ursul
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2005
- Mesaj Privat
- LEXXX
- ****
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
- pratmin
- **
- 401 mesaje
- din 21 Sep 2004
- Agila 2002 Z12XE
- Comanesti
pratmin
- Mesaje scrise: 401
- Locatie: Comanesti
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2004
- Mesaj Privat
GRESIT, LEXX!
Agila are filtrul de benzina integrat in ansamblul in care este si pompa de benzina, in rezervor.
Un alt filtru, mic, am gasit informatie ca ar fi inainte de canistra cu recircularea gazelor (cea din plastic), probabil bagat intr-unul dintre furtune; nu am gasit mai multe informatii si cei de la Opel nu cunoisc nici cat stim noi...
Ceea ce stiu (din TIS) este ca filtrul de benzina din rezervor nu necesita mentenanta, iar ansamblul (filtru+pompa+regulator presiune, + ce mai e pe acolo) costa ~7.5-8 mil. lei vechi... nu se gasesc piese separate, sau cel putin nu am gasit eu, la comanda...
Agila are filtrul de benzina integrat in ansamblul in care este si pompa de benzina, in rezervor.
Un alt filtru, mic, am gasit informatie ca ar fi inainte de canistra cu recircularea gazelor (cea din plastic), probabil bagat intr-unul dintre furtune; nu am gasit mai multe informatii si cei de la Opel nu cunoisc nici cat stim noi...
Ceea ce stiu (din TIS) este ca filtrul de benzina din rezervor nu necesita mentenanta, iar ansamblul (filtru+pompa+regulator presiune, + ce mai e pe acolo) costa ~7.5-8 mil. lei vechi... nu se gasesc piese separate, sau cel putin nu am gasit eu, la comanda...
ursul
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2005
- Mesaj Privat
tze
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2003 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2006
- Mesaj Privat
- Adrian P.
- **
- 169 mesaje
- din 19 Jan 2005
- Bucuresti
Adrian P.
- Mesaje scrise: 169
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2005
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
READ ONLY
PREZENTARE GENERALA
Sistemul de alimentare la Opel Agila are ca si componente de baza rezervorul de combustibil, ansamblul pompa combustibil, liniile de alimentare si de vapori. Sistemul de vapori poate face obiectul unei discutii separate (deja s-a deschis un topic mai demult) cu toate ca este in stransa legatura cu rezervorul si pompa. Ca vedere de ansamblu sistemul se prezinta asa:
In care:
1. Rezervorul de benzina
2. Ansamblul pompa benzina
3. Furtun ventilatie
4. Busonul rezervorului
5. Linia (conducta) de alimentare cu benzina
6. Linia (conducta) de vapori pentru canistra EVAP
7. Valva de admisie a rezervorului
8. Suruburile de prindere a rezervorului
9. Suruburile ansamblului pompa
10. Colierele furtunului de umplere
11. Filtru benzina
12. Plutitor
13. Regulator de presiune
14. Valva de taiere combustibil
15. Garnitura ansamblu pompa
Tot acest ansamblu, lucreaza sub presiune. Pompa trebuie sa asigure rampei de injectoare benzina sub o presiune de 3,8 bar. Ansamblul este imersat in bezina si face corp comun deci, cu rezervorul. Capacitatea pompei este de 65 l/h. Atat pompa cat si rezervorul, se bazeaza pe un element extrem de important si anume regulatorul de presiune, care si el se afla in rezervor, fiind parte integranta a ansamblului pompa. Daca presiunea tinde sa depaseasca 3,8 bar regulatorul va deschide valva in relief a ansamblului, intorcand in rezervor surplusul de benzina. Pompa este condusa de sistemul electronic al motorului prin intermediul unui releu, ca element de executie. Astfel, din momentul punerii contactului, prin intermediul releului, pompa primeste tensiune si isi incepe misiunea. Pompa are la sorb un filtru care va separa impuritatile aflate in suspensie, astfel ca pe circuit benzina va fi strict curata.
IMPORTANT
Ansamblul pompa de combustibil nu primeste decat comanda electrica pentru functionare. Adica merge sau nu merge. Sa nu va asteptati, ca nu veti gasi coduri de eroare din partea ECM. De asemenea, acest ansamblu foarte important dupa cum vedem, in acceptiunea fabricantului este bine sa se schimbe cu altul. Dar cum de regula aici elementul care pica este cu preponderenta pompa in sine, eu am riscat si l-am desfacut dupa cum se va vedea. O alta "eroare" pe care am facut-o este ca nu am schimbat garnitura si am lasat-o tot pe aia. Ceea ce intr-adevar se verifica este faptul ca nu prea ai la ce umbla in rest. Orice problema aparuta (regulator, valva, etc.) duce la schimbarea ansamblului pompa cu un altul.
In alta ordine de idei, sistemul in sine pentru Agila mie mi se pare usor anapoda. Adica pentru a avea acces la pompa, nu ai alta sansa decat sa dai jos rezervorul din montura, ceea ce nu-i chiar o bagatela. Alte masini au o fereastra de vizitare sub bancheta, tocmai pentru a evita aceste neplaceri. Nu cunosc de ce au adoptat aceasta solutie. Nu mai spun de faptul ca riscurile de a sparge rezervorul pe drumuri rele (unde se arunca pietre) este extrem de mare. Rezervorul nu are scut suplimentar pe toata suprafata sa, ci numai o bucatica spre partea directiei de deplasare. In rest, burta goala. In ceea ce priveste protectia la coroziune, jos palaria.
Si acum, caz practic:
VERIFICAREA SI INLOCUIREA POMPEI DE BENZINA
A. MANIFESTARE
La punerea contactului, nu se aude mergand pompa in rezervor, care trebuie sa porneasca si sa aduca la valoare normala presiunea pentru injectoare. Daca nu ati auzit acest lucru (nu este obligatoriu) va veti convinge ca e ceva in neregula deja dupa a treia cheie de demaror. Pai ieri dimineata de exemplu, nu a pornit la prima cheie? Deja sunt la a treia sau a patra. Nimic! Deja este cazul sa va opriti. Omorati bateria degeaba si la fel si demarorul. Una din cele trei conditii ca un motor sa funtioneze (alimentare benzina, scanteie, compresie) nu este indeplinita.
B. VERIFICARE
Primul lucru la care evident ne gandim, este stocarea codurilor de eroare. Ne amintim de metoda pedalelor de la Club Opel (daca am citit) si o aplicam. Surpriza, nu gasim cod de eroare stocat. In acest moment treburile incep sa se clarifice (sau ar trebui). Sistematic si fara panica, executam:
- se ridica capota
- se desface capacelul de la valva de purjare a rampei injectoarelor
Dupa cum se observa, seamana izbitor cu o valva de roata.
