raduradu
- Mesaje scrise: 81
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2006
- Mesaj Privat
stiu ca s-a mai discutat pe aceasta tema dar totusi nimeni nu a precizat care sunt semnele care apar la defectrea casetei de directie. am inteles ca exista o bucsa care se defecteaza ! unde se gaseste bucsa respectiva si daca bucsa se defecteaza apare joc in volan? la mine nu exista joc in volan iar rotile nu prezinta nici ele vreun joc dar daca misc rapid stanga dreapta se aude ca o mica pocnitura si se simt ceva trepidatii in pedalier.stie cineva ce ar putea fi? mersi
- Sebi_Marius
- **
- 158 mesaje
- din 24 Mar 2005
- Corsa 2006 Z13DT
Sebi_Marius
- Mesaje scrise: 158
- Locatie:
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2005
- Mesaj Privat
Am raspuns pe alt site la aceasta problema. Iata solutia adoptata si propusa de mine(solutia se adreseaza celor care vor sa economiseasca bani, nu celor care dispun de finante la greu iar 600E reprezinta banii de iesit in oras):
"Mi-am reparat caseta!!!!Daca o mai citi cineva topicul asta sau daca are cineva Opel Corsa si doreste sa afle cum sa nu dea peste 600 de euro din cauza unei bucse, iata care-i ideea:se merge la un service, se da jos caseta, se scoate cremaliera, se impinge afara bucsa originala care, intr-o paranteza fie spus, are un astfel de sistem incat sa nu o poti da afara decat dand jos caseta:( si se confectioneaza la un strung, din teflon, o alta bucsa. Noua bucsa se monteaza impreuna cu niste sigurante, nu ca ar avea unde sa plece, dar sa stea locului...Si astfel, in loc de 20 milioane dai doar 2. Apropo, eu nici nu m-am mai obosit sa fac alta bucsa, cea de dacie potrivindu-se absolut perfect, tolerante micrometrice. Am facut compromisul asta pentru ca noul sistem de montare imi permite sa o schimb ori de cate ori o sa fie cazul, demontand doar una dintre bielete. Yupiiiiii!!!!"
Si acum sa aduc niste completari:
1)bucsa respectiva, din cate mi-a zis mecanicul la care am facut lucrarea, ar fi identica cu una de Peugeot
2)am adoptat solutia cu bucsa de dacie pt ca era mai ieftina si nu am vrut sa-mi mai bat capul cu gasirea uneia identice(apropo, pur si simplu intamplator am descoperit ca bucsa se potriveste; nenea ala a bagat-o pe cremaliera si parca ziceai ca dacia a facut bucsi pt opel toata viata:))
3)la montarea cremalierei, adica a bratului din caseta de directie care culiseaza stanga-dreapta, nenea mecanicul trebuie sa aiba grija sa nu introduca diferente la razele de bracaj stanga-dreapta. Acest lucru se preintampina daca-si face un semn inainte de a o scoate afara(pe cremaliera)
4)mai tarziu m-am gandit ca se poate face o bucsa super sanatoasa cu doua inele de otel intre care sa fie turnat cauciuc(exista pe 1 Mai o astfel de firma care-ti toarna ce bucsa vrei tu). Dar daca merge si asta...
5)cu bucsa asta de dacie am 13000km si nu da semne de oboseala, asa ca nu regret solutia.
Daca mai ai intrebari le astept pe forum.
Eu ti-am dat solutia in cazul in care ai problema asta. Semnele ca bucsa respectiva e terminata sunt de fapt un singur semn: o mare troncaneala undeva in partea dreapta a bordului(zona mediana, sa zicem). Face atata zgomot cand dai in cea mai mica groapa incat nu ai dubii in privinta asta...
"Mi-am reparat caseta!!!!Daca o mai citi cineva topicul asta sau daca are cineva Opel Corsa si doreste sa afle cum sa nu dea peste 600 de euro din cauza unei bucse, iata care-i ideea:se merge la un service, se da jos caseta, se scoate cremaliera, se impinge afara bucsa originala care, intr-o paranteza fie spus, are un astfel de sistem incat sa nu o poti da afara decat dand jos caseta:( si se confectioneaza la un strung, din teflon, o alta bucsa. Noua bucsa se monteaza impreuna cu niste sigurante, nu ca ar avea unde sa plece, dar sa stea locului...Si astfel, in loc de 20 milioane dai doar 2. Apropo, eu nici nu m-am mai obosit sa fac alta bucsa, cea de dacie potrivindu-se absolut perfect, tolerante micrometrice. Am facut compromisul asta pentru ca noul sistem de montare imi permite sa o schimb ori de cate ori o sa fie cazul, demontand doar una dintre bielete. Yupiiiiii!!!!"
