- livium1966
- OP
- 10 mesaje
- din 16 Feb 2005
- Suceava
livium1966
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2005
- Mesaj Privat
În primul rînd vã salut pe toþi.
Am de vreo doi ani un Opel Vectra A, fabricat în 1994, cu motor X16SZ ºi de cînd l-am cumpãrat am câteva probleme cu el:
1. La temperaturi sub 0 grd. Celsius, când îl pornesc se aude un "tocãnit" care pe mãsurã ce motorul se încãlzeºte dispare, dar mã îngrijoreazã ºi în acelaºi timp mã deranjeazã. Motorul este de 1,6 pe benzinã ºi am folosit întotdeauna ulei MOBIL 1 - 10W40, ba chiar când am cumpãrat maºina am pus ºi Duralube, dar tot degeaba. Unde mai pui cã în vara trecutã am schimbat tacheþii hidraulici ºi culbutorii, dar tot degeaba. CE PROBLEMÃ CREDEÞI CÃ AR PUTEA FI ?
2 De asemenea dacã ascult motorul, nu numai la pornire ci ºi pe parcursul funcþionãrii se aude ciclic (periodic) un þãcãnit care tot apare ºi dispare - undeva din zona chiulasei sau a carburatorului. ASTA CE CREDEÞI CÃ AR MAI PUTEA FI ?
3. O altã problemã care mã enerveazã o reprezintã faptul cã "DÃ ÎN NAS", sau mai bine zis când dau sã o accelerez brusc, turaþia motorului tinde sã scadã, nu sã creascã cum ar fi normal, de unde ºi plecãrile de pe loc se fac mai lent - nu ai nici o ºansã sã pleci brusc.
Becul galben "check engine" nu semnalizeazã cã ar fi vreo defecþiune. Am fost la service ºi nu au gãsit nici o eroare memoratã. Relantiul când o pornesc la rece este un pic neregulat, iar câteodatã parcã merge în 3 bujii. La service mi-au pus lampa stroboscopicã pe fiºele de la bujii ºi au constatat cã bujia 3 sau 4 merge uneori cu intermitenþe. De asemeni mi-au zis cã avansul este un pic cam mic dar cã nu se poate regla nimic. Mi-au zis sã încerc cu alt modul de aprindere (care cuprinde ºi bobina de inducþie ºi delcoul)
VOI CARE CREDEÞI CÃ AR FI CAUZA ACESTOR MANIFESTÃRI?
VÃ MULÞUMESC FRUMOS ªI AªTEPT RÃSPUNSURILE VOASTRE.
Am de vreo doi ani un Opel Vectra A, fabricat în 1994, cu motor X16SZ ºi de cînd l-am cumpãrat am câteva probleme cu el:
1. La temperaturi sub 0 grd. Celsius, când îl pornesc se aude un "tocãnit" care pe mãsurã ce motorul se încãlzeºte dispare, dar mã îngrijoreazã ºi în acelaºi timp mã deranjeazã. Motorul este de 1,6 pe benzinã ºi am folosit întotdeauna ulei MOBIL 1 - 10W40, ba chiar când am cumpãrat maºina am pus ºi Duralube, dar tot degeaba. Unde mai pui cã în vara trecutã am schimbat tacheþii hidraulici ºi culbutorii, dar tot degeaba. CE PROBLEMÃ CREDEÞI CÃ AR PUTEA FI ?
2 De asemenea dacã ascult motorul, nu numai la pornire ci ºi pe parcursul funcþionãrii se aude ciclic (periodic) un þãcãnit care tot apare ºi dispare - undeva din zona chiulasei sau a carburatorului. ASTA CE CREDEÞI CÃ AR MAI PUTEA FI ?
3. O altã problemã care mã enerveazã o reprezintã faptul cã "DÃ ÎN NAS", sau mai bine zis când dau sã o accelerez brusc, turaþia motorului tinde sã scadã, nu sã creascã cum ar fi normal, de unde ºi plecãrile de pe loc se fac mai lent - nu ai nici o ºansã sã pleci brusc.
