- 8IMISTIQ
- OP
- 270 mesaje
- din 16 Apr 2004
- Astra 2001 Z16XE
8IMISTIQ
- Mesaje scrise: 270
- Locatie:
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2004
- Mesaj Privat
- john_taff
- **
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
Oricum, multumesc again Zafirule!
Problema era ca pornea greu, in sensul ca avea oscilatii mari de turatie, uneori chiar murea.
Acum merge perfect, e drept ca era super super imbacsita clapeta de acceleratie.
Ne poti spune si noua unde e situata clapeta aia si cum arata/se poate curata.
Mersi
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- VectraDTI
- ***
- 685 mesaje
- din 10 Dec 2004
- Bucuresti
VectraDTI
- Mesaje scrise: 685
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2004
- Mesaj Privat
PS : imediat dupa ce porniti motorul, dupa ce efectuati operatiunea, o sa faca urat un pic, deci sa nu va speriati. Din cauza depunerii de mizerie, clapeta de acceleratie nu se mai inchide total si de aceea nu merge cum trebuie.
- fristei
- **
- 103 mesaje
- din 10 Oct 2005
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
fristei
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2005
- Mesaj Privat
Simptomele mele sunt: porneste greu (dar porneste la prima cheie, dupa 2-3 sec) ... iar in treapta 1, 2, 3 ... daca accelerez usurel ... imi da in nas urat ... (vechea simptoma dacia) .... si becul de check engine (ala care seamana cu un pestisor:)) ramane aprins. spuneti-mi ... asta e de vina?
- BAZGANM
- ***
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
Exhaust emi ssion
Control indicator lights up when ignition is
switched on. Goes out shortly after engine
starts.
If it lights up when the engine is running
Fault in emission control system. The
permitted emission limits may be
exceeded. Consult a workshop. We
recommend your Vauxhall Approved
Repairer.
If it flashes when the engine is running
For fault that can lead to destruction of the
cataly tic converter, see page 170. Consult
a work shop imm ediately. We recommend
that you consult your
Repairer.
asa ca e groasa cred!
- BAZGANM
- ***
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
- b82bog
- **
- 400 mesaje
- din 19 Sep 2005
- Astra Y17DT
- Bucuresti
b82bog
- Mesaje scrise: 400
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2005
- Mesaj Privat
- denilson2160
- **
- 155 mesaje
- din 07 Jan 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Constanta
denilson2160
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2005
- Mesaj Privat
http://img59.imageshack.us/...ge=img01187tv.jpg
______________________________
Opel astra G, Y20 DTH[/img]
florinr
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Vaslui
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
TAZ
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1988 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
STIE CINEVA UNDE POT CURATA UN EGR PANA LA URMA SAU DE UNDE POT CUMPARA UNUL SH MAI IEFTIN
eU AM GASIT UNUL CU 5MIL SI MI SE PARE CAM MULT
ESTE PT UN VECTRA B DIN 96
FACE DESTUL DE RAU...UN TZACANIT CA DE TACHET DAR MULT MAI STRIDENT ,CAND ACCELEREZ SI SE APRINDE SI BECUL DE CHECK ENGINE
VA SUNT RECUNOSCATOR ANTICIPAT
baron
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2005
- Mesaj Privat
Procedeul este destul de simplu: iti trebuie o cheie cu cap in stea. Dupa ce se desfac cele 2 suruburi si se scoate cablul de alimentare trebuie curatat pur si simplu camera prin care trec gazele si supapa cere permite sau nu gazelor sa treaca. O solutie eficienta este folosirea de WD40 pulverizat pe acolo si actionarea sus/jos a supapei pana aceasta se misca fara sa se blocheze. Nu folositi surublenite, carpe sau obiecte care pot zgaria sau ramane intepenite pe acolo! Mai bine o cureti mai des dacat sa distrugi sau sa decalibrezi supapa.
Ma refer la valva EGR electronica (nu la cea vacuumatica)
- rave
- ***
- 503 mesaje
- din 10 Jan 2008
- Vectra 1992 C16NZ
- Cluj
rave
- Mesaje scrise: 503
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2008
- Mesaj Privat
Am si eu niste nelamuriri. Mi-a spus un prieten mecanic ca "vacuum-ul" nu functioneaza...ma rog, nu s-a uitat unde trebuie dar ceva tot era in neregula acolo. Deci astazi am zis sa scot valva EGR s-o curat cum am tot citit pe forumuri. Pare sa functioneze acum. Daca misc cu mana membrana aceea sufla aer pe la furtun si nu agata nicaieri sa se blocheze. Dar am vazut ca furtunul era infundat cu un "dop", probabil ca intentionat, de catre cine a mai lucrat la masina in trecut. Am zis sa schimb furtunul ca nu sunt pe gustul meu improvizatiile astea . Ma pornesc la drum cu furtunul nou si parca trage putin sacadat motorul cand accelerez. Mai fac cateva ture cu furtunul infundat si desfundat si ma intreb daca totusi e totul in ordine sau e doar un efect placebo sacadatul acela .
