![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Rüsselsheim. Recunoaºterea conceptului de siguranþã a noului Opel Astra: la conferinþa de presã ce a avut loc astãzi la Praga, organizaþia pentru protecþia consumatorului Euro NCAP (European New Car Assessment Program) a acordat modelului Astra cel mai mare rating, de cinci stele la testele de impact frontal ºi lateral. Euro NCAP a clasificat bestsellerul din Rüsselsheim ca cel mai sigur sedan din clasa compactã (small family cars), cu un total de 34 puncte. Cabrioletul Saab 9-3 a primit de asemenea cinci stele. Noul Opel Tigra TwinTop a avut ºi el un rezultat excelent, el fiind cotat cu patru stele.
Carl-Peter Forster, preºedintele GME: ,,Suntem foarte mulþumiþi de aceastã recunoaºtere a angajamentului GM cãtre siguranþã. Totuºi, rezultatele noastre bune la testele de deformare reprezintã doar o parte din munca intensã de dezvoltare depusã în domeniul siguranþei. Prevenirea accidentelor, prin conceptul de ºasiu avansat precum IDSPlus sau inovaþii precum Sistemul de faruri adaptive (AFL), este la fel de importantã pentru noi. Cercetãrile noastre în ceea ce priveºte siguranþa pasivã se concentreazã pe cea mai bunã protecþie posibilã a pasagerilor în cazul oricãrui tip de accident”.
Astra cu cinci uºi testatã de Euro NCAP este un exemplu tipic al filozofiei Opel de siguranþã. Pachetul de siguranþã extensiv va fi de asemenea valabil ºi pentru Astra Caravan. Echipamentul de siguranþã include sistemul de protecþie SAFETEC ce presupune dotãri active ºi pasive de siguranþã cum ar fi o caroserie rigidã cu zone de deformare controlatã, ºasiul IDS cu ESPPlus, sistemul de control al tracþiunii TCPlus, sistemul de control al frânãrii în curbe (CBC – Cornering Braking Control) ºi sistemul ABS cu asistenþã la frânare.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Alte elemente suplimentare ale sistemului SAFETEC sunt airbag-urile frontale si laterale pentru ºofer ºi pasagerul din dreapta, centurile de siguranþã cu prindere în trei puncte pentru toate scaunele, sistemul de decuplare a pedalei în caz de impact (PRS – Pedal Release System) ºi coloana de direcþie ajustabilã pe înãlþime ºi adâncime. Airbag-urile cortinã pentru scaunele din faþã ºi din spate, tetierele active pentru scaunele din faþã, pregãtirea pentru montarea scaunului pentru copii ISOFIX completeazã sistemul de protecþie SAFETEC. Semnale vizuale ºi acustice avertizeazã pasagerii scaunelor din faþã sã cupleze centura de siguranþã.
Euro NCAP realizeazã trei teste de impact diferite. Un impact frontal de 64 km/h cu o barierã deformabilã ce are rolul de a simula un alt autovehicul; un impact lateral cu o barierã deformabilã la o vitezã de 50 km/h ºi un impact lateral la o vitezã de 29 km/h cu un stâlp. Folosind manechine special create pentru asemenea teste, sunt masurate forþele potenþiale care acþioneazã asupra ºoferului (ºi pasagerul scaunului din dreapta, în cazul unui impact frontal). Partenerii Euro NCAP sunt Comisia Europeanã, ministerele de transport din Germania, Olanda ºi Marea Britanie ºi clubul automobilistic german ADAC.