Si acum sa aduc niste completari:
1)bucsa respectiva, din cate mi-a zis mecanicul la care am facut lucrarea, ar fi identica cu una de Peugeot
2)am adoptat solutia cu bucsa de dacie pt ca era mai ieftina si nu am vrut sa-mi mai bat capul cu gasirea uneia identice(apropo, pur si simplu intamplator am descoperit ca bucsa se potriveste; nenea ala a bagat-o pe cremaliera si parca ziceai ca dacia a facut bucsi pt opel toata viata:))
3)la montarea cremalierei, adica a bratului din caseta de directie care culiseaza stanga-dreapta, nenea mecanicul trebuie sa aiba grija sa nu introduca diferente la razele de bracaj stanga-dreapta. Acest lucru se preintampina daca-si face un semn inainte de a o scoate afara(pe cremaliera)
4)mai tarziu m-am gandit ca se poate face o bucsa super sanatoasa cu doua inele de otel intre care sa fie turnat cauciuc(exista pe 1 Mai o astfel de firma care-ti toarna ce bucsa vrei tu). Dar daca merge si asta...
5)cu bucsa asta de dacie am 13000km si nu da semne de oboseala, asa ca nu regret solutia.
Daca mai ai intrebari le astept pe forum.
Eu ti-am dat solutia in cazul in care ai problema asta. Semnele ca bucsa respectiva e terminata sunt de fapt un singur semn: o mare troncaneala undeva in partea dreapta a bordului(zona mediana, sa zicem). Face atata zgomot cand dai in cea mai mica groapa incat nu ai dubii in privinta asta...
raduradu
- Mesaje scrise: 81
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2006
- Mesaj Privat
- Sebi_Marius
- **
- 158 mesaje
- din 24 Mar 2005
- Corsa 2006 Z13DT
Sebi_Marius
- Mesaje scrise: 158
- Locatie:
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2005
- Mesaj Privat
Da, scuze, am spus o bucsa de dacie dar nu am spus si de unde: tot de la caseta de directie. Daca lasi caseta de directie asa se poate uza cremaliera si risti sa ramai cu directia blocata la un moment dat. Bucsa aia are rolul sa nu permita jocul cremalierei, deci aceasta sa nu se atinga de corpul casetei de directie. Daca jocul introdus in caseta e mare e foarte posibil sa se distruga dintii cremalierei si sa se produca ce am scris mai sus. Dar nu inteleg de ce nu o repari asa cum am facut-o eu. Pe mine m-a costat 2 mil la service...
- senatorC30SE
- **
- 99 mesaje
- din 01 Jan 2006
- Omega 2002 y32se
- ARAD
senatorC30SE
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: ARAD
- Masina: Omega 2002 y32se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2006
- Mesaj Privat
raduradu
- Mesaje scrise: 81
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2006
- Mesaj Privat
cred ca o sa o duc la service sa vada aia daca intradevar are ceva da sincer astia si de la servisurile bune sunt cam distrusi pt ca atunci cand am luat masina am dus-o la o verificare la un servis bun in cj si au zis ca e ok totul au bagt-o si pe tester da acum dupa 3000 km imi consuma 11% in oras (motor 1.2 16 v) si are si chestia asta la directie (nu mai zic ca am reparat si timoneria)
Xenomorph
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2006
- Mesaj Privat
Sal'tare, Sebi_Marius!
Cred ca noi am mai vorbit de problema asta, daca postul tau e de pe masini.ro. Anyways, am si eu aceeasi durere la masina mea (pe langa alte cateva) si, probabil va trebui sa schimb bucsa aia in viitorul apropiat. Imi poti spune si mie, te rog, de la ce model de Dacie ai luat-o tu? Si, cel mai important, merge pe caseta cu EPS (n-ai mentionat daca masina ta are servo)? Daca nu te stresez prea tare, poate te contactez prin PM sa ma indrumi si pe mine catre cei care ti-au facut tie treaba, daca zici ca a iesit atat de ok. Multzam!
