- opelgts2
- **
- 159 mesaje
- din 17 Mar 2009
- Vectra 2005 Z1.9DT
- Neamt
opelgts2
- Mesaje scrise: 159
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 2005 Z1.9DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2009
- Mesaj Privat
va salut
ma intereseaza cum se manifesta ,care este simptomul cand DPF.ul vrea regenerare?
eu sunt din neamt si specific ca pe oras nu dau mai mult de treapta a-3-a,si stau undeva la 2000/2600rpm mers constant,am motorul de 1.9cdti/88kw/120cp pe o vectra C,Fab. 2005 modelul GTS.
am pe bord aprins un martor,(masina cu cheita) am facut diagnoza,si mi.a iesit 2 coduri de eroare,unul pe bujii,iar altul pe DPF,
am spalat filtrul,(caci asa m.a indrumat cineva cu.n audi A4 cu DPF)ce.l ce mi.a facut diagnoza,recunosc ca a iesit o mizerie de numa timp de 1,5 ore,oare el trebe sa se regenereze singur sau este buna regenerarea cu jet firbinte la o spalatorie auto?
am sa schimb si bujiile sa vad daca dispare martorul de pe bord,cineva mi,a zis sa nu fie releul! dimineata cand plec la munca si dau cheie se aprind e releul de bujii sta cateva secunde dupa care dau cheie,si recunosc ca porneste cam tremurat(parca ar porni in 3 pistoane,dar asta timp de cateva min. pina se incalzaste,dupa care merge rotund si normal),la cald becul de bujii nu se mai aprinde,este normal?la skoda O2 mi se aprinde la orice temperatura a motorului,fie vara,fie iarna.codurile de eroare P 0380--Aparat de comanda,timp de incandescenta defectuos,asta sa fie oare releul? si celelalt P 1901--senzor presiune diferential,filtru de particule defectuos,ce mama masii sa fie oare?
am mai fost la alti asa zisii meseriasi de diagnoze si la fel le,a aparut,dar atata,nu mi.au dat nici un raspuns concret,(adica,trebe cumparat acel releu,sau acel senzor,sau se regenereaza la o anumita turatie),cand mi se face diagnoza apar aceste erori ,mi se sterg dar dupa oprire si repornire mi se aprinde din nou acel martor,m.am saturat ,am 2 saptamani de cand merg din diagnoza in diagnoza,si nici unul nu ma lamureste,trebe aia sau cealalta,
astept si eu ceva lamuriri,cum cere regenerarea computerul masinii?sau cine.l cere,si cum se manifesta,
P.S-specific in relanti consumul instant imi arata 0.7/h,cu martorul aprins
iar cand mi se sterg erorile scade consumul oscileaza la 0.4l/h--0.5/h
ma intereseaza cum se manifesta ,care este simptomul cand DPF.ul vrea regenerare?
eu sunt din neamt si specific ca pe oras nu dau mai mult de treapta a-3-a,si stau undeva la 2000/2600rpm mers constant,am motorul de 1.9cdti/88kw/120cp pe o vectra C,Fab. 2005 modelul GTS.
am pe bord aprins un martor,(masina cu cheita) am facut diagnoza,si mi.a iesit 2 coduri de eroare,unul pe bujii,iar altul pe DPF,
am spalat filtrul,(caci asa m.a indrumat cineva cu.n audi A4 cu DPF)ce.l ce mi.a facut diagnoza,recunosc ca a iesit o mizerie de numa timp de 1,5 ore,oare el trebe sa se regenereze singur sau este buna regenerarea cu jet firbinte la o spalatorie auto?
