- sorin68_ro
- OP
- 71 mesaje
- din 03 Mai 2006
- Vectra 1998 X20DTL
- ploiesti
sorin68_ro
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: ploiesti
- Masina: Vectra 1998 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2006
- Mesaj Privat
Salutare!
am obs ca de cate ori verific nivelul uleiului din baie dimineata nu pot sa-mi dau seama daca este o masuratoare concludenta si corecta ptr ca nu corespunde pe joja(adica este mai sus decat nivelul maxim)
Daca il masor dupa ce pornesc motorul si merg cu masina si il masor la oprire (cam dupa cateva minute) imi arata nivelul situat undeva pe joja aproape de maxim. care este procedura corecta de verificare a nivelului?
am obs ca de cate ori verific nivelul uleiului din baie dimineata nu pot sa-mi dau seama daca este o masuratoare concludenta si corecta ptr ca nu corespunde pe joja(adica este mai sus decat nivelul maxim)
Daca il masor dupa ce pornesc motorul si merg cu masina si il masor la oprire (cam dupa cateva minute) imi arata nivelul situat undeva pe joja aproape de maxim. care este procedura corecta de verificare a nivelului?
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
- sorin68_ro
- OP
- 71 mesaje
- din 03 Mai 2006
- Vectra 1998 X20DTL
- ploiesti
sorin68_ro
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: ploiesti
- Masina: Vectra 1998 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2006
- Mesaj Privat
- obiwankenobi
- **
- 182 mesaje
- din 19 Oct 2005
- Astra 2008 y17dth
- Brasov
obiwankenobi
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 y17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2005
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
@sorin68_ro: Presupun ca nu ai tras joja si te-ai uitat pe ea, pentru ca normal ca nu ti-ai putut da seama de nivel! De ce crezi ca orice mecanic adevarat, trage joja, o sterge (nici nu se uita pe ea), o introduce din nou, o lasa cateva secunde pentru ca uleiul sa adere la ea, o scoate si "citeste" nivelul?
bebicanu
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Bistrita
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2006
- Mesaj Privat
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
bun, aici sint in ceata. e prima data cind aud ca nivelul uleiului se masoara la temparatura de exploatare. eu stiam ca se masoara cu motorul rece. de preferat dimineata, inainte de a porni motorul. la citeva minute dupa ce ai oprit motorul, inca este ulei raspindit prin motor, ceea ce face ca nivelul pe joja sa fie mai scazut (asa cum a constatat si sorin).
poate cineva sa argumenteze concret de ce cu motorul rece/cald?
poate cineva sa argumenteze concret de ce cu motorul rece/cald?
- obiwankenobi
- **
- 182 mesaje
- din 19 Oct 2005
- Astra 2008 y17dth
- Brasov
obiwankenobi
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 y17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2005
- Mesaj Privat
@sezran :In manualul de utilizare Opel scrie ca masurarea nivelului de ulei se face la temperatura de lucru a motorului.Inainte de a avea Opel si eu masuram nivelul la rece inainte de pornire.Acum insa pot sa va asigur ca oricum masori nivelul la rece sau la cald dupa 10 minute nivelul este acelasi.Sau cel putin asa este la mine.
La rece ptr ca tot uleiul este in baie si la cald ptr ca chiar daca din cauza calduri a aparut o mica dilatare aceasta se compensea-za cu uleiul ce nu s-a scurs complet in baie.Concluzia mea este ca atit metoda masurarii uleiului la rece cit si metoda masurarii cu motorul cald si dupa 10 min. este corecta .Singura conditie obligatorie este ca masina sa fie pe o suprafata plana.
La rece ptr ca tot uleiul este in baie si la cald ptr ca chiar daca din cauza calduri a aparut o mica dilatare aceasta se compensea-za cu uleiul ce nu s-a scurs complet in baie.Concluzia mea este ca atit metoda masurarii uleiului la rece cit si metoda masurarii cu motorul cald si dupa 10 min. este corecta .Singura conditie obligatorie este ca masina sa fie pe o suprafata plana.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Datorita caldurii uleiul se scurge relativ repede in baie, deci o masurare dupa 5-10min. nu va da rezultat eronat. Dilatarea este relativ mica, eu de exemplu la 5,5l de ulei in baie nu sesizez la cald mai mult de 100-150ml in plus. Concluzia este ca fiecare masoara cum s-a obisnuit, cred ca e corect in ambele cazuri. Si acum presupunand ca la cald nivelul este la limita de jos, asta inseamna ca la rece este sub nivel, dar cu putin, motorul sufera? Nu, motorul are asigurata ungerea si la 500ml minus, dar recomandarea producatorului este minim la semnul de minim si e bine sa ne conformam, pentru a fi cu inima impacata ca am respectat conditiile de functionare pentru care a fost proiectat motorul.