Stiti cumva ce efecte s-ar putea simti in mers de la :
1. o valva defecta
2. furtunul infundat
3. lipsa valvei, sau furtunul deconectat
In rest dupa operatiunea asta nu pot spune ca am simtit alte efecte remarcabile. Doar parca suna altfel motorul. La relanti tot variaza un pic turatia si tremura usor, cam ca inainte.
Multumesc
- cosminc2009
- **
- 345 mesaje
- din 09 Mar 2009
- Vectra 1997 X16XEL
- Dolj
cosminc2009
- Mesaje scrise: 345
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2009
- Mesaj Privat
Nu prea ai ce strica, eu am curatat-o de vreo 3 ori pana acum. Marele trick e sa reusesti sa o dai jos. La mine a fost un chin (XL16XEL), e o pozitie superincomoda si enervanta (God bless Adam Opel) si mai era si prins cu suruburi tip "torkx" (sau cam asa ceva); am incercat sa-l curat de funingine cu niste carpe si spray pentru rugina (gaurile pe unde circula gazele, mai ales cea cu supapa care culiseaza - am inteles ca aia se blocheaza), dar problema revine din cand in cand (adica se aprinde uneori becul check engine - acum ma gandes sa incep sa alimentez cu o benzina cu o cifra octanica mai mare decat 95 in speranta unor mai putine depuneri); ce am constatat eu pe pielea mea e ca in momentul in care se aprinde in bord becul check engine din cauza valvei EGR si sta aprins mai mult de cateva secunde, pe ECU se memoreaza 2 coduri de eroare: unul de la EGR si unul de la sonda lambda (cei de la Opel Timisoara - care sunt destul de ok dpdv al service-ului - mi-au spus ca cele doua piese "lucreaza impreuna", in sensul ca daca se blocheaza valva EGR, citeste valori "cretine" si sonda lambda); mi-am cumparat o sonda lambda noua (1,5 milioane lei cand mi s-a intepenit valva) dar schimband-o, nu am rezolvat problema, pana nu am curatat nenorocita aia de valva (; in prezent merg tot cu vechea sonda lambda si cu ERG-ul curatat si totul e ok (deocamdata).
Pe mine m-ar fi interesat un mod mai eficient de curatare (cu valva EGR etansa nu exista acces prea bun pe cilindrul supapei), in sensul unei eventuale desfaceri a valvei si curatare/ungere, dar din cate am citit si pe alte forumuri se pare ca cei de la GM, in nemarginita lor intelepciune, au proiectat valva in asa fel incat este imposibil de desfacut fara a o distruge (cele trei suruburi care unesc partea mecanica de cea electrica cica ar fi prinse in solenoid in una din fazele incipiente ale constructiei), lucru normal dpdv al producatorului - clientul sa-si cumpere una noua daca aia veche nu-i mai merge!
Tot cei de pe alte forumuri ziceau ca din moment ce ai inceput sa cureti valva EGR, nu mai nici o sansa sa o faci sa mearga "ca noua", pentru ca in cazul in care cureti locurile greu accesibile cu un obiect metalic (surubelnita ascutita, spita, dorn, etc.) se produc zgaraieturi pe acolo, fapt care predispune la depunerea funinginii!
Eu pana acum am curatat-o doar cu bucati de carpa, se vede treaba ca nu prea bine, din moment ce se mai aprinde becul ala nenorocit din cand in cand.
Tot ce am scris eu aici am patit la masina mea Vectra B din '97, cu motor XL16XEL, nu am pretentia de a fi un sfat cu aplicabilitate generala (mai ales ca am inteles ca exista mai multe tipuri de valve EGR).
Scuze pentru lungimea post-ului, am incercat sa-l fac cat mai scurt cu putinta.
P.S. - Am gasit un EGR la schrott pentru 50 Euro. Inca nu l-am luat. Un prieten din Germania mi-a spus ca la reprezentanta Opel in Germania, un EGR nou costa 70 Euro (daca-l predai pe cel vechi - reconditionare, ofcourse) si 170 Euro daca nu-l predai pe cel vechi.
salut !
se poate demonta EGR-ul fara sa dai jos galeria de admisie ?
un procedeu ceva mai simplu de demontare ,.........
