moromete
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2006
- Mesaj Privat
Cred ca am gasit buba. Am fost la niste baieti destepti la cap si la tester. Au gasit buba la avans care cica a fost de la distributie. Au schimbat doua pinioane, unul de la axa cu came si altul de la vibrochen. Au scazut noxele si se infige altfel. O sa ii fac consumul si va zic daca asta a fost. Io sper ca da. Vio ce ziceti?
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- 2004tiborc
- *
- 9 mesaje
- din 27 Jan 2006
2004tiborc
- Mesaje scrise: 9
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2006
- Mesaj Privat
arje468
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bucuresti + Rm.Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2006
- Mesaj Privat
valiauto
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2005
- Mesaj Privat
eduard33 a scris:Suna cam ciudat ce zici tu ...nu vreau sa te dezamagesc dar am impresia ca te-au cam prostit baietii aia dashtepti ...dar mai bine ma abtin si las specialistii sa-si spuna cuvantul.
ai avut si tu experiente de prosteala pe fata?
de fapt ce nu crezi tu ? ca avea probleme la pinioane sau ca nu s-au schimbat piesele respective? unde e prosteala de care zici?
probabil tu iti inchipui ca o masina care consuma mult trebuie sa aiba neaparat probleme la instalatia de alimentare....
se vede ca nu prea ai habar de mecanica dar sa arunci vorbe in vant te pricepi.
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
valiauto a scris:
ai avut si tu experiente de prosteala pe fata?
de fapt ce nu crezi tu ? ca avea probleme la pinioane sau ca nu s-au schimbat piesele respective? unde e prosteala de care zici?
probabil tu iti inchipui ca o masina care consuma mult trebuie sa aiba neaparat probleme la instalatia de alimentare....
se vede ca nu prea ai habar de mecanica dar sa arunci vorbe in vant te pricepi.
ai avut si tu experiente de prosteala pe fata?
de fapt ce nu crezi tu ? ca avea probleme la pinioane sau ca nu s-au schimbat piesele respective? unde e prosteala de care zici?
probabil tu iti inchipui ca o masina care consuma mult trebuie sa aiba neaparat probleme la instalatia de alimentare....
se vede ca nu prea ai habar de mecanica dar sa arunci vorbe in vant te pricepi.
1. experiente de prosteala si pe fata si pe la spate am avut...si daca citesti topicurile despre service-uri o sa te lamuresti...si o sa fi surprins de parerile "asa de bune" ale unor colegi despre service-urile noastre specializate;
2. ce legatura au pinioanele de la axa cu came si vibrochen cu consumul pur si simplu nu am auzit pana acum..aici singura explicatie ar fi ca motorul e sarit de la punct si merge urat si zgomotos, si poate sa consume mult...scuze ,dar inseamna ca din explicatiile lui moromete au lipsit multe informatii, si e normal, omul nu se prea pricepe- citeste si subiectul cu consumul de 18%;
3. nu-mi inchipui nimic, era o simpla parere...tocmai de aia am si spus " am impresia";
4.habar de mecanica am atata cat am invatat pana acum...si din posturile mele nu cred ca am indus pe cineva in eroare...adica sa arunc vorbe in vant...si doar am specificat clar ca "las specialistii sa-si spuna cuvantul"
Daca forma mea ironica de a ma exprima a deranjat, imi cer scuzele de rigoare ,dar in alta ordine de idei,vad ca moromete nu a mai scris daca s-a modificat ceva in privinta consumului dupa operatia facuta.
Si dupa cunostintele mele slabe de mecanica, adica acele "vorbe in vant" , cauzele unui consum mai mare de combustibil ar cam fi:
-mers defectuos sau sportiv cu masina -subturata/supraturata
-motor sarit de la punct(cum am spus mai sus)...dar e foarte sezizabil pt ca motorul isi schimba comportamentul
-retur infundat;
-injectoare decalibrate sau debitate... sau se pierde benzina pe la garnituri din cauza uzurii sau montajului prost (aici e f.sesizabil pt ca mirosul degajat ajunge si in habitaclu);
-sonda lambda defecta - raport oxigen/combustibil defectuos;
-rezervor spart/fisurat sau conducte sparte/fisurate
-segmenti f.uzati - pierde compresie si papa ulei;
-debimetru/carburator decalibrat - se pune mana la teava de esapament la pornirea masinii si se miros picaturile de la condens, sau se vede un fum mai albatrui ca de obicei;
-placa de presiune si ambreiaj f.uzate ;
-bujii duse sau de proasta calitate - lipsa/intrerupere scanteie;
-fise bujii- lipsa/intrerupere scanteie;
-aprindere defecta/intrerupta - nesincronizare cu alimentarea;
-filtru de aer imbibat de praf si mizerie;
-mers cu frana de mana trasa(se intampla des la femei)sau roti semiblocate din cauza inghetarii apei pe cablul franei de mana(serviciu) - se intampla des iarna daca tragi frana de mana - iarasi o chestie f.sesizabila...masina trage greu, nu are viata in ea;
-benzina de proasta calitate;
-pacaleala la pompa de alimentare cu benzina - una indica si alta ai in rezervor - eu am patit-o, si sunt convins ca si altii;
-termostat defect - blocat pe deschis permanent - si la -15* afara trece ceva timp pana ajunge motorul la temperatura lui optima de lucru, sau nu ajunge deloc;
-mers cu anvelope la presiune mult mai mica decat este indicat( unii isi protejeaza amortizoarele din cauza gropilor si scad presiunea in pneuri, si pneurile se uzeaza mai repede);
-folosirea de jenti si anvelope mai mici decat e specificat in cartea ei;
-proasta gestionare a kilometrilor parcursi - asta duce obligat la un calcul gresit;
-indicatorul de kilometraj si/sau ceasul arata eronat - am caz concret la mine acasa(un matiz care indica pe bord 73km/ora cand el de fapt merge cu 60)...verificat de multe ori cu mai multe masini.
-o chestie(defectiune) la supape dar nu imi amintesc prea bine...nu inchid si deschid bine, si se pierde compresie...aici intra si reglajul prost al tachetilor mecanici;
etc...si mai sunt destule...dar nu-mi vin in minte acum. O sa ma gandesc maine mai profund si o sa mai adaug.
Rog pe cei competenti sa ma corecteze daca am gresit undeva, si sa completeze si ei la lista ...si poate o trecem la "cum sa"
Toate bune si scuze daca a fost prea lung
P.S. - moromete...cum e cu consumul?
valiauto
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2005
- Mesaj Privat
foarte precisa lectia predata.
"o chestie(defectiune) la supape dar nu imi amintesc prea bine...nu inchid si deschid bine, si se pierde compresie...aici intra si reglajul prost al tachetilor mecanici"
deci cum ai zis o distributie proasta duce la cresterea consumului.
la motoarele de opel de 1.4l se intalneste des un fenomen : pinionul de la arborele cu came se distruge in zona penei si capata joc fata de arbore ceeace duce la o defazare a distributiei cu ceva grade , de unde o lipsa de avans si putere a masinii deci in final un consum marit de carburant.
pinionul de la axa cu came este fixat pe axa cu un surub axial si in loc de pana are un stift cilindric in axa care intra intr-o gaura in pinion (sper ca iti inchipui cam cum este )
datorita priceperii unor mecanici care pot lasa acel surub slab gaura din pinion se largeste si automat pinionul se depalaseaza fata de axa cu came.
asadar 2 pinioane stricate pot duce evident la o distributie proasta deci CONSUM MARE !