Cred ca noi am mai vorbit de problema asta, daca postul tau e de pe masini.ro. Anyways, am si eu aceeasi durere la masina mea (pe langa alte cateva) si, probabil va trebui sa schimb bucsa aia in viitorul apropiat. Imi poti spune si mie, te rog, de la ce model de Dacie ai luat-o tu? Si, cel mai important, merge pe caseta cu EPS (n-ai mentionat daca masina ta are servo)? Daca nu te stresez prea tare, poate te contactez prin PM sa ma indrumi si pe mine catre cei care ti-au facut tie treaba, daca zici ca a iesit atat de ok. Multzam!
- Sebi_Marius
- **
- 158 mesaje
- din 24 Mar 2005
- Corsa 2006 Z13DT
Sebi_Marius
- Mesaje scrise: 158
- Locatie:
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2005
- Mesaj Privat
Intr-adevar, am luat solutia de pe acel forum pt ca mi-a fost un pic lene sa o mai scriu(sper sa fiu iertat). Imi este foarte greu sa-ti spun de la ce model de dacie am luat bucsa pt ca am fost prea bucuros ca scap ieftin ca sa mai intreb. M-am dus la primul magazin de piese auto si am cerut cum mi-a zis nenea mecanicul: bucsa de caseta de directie de dacie. Eu cred ca e vorba de dacia clasica. Oricum, pretul ei este in jur de 40-50000, poate a mai crescut un pic. Nu te gandi la Logan! Cred ca atat berlina cat si dacia nova au cam aceeasi caseta de directie. Si cred ca si supernovele fara servo...
Masina mea are servo si e servoelectrica(adica EPS), deci merge fara probleme. Poti sa-mi dai PM daca vrei neaparat numarul mecanicului de acolo. Sunt sigur insa ca orice mecanic istet poate sa-ti faca lucrarea.
Masina mea are servo si e servoelectrica(adica EPS), deci merge fara probleme. Poti sa-mi dai PM daca vrei neaparat numarul mecanicului de acolo. Sunt sigur insa ca orice mecanic istet poate sa-ti faca lucrarea.
raduradu
- Mesaje scrise: 81
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2006
- Mesaj Privat
- Sebi_Marius
- **
- 158 mesaje
- din 24 Mar 2005
- Corsa 2006 Z13DT
Sebi_Marius
- Mesaje scrise: 158
- Locatie:
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2005
- Mesaj Privat
Dupa ce a fost ridicata masina pe elevator si s-a demontat bieleta de directie din dreapta, puteai sa te uiti la caseta si sa observi ca intre cremaliera si bucsa respectiva, pe distanta unui mic arc de cerc, se crease un joc de cam 2-3 mm. Acest joc ii permitea cremalierei sa se balangane si sa-ti transforme masina in sanie cu zurgalai. Directia mergea ok insa repet, am schimbat bucsa deoarece exista riscul sa se uzeze si cremaliera si atunci chiar ca as fi fost nevoit sa cumpar o caseta...Deci bucsa am schimbat-o pt ca ma deranja zgomotul nu pt ca mergea nasol directia.
- mihnea
- **
- 296 mesaje
- din 26 Oct 2005
- Corsa 2005 Z18XE
- Bucuresti
mihnea
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2005
- Mesaj Privat
- Sebi_Marius
- **
- 158 mesaje
- din 24 Mar 2005
- Corsa 2006 Z13DT
Sebi_Marius
- Mesaje scrise: 158
- Locatie:
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2005
- Mesaj Privat
mihnea a scris:Si mie imi troncane cand iau de volan pe loc... .Am crezut ca troncaneala de la gropi e de la flansele de amortizoare.Daca e din cutie, e nasol de tot.
Daca iti troncane cand stai pe loc e foarte posibil sa ai o bieleta(sau amandoua) cu joc in nuca iar daca iti troncane cand dai prin gropi este posibil sa fie din caseta. Oricum, cand se duce bucsa aia zgomotul este prea clar sa-i confunzi cu altceva. Zgomotul de bieleta uzata nici nu se compara cu troncanitul casetei. Si eu am o bieleta uzata si o mai aud din cand in cand cand dau prin gropi dar zgomotul facut e scurt si usor infundat. Treaba nu e chiar atat de nasoala daca adopti metoda folosita de mine. Cu doua milioane si vreo 3 ore prin service te-ai rezolvat!
