Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • unicooll

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Am un Opel Astra F Club (caravan), motor 1,6-16v, motor EcoTec, 101 CP, benzina. MASINA NU TRAGE, iar relantiul nu il are continuu, cand scade cand creste nu foarte evident dar se simte...iar cand plec de pe loc motorul nu are vlaga si apare o vibratie un huruit la motor care se transmite pana in ultima bucata din toba si imi loveste caroseria...RAREORI ISI REVINE si trage normal si bine, si are relantiul bun, dar foarte RAR.
Intr-o zi am ramas cu masina in drum, pur si simplu turam si imi murea motorul cand o turam...am presupus ca e catalizatorul infundat...si am desfacut sonda din fata de la evacuare pentru a putea evacua cat de cat gazele pe acolo si sa imi pot continua drumul pana acasa...a functionat, i-am scos sonda si am ajuns pana acasa, bineinteles ca motorul tot nu avea vlaga...am intrebat in stanga si in dreapta ce ar putea fi , toti mi-au spus ca e de la catalizator, am taiat catalizatorul si tot ce am mai gasit in el este doar aceasta bugata din poza ce am atasat-o ( aici:http://picasaweb.google.com/unicooll/Opel# )....probabil din turatia motorului mi se pozitiona aiurea pe toba si mi se infunda.....foarte bine, am scos acea bucata , am sudat la loc, intradevar masina isi revenise tragea bine...Dar surpriza...dupa vreo 100 de km, din nou masina nu mai are vlaga, trage dar nu la puterea ei normala iar MOTORUL ARE UN ZGOMOT MAI GROS CA UN HURUIT in mers, si masina nu fuge - la fel are rareori monete cand isi revine dar nu pentru mult timp... iar in toba se aude un fel de zagnanit destul de fin, dar puternic la turatie mare - parca am masina de curse.
Eu nu stiu ce sa mai cred dar poate ma ajutati voi si imi puteti spune ce ar avea...Tot ce pot sa cred eu e ca toba mai e infundata pe alocuri cu bucati din acel catalizator care mi s-a farmat si nu da voie gazelor sa se evacueze bine...
P.S. : Din toba curge uneori foarte mult "lichid" - nu stiu ce este...benzina nu e, dar e ceva de genul cum s-ar face condens in toba si iese acel lichid print-o gaura mica din toba... am mai vazut si la alte masini asa ceva dar cateva picaturi...insa la mine daca o las in parcare dupa ce am mers cu ea, face o pata mare de acel lichid !
Ar putea sa faca astfel de probleme din cauza unuia sau mai multor injectoare defecte?
Skip ads

  • victor_gl

  • Mesaje scrise: 1,039
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 z 1,7 dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2009

  • Mesaj Privat
O diagnoza la tester te-ar ajuta .cred eu. Curata si tu egr.
  • unicooll

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Ma gandeam si eu la un tester, dar probabil dupa Paste il voi face... Insa voiam sa aflu si niste pareri cam ce ar putea fi pana atunci poate...In urma cu cateva luni i-am schimbat ditributia, supape...etc ca am ramas cu ea in drum s-a rupt cureaua...am fost intr-un service in Cluj ca acolo m-a lasat masina, si erau cam varza aia de pe acolo, mi-au testat-o cu agrafa, asta dupa ce m-au trimis acasa cu masina reparata provizoriu...am revenit la ei ca la fel, masina nu tragea, avea becul galben aprins in bord, mi-au testat-o cu agrafa, le-a dat urmatorele erori: 47 EGR, 45 SONDA LAMBDA 2, 17 INJECTOR, 18 ECM, 92 CAMSHAFT INCORECT SIMBA, 35 ECM IDLE SPEED CONTROL, 19 SENZOR VITEZA, 65 SENZOR TEMP. APA, 33 MAP.
Mi-au schimbat fisele de la bujii, mi-au curatat injectoarele cu ultrasunete, si m-au trimis acasa...becul din bord se stinsese, masina mergea bine, si mi-au spus ca totul ar fi fost de la fise, dar dupa 500 de km facuti cu masina problemele au reaparut si masina nu trage... e posibil sa fie EGR-ul din cauza ca a avut probleme masina cu evacuarea gazelor , fiind farmat catalizatorul?
M-as putea apuca eu singur sa curat EGR-ul? cam cat timp ar lua? deocamdata nici macar nu am habar unde e pozitionat acel EGR la masina mea ...Smile
  • victor_gl