- sorin68_ro
- OP
- 71 mesaje
- din 03 Mai 2006
- Vectra 1998 X20DTL
- ploiesti
sorin68_ro
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: ploiesti
- Masina: Vectra 1998 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2006
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Am si eu o dilema..mi s-au bagat in motor 5 l de ulei..desi stiam ca trebuie 4.3-4.5 l. Problema e ca la masuratul nivelului sunt valori f diferite. Cu motorul rece, nivelul este cu 2 mm peste max. Cu motorul cald, la aprox. 5 min de la oprirea acestuia, nivelul este 2 mm peste min. Ce sa fac? Masina este astra h, z17dth
- Iscander_88
- **
- 426 mesaje
- din 02 Sep 2007
- Vectra 1999 Y16XE
- Constanta
Iscander_88
- Mesaje scrise: 426
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1999 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2007
- Mesaj Privat
- Mihay
- **
- 194 mesaje
- din 23 Mar 2007
- Astra 2002 Z18XE
- Bucuresti
Mihay
- Mesaje scrise: 194
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2007
- Mesaj Privat
La mine in carte scrie ca se verifica la 5 min. dupa oprirea motorului (cu conditia ca acesta sa fie la temperatura normala de functionare).
Eu am luat si asa, dar si dimineata inainte de a porni motorul si pot spune ca cele doua nivele un sunt la fel, cel luat la cald fiind mai mic.
Prin urmare eu pe acela il consider corect, in primul rand ca asa spune fabricantul, iar in al doilea rand daca m-as lua dupa nivelul luat la rece, ar insemna sa ignor computer-ul de bord, care ma atentioneaza sa verific nivelul uleiului (pentru cca 250-300ml).
La urma urmei fiecare il verifica asa cum considera de cuviinta, ca merge motorul si fara cei 250-300 ml de ulei ... doar intre minim si maxim este diferenta de un litru.
Eu am luat si asa, dar si dimineata inainte de a porni motorul si pot spune ca cele doua nivele un sunt la fel, cel luat la cald fiind mai mic.
Prin urmare eu pe acela il consider corect, in primul rand ca asa spune fabricantul, iar in al doilea rand daca m-as lua dupa nivelul luat la rece, ar insemna sa ignor computer-ul de bord, care ma atentioneaza sa verific nivelul uleiului (pentru cca 250-300ml).
La urma urmei fiecare il verifica asa cum considera de cuviinta, ca merge motorul si fara cei 250-300 ml de ulei ... doar intre minim si maxim este diferenta de un litru.
blero
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2008
- Mesaj Privat
bastard
- Mesaje scrise: 95
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2002 z12xe 16v
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2007
- Mesaj Privat
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
bastard
- Mesaje scrise: 95
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2002 z12xe 16v
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2007
- Mesaj Privat
- SergiuP
- **
- 116 mesaje
- din 15 Sep 2008
- Astra 2007 A-H BN11
- Bucuresti
SergiuP
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 A-H BN11
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2008
- Mesaj Privat
clubber01
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2010
- Mesaj Privat
Am schimbat uleiul la un service la tara. Dupa ce desface omul scutul, scoate filtrul... imi dau seama ca am uitat sa cumpar un filtru nou. Ala imi zice ca nu-i nimic ca merge sa las filtrul ala in continuare (aveam 15.000 de km de cand l-am schimbat / marca Mahle). Am facut cum a zis tipul.
Acum, dupa 1.000 de km ma uit pe joja si nivelul este normal, la jumatate. Dupa ce pornesc motorul si il las ceva timp la relanti, mai uit pe joja si joja este uscata (pe firul ala de sarma, nu unde in partea de jos cu treptele de nivel). Inainte de schimb pe toata joja aparea o pelicula de ulei.
Asta inseamna ca nu imi arunca ulei in blocul motor? Sa fie pompa de ulei defecta sau faptul ca nu am schimbat filtrul? Multumesc anticipat.
Acum, dupa 1.000 de km ma uit pe joja si nivelul este normal, la jumatate. Dupa ce pornesc motorul si il las ceva timp la relanti, mai uit pe joja si joja este uscata (pe firul ala de sarma, nu unde in partea de jos cu treptele de nivel). Inainte de schimb pe toata joja aparea o pelicula de ulei.
Asta inseamna ca nu imi arunca ulei in blocul motor? Sa fie pompa de ulei defecta sau faptul ca nu am schimbat filtrul? Multumesc anticipat.
- Avram Adrian
- ***
- 647 mesaje
- din 15 Sep 2007
- Insignia 2010
- Bucuresti
Avram Adrian
- Mesaje scrise: 647
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2007
- Mesaj Privat