Becul galben "check engine" nu semnalizeazã cã ar fi vreo defecþiune. Am fost la service ºi nu au gãsit nici o eroare memoratã. Relantiul când o pornesc la rece este un pic neregulat, iar câteodatã parcã merge în 3 bujii. La service mi-au pus lampa stroboscopicã pe fiºele de la bujii ºi au constatat cã bujia 3 sau 4 merge uneori cu intermitenþe. De asemeni mi-au zis cã avansul este un pic cam mic dar cã nu se poate regla nimic. Mi-au zis sã încerc cu alt modul de aprindere (care cuprinde ºi bobina de inducþie ºi delcoul)
VOI CARE CREDEÞI CÃ AR FI CAUZA ACESTOR MANIFESTÃRI?
VÃ MULÞUMESC FRUMOS ªI AªTEPT RÃSPUNSURILE VOASTRE.
- maddan
- **
- 320 mesaje
- din 16 Jan 2005
- Bucuresti
maddan
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2005
- Mesaj Privat
Mie imi dadea in nas atunci cand aveam injectoarele murdare. De cand le-am curatat, nu mai repeta figura.
Secundo - da, vad ca masina asta este extrem de sensibila la functionarea bujiilor - cum este o fisa mai nelalocul ei, iti face motorul ca toti dracii. E musai sa ai toate bujiile in foarte buna stare.
Tertio - zgomotul... daca un mecanic iti spune ca este ok, nu ar trebui sa-ti faci probleme. Mai ales daca dispare dupa un timp. Dupa 11 ani de functionare, probabil ca motorul se resimte un pic, nu? Din pacate nu stiu sa-ti raspund la intrebare, insa daca zgomotul apare doar la frig, ar trebui sa aiba legatura cu vascozitatea uleiului...
Cu plecarea de pe loc... si eu am observat ca daca infig puternic piciorul in pedala, masina mai degraba tinde sa se innece decat sa tasneasca. O apasare progresiva dar sustinuta rezolva problema (la mine) si plec ca din tun... Incearca sa iti dai seama daca nu ai cumva mai multa putere din apasarea progresiva dar rapida a pedalei de acceleratie, sau daca nu, macar din jocul pedalelor de ambreiaj/acceleratie (eliberezi ambreiajul la o turatie mai mare).
Zic si eu, desi nu sunt mecanic. Sunt alti baieti mai in masura sa iti raspunda, sper sa primesti sfaturile potrivite!
Secundo - da, vad ca masina asta este extrem de sensibila la functionarea bujiilor - cum este o fisa mai nelalocul ei, iti face motorul ca toti dracii. E musai sa ai toate bujiile in foarte buna stare.
Tertio - zgomotul... daca un mecanic iti spune ca este ok, nu ar trebui sa-ti faci probleme. Mai ales daca dispare dupa un timp. Dupa 11 ani de functionare, probabil ca motorul se resimte un pic, nu? Din pacate nu stiu sa-ti raspund la intrebare, insa daca zgomotul apare doar la frig, ar trebui sa aiba legatura cu vascozitatea uleiului...
Cu plecarea de pe loc... si eu am observat ca daca infig puternic piciorul in pedala, masina mai degraba tinde sa se innece decat sa tasneasca. O apasare progresiva dar sustinuta rezolva problema (la mine) si plec ca din tun... Incearca sa iti dai seama daca nu ai cumva mai multa putere din apasarea progresiva dar rapida a pedalei de acceleratie, sau daca nu, macar din jocul pedalelor de ambreiaj/acceleratie (eliberezi ambreiajul la o turatie mai mare).
Zic si eu, desi nu sunt mecanic. Sunt alti baieti mai in masura sa iti raspunda, sper sa primesti sfaturile potrivite!
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Pentru punctul 1, ai ulei prost si anume prea gros la temperatura scazuta, ceea ce auzi sunt tachetii hidraulici. Nu exista NICI UN pericol, dar data urmatoare vezi ce ulei pui...
Punctul 2 - schimba fisele de bujii si pune bujii bune. Ce culoare / aspect au bujiile cand le desfaci, mai ales alea care intrerup S-ar putea sa fie si capacul de "delcou" care pierde curent intre cilindrii 3 si 4 sau care este pur si simplu murdar (am pus ghilimele, de fapt ar trebui numit "modul de aprindere" )
Cu "datul in nas" asta vine de la faptul ca amestecul nu este imbogatit suficient in regimurile de accelerare rapida, nu cunosc insa pe de rost detalii constructive de la motorul tau cu mono-injector, piesa care are rolul de "carburator" ar trebui sa aiba insa un astfel de dispozitiv si problema acolo trebuie sa se afle...