  • Mesaje scrise: 1,039
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 z 1,7 dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Si egr dar mai ales injectia.Vezi ca sunt pe aici posturi cu asa ceva.Foloseste functia cautare.
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
S-a mai discutat pe problema asta pe aici
sper sa te ajute
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
eu as verifica si distributia sa fie corect montata la semne.
  • ciobulus

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1994 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2009

  • Mesaj Privat
incearca urmatorul test : scotzi mufa de la sonda lambda, pornesthi motoru si il lashi sa mearga 5 minute asha dupa care il opresthi shi cat potzi da repede reconectezi mufa de la sonda lambda shi pornesthi motoru din nou, te duci la toba shi incerci sa ascultzi relantiul. Daca dupa 10 secunde dupa ce ai pornito auzi o diferentza care o sa tina alte 10 - 20 secunde dupa care face iarashi urat. daca se intampla fix asha e sonda lambda dusa
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Vaaai de mine, deci e prima data cand aud de asemenea test. Laughing Lumineaza-ne si pe noi de unde l-ai invatat, ciobulus ! Embarassed Shocked
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@ciobulus la x16xel daca scoti mufa de la sonda lambda ecu isi ia valoare implicita 450 mv. vazut de mine pe tester.
  • placere

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2007

  • Mesaj Privat
pe un x16xel din 95 am avut si eu belele urate la un moment dat, ajunsesem sa scot ecu-ul sa-l verific si multe alte prostii.
cand avea chef mergea bine cand o apuca parca ramanea in 3 pistoane.
am fost la cateva testere cu ea, fiecare imi spunea altceva, fiecare ma speria din rau in mai rau si tot asa.
la un moment dat mi-a spus un "nene mai in varsta" sa ma asigur ca stau bine fisele.
Incredibil dar asta e o problema tare neplacuta la x16xel, fisele de la bujii fiind la 90 de grade (pozitia pe bujie) din vibratii se ridicau. Nu mai erau fisele originale si erau mai scurte cu aprox 5 mm. stateau tensionate si din mers se miscau. asa mai fac si acum dar m-am obisnuit, cand face figuri cobor, le dau un pod de palma la fiecare si iar mai merg cateva sute de km.

asigura-te sa fac bine contact si fisele tale ca eu tare mult am alergat pana am gasit prostia asta care ma disperase.
  • ciobulus

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1994 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2009

  • Mesaj Privat
testu ala l-am nascocit eu shi l-am facut pe mashina mea care are sonda stricata, a fost dedus din faptul ca sondele lambda cand se strica se blocheaza pe MAXIM LEAN adik cer benzina in amestec ca ele simt prea putzina. Pe langa asta cand se strica sondele au o perioada de 30 de secunde in care fluctueaza pleaca de la Full Lean la full rich dupa care se intorc la full lean shi raman acolo sa protejeze motoru, trecerea asta nu o simte nimeni pentru ca sonda lambda la pornire timp de 60 de secunde pana se incalzesthe nu trimite nici un semnal dar daca o incalzesthi fizic fara sa fie conectata shi dupaia o conectezi shi pornesthi motoru trimtie real time instantaneu informatii la ecu shi se produc modificari in amestec timp de 60 de secunde. asta numai in caz ca e stricata sonda daca nu se produce nici o modificare in relanti atunci e perfect functzionala
  • unicooll

