mult,maine ma v.oi duce la acel service sa vad ce se rezolva,dupa care am sa postez ce si cum mi sa intamplat

numai de bine
  • rutamircea

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Tigra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2009

  • Mesaj Privat
rutamircea a scris:posesor astra G 2.0 DTI an 2001

1.masina nu a fost dotata cu AC din fabrica
2. am cumparat instalatia completa dupa o astra G din 2002 cu volan pe dreapta
3. partea de sub capota este identica, ce este sub bord nu corespunde decat instalatia de la aeroterma si comanda din consola
4. partea electrica este diferita..incompleta
- din calculatorul de clima(langa far) pleaca 11 fire din mufa( fara AC)..cu AC pleaca 14, diferenat de 3 se imparte astfel..2 pleaca catre calculatorul masini, iar 1 placa la panoul de siguranta..de metionat ca pt panoul de siguranta trebuie 2 fire...dar unu este deja tras la bord..mai trebuie tras decat unul
- din calculatorul masini in afara de cele 2 cabluri care vin de la calculatorul de clima mai pare un fir in plus, acest vine de sub bord , din comada de AC

mentionez ca toate aceste modificari le-am facut cu schita instalatiei electrice, totul in afara de pini de la calculator, pe carenu i-am gasit nicaieri sa fac conectarea conform schitei, conectarea la calculatoare a fost facuta babeste...sunat fiecare fir in partea...pe ambele masini, a mea si cea cu volan pe dreapta

acum si problema...cand apas butonul AC nu se intampla nimic la instalatie...nu porneste....iar dupa 1-2 minute apare si eroare in bord

diverse persoane au zis...trebuie schimbate ambele calculatoare, ba decat unu din ele, ba nici unu...ci trebuie activata in calc masini optiunea de AC...

multe multumiri si muuulta bere celui care ma desluseste si pe mine

P.S..daca e varianta cu activat optiune in calc as dori sa stiu si un pret si unde as putea sa o fac

cu respecat

Mircea Ruta


nu stie nimeni sa ma lamureasca si pe mine?Sad(
  • ggaby1981

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Salutare, am incarcat instalatia cu freon la un Astra din 2001 si cand dau drumul la AC face foarte dubios, adica dupa ce-i dau drumul raceste, nu are treaba dar dupa cateva minute decupleaza un releu in bord si in momentul ala opreste si compresorul, dupa vreo 40 secunde il porneste din nou si tot asa. Ce poate fi?
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
rutamircea, la ECU motor in mod sigur tre activat AC din Tech2, nu trebuie sa il schimbi.
La Cooling Module nu am fost niciodata curios despre asta, dar e posibil sa necesite si aici ceva activare, sa stie ca are 2 ventilatoare si nu doar unul.

Zici ca ai si eroare in bord. Ce eroare?
  • rutamircea

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Tigra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2009

  • Mesaj Privat
maiandrei a scris:rutamircea, la ECU motor in mod sigur tre activat AC din tech, nu trebuie sa il schimbi.
La Cooling Module nu am fost niciodata curios despre asta, dar e posibil sa necesite si aici ceva activare, sa stie ca are 2 ventilatoare si nu doar unul.


deci la ECU cu un simplu teser se poate activa?..sau e o situatie mai complexa...oricum avea 2 ventilatoare si inainte:), dar acum din cooling module mai sunt 2 mufe.. supapa de presiune freon si cea de la compresor

apare cheitza cu masinutza
multumesc
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Deci nu ai fost la tester.
Cauta pe 34KLA (pe forum) sa te ajute cu o diagnoza.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
LDivora a scris:Daca raceste dar nu suficient, a mai pierdut din freon peste iarna. Verificare freon.


Azi s-a facut operatiunea de golire, verificare si reumplere. Costul: 150 lei. Inrucat operatiunea a fost facuta de un aparat, nu am detalii privind cantitati sau presiuni.
  • rutamircea

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Tigra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2009

  • Mesaj Privat
maiandrei a scris:Deci nu ai fost la tester.
Cauta pe 34KLA (pe forum) sa te ajute cu o diagnoza.


am fost cu ea pe tester...presiune freon OK..dar da 2 bube...una se refera la senzorul de presiune in instalatie si cealalta la compresor..dupa spusele ''unora '' ar fi vb de calculatorul de langa far, cel de pe care se alimenteaza compresor, sonda presiune, si cele 2 ventilatoare

si in tester cand intra pe AC ii mai da o buba, senzor temperatura motor, ...idee e k pe ventilatorul de la radiatorul de la apa, se mai afla un senzor..eu nu il am..oare acela sa fie..am comparat cu alt 2.0 DTI, in instalatie am mufa, dar cand am luat instalatie de pe cea cu volan pe dreapta, nu mai avea radiatorul de apa..deci si acel senzor lipsa...cineva zicea k ar fi important doar pt climatronic, nu si pentru AC

cu respect

Mircea Ruta

LE..
0530 AC refrigerant pressure senzor ... AC refrigerant senzor de presiune
si dupa ce pornesc AC apare si
P1530 AC compressor clutch cut-off relay - circuit malfunction....AC compresor ambreiaj cut-off releu-circuit de funcþionare defectuoasã

aceste 2 apar la tester cand intra pe ECU

si la tester cand intra pe aer conditionat mai apare si
senzor temperatura motor..fara cod..o fi oare senzorul din ventilatorul de racire radiator apa, mentionez k inainte de a avea AC avea un sg sond(ce o fi aia) cu 3 fire, acum mai este inca una cu o mufa cu 2 fire

traduse cu google
  • ionut vasilian

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Insignia 2012 a20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2008