In alta ordine de idei si ca sa scapi de ignoranta mecanicilor si cupiditatea patronilor acestora, care ar face totul ca sa schimbi de fiecare data 1/2 din masina, ar fi bine sa gasesti pe cineva cu o masina "identica" si sa schimbi de fiecare data subansamblul unde crezi ca este problema... Si asta, evident peste tot in lume...
Punctul 2 - schimba fisele de bujii si pune bujii bune. Ce culoare / aspect au bujiile cand le desfaci, mai ales alea care intrerup S-ar putea sa fie si capacul de "delcou" care pierde curent intre cilindrii 3 si 4 sau care este pur si simplu murdar (am pus ghilimele, de fapt ar trebui numit "modul de aprindere" )
Cu "datul in nas" asta vine de la faptul ca amestecul nu este imbogatit suficient in regimurile de accelerare rapida, nu cunosc insa pe de rost detalii constructive de la motorul tau cu mono-injector, piesa care are rolul de "carburator" ar trebui sa aiba insa un astfel de dispozitiv si problema acolo trebuie sa se afle...
In alta ordine de idei si ca sa scapi de ignoranta mecanicilor si cupiditatea patronilor acestora, care ar face totul ca sa schimbi de fiecare data 1/2 din masina, ar fi bine sa gasesti pe cineva cu o masina "identica" si sa schimbi de fiecare data subansamblul unde crezi ca este problema... Si asta, evident peste tot in lume...
- pif
- ****
- 1,312 mesaje
- din 04 Nov 2004
- Vectra 2001 z18xe
- Gaesti/Dambovita
pif
- Mesaje scrise: 1,312
- Locatie: Gaesti/Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2004
- Mesaj Privat
Am acelaºi tip de motor ºi cam aceleaºi simptome doar chestia cu datul în nas nu. Când bag piciorul în ea se înfige ºi nu am probleme. Tot un fel de zgomot se aude ºi la a mea pânã se încãlzeºte dar nu ºtiu de unde. Ce am depistat eu cã mai fãcea zgomot era faptul cã se rupsese urechea de la tabla de protecþie de deasupra galeriei ºi de la trepidaþii atingea de galerie ºi zornãia un pic. Ce am observat la a mea cã dacã nu o las un pic mai mult sã se încãlzeascã la plecatul de pe loc mi se îngâtuie. În rest îmi merge bine ºi nu îmi fac pb. ce ar avea însã am început sã mã obiºnuiesc cu acel zgomot care nu se aude mereu.
leoleo66
- Mesaje scrise: 9
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jul 2005
- Mesaj Privat
UIn principiu, sunt de acord cu Sorin, dar cu o mica mentiune: uleiul 10W40 este destul de bun si nu ar trebui sa stea prea mult pana dispare sunetul. Problema este ca daca zgomotul este ca un ticait usor si foarte rapid, este, intr-adevar de la tachetii hidraulici care, din cauza ca au cam imbatranit, pierd uleiul si le trebuie un pic de timp sa se reincarece.... Daca zgomotul este ca o bataie un pic mai groasa ca tonalitate si care dispare un pic mai greu (10-15 min) si nu definitiv, ci mai scade doar din intensitate (nu se mai aude in ralanti)......s-ar putea sa ai o bataie de fusta de piston (coroborat si cu faptul ca o bujie nu lucreaza bine..mi-e teama ca asta ar cam fi) Daca rezolvi, spune-mi ce a fost, te rog...