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Am fost pe la tot felul de mecanici, am cautat sa o pun pe tester, mai nici unul nu are mufa pentru ea, ca cica e model vechi la mufa, cu toate ca au ramas cu gura cascata ca motor EcoTec are asemenea mufa, si fiecare si-a dat cu parerea, dar nu am intalnit la nici unul sa imi spuna la fel, fiecare a banuit cate o defectiune, incepand de la EGR, terminand cu ECU - fise, sonde, filtru aer, injectoare, nici unul nu imi poate spune ce are, unul a zis ca cica sa merg asa pana ma lasa piesa defecta, da merg de atata timp si ma oftic ca nu trage! intr-un final am gasit pe unul care avea calculator cu mufa adaptata pentru masina mea - a conectat-o si ce sa vezi nu citea nimik, pana s-a invartit vreo ora in jurul masinii si s-a gandit sa ii scoata mufa - senzor, aia care vine pe la acceleratie, moment in care calculatorul a inceput sa-i citeasca date, insa nu ia putut spune ce ar avea masina, in afara de faptul ca dadea eroare la senzorul acceleratie care il scosese; voia el sa verifice si presiune la benzina ca cica in felul asta si-ar da seama daca e de la ECU sau nu, dar nu a reusit...In momentul cand citea date pe calculator, ii aparea ceva de genul la amestec cand "Caracteristic" cand "Bogat"
Nu stiu ce sa mai fac cu ea - deci pur si simplu pleaca de pe loc cu intarziere, cu vibratie la motor, relantiu oscilant, si parca as avea 35 de cai in loc de 101, abia se misca, si uneori ma mira ca isi revine, nu in totalitate dar binisor, insa minunea nu tine mult. In urma cu vreo luna am descoperit ca imi mancase mai tot uleiul, in urma unui tacanit de tachet... Voiam sa stiu, din cauza tachetilor, ar putea sa imi faca asemnea figuri masina? e posibil cand s-a umblat la distribuite sa nu mai fi pus corect tachetii?Dupa completarea cu ulei bataia de tachet e mica si infundata...
Chiar nu stiu ce sa mai fac...mecanici cu experienta si nu m-au putu ajuta...Banuieli sunt multe, egr, ecu, fise(le-am schimbat-a mers bine 500 km dupa aia au reinceput problemele),injectoare, tacheti, sonde - dar nu ma pot apuca sa le schimb pe toate doar asa sa vad ce e defect...unde sa ma umblu?
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Te-ai apucat sã desfaci EGR-ul ºi galeria de admisie ? De obicei astea sunt foarte murdare, de la uleiul pe care îl mãnâncã tipul acesta de motor. Le dai jos, te înarmezi cu vreo 3 spray-uri de curãþat carburatoare (fãrã glumã) ºi-i dai bãtaie. Vezi sã te apuci dimineaþa, ºi nu într-un loc unde poate sã vinã cineva sã zicã: "dã-þi maºina de aici". Cureþi EGR-ul, galeria de admisie ºi mai ales clapeta de acceleraþie, pe care dacã o dai jos, vei gãsi ºi IAC-ul. Se curãþã temeinic ºi acela ºi toate galeriile de aer din corpul clapetei de acceleraþie. Dupã operaþiunea asta revii ºi ne spui ºi nouã cum merge maºina.
  • unicooll