"o chestie(defectiune) la supape dar nu imi amintesc prea bine...nu inchid si deschid bine, si se pierde compresie...aici intra si reglajul prost al tachetilor mecanici"
deci cum ai zis o distributie proasta duce la cresterea consumului.
la motoarele de opel de 1.4l se intalneste des un fenomen : pinionul de la arborele cu came se distruge in zona penei si capata joc fata de arbore ceeace duce la o defazare a distributiei cu ceva grade , de unde o lipsa de avans si putere a masinii deci in final un consum marit de carburant.
pinionul de la axa cu came este fixat pe axa cu un surub axial si in loc de pana are un stift cilindric in axa care intra intr-o gaura in pinion (sper ca iti inchipui cam cum este )
datorita priceperii unor mecanici care pot lasa acel surub slab gaura din pinion se largeste si automat pinionul se depalaseaza fata de axa cu came.
asadar 2 pinioane stricate pot duce evident la o distributie proasta deci CONSUM MARE !
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
Intr-adevar, neconcordanta dintre distributie si aprindere duce la un consum mai mare...scanteie intarziata,explozie slaba,vapori de benzina nearsi evaporati...se simte miros de benzina nearsa la toba...dar parca totusi...18% la un motor de 1.4 e exagerat de mult...eu am avut un Record 2.0 si sarea frecvent de la punct din cauza lantului si pinioanelor uzate...pornea mai greu si mergea urat, pana le-am schimbat ... dar n-a consumat niciodata mai mult de 13%...ma rog, e o chestie de retinut.
La faza cu supapele ma refeream la depunerea calaminei si/sau explozii prea puternice si decalibrarea lor( din cauza unor diversi aditivi sau alte substante puse in benzina)...sau folosirea benzinei fara plumb la un motor cu benzina normala cu plumb
La faza cu supapele ma refeream la depunerea calaminei si/sau explozii prea puternice si decalibrarea lor( din cauza unor diversi aditivi sau alte substante puse in benzina)...sau folosirea benzinei fara plumb la un motor cu benzina normala cu plumb
moromete
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2006
- Mesaj Privat
Va multumesc pentru tot. Acum consumul a scazut la 12 %. Sincer, tot mi se pare mult. Au scazut mult si noxele. Referitor la sonda lambda, care nu exista pe masina si nici catalizatorul, mecanicul a spus ca a mai intalnit opel astra caravan de 1,4 din 1993 care nu au avut din fabrica. Cica pe vremea aia la noi nu prea se gasea benzina fara pb. si neamtul s-a conformat. Asa o fi? Eu ii pun tot fara pb. ca asa scrie pe clapeta de la rezervor.
A doua chestiune. Are ului Mobil 1, 15 W 40. Mecanicul a spus ca ar fi bine sa ii pun 5 W 50 sau 40. Ciupeste ceva ulei acum. Ce ziceti? Sa fac asa si sa ii pun si un aditiv? Personal, am si un Peugeot 405 MI 16 (190 de cai, 16 V) care initial consuma ulei, dar cand i-am pus 5W 50 nu a mai luat gram.
A doua chestiune. Are ului Mobil 1, 15 W 40. Mecanicul a spus ca ar fi bine sa ii pun 5 W 50 sau 40. Ciupeste ceva ulei acum. Ce ziceti? Sa fac asa si sa ii pun si un aditiv? Personal, am si un Peugeot 405 MI 16 (190 de cai, 16 V) care initial consuma ulei, dar cand i-am pus 5W 50 nu a mai luat gram.
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Pai normal ca a intalnit Astra de 1,4 care nu avea sonda lambda din fabrica-dar era vorba de 14NV cu carburator. Ratiunea de aparitie a injectiilor monopunct a fost tocmai aceea ca nu se aliniau la normele euro2 antipoluare pt. ca si 14NV avea catalizator (sistemul cu cartus pe evacuare fara sonda lambda-normal). De aceea orice C14 (NZ sau SE) fara sonda lambda mi se pare o chestie ciudata...
