Nu cred ca s-a apucat nimeni sa schimbe atata pt. ca nu doar chiulasa difera, ci si galeria de admisie, pompa de injectie, ECU etc. E mult mai simplu sa schimbi motorul cu totul mai ales ca, probabil, nu a fost nevoie sa schimbe cutia de viteze si ambreiajul.
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
eduard33 a scris:ma gandesc ca blocul motor a ramas acelasi si a fost schimbata chiulasa cu una de C16SE...e posibil? se potrivesc?
Nu cred ca s-a apucat nimeni sa schimbe atata pt. ca nu doar chiulasa difera, ci si galeria de admisie, pompa de injectie, ECU etc. E mult mai simplu sa schimbi motorul cu totul mai ales ca, probabil, nu a fost nevoie sa schimbe cutia de viteze si ambreiajul.
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
eduard33 a scris:se potrivesc, nu se potrivesc...ma iubeste, nu ma iubeste ...glumesc bineinteles...
se poate vedea scrisa(stantata) chestia asta cu X16SZ sau C16SE, sau ce-o mai fi, undeva pe motor?...cum pot sa-mi dau seama?...in afara de faptul ca se stie clar ca X16SZ-ul nu e dotat cu rampa si injectoare.
se poate vedea scrisa(stantata) chestia asta cu X16SZ sau C16SE, sau ce-o mai fi, undeva pe motor?...cum pot sa-mi dau seama?...in afara de faptul ca se stie clar ca X16SZ-ul nu e dotat cu rampa si injectoare.
Am impresia ca seria motorului este cea din 6 sau mai multe cifre iar codul motorului , in cazul tau c16se, este dat in talon.
Si apropo, ca uitasem....X si C au aceleasi norme de poluare adik E 2. A mea este euro 2, C20Xe este tot euro 2 deci....C16se ...ghici ce e....
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
eduard33 a scris:se potrivesc, nu se potrivesc...ma iubeste, nu ma iubeste ...glumesc bineinteles...
se poate vedea scrisa(stantata) chestia asta cu X16SZ sau C16SE, sau ce-o mai fi, undeva pe motor?...cum pot sa-mi dau seama?...in afara de faptul ca se stie clar ca X16SZ-ul nu e dotat cu rampa si injectoare.
se poate vedea scrisa(stantata) chestia asta cu X16SZ sau C16SE, sau ce-o mai fi, undeva pe motor?...cum pot sa-mi dau seama?...in afara de faptul ca se stie clar ca X16SZ-ul nu e dotat cu rampa si injectoare.
*
Pe blocul motor, in fata si in dreapta, cum te uiti la el cu capota ridicata...
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
Multumesc Sorin...o sa ma benoclez maine dimineata sa vad cum e.
gradul de poluare este trecut in certificatul de inmatriculare al autovehiculului(ultimele 2 caractere)...la mine este trecut X2,deci sunt in categoria euro2,dar cu motor X16SZ ...cu C16SE s-ar parea ca euro1,dar nimeni nu a raspuns cu certitudine asupra acestui lucru
Cine mai are motor tip C16SE si care sunt ultimele 2 caractere in talon la acest tip de motor?
Si cum vine chestia asta?, ca nu inteleg. Un motor din 92(sa zicem c14nz) este euro2, si acest motor(c16se) care s-a fabricat doar 1 an(93-94) si care este superior celui din 92 nu este considerat euro2 ...dupa ce criterii se fac aceste selectii?...cine decide pana la urma?...acest numar de omologare este dat de RAR?...cred ca e bine de stiut pentru marea majoritate de pe forum.
Va multumesc pentru atentia acordata.
gradul de poluare este trecut in certificatul de inmatriculare al autovehiculului(ultimele 2 caractere)...la mine este trecut X2,deci sunt in categoria euro2,dar cu motor X16SZ ...cu C16SE s-ar parea ca euro1,dar nimeni nu a raspuns cu certitudine asupra acestui lucru
Cine mai are motor tip C16SE si care sunt ultimele 2 caractere in talon la acest tip de motor?
Si cum vine chestia asta?, ca nu inteleg. Un motor din 92(sa zicem c14nz) este euro2, si acest motor(c16se) care s-a fabricat doar 1 an(93-94) si care este superior celui din 92 nu este considerat euro2 ...dupa ce criterii se fac aceste selectii?...cine decide pana la urma?...acest numar de omologare este dat de RAR?...cred ca e bine de stiut pentru marea majoritate de pe forum.
Va multumesc pentru atentia acordata.
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Din motive... geografice nu ma pot uita in talon (in plus, ca am schimbat masina, vezi in "garaj"...) pot insa sa-ti spun ca in GER exista si norme "intermediare" de poluare, in PLUS de clasicele E1, E2, etc, care nu pusca exact cu norma Euro, si acolo deja depinde cumm e "prinsa" masina...
(later edit) motorul este SIGUR C16SE Ma rog... 99%
Ultima modificare făcută de sorin666 la Joi 09 Feb, 2006 12:50 pm
(later edit) motorul este SIGUR C16SE Ma rog... 99%
Ultima modificare făcută de sorin666 la Joi 09 Feb, 2006 12:50 pm
- pif
- ****
- 1,312 mesaje
- din 04 Nov 2004
- Vectra 2001 z18xe
- Gaesti/Dambovita
pif
- Mesaje scrise: 1,312
- Locatie: Gaesti/Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2004
- Mesaj Privat
Nu ma pricep prea bine la motoare dar X16SZ nu cred ca e, fiindca nu seamana cu a mea si nici cu altora ce au acest tip de motor. Eu stiu ca am E2. Asa cum au spus si ceilalti colegi mai de graba ar fi C16SE. Plus ca ai spus ca a ta trage destul de bine chiar f. bine in schimb a mea e mai puturoasa ca are doar 71 cp.
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
Dupa cautari si explicatii de la voi am constatat si eu ca nu e x16sz, ci s16se...bun,pana aici toate bune si frumoase...chestia asta nu poate deca sa ma bucure, si intr-adevar masina are multa viata in ea.
Dar acum hai s-o luam metodic. In lege scrie clar ca
CITEZ
Pentru autovehiculele inmatriculate in Romania incadrarea in clasa de emisii poluante se face pe baza decodificarii ultimelor doua caractere alfanumerice ale numarului de omologare inscris in rubrica nr. 5 din cartea de identitate a autovehiculului sau in rubrica nr. 10 din certificatul de inmatriculare al acestuia, conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice.
iar anexa arata ca:
-X1 pana la X6(inclusiv) si Y1-Y2- Y3 = euro2
-D3,E3,R3 = euro3 ...dar aici trebuie trimisa adresa la RAR pentru ca nu toate motoarele din aceste categorii corespund normelor euro3 la noi in tara...paradoxal,nu
-E4 si R4 = euro4
pentru mai multe detalii vezi aici
http://www.autoshow.ro/foru...01&pid=160474
Unii colegi de pe forum spuneau ca daca tipul de motor incepe cu (sa zicem) X - ca la mine- , e euro2 ...adica X16SZ...
Si atunci cum e la motoarele care incep cu C ? - adica C16NZ
Are vreo legatura asta cu normele euro? sau e vreun criteriu de catalogare mai general pe care eu inca nu l-am inteles
Dar acum hai s-o luam metodic. In lege scrie clar ca
CITEZ
Pentru autovehiculele inmatriculate in Romania incadrarea in clasa de emisii poluante se face pe baza decodificarii ultimelor doua caractere alfanumerice ale numarului de omologare inscris in rubrica nr. 5 din cartea de identitate a autovehiculului sau in rubrica nr. 10 din certificatul de inmatriculare al acestuia, conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice.
iar anexa arata ca:
-X1 pana la X6(inclusiv) si Y1-Y2- Y3 = euro2
-D3,E3,R3 = euro3 ...dar aici trebuie trimisa adresa la RAR pentru ca nu toate motoarele din aceste categorii corespund normelor euro3 la noi in tara...paradoxal,nu
-E4 si R4 = euro4
pentru mai multe detalii vezi aici
http://www.autoshow.ro/foru...01&pid=160474
Unii colegi de pe forum spuneau ca daca tipul de motor incepe cu (sa zicem) X - ca la mine- , e euro2 ...adica X16SZ...
Si atunci cum e la motoarele care incep cu C ? - adica C16NZ
Are vreo legatura asta cu normele euro? sau e vreun criteriu de catalogare mai general pe care eu inca nu l-am inteles
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
@ Sorin...m-am uitat azi dimineata la motor dar nu am observat nimic stantat sau poansonat care sa ma ajute...in schimb am analizat prezoanele de la galeria de evacuare si am vazut ca sunt foarte ruginite si nu cred ca se pot desface fara sa le tai...indiciu care m-a determinat sa cred ca "lucratura" a fost facuta in Germania...masina fiind in tara din 2001 si nu cred ca ar fi ruginit asa de rau in doar 4 ani...se poate observa si in imaginea "motor 1 babushca" din garaj, cu un zoom corespunzator.
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Suruburile pot fi ruginite si intr-o perioada relativ scurta, caci au multe cicluri de incalzire-racire si umiditatea eventuala nu le iarta... Oricum, chestia nu e prea importanta, masina fiind functionala Sincer nu cred ca s-a pus o chiulasa de 100 CP pe blocul de 71-75, daca cineva ar face-o, ar lua drept baza de modificare un GSI In Germania, vreau sa zic... In plus, ai ABS, si cele de 75 cai nu prea aveau...
Acuma, ramane un oarecare dubiu... in FR motoarele au venit cu 75/100 cai (1600, 8 supape, mono respectiv multi-injector), in FER exista variante 71-75 cai (inj monopunct) respectiv 82-100 CP (varianta cu un injector pe colondru...) Diferenta fiind de reglaje si de norme antipoluare... Unul din astea din urma trebuie sa ai tu... Cel de 100 cai s-a vandut de obicei cu discuri "sport" cu diametru mai mare pe fata... Asta poate sa iti dea o indicatie in plus, desi (spun din amintiri) ABS merge doar cu discuri mari (Se verifica simplu... daca nu poti monta jante de 13, sunt "mari")
Vezi LA MINE in garaj, am pus o poza cu imaginea ta modificata, seria ar trebui sa fie poansonata in fonta blocului motor, pe o suprafata orizontala aflata in planul garniturii de chiulasa... O voi sterge ulterior...
Motorul este oricum excelent, dar destul de "insetat", eu l-am vandut la 155k din simplul motiv ca am luata alta...
Acuma, ramane un oarecare dubiu... in FR motoarele au venit cu 75/100 cai (1600, 8 supape, mono respectiv multi-injector), in FER exista variante 71-75 cai (inj monopunct) respectiv 82-100 CP (varianta cu un injector pe colondru...) Diferenta fiind de reglaje si de norme antipoluare... Unul din astea din urma trebuie sa ai tu... Cel de 100 cai s-a vandut de obicei cu discuri "sport" cu diametru mai mare pe fata... Asta poate sa iti dea o indicatie in plus, desi (spun din amintiri) ABS merge doar cu discuri mari (Se verifica simplu... daca nu poti monta jante de 13, sunt "mari")
Vezi LA MINE in garaj, am pus o poza cu imaginea ta modificata, seria ar trebui sa fie poansonata in fonta blocului motor, pe o suprafata orizontala aflata in planul garniturii de chiulasa... O voi sterge ulterior...
Motorul este oricum excelent, dar destul de "insetat", eu l-am vandut la 155k din simplul motiv ca am luata alta...
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- pif
- ****
- 1,312 mesaje
- din 04 Nov 2004
- Vectra 2001 z18xe
- Gaesti/Dambovita
pif
- Mesaje scrise: 1,312
- Locatie: Gaesti/Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2004
- Mesaj Privat
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
Aseara, la intalnirea de la Anador, am schimbat si noi pareri,ca soferi ce suntem despre motoarele noastre...si mare mi-a fost surpriza(placut surprins ce-i drept) sa vad ca am acelasi motor(aproape identic) cu cel al lui florin cu astra G x16szr ...doar ca el are injectie monopunct, si valva egr in plus fata de mine...deja ceata e prea deasa si nu prea mai inteleg nimic...sa fi fost masina de la bun inceput asa sau modificarile s-au facut ulterior si s-a schimbat mai tot ce tinea de x16sz
mohican
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bacau
- Masina: Kadett 1980 C16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2006
- Mesaj Privat