argentina
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2008
- Mesaj Privat
- alynutzu_cvm
- **
- 305 mesaje
- din 26 Feb 2007
- Astra 2006 Z17DTR
- Iasi
alynutzu_cvm
- Mesaje scrise: 305
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2007
- Mesaj Privat
- edgstyle
- **
- 371 mesaje
- din 23 Dec 2007
- Vectra 1999 x20dth
- Constanta
edgstyle
- Mesaje scrise: 371
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1999 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2007
- Mesaj Privat
- zeuslove21
- **
- 51 mesaje
- din 24 Jul 2008
- Omega 1984 sa
- Bacau
zeuslove21
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 1984 sa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2008
- Mesaj Privat
Este foarte adevarat ca fisele si bujiile trebuie sa fie impecabile. Si eu am exact tipul asta de motor, si probleme oarecum la fel. Am schimbat X piese pe masina, la recomandarea "specialistilor" si masina merge tot prost. Am avut insa ocazia sa probez un alt set de fise, pe o distanta de cateva sute de km. Masina se comporta decent, NU SE PUNE IN NAS, si e cu totul alta viata. Azi din pacate, a tb sa inapoiez fisele imprumutate,
am revenit la alea vechi ale mele, si au reinceput scuturaturile. E la mintea cocosului, ca nu sunt OK. Tragic este ca le-am luat abia in toamna de la niste inselatori din Sb de pe Stefan cel Mare, colt cu Balea! Deci, mare atentie cu fisele si bujiile. (abia astept sa-mi iau si eu altele )
am revenit la alea vechi ale mele, si au reinceput scuturaturile. E la mintea cocosului, ca nu sunt OK. Tragic este ca le-am luat abia in toamna de la niste inselatori din Sb de pe Stefan cel Mare, colt cu Balea! Deci, mare atentie cu fisele si bujiile. (abia astept sa-mi iau si eu altele )
titan67
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1995 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
salut
1."Tocanitul" ala apare si la mine.Am acelasi motor, uleiul e Aral 10w40 fara Duralube.Lasa motorul sa merga in gol cateva minute (nu pleca imediat dupa contact).
2.Mecanicul meu zice ca ar fi pompa de apa.Aici mai "sap" si eu.
Tabla de care colegul Pif aminteste la mine era ruginita rau cand am cumparat masina si pentru a nu-mi mai trezi vecinii dimineata am dat-o jos.
3.Datul in nas la mine s-a rezolvat dupa ce am schimbat fisele si bujiile si am curatat IAC-ul (nu-mi statea nici la relanti).
Sper sa te ajute.Bafta
1."Tocanitul" ala apare si la mine.Am acelasi motor, uleiul e Aral 10w40 fara Duralube.Lasa motorul sa merga in gol cateva minute (nu pleca imediat dupa contact).
2.Mecanicul meu zice ca ar fi pompa de apa.Aici mai "sap" si eu.
Tabla de care colegul Pif aminteste la mine era ruginita rau cand am cumparat masina si pentru a nu-mi mai trezi vecinii dimineata am dat-o jos.
3.Datul in nas la mine s-a rezolvat dupa ce am schimbat fisele si bujiile si am curatat IAC-ul (nu-mi statea nici la relanti).
Sper sa te ajute.Bafta
- stresu1984
- *
- 39 mesaje
- din 27 Feb 2008
- Vectra 1994 c16nz
- Buzau
stresu1984
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1994 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2008
- Mesaj Privat
- djboss
- **
- 143 mesaje
- din 13 Mai 2009
- Vectra 1994
- Mehedinti
djboss
- Mesaje scrise: 143
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2009
- Mesaj Privat
problema cu da tu in nas o am si eu..dar nusthiu ce se intampla cand este motoru rece plec cu ea de pe loc merge si abg piciorul in ia fuge bine ...dar dupa un timp nusthiu ce se intampla cand o accelerez mai thare bag picioru in ea face gafe ca si cum ar fi apa in benzina..si nusthiu care este problema eu credca am ceva la Fise sau la buji oare asa o fi ? am motor 1.6 benzina si opelul este din 94
- stresu1984
- *
- 39 mesaje
- din 27 Feb 2008
- Vectra 1994 c16nz
- Buzau
stresu1984
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1994 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2008
- Mesaj Privat
- djboss
- **
- 143 mesaje
- din 13 Mai 2009
- Vectra 1994
- Mehedinti
djboss
- Mesaje scrise: 143
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2009
- Mesaj Privat
Triple X
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Gorj
- Masina: Vectra 1994 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2010
- Mesaj Privat
O problema similara o am si eu cu un x16sz dar cum, bag piciorul brusc si nu vrea sa plece imebiat, dupa o secunda incepe sa traga dar progresiv nu brusc, daca nu bag piciorul prea tare si o iau mai lent pleaca normal. Ce poate sa fie ? Am schimbat pe ia pompa de benzina, iac-ul, senzor acceleratie, filtre, buji, fisele sunt bune, verificate cu altele. Tot la fel.