- se ia o carpa curata pe care o vom tine in mana stanga sub aceasta valva si cam in directia ei, iar cu dreapta vom apasa cuiul valvei (pregatim eventual inainte o surubelnita mica). In mod normal, daca exista presiune pe conducta de alimentare, aici va improsca destul de tare. De aceea se tine carpa sa nu facem totul de comanda in directia purjarii. Daca doar picura sau nu iese nimic, eventual aer, este de rau. Treaba nu-i a buna.
- constatam ca nu este presiune de benzina, cu toate ca stim ca avem benzina suficienta. Daci pasul urmator este scoaterea releului pompei si vom face strap la contactul sau de executie, pentru alimentarea directa a pompei.
- tinem strapul ca in imagine cca. 7-10 sec. dupa care verificam dupa cum am spus mai sus iarasi daca purjeaza la valva. Constatam ca nu se intampla nimic, deci din ce in ce mai rau. Daca in acest moment improsca benzina, atunci era vorba de releul pompei, defect sau contact perlat. Cum verificarea arata in continuare ca nu este benzina sub presiune, releul pompei iese total din discutie.
Din acest moment verificarea se prelungeste sub masina si anume, la cupla aceea micuta cu patru fire, fixata de buza rezervorului. Aici, daca o desfacem, va trebui sa gasim 12 V pe ploturile de jos ale cuplei. Verificarea se face cu un voltmetru. Constatam ca avem tensiune, deci ramane in discutie pompa in sine. Pana la ansamblul pompa, o sa vedeti, mai exista o cupla chiar pe montura, dar in acest moment oricum este imposibil de ajuns la ea. Deci, singura solutie, jos rezervorul impreuna cu ansamblul pompa.
C. DEMONTARE REZERVOR SI ANSAMBLU POMPA COMBUSTIBIL
Inainte de a incepe treaba propriu-zisa, va trebui sa facem cateva operatiuni pregatitoare.
- masina va sta pe un loc drept si solid
-scoatem trusa de scule, carpe, spray-uri, etc. pe carte le punem la indemana in ordine.
-scoatem cablul bornei minus a bateriei
-ne trebuie un cric hidraulic mai mare cu care vom ridica masina si nu numai (se va vedea)
-doi suporti metalici cu tija reglabila
-dam jos tot din masina (daca avem ceva in compartimentul bagaje), inclusiv roata de rezerva din compartimentul sau. Eu am facut rost de un cric solid, deci am lasat roata de rezerva acolo. Spun asta in ideea ca vom usura cat de cat spatele masinii.
-se slabesc prezoanele de la roata stanga spate
-se potriveste cricul la mijlocul puntii spate si se ridica maxim
-se introduce in treapta intai sau marsarier
-se pun pene la rotile din fata (atat in fata cat si in spatele rotilor)
-se monteaza suportii metalici sub punte de o parte si de alta a cricului, cat mai la capetele puntii, se regleaza tijele egal si se blocheaza. Aveti grija aici ca suporti sa nu se afunde daca terenul este slab (pamant). Este bine ca treaba sa o faceti pe o suprafata betonata.
-se slabeste usor cricul pana puntea vine pe suporti si se sprijina fara riscuri pe acestia. Impingeti lateral de masina si nu va trebui sa se clinteasca nici macar un milimetru.
-in acest moment puteti scoate cricul, masina ramanand pe suporti pana terminati lucrarea
-scoateti roata stanga spate
-faceti rost de planse sau atceva pe care sa va "tavaliti". Eu am facut cam asa (scuzati, poza e cam neclara dar nu mai am alta):
Din acest moment incepe dansul.
- se scoate busonul de benzina, apoi il montati la loc
-prin directia rotii pe care tocmai ati dat-o jos, se desface colierul furtunului gros de alimentare, in partea rezervorului
-scoateti capatul furtunului de pe stut
-slabiti colierul furtunului paralel cu el (furtunul de ventilatie) si scoateti capatul dinspre gura de alimentare (celalalt capat nu este abordabil acum)
-faceti o planseta de lemn sau ceva similar, de forma dreptunghiulara (aprox. 40x60 cm) la mijlocul careia se fixeaza capul cricului hidraulic
-aceasta planseta vine fixata sub rezervor si va sta lipita de acesta cu ajutorul cricului
-desfaceti mufa liniei de benzina si colierul liniei de vapori
-desfaceti cupla de alimentare electrica de pe buza rezervorului (nu am poza, o gasiti usor)
Datorita faptului ca nenorocirea v-a prins cu benzina in rezervor, aceasta evident, trebuie scoasa. Dupa ce ati scos furtunul gros de alimentare a rezervorului, daca bagati degetul, o sa vedeti ca exista o valva de plastic, valva care trebuie scoasa afara. Cu doua surubelnite plate potrivite, se baga diametral opus varful fiecareia, pe sub buza valvei si cu atentie, se trage aceasta valva afara. Iese, chiar daca opune un pic de rezistenta. Aveti mare grija ca valva trebuie sa ramana intacta. Ea arata ca in poza de mai jos (facuta mai tarziu):
Dupa scoaterea valvei, se baga acum furtunasul in rezervor si trageti (vedeti ca nu e bere) toata benzina afara, in ce aveti si functie de cata mai aveti. Apoi va trebui sa trecem la demontarea propriu-zisa a rezervorului. Inainte de acest lucru, si pentru ca va iubesc, vedeti cele patru suruburi de prindere ale lui sa fie perfect curate. Evident ca ele nu sunt. Trebuie curatat tot pamantul de pe capatul filetat ramas afara, pensulat, suflat eventual, si apoi degripant la greu. Faceti acest lucru la suruburile laterale, cel din fata este in podea si nu e cazul. Va bagati acum sub masina si incepeti sa desfaceti cu tubulara de 13. Dupa scoaterea suruburilor, rezervorul ramane sprijinit doar pe planseta. Tineti de el cu o mana, iar cu cealalta, slabiti cricul lent, pana la capat. Scoateti rezervorul de sub masina. El arata asa:
Teroare. Cum poate sa arate. Se face cratenie temeinica, sa nu ramana fir de praf. Nu uitati inainte de asta sa obturati stutul furtunului (si locul valvei) cu un dop de carpa. Riscati altfel sa bagati pamant in rezervor si numai asta mai trebuie! dupa o precuratare, arata cam asa:
Se trece apoi la inspectarea flansei pompei, se desfac capetele la furtunele de pe ea, si apoi suruburile la flansa:
Dupa ce ati scos suruburile, se scoate afara ansamblul pompei (atentie la plutitor, tot timpul atentie):
Dati deoparte ansamblul pompa, pe niste carpe curate, fara a-l deranja prea tare (plutitorul) si scoateti restul de benzina ramas in rezervor. Curatati luna cu o carpa curata care nu lasa scame. Rezervorul trebuie sa fie perfect curat. Daca se observa puncte sau pete de rugina pe fundul rezervorului, nu prea este de bine deoarece aceasta inseamna ca ati avut condens in rezervor (apa) care deja a inceput sa atace. In functie de caz, in timp, rezervorul trebuie schimbat. La mine l-am gasit bine, cu excceptia zonei stutului, unde a aparut ceva urme de rugina. Vedeti la poza cu valva.