am sa schimb si bujiile sa vad daca dispare martorul de pe bord,cineva mi,a zis sa nu fie releul! dimineata cand plec la munca si dau cheie se aprind e releul de bujii sta cateva secunde dupa care dau cheie,si recunosc ca porneste cam tremurat(parca ar porni in 3 pistoane,dar asta timp de cateva min. pina se incalzaste,dupa care merge rotund si normal),la cald becul de bujii nu se mai aprinde,este normal?la skoda O2 mi se aprinde la orice temperatura a motorului,fie vara,fie iarna.codurile de eroare P 0380--Aparat de comanda,timp de incandescenta defectuos,asta sa fie oare releul? si celelalt P 1901--senzor presiune diferential,filtru de particule defectuos,ce mama masii sa fie oare?
am mai fost la alti asa zisii meseriasi de diagnoze si la fel le,a aparut,dar atata,nu mi.au dat nici un raspuns concret,(adica,trebe cumparat acel releu,sau acel senzor,sau se regenereaza la o anumita turatie),cand mi se face diagnoza apar aceste erori ,mi se sterg dar dupa oprire si repornire mi se aprinde din nou acel martor,m.am saturat ,am 2 saptamani de cand merg din diagnoza in diagnoza,si nici unul nu ma lamureste,trebe aia sau cealalta,
astept si eu ceva lamuriri,cum cere regenerarea computerul masinii?sau cine.l cere,si cum se manifesta,
P.S-specific in relanti consumul instant imi arata 0.7/h,cu martorul aprins
iar cand mi se sterg erorile scade consumul oscileaza la 0.4l/h--0.5/h
alc2
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2005
- Mesaj Privat
1. Erori
P 0380 = bujiile sau releul de comanda a lor . Le poti masura inainte ca sa fii sigur care trebuie schimbate .
Dupa P1901 nu mai era nimic ? :
P1901 - 0F (I think its 0F) means Particle Filter Differnential Pressure Sensor Plausability fault.
P1901 - 75 means Particle Filter is blocked
Baga un ochi aici :
http://www.saabscene.com/fo...howtopic=31640461
2.
Sa inteleg ca dupa "regenerarea" cu apa tot nu s-a simtit nimic ?
3.
Ai citit ce a scris abe4 mai sus ?
"Regenerarea se face in mers de catre calculator .............sau poti face o regenerare a filtrului de particule cu tech-ul la o reprezentanta Opel sau unde vrei tu dar sa aibe tech 2 "
P 0380 = bujiile sau releul de comanda a lor . Le poti masura inainte ca sa fii sigur care trebuie schimbate .
Dupa P1901 nu mai era nimic ? :
P1901 - 0F (I think its 0F) means Particle Filter Differnential Pressure Sensor Plausability fault.
P1901 - 75 means Particle Filter is blocked
Baga un ochi aici :
http://www.saabscene.com/fo...howtopic=31640461
2.
Sa inteleg ca dupa "regenerarea" cu apa tot nu s-a simtit nimic ?
3.
Ai citit ce a scris abe4 mai sus ?
"Regenerarea se face in mers de catre calculator .............sau poti face o regenerare a filtrului de particule cu tech-ul la o reprezentanta Opel sau unde vrei tu dar sa aibe tech 2 "
- ktapet
- **
- 485 mesaje
- din 13 Mai 2005
- Zafira 2007 Z19DT
- Ilfov
ktapet
- Mesaje scrise: 485
- Locatie: Ilfov
- Masina: Zafira 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2005
- Mesaj Privat
PROSTIA SE PLATESTE!
Era suficient sa cititi manualul masinii si nu ati fi ajuns in situatia de a cotiza pe la diversi indivizi din cauza filtrului de particule.
Auziti fratilor: 'am gaurit filtrul de particule', 'l-am spalat cu jet de apa'. Nu-mi vine sa cred ce citesc.
Singura concluzie este ca v-ati luat masini prea destepte pentru voi.
Pentru moderatori: nu mai lasati toti agramatii sa scrie pe forum, mai taiati-le din elan!
Era suficient sa cititi manualul masinii si nu ati fi ajuns in situatia de a cotiza pe la diversi indivizi din cauza filtrului de particule.
Auziti fratilor: 'am gaurit filtrul de particule', 'l-am spalat cu jet de apa'. Nu-mi vine sa cred ce citesc.