- duke4trance
- *
- 5 mesaje
- din 30 Nov 2007
- Corsa 2001 1.2 16V
- Dolj
duke4trance
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2001 1.2 16V
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2007
- Mesaj Privat
este cineva din craiova care e dispus sa dea jos debitmetru sa il pun la mine sa probez ? se intampla ceva daca merg cateva zile ... maxim 150 km fara debitmetru ?
sorry ca am postat aici ... sper totusi sa vada cineva kre ma poate ajuta .
p.s : acum 2 sapt ... am montat un filtru sport ... no`name . am dat jos carcasa originala ... l-am montat imediat dupa debitmetru` . el acum trage numai aer cald (fierbinte chiar) . sa fie asta o cauza ptr care mi s-a dus debitmetru` ?!
p.p.s : daca se poate curata debitmetru` ... este cineva aici kre sa-mi spuna macar cum daca nu cumva chiar sa ma ajute personal cu treaba asta ?!
- duke4trance
- *
- 5 mesaje
- din 30 Nov 2007
- Corsa 2001 1.2 16V
- Dolj
duke4trance
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2001 1.2 16V
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2007
- Mesaj Privat
este cineva din craiova care e dispus sa dea jos debitmetru sa il pun la mine sa probez ? se intampla ceva daca merg cateva zile ... maxim 150 km fara debitmetru ?
sorry ca am postat aici ... sper totusi sa vada cineva kre ma poate ajuta .
p.s : acum 2 sapt ... am montat un filtru sport ... no`name . am dat jos carcasa originala ... l-am montat imediat dupa debitmetru` . el acum trage numai aer cald (fierbinte chiar) . sa fie asta o cauza ptr care mi s-a dus debitmetru` ?!
p.p.s : daca se poate curata debitmetru` ... este cineva aici kre sa-mi spuna macar cum daca nu cumva chiar sa ma ajute personal cu treaba asta ?!
LE : de 2 sapt aveam ledu de check engine aprins . azi ... s-a stins si s-a aprins electronicsu sau immobiliser ce dreaq o fi (asta cand am scos debitmetru`) . acum , brusc s-a aprins iar check engine si s-a stins immobiliseru` . ce mm are ?!
- nicu.costinesti
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Constanta
nicu.costinesti
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2008
- Mesaj Privat
daca esti sigur ca este el (la Diagnoza si nu la testerul de erori) atunci cumpara unul original (original nu gasesti la magazinul de piese auto din colt ci numai la reprezentanta Bosch).
Sa nu faci ca mine, caci eu am stricat pana acum prin curatare 2 buc debitmetre si am pierdut mai multe milioane pe altele 2 "originale" care merg...in fente. Binenteles ca apoi cei de la "la colt" nu vor mai primi debitmetrul lor original din "germania" inapoi.
nicu.
- nicu.costinesti
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Constanta
nicu.costinesti
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2008
- Mesaj Privat
- KLAUSRAPTOR
- *
- 31 mesaje
- din 06 Oct 2010
- Astra 2004 y20dth
- Neamt
KLAUSRAPTOR
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2010
- Mesaj Privat
am avut probleme cu egr-ul
mai aveam 110 km pana acasa si i-am facut cu 30-40 la ora!
am incercat sa-l demontez si nu am reusit,supapa era blocata pe inchis,
asa ca:
m-am inzestrat cu:o surubelnita ,2 teuri de 7 si 8,2 chei fixe de 7 si 8,o periuta de dinti uzata,un set inbus stea,un penson,1 bere f.alcool si carpe:
1,demontare colier galerie cu cheie de 7:
2,demontare capac de plastic,:
3,demontare capac galerie,cu cheie de 8(4 suruburi):
4,scoatere fisa electrica:
si uite-o golasa si murdara:
5, tin sa precizez ca la tevile alea de cupru prin care trece antigel la egr,am schimbat colierele pt. a facilita demontarea :
6,am demontat capac de plastic de la egr:
7,si am inceput spalarea supapei,cu ajutorul unui spray degripant si ingrasant in acelasi timp:
dupa ce am umplut camera supapei cu lichid degripant,si frecat cu periuta atat cat puteam,pt.ca nu ajungea peste tot,
cu surubelnita si fasii de carpa absorbeam si frecam murdaria din interior:
chestia cu carpa si periuta am facut-o de nenumarate ori si miracol
supapa s-a deblocat,dar
am continuat sa mai curat asa cum puteam deschizand supapa si inchizand-o,repetand miscarea supapei inainte si inapoi,tragand de clempusul din capatul supapei,dupa cum se vede din poza de mai sus.
si iata finalul:
cand o sa prind curaj si o sa gasesc spatiul unde;am sa demontez toata galeria, momentan la primul semn de slabiciune am s-o curat din nou!oricum masina acuma merge ca un fulger!
- deleted-18977
- ****
- 2,339 mesaje
- din 28 Mai 2008
deleted-18977
- Mesaje scrise: 2,339
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2008
- Mesaj Privat