Dupa aceasta, ne putem ocupa de pompa propriu-zisa.
ATENTIE! Nu faceti verificarea si schimbarea pompei in casa sau in apatiu inchis. La orice miscare pe care o faceti, din corpul ansamblului, tot mai curge benzina, oricat de bine ati sters.
Inainte de a scoate pompa din ansamblul sau, identificati firele sale de alimentare din cupla (galben +, negru -) si veniti asupra lor cu 12-14 Vcc dintr-o sursa, respectand polaritatea. Daca pompa nu misca (si putin probabil) este cazul sa faceti rost de una noua sau chiar second (in acest caz este bine de obtinut ansamblul intreg). Eu am gasit pompa noua ca piesa de schimb si deci a trebuit desfacut ansamblul pompa:
In imagine se vede, deja am demontat-o. Nu am chiar poze pas cu pas dar v-ati prins usor, nu este chiar asa negru dracu. Trebuie sa scoateti piesa de sustinere a sorbului cu filtru (aceea alba de alaturi) care se prinde in trei urechi pe circumferinta. Aici va trebui sa aveti un pic de indemanare caci fiind plastic, strangere cam festa, departarea a cel putin doua urechi merge mai greut. Se trage ferm si delicat in acelasi timp. Folositi doua unelte adecvate (surubelnite mici). Dupa scoaterea acestei piese, iese apoi filtrul. Se extrage cupla de alimentare din capul pompei, se apuca pompa, si se extrage axial afara. Vedeti ca pe stutul de la interiorul ansamblului, are un inel inaltator din plastic, pe care va trebui sa nu-l pierdeti sau sa uitati sa-l puneti inapoi. Nu il am prins nicaieri dar va prindeti usor de situatie. Se pune apoi in loc noua pompa in ordinea inversa demontarii celei originale. Tot timpul aveti mare grija la plutitor. exista riscuri majore de deteriorare. El o sa observati ca la capat are un cursor care culiseaza pe o placuta ceramica pe care sunt depuse doua piste rezistive si cip-ul. Atentie mare deci. Dupa montare, din nou proba cu tensiune si oa sa vedeti ca pleaca la primul impuls. In acest moment se poate remonta ansamblul pompa pe rezervor si acesta inapoi pe masina in ordinea inversa de cum am descris. Nu uitati sa puneti inapoi valva de admisie la furtunul gros! Atentie mare la desfacerea mufelor conductei de alimentare. Dupa cum se vede sunt mai speciale. De aceea se deblocheaza ambele urechi simultan iar tragerea se face numai axial. O sa vedeti ca la ambele capete, teava de alimentare trece printr-un simering micut al mufei deoarece trebuie sa reziste la presiune. Dupa ce ati remontat absolut totul, se mai fac ultimile verificari la mufe si coliere si apoi se pune benzina inapoi in rezervor. Se strang toate sculele si alte resturi, se pune roata si se strange provizoriu, se pune cricul, se scot caprele, se scoate din viteza, se iau penele de la roti, se slabeste cricul usor si masina vine pe sol. Se strang prezoanele la roata.
Ei , acum e acum. Punem cablul la borna minus a bateriei. Facem din nou strapul la contactul releului (7-10 sec) dupa care verificam purjarea la valva rampei injectoarelor. Tinti carpa acolo ca tasneste . Punem releul inapoi, capacul la cutia de relee si sigurante, capacelul la valva injectoarelor. Sus in masina si learning procedure. S-a scris (30 de secunde contact se ia 10 sec din nou contact 30sec si se ia contact ) Apoi porniti motorul conform procedurii obisnuite. Uraaa a pornit din prima! Nu va atingeti de acceleratie pana ce motorul nu a atins temperatura de regim (furtunul superioe de la radiator trebuie sa fie fierbinte, adica s-a deschis termostatul.
Asta am facut-o singur si mi-a mancat doua zile fara a ma grabi. Nenorocirea este ca am forfecat un surub de la rezervor si asta mi-a mancat o jumate de zi ca sa rezolv. In mod normal cand stii ce ai de facut si ai minimul de dotare descris de mine, treaba se face in maxim 4-5 ore sustinut.
IN LOC DE INCHEIERE
Aceasta treaba am facut-o absolut singur. Nu m-a ajutat nimeni nici macar sa-mi dea la mana o cheie. Nu am avut pe nimeni. Gimnastica pe care am facut-o (sus, jos, rostogol, etc.) am sa o tin minte. Dar am satisfactie.
Sper ca acest post va fost cata de cat de ajutor. Succes
AVERTISMENT
ClubOpel.com si userul petrecila nu se fac responsabili de eventualele accidentari sau avarii create suplimentar la sistemul de alimentare sau alte parti, ca urmare a nepriceperii, improvizatiilor, nedocumentarii sau neintelegerii sau a ignorarii avertismentelor date. Aceasta lucrare este abordabila Do It Yourself in conditiile aratate. In caz contrar, apelati la seviciile unui service autorizat.
PS Acest post este supus imbunatatirii. Nu am reusit sa-mi notez coduri si alte detalii. Cine le are, sau are alte amanunte ce trebuie aratate, este rugat sa o faca. Rog discutiile off-topic sa fie evitate aici. Multumirile mele domnilor @dancuciureanu si @Me&Astra.
PREZENTARE GENERALA
Sistemul de alimentare la Opel Agila are ca si componente de baza rezervorul de combustibil, ansamblul pompa combustibil, liniile de alimentare si de vapori. Sistemul de vapori poate face obiectul unei discutii separate (deja s-a deschis un topic mai demult) cu toate ca este in stransa legatura cu rezervorul si pompa. Ca vedere de ansamblu sistemul se prezinta asa:
In care:
1. Rezervorul de benzina
2. Ansamblul pompa benzina
3. Furtun ventilatie
4. Busonul rezervorului
5. Linia (conducta) de alimentare cu benzina
6. Linia (conducta) de vapori pentru canistra EVAP
7. Valva de admisie a rezervorului
8. Suruburile de prindere a rezervorului
9. Suruburile ansamblului pompa
10. Colierele furtunului de umplere
11. Filtru benzina
12. Plutitor
13. Regulator de presiune
14. Valva de taiere combustibil
15. Garnitura ansamblu pompa
Tot acest ansamblu, lucreaza sub presiune. Pompa trebuie sa asigure rampei de injectoare benzina sub o presiune de 3,8 bar. Ansamblul este imersat in bezina si face corp comun deci, cu rezervorul. Capacitatea pompei este de 65 l/h. Atat pompa cat si rezervorul, se bazeaza pe un element extrem de important si anume regulatorul de presiune, care si el se afla in rezervor, fiind parte integranta a ansamblului pompa. Daca presiunea tinde sa depaseasca 3,8 bar regulatorul va deschide valva in relief a ansamblului, intorcand in rezervor surplusul de benzina. Pompa este condusa de sistemul electronic al motorului prin intermediul unui releu, ca element de executie. Astfel, din momentul punerii contactului, prin intermediul releului, pompa primeste tensiune si isi incepe misiunea. Pompa are la sorb un filtru care va separa impuritatile aflate in suspensie, astfel ca pe circuit benzina va fi strict curata.
IMPORTANT
Ansamblul pompa de combustibil nu primeste decat comanda electrica pentru functionare. Adica merge sau nu merge. Sa nu va asteptati, ca nu veti gasi coduri de eroare din partea ECM. De asemenea, acest ansamblu foarte important dupa cum vedem, in acceptiunea fabricantului este bine sa se schimbe cu altul. Dar cum de regula aici elementul care pica este cu preponderenta pompa in sine, eu am riscat si l-am desfacut dupa cum se va vedea. O alta "eroare" pe care am facut-o este ca nu am schimbat garnitura si am lasat-o tot pe aia. Ceea ce intr-adevar se verifica este faptul ca nu prea ai la ce umbla in rest. Orice problema aparuta (regulator, valva, etc.) duce la schimbarea ansamblului pompa cu un altul.
In alta ordine de idei, sistemul in sine pentru Agila mie mi se pare usor anapoda. Adica pentru a avea acces la pompa, nu ai alta sansa decat sa dai jos rezervorul din montura, ceea ce nu-i chiar o bagatela. Alte masini au o fereastra de vizitare sub bancheta, tocmai pentru a evita aceste neplaceri. Nu cunosc de ce au adoptat aceasta solutie. Nu mai spun de faptul ca riscurile de a sparge rezervorul pe drumuri rele (unde se arunca pietre) este extrem de mare. Rezervorul nu are scut suplimentar pe toata suprafata sa, ci numai o bucatica spre partea directiei de deplasare. In rest, burta goala. In ceea ce priveste protectia la coroziune, jos palaria.
Si acum, caz practic:
VERIFICAREA SI INLOCUIREA POMPEI DE BENZINA
A. MANIFESTARE
La punerea contactului, nu se aude mergand pompa in rezervor, care trebuie sa porneasca si sa aduca la valoare normala presiunea pentru injectoare. Daca nu ati auzit acest lucru (nu este obligatoriu) va veti convinge ca e ceva in neregula deja dupa a treia cheie de demaror. Pai ieri dimineata de exemplu, nu a pornit la prima cheie? Deja sunt la a treia sau a patra. Nimic! Deja este cazul sa va opriti. Omorati bateria degeaba si la fel si demarorul. Una din cele trei conditii ca un motor sa funtioneze (alimentare benzina, scanteie, compresie) nu este indeplinita.
B. VERIFICARE
Primul lucru la care evident ne gandim, este stocarea codurilor de eroare. Ne amintim de metoda pedalelor de la Club Opel (daca am citit) si o aplicam. Surpriza, nu gasim cod de eroare stocat. In acest moment treburile incep sa se clarifice (sau ar trebui). Sistematic si fara panica, executam:
- se ridica capota
- se desface capacelul de la valva de purjare a rampei injectoarelor
Dupa cum se observa, seamana izbitor cu o valva de roata.
- se ia o carpa curata pe care o vom tine in mana stanga sub aceasta valva si cam in directia ei, iar cu dreapta vom apasa cuiul valvei (pregatim eventual inainte o surubelnita mica). In mod normal, daca exista presiune pe conducta de alimentare, aici va improsca destul de tare. De aceea se tine carpa sa nu facem totul de comanda in directia purjarii. Daca doar picura sau nu iese nimic, eventual aer, este de rau. Treaba nu-i a buna.
- constatam ca nu este presiune de benzina, cu toate ca stim ca avem benzina suficienta. Daci pasul urmator este scoaterea releului pompei si vom face strap la contactul sau de executie, pentru alimentarea directa a pompei.
- tinem strapul ca in imagine cca. 7-10 sec. dupa care verificam dupa cum am spus mai sus iarasi daca purjeaza la valva. Constatam ca nu se intampla nimic, deci din ce in ce mai rau. Daca in acest moment improsca benzina, atunci era vorba de releul pompei, defect sau contact perlat. Cum verificarea arata in continuare ca nu este benzina sub presiune, releul pompei iese total din discutie.
Din acest moment verificarea se prelungeste sub masina si anume, la cupla aceea micuta cu patru fire, fixata de buza rezervorului. Aici, daca o desfacem, va trebui sa gasim 12 V pe ploturile de jos ale cuplei. Verificarea se face cu un voltmetru. Constatam ca avem tensiune, deci ramane in discutie pompa in sine. Pana la ansamblul pompa, o sa vedeti, mai exista o cupla chiar pe montura, dar in acest moment oricum este imposibil de ajuns la ea. Deci, singura solutie, jos rezervorul impreuna cu ansamblul pompa.
C. DEMONTARE REZERVOR SI ANSAMBLU POMPA COMBUSTIBIL
Inainte de a incepe treaba propriu-zisa, va trebui sa facem cateva operatiuni pregatitoare.
- masina va sta pe un loc drept si solid
-scoatem trusa de scule, carpe, spray-uri, etc. pe carte le punem la indemana in ordine.
-scoatem cablul bornei minus a bateriei
-ne trebuie un cric hidraulic mai mare cu care vom ridica masina si nu numai (se va vedea)
-doi suporti metalici cu tija reglabila
-dam jos tot din masina (daca avem ceva in compartimentul bagaje), inclusiv roata de rezerva din compartimentul sau. Eu am facut rost de un cric solid, deci am lasat roata de rezerva acolo. Spun asta in ideea ca vom usura cat de cat spatele masinii.
-se slabesc prezoanele de la roata stanga spate
-se potriveste cricul la mijlocul puntii spate si se ridica maxim
-se introduce in treapta intai sau marsarier
-se pun pene la rotile din fata (atat in fata cat si in spatele rotilor)
-se monteaza suportii metalici sub punte de o parte si de alta a cricului, cat mai la capetele puntii, se regleaza tijele egal si se blocheaza. Aveti grija aici ca suporti sa nu se afunde daca terenul este slab (pamant). Este bine ca treaba sa o faceti pe o suprafata betonata.
-se slabeste usor cricul pana puntea vine pe suporti si se sprijina fara riscuri pe acestia. Impingeti lateral de masina si nu va trebui sa se clinteasca nici macar un milimetru.