Singura concluzie este ca v-ati luat masini prea destepte pentru voi.
Pentru moderatori: nu mai lasati toti agramatii sa scrie pe forum, mai taiati-le din elan!
- opelgts2
- **
- 159 mesaje
- din 17 Mar 2009
- Vectra 2005 Z1.9DT
- Neamt
opelgts2
- Mesaje scrise: 159
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 2005 Z1.9DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2009
- Mesaj Privat
daca acea persoana cu diagnoza mi.a recomandat sa spal filtru,cu ce am gresit eu,si nu numa el mi,a recomandat astfel de operatiune,manual al masinii nu.l am .
am optinut un nr de tel si am sa vad ce.mi rezolva si alta diagnoza,
este bun ca exista si cateva persoane f f f destepte ce s,au nascut in ingineria masinilor.
si este normal ca pina nu treci prin toate cele ale masinilor nu ai de unde sa stii toate problemele,eu am expus ceea ce mi sa spus sa fac ,si eu am cerut o impresie ,(daca este bun sau rau),acum am vazut ca este rau,si nu v.oi mai face acest lucru.
am fost si la reprezentanta si m,au trimis aia acasa cu aceleasi probleme,mi,au sters erorile ,au mai umblat prin soft si pina sa ajung acasa mi sa reaprins,desi am schimbat si bujiile.mai urmeaza sa fac o regenerare la DPF,dupa care mai vb
numai de bine
am optinut un nr de tel si am sa vad ce.mi rezolva si alta diagnoza,
este bun ca exista si cateva persoane f f f destepte ce s,au nascut in ingineria masinilor.
si este normal ca pina nu treci prin toate cele ale masinilor nu ai de unde sa stii toate problemele,eu am expus ceea ce mi sa spus sa fac ,si eu am cerut o impresie ,(daca este bun sau rau),acum am vazut ca este rau,si nu v.oi mai face acest lucru.
am fost si la reprezentanta si m,au trimis aia acasa cu aceleasi probleme,mi,au sters erorile ,au mai umblat prin soft si pina sa ajung acasa mi sa reaprins,desi am schimbat si bujiile.mai urmeaza sa fac o regenerare la DPF,dupa care mai vb
numai de bine
- adrian_ilie
- *
- 8 mesaje
- din 09 Apr 2009
- Vectra 2005
- Bucuresti
adrian_ilie
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2009
- Mesaj Privat
salut,
In primul rand multumesc tuturor care au postat informatii pretioase despre acest subiect. sa va spun pe scurt povestea mea:
am un vectra gts 1.9cdti si de ceva vreme eram panicat ca la relanti masina incepea sa trepideze si consumul instant crestea de la 0.7litri/100 pana la 4 chiar 7 litri/100.
Acum din ce am citit pe acest post, inteleg ca este ceva normal acest comportament al motorului, eram foarte aproape de a o duce in service masina.
ce e drept merg cu ea numai in bucuresti si viteza medie nu trece de 20km/ora, o sa o scot zilele astea pe autostrada.
aseara insa in timp ce eram in trafic, consumul instant a devenit 22litri/100 dupa care s-au aprins 2 martori in bord ( o pompa de ulei si un semnul exclamarii). am tras pe dreapta, am lasat-o la relanti dupa care s-a oprit singura.
am repornit-o si nu a mai avut nimic...este ok ce se intampla?
multumesc ,
adi
In primul rand multumesc tuturor care au postat informatii pretioase despre acest subiect. sa va spun pe scurt povestea mea:
am un vectra gts 1.9cdti si de ceva vreme eram panicat ca la relanti masina incepea sa trepideze si consumul instant crestea de la 0.7litri/100 pana la 4 chiar 7 litri/100.