- PALLL
- **
- 482 mesaje
- din 01 Apr 2009
- Astra 1995 1,6 16v x16xel
- Iasi
PALLL
- Mesaje scrise: 482
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 1,6 16v x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2009
- Mesaj Privat
Triple X
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Gorj
- Masina: Vectra 1994 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2010
- Mesaj Privat
niniy21
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1991 c16 Sv
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2010
- Mesaj Privat
Redeschid acest topic,in ideea ca majoritatea simptomelor le are si masina mea.
Am incercat astazi sa plec cu ea,dar nu imi porneste.probabil un schimb de buji imi rezolva problema,lucru pe care il voi face maine(va primi un set de BERU),dar vroiam pe langa asta sa ii curat si carburatorul.
ideea e ca nu am mai facut operatiunea asta pana acum niciodata.nu sunt genul care sa strambe din nas cand se murdareste pe maini,dar ,daca ma poate ajuta cineva cu cateva imagini sau explicatii despre ce ar trebui desfacut ,as fi recunoscator.
Sunt constient ca majoritatea ma vor trimite la un service,dar situatia financiara nu prea ma ajuta acum,si am mare nevoie de masina.
am memorie fotografica,asa ca nu imi fac probleme ca voi incurca ceva pe acolo,doar ca nu am o imagine sau schita dupa care sa ma apuc.
Bateria e noua,fisele la fel,capacul de delcou nou,filtru aer nou-asta ca sa eliminam cateva din celelalte posibilitati.
Am incercat astazi sa plec cu ea,dar nu imi porneste.probabil un schimb de buji imi rezolva problema,lucru pe care il voi face maine(va primi un set de BERU),dar vroiam pe langa asta sa ii curat si carburatorul.
ideea e ca nu am mai facut operatiunea asta pana acum niciodata.nu sunt genul care sa strambe din nas cand se murdareste pe maini,dar ,daca ma poate ajuta cineva cu cateva imagini sau explicatii despre ce ar trebui desfacut ,as fi recunoscator.
Sunt constient ca majoritatea ma vor trimite la un service,dar situatia financiara nu prea ma ajuta acum,si am mare nevoie de masina.
am memorie fotografica,asa ca nu imi fac probleme ca voi incurca ceva pe acolo,doar ca nu am o imagine sau schita dupa care sa ma apuc.
Bateria e noua,fisele la fel,capacul de delcou nou,filtru aer nou-asta ca sa eliminam cateva din celelalte posibilitati.
- zeuslove21
- **
- 51 mesaje
- din 24 Jul 2008
- Omega 1984 sa
- Bacau
zeuslove21
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 1984 sa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2008
- Mesaj Privat
Nu sunt eu mare mester mecanic, dar cand imi facea masina figuri de pornit la a 3-a, a 4-a cheie sau mers cu scuturaturi, problema mea s-a rezolvat prin schimbarea
fiselor. Din ce am mai citit p-aici, se pare ca X16SZ (poate si alte modele) sunt foarte sensibile la partea de aprindere si curent (fise, bujii). Asa ca, pe langa bujii, iti recomand
sa iti iei si 4 fise cumsecade, daca le suspectezi ca ar fi problematice. Eu am gasit la 10 lei bucata la un nene, la dezmembrari, dar, dai-ar D-zeu sanatate (lu nenea ala), de mai bine de un an
nu mai am pb cu ea. Poate din cauza ca i-am dat 50 de lei in loc de 40...
fiselor. Din ce am mai citit p-aici, se pare ca X16SZ (poate si alte modele) sunt foarte sensibile la partea de aprindere si curent (fise, bujii). Asa ca, pe langa bujii, iti recomand
sa iti iei si 4 fise cumsecade, daca le suspectezi ca ar fi problematice. Eu am gasit la 10 lei bucata la un nene, la dezmembrari, dar, dai-ar D-zeu sanatate (lu nenea ala), de mai bine de un an
nu mai am pb cu ea. Poate din cauza ca i-am dat 50 de lei in loc de 40...
niniy21
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1991 c16 Sv
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2010
- Mesaj Privat
motorizarea mea e 1.6 SV.eu am dat pe fise 180 ron,sunt destul de sigur ca nu e de la ele,pentru ca motorul merge rotund,doar ca mi se ineaca bujiile.am luat bujiile la dimensiunea corecta,dar ma interesa si cum sa imi curat carburatorul,acesta nefind curatat cred niciodata,la cum arata masina cand am luat-o.