-in acest moment puteti scoate cricul, masina ramanand pe suporti pana terminati lucrarea
-scoateti roata stanga spate
-faceti rost de planse sau atceva pe care sa va "tavaliti". Eu am facut cam asa (scuzati, poza e cam neclara dar nu mai am alta):
Din acest moment incepe dansul.
- se scoate busonul de benzina, apoi il montati la loc
-prin directia rotii pe care tocmai ati dat-o jos, se desface colierul furtunului gros de alimentare, in partea rezervorului
-scoateti capatul furtunului de pe stut
-slabiti colierul furtunului paralel cu el (furtunul de ventilatie) si scoateti capatul dinspre gura de alimentare (celalalt capat nu este abordabil acum)
-faceti o planseta de lemn sau ceva similar, de forma dreptunghiulara (aprox. 40x60 cm) la mijlocul careia se fixeaza capul cricului hidraulic
-aceasta planseta vine fixata sub rezervor si va sta lipita de acesta cu ajutorul cricului
-desfaceti mufa liniei de benzina si colierul liniei de vapori
-desfaceti cupla de alimentare electrica de pe buza rezervorului (nu am poza, o gasiti usor)
Datorita faptului ca nenorocirea v-a prins cu benzina in rezervor, aceasta evident, trebuie scoasa. Dupa ce ati scos furtunul gros de alimentare a rezervorului, daca bagati degetul, o sa vedeti ca exista o valva de plastic, valva care trebuie scoasa afara. Cu doua surubelnite plate potrivite, se baga diametral opus varful fiecareia, pe sub buza valvei si cu atentie, se trage aceasta valva afara. Iese, chiar daca opune un pic de rezistenta. Aveti mare grija ca valva trebuie sa ramana intacta. Ea arata ca in poza de mai jos (facuta mai tarziu):
Dupa scoaterea valvei, se baga acum furtunasul in rezervor si trageti (vedeti ca nu e bere) toata benzina afara, in ce aveti si functie de cata mai aveti. Apoi va trebui sa trecem la demontarea propriu-zisa a rezervorului. Inainte de acest lucru, si pentru ca va iubesc, vedeti cele patru suruburi de prindere ale lui sa fie perfect curate. Evident ca ele nu sunt. Trebuie curatat tot pamantul de pe capatul filetat ramas afara, pensulat, suflat eventual, si apoi degripant la greu. Faceti acest lucru la suruburile laterale, cel din fata este in podea si nu e cazul. Va bagati acum sub masina si incepeti sa desfaceti cu tubulara de 13. Dupa scoaterea suruburilor, rezervorul ramane sprijinit doar pe planseta. Tineti de el cu o mana, iar cu cealalta, slabiti cricul lent, pana la capat. Scoateti rezervorul de sub masina. El arata asa:
Teroare. Cum poate sa arate. Se face cratenie temeinica, sa nu ramana fir de praf. Nu uitati inainte de asta sa obturati stutul furtunului (si locul valvei) cu un dop de carpa. Riscati altfel sa bagati pamant in rezervor si numai asta mai trebuie! dupa o precuratare, arata cam asa:
Se trece apoi la inspectarea flansei pompei, se desfac capetele la furtunele de pe ea, si apoi suruburile la flansa:
Dupa ce ati scos suruburile, se scoate afara ansamblul pompei (atentie la plutitor, tot timpul atentie):
Dati deoparte ansamblul pompa, pe niste carpe curate, fara a-l deranja prea tare (plutitorul) si scoateti restul de benzina ramas in rezervor. Curatati luna cu o carpa curata care nu lasa scame. Rezervorul trebuie sa fie perfect curat. Daca se observa puncte sau pete de rugina pe fundul rezervorului, nu prea este de bine deoarece aceasta inseamna ca ati avut condens in rezervor (apa) care deja a inceput sa atace. In functie de caz, in timp, rezervorul trebuie schimbat. La mine l-am gasit bine, cu excceptia zonei stutului, unde a aparut ceva urme de rugina. Vedeti la poza cu valva.
Dupa aceasta, ne putem ocupa de pompa propriu-zisa.
ATENTIE! Nu faceti verificarea si schimbarea pompei in casa sau in apatiu inchis. La orice miscare pe care o faceti, din corpul ansamblului, tot mai curge benzina, oricat de bine ati sters.
Inainte de a scoate pompa din ansamblul sau, identificati firele sale de alimentare din cupla (galben +, negru -) si veniti asupra lor cu 12-14 Vcc dintr-o sursa, respectand polaritatea. Daca pompa nu misca (si putin probabil) este cazul sa faceti rost de una noua sau chiar second (in acest caz este bine de obtinut ansamblul intreg). Eu am gasit pompa noua ca piesa de schimb si deci a trebuit desfacut ansamblul pompa:
In imagine se vede, deja am demontat-o. Nu am chiar poze pas cu pas dar v-ati prins usor, nu este chiar asa negru dracu. Trebuie sa scoateti piesa de sustinere a sorbului cu filtru (aceea alba de alaturi) care se prinde in trei urechi pe circumferinta. Aici va trebui sa aveti un pic de indemanare caci fiind plastic, strangere cam festa, departarea a cel putin doua urechi merge mai greut. Se trage ferm si delicat in acelasi timp. Folositi doua unelte adecvate (surubelnite mici). Dupa scoaterea acestei piese, iese apoi filtrul. Se extrage cupla de alimentare din capul pompei, se apuca pompa, si se extrage axial afara. Vedeti ca pe stutul de la interiorul ansamblului, are un inel inaltator din plastic, pe care va trebui sa nu-l pierdeti sau sa uitati sa-l puneti inapoi. Nu il am prins nicaieri dar va prindeti usor de situatie. Se pune apoi in loc noua pompa in ordinea inversa demontarii celei originale. Tot timpul aveti mare grija la plutitor. exista riscuri majore de deteriorare. El o sa observati ca la capat are un cursor care culiseaza pe o placuta ceramica pe care sunt depuse doua piste rezistive si cip-ul. Atentie mare deci. Dupa montare, din nou proba cu tensiune si oa sa vedeti ca pleaca la primul impuls. In acest moment se poate remonta ansamblul pompa pe rezervor si acesta inapoi pe masina in ordinea inversa de cum am descris. Nu uitati sa puneti inapoi valva de admisie la furtunul gros! Atentie mare la desfacerea mufelor conductei de alimentare. Dupa cum se vede sunt mai speciale. De aceea se deblocheaza ambele urechi simultan iar tragerea se face numai axial. O sa vedeti ca la ambele capete, teava de alimentare trece printr-un simering micut al mufei deoarece trebuie sa reziste la presiune. Dupa ce ati remontat absolut totul, se mai fac ultimile verificari la mufe si coliere si apoi se pune benzina inapoi in rezervor. Se strang toate sculele si alte resturi, se pune roata si se strange provizoriu, se pune cricul, se scot caprele, se scoate din viteza, se iau penele de la roti, se slabeste cricul usor si masina vine pe sol. Se strang prezoanele la roata.
Ei , acum e acum. Punem cablul la borna minus a bateriei. Facem din nou strapul la contactul releului (7-10 sec) dupa care verificam purjarea la valva rampei injectoarelor. Tinti carpa acolo ca tasneste . Punem releul inapoi, capacul la cutia de relee si sigurante, capacelul la valva injectoarelor. Sus in masina si learning procedure. S-a scris (30 de secunde contact se ia 10 sec din nou contact 30sec si se ia contact ) Apoi porniti motorul conform procedurii obisnuite. Uraaa a pornit din prima! Nu va atingeti de acceleratie pana ce motorul nu a atins temperatura de regim (furtunul superioe de la radiator trebuie sa fie fierbinte, adica s-a deschis termostatul.
Asta am facut-o singur si mi-a mancat doua zile fara a ma grabi. Nenorocirea este ca am forfecat un surub de la rezervor si asta mi-a mancat o jumate de zi ca sa rezolv. In mod normal cand stii ce ai de facut si ai minimul de dotare descris de mine, treaba se face in maxim 4-5 ore sustinut.
IN LOC DE INCHEIERE
Aceasta treaba am facut-o absolut singur. Nu m-a ajutat nimeni nici macar sa-mi dea la mana o cheie. Nu am avut pe nimeni. Gimnastica pe care am facut-o (sus, jos, rostogol, etc.) am sa o tin minte. Dar am satisfactie.
Sper ca acest post va fost cata de cat de ajutor. Succes
AVERTISMENT
ClubOpel.com si userul petrecila nu se fac responsabili de eventualele accidentari sau avarii create suplimentar la sistemul de alimentare sau alte parti, ca urmare a nepriceperii, improvizatiilor, nedocumentarii sau neintelegerii sau a ignorarii avertismentelor date. Aceasta lucrare este abordabila Do It Yourself in conditiile aratate. In caz contrar, apelati la seviciile unui service autorizat.
PS Acest post este supus imbunatatirii. Nu am reusit sa-mi notez coduri si alte detalii. Cine le are, sau are alte amanunte ce trebuie aratate, este rugat sa o faca. Rog discutiile off-topic sa fie evitate aici. Multumirile mele domnilor @dancuciureanu si @Me&Astra.
- george_fusneica
- ***
- 939 mesaje
- din 24 Jul 2007
- Agila 2001 Z12XE
- Alta tara
george_fusneica
- Mesaje scrise: 939
- Locatie: Alta tara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2007
- Mesaj Privat
- george_fusneica
- ***
- 939 mesaje
- din 24 Jul 2007
- Agila 2001 Z12XE
- Alta tara
george_fusneica
- Mesaje scrise: 939
- Locatie: Alta tara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2007
- Mesaj Privat
Salut.
Am schimbat si eu pompa de benzina sambata asta.
Ascultati povestioara mea:
1. Semne de imbatranire a pompei: (asa cum le-am constatat eu)
- pompa mea a dat semne de uzura, pe care nu am stiut sa le interpretez decat atunci cand m-a lasat, pentru ca am putut sa le asociez cu acest lucru. Poate voua va folosesc si nu ramaneti in drum ca mine
- pornire mai greoaie cu motorul cald, adica electromotorul invartea mai mult decat de obicei ca sa pornesc. Asta a inceput in urma cu vreo jumatate de an. La rece nu facea probleme, doar la cald. Probabil exista o explicatie, eu nu am gasit-o.
- mici ezitari la accelerare, chiar in preziua mortii pompei. Pierdea putere ca si cand as fio avut un gunoi in jicleor la Dacie...
Dimineata cand am pornit, a pornit, a mers 5 secunde si s-a oprit. Am repornit si a mai mers o secunda si s-a oprit din nou. Diagnostic diferential cu senzorul cranckshaft defect, dar acolo e altfel. De obicei cu senzorul defect, masina mai porneste (vezi cazul meu, in care de la prima oprire, am mai facut 600 de km pana a murit de tot) si se opreste cand motorul e cald.
Datorita lui Petrecila, am stut sa caut la valva de purjare, unde a pisat lent 2 ml de benzina. De aici si diagnosticul: sistemul de alimentare. Coduri de eroare prin metoda pedalei nu.... era clar. Pompa nu se mai auzea in rezervor.... asta e...
Am tractat masina acasa, l-am cautat pe Dan care mi-a imprumutat 2 capre si chei de coliere.
Nu va mai descriu ce am facut, a scris Petrecila in detaliu...
Am desfacut tot, am scos pompa si mi-am zis sa o verific la 12 V. Si, surpriza, pompa mergea. Am verificat temeinic sistemul electric din circuitul pompei, si considerand ca a fost o problema de contacte, am remontat tot, masina a pornit la prima cheie. Am strans tot si am iesit la o plimbare. A mai mers 10 minute, am parcat la amicul care m-a ajutat, si cand sa plec de la el, surpriza: nu a mai pornit .
Am reverificat instalatia electrica, totul era in regula. Deci pompa. Mergea cu intermitente, probabil la socurile demontarii s-au mai rearanjat periile si carbunii si a mai mers putin.
Concluzii/adaugiri
- daca este o problema cu sistemul de alimentare, cel mai probabil e sa fie pompa de vina
- sistemul electric este foarte bine facut, cu mici sanse de defectare, insa trebuie foarte bine verificat inainte de a desface rezervorul
- daca masurati tensiunile in mufa de pe rezervor, nu va speriati daca la punerea contactului veti gasi pe mufele pompei 3,71 V. Tensiunea e normala. PE celelalte 2 fire, ale litrometrului gasiti 12 V.
- rugati un amic sa va ajute, la mine a durat o ora demontat/remontat, in 2 oameni. Daca cei cu Agile din Iasi au problema asta, ii ajut cu placere.
- benzina nu trebuie scoasa neaparat, rezervorul nu e asa greu nici chiar plin. eu aveam 20 de l de benzina in el... am confectionat un capac din plastic pe care l-am prins cu capacul de prindere al ansamblului pompa.. Pericole nu sunt daca nu lucrati cu foc deschis in zona...
- nu va panicati daca la prima cheie cu pompa noua ia mai mult sa porneasca, pompa e uscata si are nevoie de ceva timp pentru amorsare.
Nu am facut foto pentru ca eram presat de timp.
Daca mai aveti nelamuriri... va stau la dispozitie.
Am schimbat si eu pompa de benzina sambata asta.
Ascultati povestioara mea:
1. Semne de imbatranire a pompei: (asa cum le-am constatat eu)
- pompa mea a dat semne de uzura, pe care nu am stiut sa le interpretez decat atunci cand m-a lasat, pentru ca am putut sa le asociez cu acest lucru. Poate voua va folosesc si nu ramaneti in drum ca mine
- pornire mai greoaie cu motorul cald, adica electromotorul invartea mai mult decat de obicei ca sa pornesc. Asta a inceput in urma cu vreo jumatate de an. La rece nu facea probleme, doar la cald. Probabil exista o explicatie, eu nu am gasit-o.
- mici ezitari la accelerare, chiar in preziua mortii pompei. Pierdea putere ca si cand as fio avut un gunoi in jicleor la Dacie...
Dimineata cand am pornit, a pornit, a mers 5 secunde si s-a oprit. Am repornit si a mai mers o secunda si s-a oprit din nou. Diagnostic diferential cu senzorul cranckshaft defect, dar acolo e altfel. De obicei cu senzorul defect, masina mai porneste (vezi cazul meu, in care de la prima oprire, am mai facut 600 de km pana a murit de tot) si se opreste cand motorul e cald.
Datorita lui Petrecila, am stut sa caut la valva de purjare, unde a pisat lent 2 ml de benzina. De aici si diagnosticul: sistemul de alimentare. Coduri de eroare prin metoda pedalei nu.... era clar. Pompa nu se mai auzea in rezervor.... asta e...
Am tractat masina acasa, l-am cautat pe Dan care mi-a imprumutat 2 capre si chei de coliere.
Nu va mai descriu ce am facut, a scris Petrecila in detaliu...
Am desfacut tot, am scos pompa si mi-am zis sa o verific la 12 V. Si, surpriza, pompa mergea. Am verificat temeinic sistemul electric din circuitul pompei, si considerand ca a fost o problema de contacte, am remontat tot, masina a pornit la prima cheie. Am strans tot si am iesit la o plimbare. A mai mers 10 minute, am parcat la amicul care m-a ajutat, si cand sa plec de la el, surpriza: nu a mai pornit .
Am reverificat instalatia electrica, totul era in regula. Deci pompa. Mergea cu intermitente, probabil la socurile demontarii s-au mai rearanjat periile si carbunii si a mai mers putin.
Concluzii/adaugiri
- daca este o problema cu sistemul de alimentare, cel mai probabil e sa fie pompa de vina
- sistemul electric este foarte bine facut, cu mici sanse de defectare, insa trebuie foarte bine verificat inainte de a desface rezervorul
- daca masurati tensiunile in mufa de pe rezervor, nu va speriati daca la punerea contactului veti gasi pe mufele pompei 3,71 V. Tensiunea e normala. PE celelalte 2 fire, ale litrometrului gasiti 12 V.
- rugati un amic sa va ajute, la mine a durat o ora demontat/remontat, in 2 oameni. Daca cei cu Agile din Iasi au problema asta, ii ajut cu placere.
- benzina nu trebuie scoasa neaparat, rezervorul nu e asa greu nici chiar plin. eu aveam 20 de l de benzina in el... am confectionat un capac din plastic pe care l-am prins cu capacul de prindere al ansamblului pompa.. Pericole nu sunt daca nu lucrati cu foc deschis in zona...
- nu va panicati daca la prima cheie cu pompa noua ia mai mult sa porneasca, pompa e uscata si are nevoie de ceva timp pentru amorsare.
Nu am facut foto pentru ca eram presat de timp.
Daca mai aveti nelamuriri... va stau la dispozitie.
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Felicitari dl.George. Trebuie sa fac si eu o cateva precizari:
- pompa te lasa in general pe neasteptate. Eu daca aveam ceva de banuit nu plecam de nebun >250 Km (atunci nu era acest post care sa ma avertizeze )
- daca va lasa pompa nu mai scoateti masina ca ramaneti pe drum. Pompa care are uzura avansata are in mod obligatoriu problema de colector si perii. Motorasele de cc. au un colector destul de scarbos. Unele nu au perii de carbon cum stim ci pur si simplu un soi de pieptene metalic. Acesta va sapa in materialul colectorului pana il termina. Blocarea pe o pozitie a pompei, poate fi doar temporara, pompa apoi putand sa mearga iarasi. Nu va pacaliti! Faptul ca s-a blocat o data in mod cert arata colector facut praf. Schimbati pompa de la prima blocare. Este exact ce a patit dl. George, iar faptul ca tot a schimbat-o imi intareste afirmatia.
- in legatura cu colectorul acestui motoras promit sa arat exact cum este facut ca sa fie stabilit cu certitudine.
- este bine daca masina nu porneste (dupa ce sta noaptea) de la prima cheie, sa faceti inainte de a omori bateria, verificarea de purjare la rampa injectoarelor. Abia atunci daca este presiune, se pot lua in calcul celelalte probleme care impiedica pornirea (cranckshaft, aprindere, injectoare, etc.).
- pompa te lasa in general pe neasteptate. Eu daca aveam ceva de banuit nu plecam de nebun >250 Km (atunci nu era acest post care sa ma avertizeze )
- daca va lasa pompa nu mai scoateti masina ca ramaneti pe drum. Pompa care are uzura avansata are in mod obligatoriu problema de colector si perii. Motorasele de cc. au un colector destul de scarbos. Unele nu au perii de carbon cum stim ci pur si simplu un soi de pieptene metalic. Acesta va sapa in materialul colectorului pana il termina. Blocarea pe o pozitie a pompei, poate fi doar temporara, pompa apoi putand sa mearga iarasi. Nu va pacaliti! Faptul ca s-a blocat o data in mod cert arata colector facut praf. Schimbati pompa de la prima blocare. Este exact ce a patit dl. George, iar faptul ca tot a schimbat-o imi intareste afirmatia.
- in legatura cu colectorul acestui motoras promit sa arat exact cum este facut ca sa fie stabilit cu certitudine.
- este bine daca masina nu porneste (dupa ce sta noaptea) de la prima cheie, sa faceti inainte de a omori bateria, verificarea de purjare la rampa injectoarelor. Abia atunci daca este presiune, se pot lua in calcul celelalte probleme care impiedica pornirea (cranckshaft, aprindere, injectoare, etc.).
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Revin cu aceasta postare doar datorita faptului ca am promis. Cred ca va fi printre ultimile de acest gen. Din pacate unii interpreteaza altfel postarile mele de pe acest forum.
Deci am avut curiozitatea si am desfacut pompa (cu o taietura zdravana la mana). Pozele vorbesc de la sine si eu nu voi mai comenta nimic. Colectorul, caci despre el era vorba, intr-adevar are sectoarele in contact cu perii cu carbune. In rest, o piesa consumabila. Nu este nimic de refolosit sau reparat aici.
Deci am avut curiozitatea si am desfacut pompa (cu o taietura zdravana la mana). Pozele vorbesc de la sine si eu nu voi mai comenta nimic. Colectorul, caci despre el era vorba, intr-adevar are sectoarele in contact cu perii cu carbune. In rest, o piesa consumabila. Nu este nimic de refolosit sau reparat aici.
- Bodea Andrei
- *
- 38 mesaje
- din 12 Oct 2008
- Agila 2001 Z12XE
- Cluj
Bodea Andrei
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2008
- Mesaj Privat
Sa stii ca pompa se poate repara.Eu am facut-o,cu ajutorul postarilor tale..Am dat jos pompa si am pus aparatul de masura (setat pe buzzer)la bornele ei si nimic,nici un bip.Mi-am dat seama imediat ca periile sunt de vina deoarece nu faceau contact,motorasul in sine nu se prea arde deoarece fluxul de benzina il raceste.Am desfacut pompa la capatul de plastic unde se afla periile,cu grija mare si indemanare,ca a fost capsata,am luat perii partate,le-am polizat in forma trapezoidala ca originalele,am ciocanit la pompa ca sa ii pun capacul vreo juma de ora buna ,si ca sa o inchid ermetic ,ca trebuia sa fac asta, am pus plastic topit cu pistolul de lipit.
Din pozele postate de tine vreau sa spun la cei care incearca sa o repare,ca merita deoarece o pompa stricata nu ai cum sa o strici mai tare,sa nu incerce sa desfaca partea de jos ca acolo se afla turbinele si alea daca le-ai desfacut nu prea mai ai sanse sa o faci sa mearga.
George semnele de imbatranire ale pompei iti sunt aratate pe bord.Se aprinde becul rosu de la motor,mergi cu ea la tester si iti spune ca ai eroare de combustibil.atunci trebuie sa iti schimbi pompa.Periile nu fac contact % si atunci scade curentul si fluxul de benzina.
Too good to be light!
Din pozele postate de tine vreau sa spun la cei care incearca sa o repare,ca merita deoarece o pompa stricata nu ai cum sa o strici mai tare,sa nu incerce sa desfaca partea de jos ca acolo se afla turbinele si alea daca le-ai desfacut nu prea mai ai sanse sa o faci sa mearga.
George semnele de imbatranire ale pompei iti sunt aratate pe bord.Se aprinde becul rosu de la motor,mergi cu ea la tester si iti spune ca ai eroare de combustibil.atunci trebuie sa iti schimbi pompa.Periile nu fac contact % si atunci scade curentul si fluxul de benzina.
Too good to be light!
- george_fusneica
- ***
- 939 mesaje
- din 24 Jul 2007
- Agila 2001 Z12XE
- Alta tara
george_fusneica
- Mesaje scrise: 939
- Locatie: Alta tara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2007
- Mesaj Privat
"George semnele de imbatranire ale pompei iti sunt aratate pe bord.Se aprinde becul rosu de la motor,mergi cu ea la tester si iti spune ca ai eroare de combustibil.atunci trebuie sa iti schimbi pompa"
Andrei, nu vreau sa te dezamagesc, dar daca pompa nu mai merge, nu iti apare nimic in bord, nici un cod de eroare. Cel putin la Agila nu apare.
Iar la cat costa o pompa, si daca merge macar jumatate din cea siemens, prefer sa o schimb cu una noua decat sa risc sa raman undeva in camp...
Andrei, nu vreau sa te dezamagesc, dar daca pompa nu mai merge, nu iti apare nimic in bord, nici un cod de eroare. Cel putin la Agila nu apare.
Iar la cat costa o pompa, si daca merge macar jumatate din cea siemens, prefer sa o schimb cu una noua decat sa risc sa raman undeva in camp...
- Bodea Andrei
- *
- 38 mesaje
- din 12 Oct 2008
- Agila 2001 Z12XE
- Cluj
Bodea Andrei
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2008
- Mesaj Privat
Nu sunt expert dar am fost la tester la Opel Ecomax Cluj si ei mi-au spus diagnosticul.si asa a fost.pe tester si eu am citit ce scria"eroare de combustibil"Nu mergeam la reprezentanta dar am mai fost la tester de doua ori inainte la service-uri deastea din oras la care am platit testul mai putin,si acolo tot aceeasi eroare,apoi mi-am zis ca nu se poate si am apelat la reprezentanta care mi-au zis acelasi lucru.
- niculungana
- *
- 2 mesaje
- din 03 Mai 2009
- Agila 2001 z10xe
- Bucuresti
niculungana
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2009
- Mesaj Privat
- niculungana
- *
- 2 mesaje
- din 03 Mai 2009
- Agila 2001 z10xe
- Bucuresti
niculungana
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2009
- Mesaj Privat
- george_fusneica
- ***
- 939 mesaje
- din 24 Jul 2007
- Agila 2001 Z12XE
- Alta tara
george_fusneica
- Mesaje scrise: 939
- Locatie: Alta tara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2007
- Mesaj Privat
- vicogeo
- **
- 130 mesaje
- din 12 Feb 2007
- Corsa 2001 Z12XE
- Bucuresti
vicogeo
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2007
- Mesaj Privat
va rog un raspuns privind o problema de alimentare la acelasi tip de motor (z12xe) dar instalatia este pe o Corsa 2001.
nu porneste, nu am cod de eroare, ff putina benzina pe la valva de purjare. am verificat sigurante si releu - ok
am scos bancheta spate si am acces la pompa.
pe mufa am ~ 3.71 volti(am vazut ca mai sus ca cineva tot asa gasea).... suspectez ca este pompa, am pus 12 v direct pe pompa si nu se aude nimic.
acum e intrebarea CUM scot pompa? am incercat cu o surubelnita si un ciocan(el) dar nu vrea sa se miste...
nu porneste, nu am cod de eroare, ff putina benzina pe la valva de purjare. am verificat sigurante si releu - ok
am scos bancheta spate si am acces la pompa.
pe mufa am ~ 3.71 volti(am vazut ca mai sus ca cineva tot asa gasea).... suspectez ca este pompa, am pus 12 v direct pe pompa si nu se aude nimic.
acum e intrebarea CUM scot pompa? am incercat cu o surubelnita si un ciocan(el) dar nu vrea sa se miste...
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- george_fusneica
- ***
- 939 mesaje
- din 24 Jul 2007
- Agila 2001 Z12XE
- Alta tara
george_fusneica
- Mesaje scrise: 939
- Locatie: Alta tara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2007
- Mesaj Privat
Pompa e sigur. Face exact ca la mine. Se potriveste si cea de Solenza sau de Cielo daca este identica cu cea de Agila. Eu am preferat pe producator pentru Agila. Ai grija ca s-ar putea la verificare cu pompa afara aceasta sa mearga. LA mine a mai mers 20 de minute si s-a terminat iar. Verifica si contactele mai intai, cu toate ca e putin probabil sa fie vreunul in neregula! Spor maxim. Sa ne zici se ai gasit acolo, cat te-a costat pompa, etc.