Acum din ce am citit pe acest post, inteleg ca este ceva normal acest comportament al motorului, eram foarte aproape de a o duce in service masina.
ce e drept merg cu ea numai in bucuresti si viteza medie nu trece de 20km/ora, o sa o scot zilele astea pe autostrada.
aseara insa in timp ce eram in trafic, consumul instant a devenit 22litri/100 dupa care s-au aprins 2 martori in bord ( o pompa de ulei si un semnul exclamarii). am tras pe dreapta, am lasat-o la relanti dupa care s-a oprit singura.
am repornit-o si nu a mai avut nimic...este ok ce se intampla?
multumesc ,
adi
- Roly
- **
- 430 mesaje
- din 26 Jan 2009
- Insignia 2014 1.6 SIDI
- Germania
Roly
- Mesaje scrise: 430
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2014 1.6 SIDI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2009
- Mesaj Privat
mnt80
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Constanta
- Masina: Signum 2004 Y19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2009
- Mesaj Privat
Salut!
Masina in cauza este un Signum cu motor 1.9CDTI. As vrea sa stiu daca si ceilalti posesori de astfel de motoare echipate cu Filtru de Particule observa cum/daca acesta declanseaza si se regenereaza ( arde impuritatile colectate). La mine am observat in 2 ocazii faptul ca motorul incepe sa aiba niste trepidatii la relanti iar cand am observat si computerul de bord, acesta indica un consum instant (la relanti) de 4,0 - 3,8 litri/ora !!!. O singura data, acest fenomen de trepidare mi s-a intamplat la semafor si mi s-a oprit motorul , ca si cum nu ar mai fi avut motorina ( rezervorul era la 1/2). am repornit motorul si nu am mai avut probleme. Foarte ciudat !
Masina in cauza este un Signum cu motor 1.9CDTI. As vrea sa stiu daca si ceilalti posesori de astfel de motoare echipate cu Filtru de Particule observa cum/daca acesta declanseaza si se regenereaza ( arde impuritatile colectate). La mine am observat in 2 ocazii faptul ca motorul incepe sa aiba niste trepidatii la relanti iar cand am observat si computerul de bord, acesta indica un consum instant (la relanti) de 4,0 - 3,8 litri/ora !!!. O singura data, acest fenomen de trepidare mi s-a intamplat la semafor si mi s-a oprit motorul , ca si cum nu ar mai fi avut motorina ( rezervorul era la 1/2). am repornit motorul si nu am mai avut probleme. Foarte ciudat !
placere
- Mesaje scrise: 87
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2007
- Mesaj Privat
Treaba cu regenerarea este putin altfel decat ai patit tu.
1. In momentul regenerarii motorul creste in turatii
2. Consumul instant devine mai mare decat stiai pentru ca e normal, la turatie mare consum mare
3. treaba cu murit motorul nu ar trebui sa se intample cand face regenerare pentru ca in acel moment creste turatia nu scade
4. mai exista si posibilitatea executarii de regenerare filtru partitule din tester direct, adica cu masina legata la tester se porneste si executa procedeul. Dureaza aprox 8 minute, timp in care arde ce e de ars, creste turatia si consumul.
Vad ca esti din Constanta, in fiecare Duminica la ora 15.00 mai multi posesori de Opel ne adunam in fata la Clubul Elevilor (fost clubul pionierilor pe soveja).
1. In momentul regenerarii motorul creste in turatii
2. Consumul instant devine mai mare decat stiai pentru ca e normal, la turatie mare consum mare
3. treaba cu murit motorul nu ar trebui sa se intample cand face regenerare pentru ca in acel moment creste turatia nu scade
4. mai exista si posibilitatea executarii de regenerare filtru partitule din tester direct, adica cu masina legata la tester se porneste si executa procedeul. Dureaza aprox 8 minute, timp in care arde ce e de ars, creste turatia si consumul.
Vad ca esti din Constanta, in fiecare Duminica la ora 15.00 mai multi posesori de Opel ne adunam in fata la Clubul Elevilor (fost clubul pionierilor pe soveja).
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
DoubleG
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2007
- Mesaj Privat
Sal.
Am si eu DPF, pe motorul 1.9CDTI (Vectra C) - cutie automata.
Am de subliniat urmatoarele:
- la mine motorul nu "moare" (din cauza cutiei automate)
- consumul creste de la 06-07 l/h la 3.5-4.0 l/h
- turatia motorului, la mine, nu creste ea ramanand la acelasi nivel ca in conditii normale.
- miros puternic de incins (e normal, pentru ca temperatura pe evacuare creste foarte mult)
- nu se aprinde nici un martor in bord (stiu ca la VW se aprinde intermitent martorul de bujie)
- NU TREBUIE SA OPRITI MOTORUL (nu e bine pentru ciclul de regenerare; daca v-ati incheiat calatoria, mai stati un pic cu motorul pornit si eventual tineti-l turat pana se incheie procesul de regenerare. (va puteti da seama ca procesul s-a incheiat, in momentul in care consumul revine la normal, sau in cazul in care tineti motorul turat, cand consumul se reduce cam la jumatate din cel din timpul regenerari - se simte si un mis (dar foarte mic) soc al motorului cand iese din regimul de regenerare (atat la relanti cat si in mers).
- in mers e bine sa mergeti cu motorul (asta daca traficul va permite) undeva pe la 2.500-3.000 rot/min.
Astea sunt observatiile mele, si modul in care eu procedez atunci cand se efectueaza procesul de regenerare.
Am atasat si o mica documentatie despre DPF.
Am si eu DPF, pe motorul 1.9CDTI (Vectra C) - cutie automata.
Am de subliniat urmatoarele:
- la mine motorul nu "moare" (din cauza cutiei automate)
- consumul creste de la 06-07 l/h la 3.5-4.0 l/h
- turatia motorului, la mine, nu creste ea ramanand la acelasi nivel ca in conditii normale.
- miros puternic de incins (e normal, pentru ca temperatura pe evacuare creste foarte mult)
- nu se aprinde nici un martor in bord (stiu ca la VW se aprinde intermitent martorul de bujie)
- NU TREBUIE SA OPRITI MOTORUL (nu e bine pentru ciclul de regenerare; daca v-ati incheiat calatoria, mai stati un pic cu motorul pornit si eventual tineti-l turat pana se incheie procesul de regenerare. (va puteti da seama ca procesul s-a incheiat, in momentul in care consumul revine la normal, sau in cazul in care tineti motorul turat, cand consumul se reduce cam la jumatate din cel din timpul regenerari - se simte si un mis (dar foarte mic) soc al motorului cand iese din regimul de regenerare (atat la relanti cat si in mers).
- in mers e bine sa mergeti cu motorul (asta daca traficul va permite) undeva pe la 2.500-3.000 rot/min.
Astea sunt observatiile mele, si modul in care eu procedez atunci cand se efectueaza procesul de regenerare.
Am atasat si o mica documentatie despre DPF.
mnt80
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Constanta
- Masina: Signum 2004 Y19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2009
- Mesaj Privat
Salut!
Va multumesc pentru raspunsuri. Simptomele sunt identice cu cele prezentate de tonytm si doubleG. Mirosul nu este simtit. Deasemenea motorul are un mers mai neregulat, mici vibratii ce apar doar in astfel de momente. Nu se aprind becuri in bord sau alti martori care sa avertizeze despre functionarea Filtrului de Particule. Ce e drept, atunci cand mi s-a oprit motorul (cutie manuala) eram la semafor si utilizasem masina mai mult in oras (ocazie perfecta pentru acumularea de funingine in filtru).
Va multumesc pentru raspunsuri. Simptomele sunt identice cu cele prezentate de tonytm si doubleG. Mirosul nu este simtit. Deasemenea motorul are un mers mai neregulat, mici vibratii ce apar doar in astfel de momente. Nu se aprind becuri in bord sau alti martori care sa avertizeze despre functionarea Filtrului de Particule. Ce e drept, atunci cand mi s-a oprit motorul (cutie manuala) eram la semafor si utilizasem masina mai mult in oras (ocazie perfecta pentru acumularea de funingine in filtru).