- mihnea
- **
- 296 mesaje
- din 26 Oct 2005
- Corsa 2005 Z18XE
- Bucuresti
mihnea
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2005
- Mesaj Privat
Xenomorph
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2006
- Mesaj Privat
He, he! Tocmai am fost azi la Erebus pentru inca o opinie cu privire la vibratul masinii mele (...si pot spune ca erau mai in ceatza decat mine! Puteti crede ca habar n-aveau ca se mai produc Corsa cu motoare in 3 cilindri?!?! Ce dreaq, doar le au in oferta! ) si, printre altele, am discutat si problema casetei de directie si i-am adus la cunostinta ideea cu bucsa vs. 700 euro caseta noua, faza la care tipul s-a luminat la fata si a zis: Interesant! O sa incercam si noi cat de curand treaba asta pe masini!
In concluzie, ai grija cat si pentru ce platesti daca se ofera sa-ti rezolve problema, ca sa nu ma injuri daca iti dau teapa la costuri!
In concluzie, ai grija cat si pentru ce platesti daca se ofera sa-ti rezolve problema, ca sa nu ma injuri daca iti dau teapa la costuri!
- mihnea
- **
- 296 mesaje
- din 26 Oct 2005
- Corsa 2005 Z18XE
- Bucuresti
mihnea
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2005
- Mesaj Privat
Xenomorph
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2006
- Mesaj Privat
- Sebi_Marius
- **
- 158 mesaje
- din 24 Mar 2005
- Corsa 2006 Z13DT
Sebi_Marius
- Mesaje scrise: 158
- Locatie:
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2005
- Mesaj Privat
Xenomorph a scris:He, he! Tocmai am fost azi la Erebus pentru inca o opinie cu privire la vibratul masinii mele (...si pot spune ca erau mai in ceatza decat mine! Puteti crede ca habar n-aveau ca se mai produc Corsa cu motoare in 3 cilindri?!?! Ce dreaq, doar le au in oferta! ) si, printre altele, am discutat si problema casetei de directie si i-am adus la cunostinta ideea cu bucsa vs. 700 euro caseta noua, faza la care tipul s-a luminat la fata si a zis: Interesant! O sa incercam si noi cat de curand treaba asta pe masini!
In concluzie, ai grija cat si pentru ce platesti daca se ofera sa-ti rezolve problema, ca sa nu ma injuri daca iti dau teapa la costuri!
In concluzie, ai grija cat si pentru ce platesti daca se ofera sa-ti rezolve problema, ca sa nu ma injuri daca iti dau teapa la costuri!
Hm, imi vine greu sa cred ca nu s-au apucat de chestia asta de mai demult. In fond ei iti iau caseta proasta si-ti dadeau alta, chipurile noua, cu o mica reducere(in contul aleia vechi). Si mai mult ca sigur ca aia noua trebuie sa fie tot una reconditionata. Si, la naiba, chiar sa nu le fi trecut prin cap ideea cu schimbatul bucsii? Ori nu au chef de munca ori sunt incredibil de ignoranti. Mi-a placut faza cu motoarele in trei cilindrii... Eu cred ca gasesti oamenii d-astia cam peste tot, mai ales ca nu trebuie sa cunoasca prea multe despre masina care le vine in service ci cum sa te faca sa-ti intorci buzunarele pe dos.
- dr_dumi
- **
- 144 mesaje
- din 26 Jan 2006
- Bucuresti
dr_dumi
- Mesaje scrise: 144
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2006
- Mesaj Privat
- marius_2999
- **
- 246 mesaje
- din 09 Jan 2006
- Corsa 2005
- Bucuresti
marius_2999
- Mesaje scrise: 246
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2006
- Mesaj Privat
- Sebi_Marius
- **
- 158 mesaje
- din 24 Mar 2005
- Corsa 2006 Z13DT
Sebi_Marius
- Mesaje scrise: 158
- Locatie:
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2005
- Mesaj Privat
dr_dumi a scris:am fost eu cu a mea la opel azi la Radacini ca sa aflu estimativ cam cat costa ceea ce are... au urcato pe rampa si au privito si mi-au zis: Caseta de directie!!! Trebe schimbata, Costa in jur de 25 de milioane numai piesa fara manopera, OMG!!!! Ce ma fac!??!?!
Ca sa salvezi banii astia trebuie sa faci ce am facut si eu. Altfel trebuie sa-i scoti din buzunar sau banca