- 2004tiborc
- *
- 9 mesaje
- din 27 Jan 2006
2004tiborc
- Mesaje scrise: 9
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2006
- Mesaj Privat
moromete a scris:Va multumesc pentru tot. Acum consumul a scazut la 12 %. Sincer, tot mi se pare mult. Au scazut mult si noxele. Referitor la sonda lambda, care nu exista pe masina si nici catalizatorul, mecanicul a spus ca a mai intalnit opel astra caravan de 1,4 din 1993 care nu au avut din fabrica. Cica pe vremea aia la noi nu prea se gasea benzina fara pb. si neamtul s-a conformat. Asa o fi? Eu ii pun tot fara pb. ca asa scrie pe clapeta de la rezervor.
A doua chestiune. Are ului Mobil 1, 15 W 40. Mecanicul a spus ca ar fi bine sa ii pun 5 W 50 sau 40. Ciupeste ceva ulei acum. Ce ziceti? Sa fac asa si sa ii pun si un aditiv? Personal, am si un Peugeot 405 MI 16 (190 de cai, 16 V) care initial consuma ulei, dar cand i-am pus 5W 50 nu a mai luat gram.
A doua chestiune. Are ului Mobil 1, 15 W 40. Mecanicul a spus ca ar fi bine sa ii pun 5 W 50 sau 40. Ciupeste ceva ulei acum. Ce ziceti? Sa fac asa si sa ii pun si un aditiv? Personal, am si un Peugeot 405 MI 16 (190 de cai, 16 V) care initial consuma ulei, dar cand i-am pus 5W 50 nu a mai luat gram.
Trebuie sa pui ulei 10W40, care este ulei semisintetic. Uleiul 5W si 0W este prea fin pt. acest motor.
valiauto
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2005
- Mesaj Privat
Ingineru a scris:Pai normal ca a intalnit Astra de 1,4 care nu avea sonda lambda din fabrica-dar era vorba de 14NV cu carburator. . De aceea orice C14 (NZ sau SE) fara sonda lambda mi se pare o chestie ciudata...
CHIAR EXISTA !
Eu nu vorbesc din carti domnule inginer , toata lumea stie ce e ala un carburator, dar daca vrei sa-ti sustii punctul de vedere demonstreaza-ne ca nu exista asa o ciudatenie!
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Nu am spus ca nu exista-am spus ca e ciudat pt. ca:
- ECU tb. programat a.i. sa functioneze fara informatiile de la sonda lambda=> masinile echipate cu C14NZ sau SE cu catalizator au alt ECU decat cele fara catalizator (cu acelasi indice de motor banuiesc nu?)
- oricum la ora aia stiau ca va trebui sa se alinieze la normele euro2 in curand asa ca de ce au mai echipat motoarele cu inj. monopunct (ma refer la C14NZ) daca tot nu le-au mai echipat cu catalizator? mai ales ca C14NZ e mult mai slab ca 14NV
- nu in ultimul rand - ce specificatii are un C14NZ fara catalizator? sa nu imi spuneti ca are aceiasi putere/cuplu pt. ca deja e prea mult pt. mine...
- ECU tb. programat a.i. sa functioneze fara informatiile de la sonda lambda=> masinile echipate cu C14NZ sau SE cu catalizator au alt ECU decat cele fara catalizator (cu acelasi indice de motor banuiesc nu?)
- oricum la ora aia stiau ca va trebui sa se alinieze la normele euro2 in curand asa ca de ce au mai echipat motoarele cu inj. monopunct (ma refer la C14NZ) daca tot nu le-au mai echipat cu catalizator? mai ales ca C14NZ e mult mai slab ca 14NV
- nu in ultimul rand - ce specificatii are un C14NZ fara catalizator? sa nu imi spuneti ca are aceiasi putere/cuplu pt. ca deja e prea mult pt. mine...
moromete
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2006
- Mesaj Privat
moromete
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2006
- Mesaj Privat
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
moromete
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2006
- Mesaj Privat
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
valiauto
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2005
- Mesaj Privat