TDriver
- Mesaje scrise: 87
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
DPF pe 1.9 CDTI-120cp (Zafira B 2006,200.000km)
Pe linga recomandarile de a nu se merge subturat si a nu se opri motorul daca se afla DPF-ul in faza de regenerare,va mai recomand un sfat care va poate scuti de probleme si mult par alb cum am patit eu.
Daca apar simptome specifice DPF-ului sau EGR-ului verificati si furtunasele de vacuum aflate in fata DPF-ului si preferabil sa le schimbati la fiecare 100.000km.Datorita regimului termic din faza de regenerare acestea pot ceda in timp si atunci filtrul nu-si mai face regenerarea si se infunda,gazele se intorc si blocheaza EGR-ul,motorul pierde putere dramatic si in final se opreste din lipsa de evacuare.Solutia oficiala devine atunci asa cum scrie si in carte inlocuirea DPF-ului,adica una din cele mai costisitoare operatiuni,de multe ori echivalenta cu jumatate din pretul masinii.Iar atunci,noroc ca exista ClubOpel si se poate gasi o rezolvare rezonabila!
Pe linga recomandarile de a nu se merge subturat si a nu se opri motorul daca se afla DPF-ul in faza de regenerare,va mai recomand un sfat care va poate scuti de probleme si mult par alb cum am patit eu.
Daca apar simptome specifice DPF-ului sau EGR-ului verificati si furtunasele de vacuum aflate in fata DPF-ului si preferabil sa le schimbati la fiecare 100.000km.Datorita regimului termic din faza de regenerare acestea pot ceda in timp si atunci filtrul nu-si mai face regenerarea si se infunda,gazele se intorc si blocheaza EGR-ul,motorul pierde putere dramatic si in final se opreste din lipsa de evacuare.Solutia oficiala devine atunci asa cum scrie si in carte inlocuirea DPF-ului,adica una din cele mai costisitoare operatiuni,de multe ori echivalenta cu jumatate din pretul masinii.Iar atunci,noroc ca exista ClubOpel si se poate gasi o rezolvare rezonabila!
- c_pantazescu
- ****
- 1,105 mesaje
- din 13 Jan 2008
- Astra 2005 Z19DTH
- Alba
c_pantazescu
- Mesaje scrise: 1,105
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2008
- Mesaj Privat
TDriver
- Mesaje scrise: 87
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Acum 2 luni rulam mindru pe autobahn cu 180 km/ora.Eram foarte incintat de Zafira pe care am luat-o din Germania la 140.000 km si pina la 200.000 km nu-mi facuse nici o problema.Ma gindeam ca ar fi bine sa opresc la un service si sa-i rog sa-mi curete preventiv si mie EGR-ul pentru ca stiam de problemele care apar la el datorita calitatii motorinei si mersului mai ales in traficul din Bucuresti.Probabil ca s-a gindit si Zafirica mea la mine pentru ca aproape instant mi s-a aprins intermitent beculetul cu cheita,apoi s-a stins, si dupa vreo 10 minute in care m-am gindit ca e acelasi simptom pe care l-am avut pe Astra G din cauza EGR-ului,s-a produs surpriza! A bubuit,a inceput sa iasa un fum negru, sa suiere,a pierdut toata puterea si de la 180 am ajuns sa merg cu 10-20 km la ora.Nu spun ce inseamna viteza asta pe autobahn cu tirurile in spate ,care si alea merg cu 90 si nu spun ce