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Nu am mai rezolvat nimic cu masina...la fel imi face:( si nu stiu ce sa-i mai fac...)Tot ce mi se pare ciudat, e ca in momentul cand apar variatii de mers a masinii, din rau in mai bine, si invers, apar variatii serioase la indicarea temperaturii exterioare(de afara) in bordul masinii(chiar daca senzorul de temperatura presupun ca e defect-niciodata nu-mi arata valoarea normala a temperaturii...variaza 40-50-...70 de grade celsius...are oare vreo legatura cu transmiterea datelor de la ECU? Si inca ceva...daca stau pe loc cu motorul pornit, si o turez putin, dupa ce ca se tureaza cu o anumita intarziere, cand revine la relanti scade sub valoarea normala dand o vibratie enervanta in masina, iar dupa 1-2 secunde revine cat de cat la normal, dar nu cat ar trebui...De papat ulei tot papa destul de binisor...
Intre timp am mai verificat-o pe tester...nu imi da nici o eroare...e posibil sa-mi fi fost sterse.Dar ce voiam sa mai intreb: se pot face anumite reglaje in ECU cu anumite softuri, pentru a reveni la normal? e posibil sa-mi fi ramas erori ce au fost sterse in momentul cand am avut probleme cu distributia-cand totul mi s-a dat peste cap cand mi s-au indoit supapele? Ce ma mira foarte mult e ca dupa ce mi-au fost curatate injectoarele cu ultrasunete, si mi s-au schimbat fisele la bujii masina mergea super, dar doar 500 km a tinut minunea? Puteau sa apara defecte din nou la fise doar dupa 500 de km si sa inceapa sa imi piarda iar curent?sau or fi atat de varza injectoarele, sau vreo unul din ele?
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
unicooll a scris:daca stau pe loc cu motorul pornit, si o turez putin, dupa ce ca se tureaza cu o anumita intarziere, cand revine la relantiu scade sub valoarea normala dand o vibratie enervanta in masina, iar dupa 1-2 secunde revine cat de cat la normal, dar nu cat ar trebui...

Si la mine se comporta cam la fel. Daca e scoasa din viteza si accelerez puternic pana la 4-5000ture si iau repede piciorul de pe acceleratie, scade rapid turatia pana la 4-500ture(uneori se opreste motorul) dupa care creste usor pana la 750.
In mers daca o scot din viteza nu revine la turatia relantiului, ramane la 1000ture, iar cand pun frana si opresc masina revine la 900 si dupa cateva secunde scade usor pana la 750. Ciudat e ca in momentul de fata nu mai am nici o eroare, desi ieri oscila turatia intre 400 si 1500 la relanti din cauza unei erori de la EGR - 47(probabil ramasese blocat pe inchis). Eroarea a fost tratata miraculos prin apasarea acceleratiei pana la vreo 5000ture.
  • tomytm

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1999 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Aceeasi problema am avut-o si eu la acelati tip de motor si a fost bobina de inductie iar asta nu apare pe nici un tester...o poti verifica doar daca pui alta de proba si vezi cum merge...
Parerea mea ar fi sa incerci.
  • marius_vectra

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1999 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Incearca ce a zis tomytm, exact aceeasi problema am avut-o si eu am fost la un pas sa desfac motorul ca ma dispera, si ca o ultima incercare am schimbat bobina de inductie si ca sa vezi problema rezolvata. Nu vreau sa fiu rau dar pt tipul asta de motor cea mai buna rezolvare e vanzarea. Bafta
  • unicooll

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Sa inteleg ca de la bobina de inductie pot aparea probleme legate doar de relantiul masinii sau si problemele despre care am vorbit eu mai sus in momentul deschiderii topicului? Pe mine mersul masinii ma streseaza cel si cel mai mult nu neaparat ca relantiul nu e constant...
  • marius_vectra

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1999 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Nu doar de relantii, si in mers da in nas si daca accelerezi merge intrerupt.
  • kazzu88

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2009

  • Mesaj Privat
victor_gl a scris:O diagnoza la tester te-ar ajuta .cred eu. Curata si tu egr.

am si eu o problema cu egr-ul....am fost la un service pt o diagnoza pt k a mea masinutza nu vrea sa mai stea rotund la relanti....si nici sa porneasca....decat cu ajutorul acceleratiei. In urma verificarilor mi s-a spus k am egr ul blocat la 41%. M a rog...am curatat egr ul de vreo doua ori pana acum...insa nu s a simtit nici o schimbare...drept pt care m am gandit k dak il anulez poate schimb ceva....din pacate degeaba.... Acum stau si ma intreb....oare egr ul meu chiar e stricat,,,,,sau e alta problema ce nu poate fi vazuta la tester?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR