- dorin-b
- ****
- 1,820 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Sibiu
dorin-b
- Mesaje scrise: 1,820
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
nu trebuie sa te scuzi pentru ca asa cum a spus si Dan nu vorbim aceeasi limba. Pe vremuri, din 10 posesori de Dacia, 9 erau mecanici iar al 10-lea era profesor de mecanica. Probabil ca acum cine are un garaj si un Laptop, scoate o autorizatie de Service Auto si profita de necazurile altora. Ma gandesc ca colegul, in necunostinta de cauza, ne acuza pe noi de necunoastere, dand-ui dreptate "meseriasului" care i-a spus la "tester" ca becul acela se aprinde din cauza valvei EGR.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Hai sa-l ajut eu pe amarit.
Cind s-a umblat la motor s-a dat jos si distributia, bun. El are X17DTL (tot eu tebuie sa ghicesc ca el nu stie sa se uite in certificat) care e un drac imputit si la asta nu te iei dupa semne ca nu mai iese in veci si pururi. P1220 e cod de pompa, pompa e pe distributie si ea e pusa acum putin linga. Mecanicii lui peste prajit trebuiau sa stie ca la astea nu te iei dupa semne ci marchezi cum gasesti distributia si asa o pui chiar daca nu se pupa la fix sagetile.
Acum nu stii cum era inainte...treaba se poate rezolva cu tech2 cu procedura A dar daca timpitii nu stiau cum se face o distributie corect la astea nici gind sa reuseasca cu testerul ca asta e SF pentru ei. Acum cine stie ce tech2 au, poate e o chinezarie de luat fata...
Si hotarastete si tu la an 1999 sau 2000, oricum tot X17DTL ramine ca ai scris TD si nu DTI.
Cind s-a umblat la motor s-a dat jos si distributia, bun. El are X17DTL (tot eu tebuie sa ghicesc ca el nu stie sa se uite in certificat) care e un drac imputit si la asta nu te iei dupa semne ca nu mai iese in veci si pururi. P1220 e cod de pompa, pompa e pe distributie si ea e pusa acum putin linga. Mecanicii lui peste prajit trebuiau sa stie ca la astea nu te iei dupa semne ci marchezi cum gasesti distributia si asa o pui chiar daca nu se pupa la fix sagetile.
Acum nu stii cum era inainte...treaba se poate rezolva cu tech2 cu procedura A dar daca timpitii nu stiau cum se face o distributie corect la astea nici gind sa reuseasca cu testerul ca asta e SF pentru ei. Acum cine stie ce tech2 au, poate e o chinezarie de luat fata...
Si hotarastete si tu la an 1999 sau 2000, oricum tot X17DTL ramine ca ai scris TD si nu DTI.
- Matei Nicolae
- OP
- 15 mesaje
- din 01 Mai 2009
- Astra 1999
- Constanta
Matei Nicolae
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2009
- Mesaj Privat
Stimati domni ,
Va multumesc in mod deosebit pentru atentia de care m-am bucurat din partea dumneavoastra .
Nu am nicio placere sa aduc acuzatii nimanui ;sunt preocupat sa gasesc o solutie siuatiei descrise respectiv :
OPEL ASTRA 1,7 TD anul1999 Motor diesel
IN BORD APARE PERMANENT SIMBOLUL VALVEI EGR .
Situatia prezenta a aparut dupa o interventie la motor ,care a fost deschis pentru a inlocui bucsele la 2 bielete de la pistoane .Cu aceasta ocazie au fost inlocuiti si tachetii hidraulici.Masina o folosesc de 9 ani ,curatand EGR nu aveam nicio problema ACUM PENTRU A DISPARE SIMBOLUL VALVULEI EGR ACEASTA TREBUIE CURATATA DUPA CARE FUNCTIONAREA MOTORULUI ESTE OK PENTRU 5-10 km .DUPA ACEST PARCURS AM DIN NOU AFISAREA SIMBOLULUI VALVEI IAR MOTORUL TREBUIE TURAT LA 2200-2300 ROT/MIN SITUATIE IN CARE SIMBOLUL DISPARE SI REAPARE IMEDIAT CE TURATIA REVINE LA VALORI SUB 2000 ROT/MIN
CARE POATE FI CAUZA ?
Excelenta Sa dl Dan Cuciureanu ,pe care l-am urmarit in alte cateva interventii ,m-a convins ca trebuie revenit la distributie .Acest lucru il voi face la sfarsitul lunii mai .Ma opresc aici si promit sa revin cu rezultatul acestei interventii .
Cu deosebita stima si consideratie pentru toti,
Matei Nicolae
Va multumesc in mod deosebit pentru atentia de care m-am bucurat din partea dumneavoastra .
Nu am nicio placere sa aduc acuzatii nimanui ;sunt preocupat sa gasesc o solutie siuatiei descrise respectiv :
OPEL ASTRA 1,7 TD anul1999 Motor diesel
IN BORD APARE PERMANENT SIMBOLUL VALVEI EGR .
Situatia prezenta a aparut dupa o interventie la motor ,care a fost deschis pentru a inlocui bucsele la 2 bielete de la pistoane .Cu aceasta ocazie au fost inlocuiti si tachetii hidraulici.Masina o folosesc de 9 ani ,curatand EGR nu aveam nicio problema ACUM PENTRU A DISPARE SIMBOLUL VALVULEI EGR ACEASTA TREBUIE CURATATA DUPA CARE FUNCTIONAREA MOTORULUI ESTE OK PENTRU 5-10 km .DUPA ACEST PARCURS AM DIN NOU AFISAREA SIMBOLULUI VALVEI IAR MOTORUL TREBUIE TURAT LA 2200-2300 ROT/MIN SITUATIE IN CARE SIMBOLUL DISPARE SI REAPARE IMEDIAT CE TURATIA REVINE LA VALORI SUB 2000 ROT/MIN
CARE POATE FI CAUZA ?
Excelenta Sa dl Dan Cuciureanu ,pe care l-am urmarit in alte cateva interventii ,m-a convins ca trebuie revenit la distributie .Acest lucru il voi face la sfarsitul lunii mai .Ma opresc aici si promit sa revin cu rezultatul acestei interventii .
Cu deosebita stima si consideratie pentru toti,
Matei Nicolae
- Matei Nicolae
- OP
- 15 mesaje
- din 01 Mai 2009
- Astra 1999
- Constanta
Matei Nicolae
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2009
- Mesaj Privat
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
Esti irecuperabil... cineva ti-a bagat in cap o prostie si tu ai crezut in ea.
Vad in profilul tau ca esti inginer. Ce naiba!
Martorul din bord nu e este doar pentru EGR defect, blocat, gripat etc. Becul se aprinde pentru o sumedenie de defecte... dar bag sama ca suferi rau de tot de Pavlov. Daca ai avea curiozitatea sa faci o diagnoza si sa afli codul e eroare stocat s-ar putea sa ai o surpriza si sa uiti de EGR.
Vad in profilul tau ca esti inginer. Ce naiba!
Martorul din bord nu e este doar pentru EGR defect, blocat, gripat etc. Becul se aprinde pentru o sumedenie de defecte... dar bag sama ca suferi rau de tot de Pavlov. Daca ai avea curiozitatea sa faci o diagnoza si sa afli codul e eroare stocat s-ar putea sa ai o surpriza si sa uiti de EGR.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Matei Nicolae
- OP
- 15 mesaje
- din 01 Mai 2009
- Astra 1999
- Constanta
Matei Nicolae
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2009
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Stai linistit ca eu sunt Mama Omida si stiu sa ma uit in ghioc.
La pistoane au fost inlocuite BIELE nu BIELETE + inlocuiti tacheti = dat jos distributie --> pus distributie prost = cod P1220
Posibil sa ma insel dar nu cumva motorul "rontaie", cam asta ar fi manifestarea.
La pistoane au fost inlocuite BIELE nu BIELETE + inlocuiti tacheti = dat jos distributie --> pus distributie prost = cod P1220
Posibil sa ma insel dar nu cumva motorul "rontaie", cam asta ar fi manifestarea.
Domnule Dan Cuciureanu va confirm ca punctul dumneavoastra de vedere a fost insusit azi de cei care au intervenit la motor .Diagnosticul dumneavoastra "PUS DISTRIBUTIE PROST" pare a fi in proportire de 100% cauza fenomenului reclamat .
Asa cu am precizat masina va fi in Constanta la sfarsit de mai si atunci se va interveni pentru a corecta eroarea comisa de mecanici .Promit sa revin pentru a confirma rezolvarea .
Cu stima ,
Matei N
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Rationamentul este simplu :
Deci exact dupa asta ai defectul, inainte nu era. Bucse = cuzineti, Bielete = biele
Acuma sa vedem cum o sa gaseasca ei pozitia corecta la distributie, aici nici ghiocul meu nu are raspuns.
Situatia prezenta a aparut dupa o interventie la motor ,care a fost deschis pentru a inlocui bucsele la 2 bielete de la pistoane .Cu aceasta ocazie au fost inlocuiti si tachetii hidraulici.
Deci exact dupa asta ai defectul, inainte nu era. Bucse = cuzineti, Bielete = biele
Acuma sa vedem cum o sa gaseasca ei pozitia corecta la distributie, aici nici ghiocul meu nu are raspuns.
- Matei Nicolae
- OP
- 15 mesaje
- din 01 Mai 2009
- Astra 1999
- Constanta
Matei Nicolae
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2009
- Mesaj Privat
Multumesc si promit sa ma tzin de cuvant in a va informa cum au rezolvat mecanicii pozitionarea corecta a distributiei .
Inlocuirea celor doua biele a fost facut deoarece bucsele de cuplarea cu pistoanele erau sparte.
Cuzinetii bielelor ,partea de cuplare pe arborele cotit au fost OK .
Cu stima ,
Matei N
Inlocuirea celor doua biele a fost facut deoarece bucsele de cuplarea cu pistoanele erau sparte.
Cuzinetii bielelor ,partea de cuplare pe arborele cotit au fost OK .
Cu stima ,
Matei N
- Matei Nicolae
- OP
- 15 mesaje
- din 01 Mai 2009
- Astra 1999
- Constanta
Matei Nicolae
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2009
- Mesaj Privat
- Matei Nicolae
- OP
- 15 mesaje
- din 01 Mai 2009
- Astra 1999
- Constanta
Matei Nicolae
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2009
- Mesaj Privat
- Matei Nicolae
- OP
- 15 mesaje
- din 01 Mai 2009
- Astra 1999
- Constanta
Matei Nicolae
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2009
- Mesaj Privat
- antone mihai
- **
- 129 mesaje
- din 11 Feb 2008
- Astra 2000
- Bucuresti
antone mihai
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2008
- Mesaj Privat
- antone mihai
- **
- 129 mesaje
- din 11 Feb 2008
- Astra 2000
- Bucuresti
antone mihai
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2008
- Mesaj Privat
- octav13
- ****
- 2,057 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Vectra 2003 y 22 dtr
- Teleorman
octav13
- Mesaje scrise: 2,057
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Catalln
- **
- 318 mesaje
- din 06 Aug 2007
- Suceava
Catalln
- Mesaje scrise: 318
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2007
- Mesaj Privat
- ag10tit
- **
- 345 mesaje
- din 09 Feb 2007
- Astra 2005 Z19DTJ
- Bucuresti
ag10tit
- Mesaje scrise: 345
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2007
- Mesaj Privat
daca tot se vorbeste aici despre EGR, am si eu o intrebare.
Cand am facut schimbul distributiei,am rugat mecanicul sa-mi curete si egr-ul.dupa ce l-a desfacut,mi-a spus ca egr este defect pt ca este rupta o membrana.in bord nu-mi apare nici o eroare,mi s-a intamplat de vreo 3 ori sa mi se aprinda pana sa imi demonteze egr-ul si masina nu mai tragea deloc,nu reuseam sa depasesc 80km/h dar asta cand am mers mai mult timp cu o viteza constanta.
Intrebarea mea este ce se intampla daca merg cu masina cu egr-ul defect?
Cand am facut schimbul distributiei,am rugat mecanicul sa-mi curete si egr-ul.dupa ce l-a desfacut,mi-a spus ca egr este defect pt ca este rupta o membrana.in bord nu-mi apare nici o eroare,mi s-a intamplat de vreo 3 ori sa mi se aprinda pana sa imi demonteze egr-ul si masina nu mai tragea deloc,nu reuseam sa depasesc 80km/h dar asta cand am mers mai mult timp cu o viteza constanta.
Intrebarea mea este ce se intampla daca merg cu masina cu egr-ul defect?
ADYS_1967
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 X17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2011
- Mesaj Privat
Salutare la toata lumea , am un astra g 1.7 x17 dtl la care am o problema cu martor aprins intre 1500si 2200rpm ,mai exact , daca sunt in mers si trebuie sa reduc scazind turatia motorului sub 1800 ture (in functie de treapta de viteze in care sunt) se aprinde acel martor (ceck engine)pozitionat sub martorul de la bujii , din acel moment motorul nu mai trage aproape deloc , pentru al stinge si pentru a aduce normalitatea la motor trebuie dusa la peste 2200ture cu ambreajul calcat sau scoasa pe liber . daca ma poate ajuta cineva sau o recomandare de mecanic ADEVARAT
ADYS_1967
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 X17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2011
- Mesaj Privat
multumiri tuturor celor ce nu mi au raspuns,o distributie pusa prost inseamna distrugerea cel putin partiala a motorului,vb dracu corect era vorba doar de avansul pompei ,care oricum nu se poate rezolva cu un ghioc,ptr inginerii astia de pe aicea ,valva egr se poate verifica , electrovalva egr la fel ,pompa vacum la fel ,mai mult decit atit ,toate acestea trebuiesc curatate la o perioada de timp