senzatii am incercat eu care nu intelegeam pe loc ce anume s-a intimplat.Nu am avut alte simptome cu exceptia faptului ca palpaise vreo 5 min.acel martor!Am ajuns intr-o parcare si a doua zi la Opel Service.Acolo mi s-a spus initial Exhaust Blocked,se rezolva cu 100 euro diagnoza si inca 200 pentru remediere iar dupa vreo 4 ore dupa ce mi-au aratat si schimbat furtunasele a venit noua surpriza.Datorita furtunaselor,DPF-ul s-a blocat,EGR-ul s-a blocat,Cost reparatie aprox.2500 euro dar mai trebuia sa astept o saptamina pentru ca DPF-ul nu era pe stoc!Cred ca va imaginati ce inseamna nota de plata de 2500 euro cind tu ai 300 in buzunar toti banii si masina incarcata.Intr-un final dupa ce am incercat sa gasim solutii, mi s-a desfacut DPF-ul,s-au pus niste saibe distantiere ca sa pot avea evacuare si am fost sfatuit sa merg usor,noaptea pina ajung in tara.Nu mi s-a mai luat nici un ban pe nimic,a fost cadoul lor pentru mine cu o singura conditie.Nu am fost niciodata acolo!Le-am fost recunoscator pentru ca totusi s-au chinuit sa faca ceva si m-au ajutat sa ajung in tara.Politica este sa nu se faca operatiuni de service pe care nu se poate da garantie,totusi acum stiu ca problema s-ar fi putut rezolva in 2-3 ore complet fara garantie.
Intors in tara am avut norocul sa gasesc toata lumea plecata in concediu, asa ca,de nevoie, pe baza informatiilor gasite pe site, am dat jos DPF-ul,l-am curatat si eu asa cum s-a mai aratat,adica am folosit solutie speciala pentru curatat motorul,apoi cu jeturi de apa si presiune cu aer,apoi cu ajutorul lui Maiandrei si a colegilor de la garajul din Bucuresti ne-am ocupat de curatarea EGR-ului si regenerarea din Tech2.Lor trebuie sa le multumesc din nou pe aceasta cale pentru ca de fiecare data au avut punct ochit,punct lovit! Acum Zafirica e din nou frumoasa si nervoasa.
Sper ca nu am deranjat cu lungimea postului dar poate ca va fi util avind in vedere ca service-urile nu vor rezolva problema asta niciodata decit prin inlocuire la un pret cit jumate din masina!Am inteles ca sunt mai multe cazuri ca al meu si cu toate acestea la reprezentante nu au pe stoc respectivele furtunase!
Intors in tara am avut norocul sa gasesc toata lumea plecata in concediu, asa ca,de nevoie, pe baza informatiilor gasite pe site, am dat jos DPF-ul,l-am curatat si eu asa cum s-a mai aratat,adica am folosit solutie speciala pentru curatat motorul,apoi cu jeturi de apa si presiune cu aer,apoi cu ajutorul lui Maiandrei si a colegilor de la garajul din Bucuresti ne-am ocupat de curatarea EGR-ului si regenerarea din Tech2.Lor trebuie sa le multumesc din nou pe aceasta cale pentru ca de fiecare data au avut punct ochit,punct lovit! Acum Zafirica e din nou frumoasa si nervoasa.
Sper ca nu am deranjat cu lungimea postului dar poate ca va fi util avind in vedere ca service-urile nu vor rezolva problema asta niciodata decit prin inlocuire la un pret cit jumate din masina!Am inteles ca sunt mai multe cazuri ca al meu si cu toate acestea la reprezentante nu au pe stoc respectivele furtunase!
- c_pantazescu
- ****
- 1,105 mesaje
- din 13 Jan 2008
- Astra 2005 Z19DTH
- Alba
c_pantazescu
- Mesaje scrise: 1,105
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2008
- Mesaj Privat
TDriver
- Mesaje scrise: 87
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
- BAC
- **
- 255 mesaje
- din 19 Mai 2005
- Vectra 2006 Z19DT
- Mures
BAC
- Mesaje scrise: 255
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2005
- Mesaj Privat
- c_pantazescu
- ****
- 1,105 mesaje
- din 13 Jan 2008
- Astra 2005 Z19DTH
- Alba
c_pantazescu
- Mesaje scrise: 1,105
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2008
- Mesaj Privat
- opelgts2
- **
- 159 mesaje
- din 17 Mar 2009
- Vectra 2005 Z1.9DT
- Neamt
opelgts2
- Mesaje scrise: 159
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 2005 Z1.9DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2009
- Mesaj Privat
sal
foarte simplu iti poti da seama daca ai sau nu filtru de particule
1 cel mai simplu pune pe cineva sa tureze masina constant si daca ea scoate fum destul de multisor ninseamna ca nu are ,,sau daca ea nu scoate decit o singura data cand accelerezi din prima .si.n timp nu mai scoate inseamna ca are
eu asa am facut prima data
2 sub vasul de expansiune se vede ca un fel de releu,ala este un senzor ce citeste amestecul din filtru cat si cum este de infundat,ceea ce.i face sa.si dea regenerare.trimit eu po poza nunde este amplasat
numa de bine
asta este de desupt unde este amplasat
iar astlalt este senzorul ce este amplasat sub vasul de expansiune
se vede cred ca destul de bine sub vas
foarte simplu iti poti da seama daca ai sau nu filtru de particule
1 cel mai simplu pune pe cineva sa tureze masina constant si daca ea scoate fum destul de multisor ninseamna ca nu are ,,sau daca ea nu scoate decit o singura data cand accelerezi din prima .si.n timp nu mai scoate inseamna ca are
eu asa am facut prima data
2 sub vasul de expansiune se vede ca un fel de releu,ala este un senzor ce citeste amestecul din filtru cat si cum este de infundat,ceea ce.i face sa.si dea regenerare.trimit eu po poza nunde este amplasat
numa de bine
asta este de desupt unde este amplasat
iar astlalt este senzorul ce este amplasat sub vasul de expansiune
se vede cred ca destul de bine sub vas
mircea77
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2008
- Mesaj Privat
Salut,
Am remarcat ca azi dimineata, a ramas aprins in bord ( de fapt clipeste) martorul pentru bujii incandescente.
De obicei, cand pun contactul, acel martor se stinge dupa cateva secunde. Astazi in schimb, a ramas palpaind pe drum spre servici.
Am incercat sa caut o explicatie pe forum pentru acest lucru dar momentan fara succes.
Inca nu am apucat sa caut in manual (pentru ca e acasa), dar stiu ca martorul respectiv are legatura cu releul de incalzire al bujiilor.
Din ce am citit pe forum, daca erau arse bujiile, se aprindea martorul "masina + cheita".
Masina e : 2005 Vectra C, 1.9 CDTI, cod motor Z19DT, 88 kW.
Aveti idee ce ar putea fi ? A mai patit cineva asa ceva ?
PS. Aseara, am schimbat bateria la cheia masinii, am facut sincronizarea, si am pornit masina de proba, dar nu s-a aprins acel martor.
Problema a aparut de dimineata.
Multumesc.
Am remarcat ca azi dimineata, a ramas aprins in bord ( de fapt clipeste) martorul pentru bujii incandescente.
De obicei, cand pun contactul, acel martor se stinge dupa cateva secunde. Astazi in schimb, a ramas palpaind pe drum spre servici.
Am incercat sa caut o explicatie pe forum pentru acest lucru dar momentan fara succes.
Inca nu am apucat sa caut in manual (pentru ca e acasa), dar stiu ca martorul respectiv are legatura cu releul de incalzire al bujiilor.
Din ce am citit pe forum, daca erau arse bujiile, se aprindea martorul "masina + cheita".
Masina e : 2005 Vectra C, 1.9 CDTI, cod motor Z19DT, 88 kW.
Aveti idee ce ar putea fi ? A mai patit cineva asa ceva ?
PS. Aseara, am schimbat bateria la cheia masinii, am facut sincronizarea, si am pornit masina de proba, dar nu s-a aprins acel martor.
Problema a aparut de dimineata.
Multumesc.