  • Mesaj Privat
sal,am si eu o problema la AC si nu pre am gasit raspunsuri.de curand am pornit Ac si nu baga aer re ce de loc(anul trecut in toamna mergand perfect).am fost la service ,au pus testerul de umplere clima si tot nimic,exact acleasi simptome ca mai inainta.
Simtomele sunt:butonul de AC se aprinde,porneste compresorul,creste turatia,dar nu invarte ventilatorul de la AC.
masina este o astra g,2001,1.4 90cp.
ventilatorul AC(sau ventilatorul de la compresor) esta chiar in fata cum deschizi capota,aproximativ aproximatv in fata electroventilatorului de racire apa.
credeti ca este vorba de vreo siguranta sau un scurt.la sevice am avut 360 gr de freon din 700,acum are 700 complet ,nu are pierderi pe conducte sau supape.totul a fost 150 ron.astep raspuns. Multimesc
  • ionut vasilian

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Insignia 2012 a20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2008

  • Mesaj Privat
aceeasi problema o am si eu,am incarcat cu freon,cupleaza compresorul dar nu invarte de loc ventilatoru de ac.ventilatorul de racire motor merge perfect.ai mai aflat ceva.unde sunt sigurantele sau releele de la ventilator clima.se poate lega direct macar sa pot sa fac o proba sa stiu ca nu ars.multumesc
  • terry

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Bandi a scris:
LDivora a scris:Daca raceste dar nu suficient, a mai pierdut din freon peste iarna. Verificare freon.


Azi s-a facut operatiunea de golire, verificare si reumplere. Costul: 150 lei. Inrucat operatiunea a fost facuta de un aparat, nu am detalii privind cantitati sau presiuni.


la fel si eu dar acel aparat a scos un bon pe care scria ce operatiuni sau facut si cat freon si ulei sa bagat.
  • obysan

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP / 103 CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Salutare,
Posesor de Opel Astra Classic II, Z16XEP, cu climatronic din fabrica, cred ca am o problema la clima. Problema este in felul urmator... dupa ce compresorul nu a functionat toata iarna, (m-am gandit ca tot e frig si nu are rost sa-l folosesc) acum o luna jumatate am inceput sa folosesc din nou aerul conditionat. Ce am constatat este faptul ca compresorul merge incontinuu, adica reprizele de repaoz nu exista. Cupleaza la pornirea motorului si atat. De bagat rece baga, nici o problema, insa comparand cum se manifesta anul trecut pe vremea asta, cred ca a luat-o razna. Acum o saptamana am descarcat instalatia avea 450g si am bagat freon proaspat 600g cum scrie la carte. Nici o schimbare indiferent daca folosesc butonul AUTO de pe consola sau setarile de temperatura si ventilatie le fac manual. Eu de obicei merg pe o temperatura de 21 de grade la interior. Doresc sa stiu exact daca compresorul trebuie sa mearga continuu si daca nu cand trebuie sa se opreasca sau care este regimul de functionare la un compresor de clima. (masina e aproape noua, are 32.000KM)
Multumesc.
  • rutamircea

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Tigra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2009

  • Mesaj Privat
am revenit pentru a comunica faptul ca de vina este calculatorul de sub aripa, cel de la ventilatoare, am fost la un Tech 2, si i-am pus si un calculator care stia de AC si a functionat..de retinut ca ECU de la 2.0 DTI e programat de fabrica sa stie de AC, nu trebuie activat sau eu stiu ce,

in concluzie ..AM REZOLVAT

pe viitor daca are cineva nevoie de indicatii legate de acest aspect, de a pune AC pe o masina care nu a fost dotata cu AC ii stau la dispozitie cu cea mai mare placere

cu respect

Mircea Ruta
  • ionutz87bc

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Salut, mare problema acum cand vine vara, nu imi functioneaza aerul conditionat, eu lucrez intr-un service si am unde sa o bijuteresc. problema se manifesta astfel : Am freon, compresorul porneste, nu face presiune presiunea imi sta 4 bari pe joasa si 6 pe inalte cand o accelerez scade pe joasa dar nu creste pe inalta, am desfacut compresorul, am cautat sa nu am supape deteriorate, am constatat ca supapaele de inalta presiune erau usor deplasate de pe orificii (in urma unui soc hidraulic cred) le-am asezat inapoi (supapele nu prezinta uzuri) am incarcat ulei, am facut proba la banc. Adik l-am invartit sa vad daca pe joase trage si daca face ceva presiune pe inalte si se simtea diferenta cand l-am pus pe masina nimic, facea exact la fel.

Pentru cine a mai desfacut si a mai lucrat cu asa ceva astept sfaturi poate o varianta sa il repar ca e scump a naibii un compresor si e greu de bani. Multumesc anticipat. Astept raspunsuri
  • RemusCJ

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Ventilatorul iti porneste cand pornesti A/C? Daca nu, aia e problema.
  • ionutz87bc

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Porneste si ventilatorul.
  • cuby

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2008

  • Mesaj Privat
sufla pe conducte sa nu fie una infundata. am patit-o
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Climatizare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR