- florinaverian
- OP
- 4 mesaje
- din 01 Feb 2006
florinaverian
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2006
- Mesaj Privat
- LEXXX
- ****
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
- codrin
- **
- 477 mesaje
- din 30 Dec 2004
- Astra 2001 Z12XE
- Iasi
codrin
- Mesaje scrise: 477
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2004
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
- Sebi_Marius
- **
- 158 mesaje
- din 24 Mar 2005
- Corsa 2006 Z13DT
Sebi_Marius
- Mesaje scrise: 158
- Locatie:
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2005
- Mesaj Privat
Tot Z12XE am si eu si la 120 km/h am 4000 rot/min. E motor mic...Eu am ajuns si la 5500 rot/min, moment in care acul vitezometrului se oprise la 170. Am constatat ca la fiecare 1000 de rot/min castigi 30/km/h, asta cel putin in treapta a cincea. Tu ai avut ocazia sa-i faci un consum mergand la turatii mai mari?
- LEXXX
- ****
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
- florinaverian
- OP
- 4 mesaje
- din 01 Feb 2006
florinaverian
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2006
- Mesaj Privat
- LEXXX
- ****
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
LEXXX a scris:cu a 5-a fiecare 1000 rpm inseamna 30kmh. Deci 2000rpm-60kmh
3000rpm-90kmh
4000rpm-120kmh
5000rpm-150kmh
si cu masina goala la vale si cu vantul in spate:
6000rpm-180kmh
3000rpm-90kmh
4000rpm-120kmh
5000rpm-150kmh
si cu masina goala la vale si cu vantul in spate:
6000rpm-180kmh
...teoretic. In practica tb. luate in considerare patinarea ambreiajului (oricat de mica dar exista) si coeficientul de frecare intre cauciucuri si asfalt a.i. diferenta dintre viteza de rotire a rotilor si viteza reala de deplasare creste.
- Sebi_Marius
- **
- 158 mesaje
- din 24 Mar 2005
- Corsa 2006 Z13DT
Sebi_Marius
- Mesaje scrise: 158
- Locatie:
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2005
- Mesaj Privat
Pe mine ma deranjeaza foarte tare faza ca esti nevoit sa mergi la turatii mari cand te grabesti nitel...Nu puteau, in mama lui de motor, sa-l conceapa altfel incat sa ai mai putine turatii cand ii dai in goarna masinii? Probabil ca nu...De unde sa obtii 75 de cai din 1199cmc daca nu din turatie?! Din acest motiv eu o calc doar cand mi se pune pata:) Nu stiu cum mergeti voi afara dar eu ma deplasez in general cu 100km/h. Ramane de apreciat faptul ca are un consum de 5% la 120km/h. La 90-100 eu am scos 4.9 mixt(adica am facut vreo 30 km in oras si alti 180 afara).
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
- Sebi_Marius
- **
- 158 mesaje
- din 24 Mar 2005
- Corsa 2006 Z13DT
Sebi_Marius
- Mesaje scrise: 158
- Locatie:
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2005
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Cea scurta F13 CR e mai nervoasa(cea mai des intilnita) , adaptata pentru oras . WR este etajata mai "lung" si tine cu buzunarul .
Oricum cine si'a luat masina cu motor de 1,2L a avut in vedere costurile de exploatare(8L/100km in oras) si nu sportivitatea ...
Cit despre povestea ca motorul Z12XE este "fortat" sa scoata 75CP ... sint doar simple speculatii in necunostinta de cauza .
-daca ne uitam la alezaj/cursa se vede ca este un motor mai turat dar nu atit de turat , scoate 75Cp la 5.600rpm prin comparatie 1,4L si 1,6L 16Valve obtin puterea maxima la 6.000rpm , deci ...
-daca privim "fortarea" din punctul de vedere al compresiei la Z12XE avem 10,1:1 iar celelalte au 10,5:1(mai putin motorul Turbo cu 8,8:1) , deci nu e cazul de "fortare" .
-daca ne uitam la puterea/litru avem in jur de 63 la toate modelele deci este aliniat cu celelalte motoare pe benzina din clasa Ecotec , construite dupa aceeasi filozofie , aceeasi putere litrica .
Avantajul principal al Z12XE este eficienta termodinamica ridicata datorata in principal dimensionarii cilindrului cit mai aproape de ideal si reducerii frecarilor in motor , de aici si consumul redus , zgomotul redus , performantele bune .
Sa vedem ce spor de performanta va aduce folosirea ValveTronic la un asemenea "motoras" , eu zic ca'l va duce la performantele actualului 1,4L 16Valve .
Daca stie cineva sa'mi explice cum este "fortat" motorul Z12XE il rog s'o faca .
Oricum cine si'a luat masina cu motor de 1,2L a avut in vedere costurile de exploatare(8L/100km in oras) si nu sportivitatea ...
Cit despre povestea ca motorul Z12XE este "fortat" sa scoata 75CP ... sint doar simple speculatii in necunostinta de cauza .
-daca ne uitam la alezaj/cursa se vede ca este un motor mai turat dar nu atit de turat , scoate 75Cp la 5.600rpm prin comparatie 1,4L si 1,6L 16Valve obtin puterea maxima la 6.000rpm , deci ...
-daca privim "fortarea" din punctul de vedere al compresiei la Z12XE avem 10,1:1 iar celelalte au 10,5:1(mai putin motorul Turbo cu 8,8:1) , deci nu e cazul de "fortare" .
-daca ne uitam la puterea/litru avem in jur de 63 la toate modelele deci este aliniat cu celelalte motoare pe benzina din clasa Ecotec , construite dupa aceeasi filozofie , aceeasi putere litrica .
Avantajul principal al Z12XE este eficienta termodinamica ridicata datorata in principal dimensionarii cilindrului cit mai aproape de ideal si reducerii frecarilor in motor , de aici si consumul redus , zgomotul redus , performantele bune .
Sa vedem ce spor de performanta va aduce folosirea ValveTronic la un asemenea "motoras" , eu zic ca'l va duce la performantele actualului 1,4L 16Valve .
Daca stie cineva sa'mi explice cum este "fortat" motorul Z12XE il rog s'o faca .
- Sebi_Marius
- **
- 158 mesaje
- din 24 Mar 2005
- Corsa 2006 Z13DT
Sebi_Marius
- Mesaje scrise: 158
- Locatie:
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2005
- Mesaj Privat
Poate nu m-am exprimat prea clar: era vorba ca trebuie sa duci motorul dincolo de 4000 rot/min ca sa simti ceva. Si la 4000 parca mi se face mila de el. Evident ca e un motor bun si e facut sa mearga la turatii. Inainte de a-mi lua Corsa am citit pe net care-i treaba cu masina asta si am aflat ca motorul de 1200cmc este cel mai reusit: consum redus, elasticitate, zgomot(cand m-am suit prima data in masina nu mi-am dat seama ca motorul era deja pornit ). Am inteles ca Twinport-ul e o idee mai bun.
O sa ma uit la masina mea sa vad ce tip de cutie am. Oare, daca ti s-ar pune pana, ai gasi pe undeva o cutie sportiva pt motorasul asta?(adica ce ai scris tu, F13CR)
Salut!
O sa ma uit la masina mea sa vad ce tip de cutie am. Oare, daca ti s-ar pune pana, ai gasi pe undeva o cutie sportiva pt motorasul asta?(adica ce ai scris tu, F13CR)
Salut!
- LEXXX
- ****
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
- codrin
- **
- 477 mesaje
- din 30 Dec 2004
- Astra 2001 Z12XE
- Iasi
codrin
- Mesaje scrise: 477
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2004
- Mesaj Privat
Intr-adevar este nervoasa rau la demaraje , i-am tras o talpa la o trecere de pietoni pana in 6000 de ture , de am crezut ca o sa se rupa spatarul la scaun cu mine
Prietenului meu care era cu mine in masina nu-i venea sa creada ca e motor doar de 1.2 ( el are o Skoda Octavia)
In manualul de utilizare al masinii , la Astra Caravan Z12XE , scrie ca este echipata cu un singur tip de cutie si anume cutie sport(Sportgetriebe).
Asta inseamna ca e modelul F13CR ?
Tot in manual scrie ca turatia maxima la care poate fi exploatat motorul timp indelungat (dauerbetrieb) este de 6200 rot/min.
Prietenului meu care era cu mine in masina nu-i venea sa creada ca e motor doar de 1.2 ( el are o Skoda Octavia)
In manualul de utilizare al masinii , la Astra Caravan Z12XE , scrie ca este echipata cu un singur tip de cutie si anume cutie sport(Sportgetriebe).
Asta inseamna ca e modelul F13CR ?
Tot in manual scrie ca turatia maxima la care poate fi exploatat motorul timp indelungat (dauerbetrieb) este de 6200 rot/min.
- Sebi_Marius
- **
- 158 mesaje
- din 24 Mar 2005
- Corsa 2006 Z13DT
Sebi_Marius
- Mesaje scrise: 158
- Locatie:
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2005
- Mesaj Privat
- Sebi_Marius
- **
- 158 mesaje
- din 24 Mar 2005
- Corsa 2006 Z13DT
Sebi_Marius
- Mesaje scrise: 158
- Locatie:
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2005
- Mesaj Privat
codrin a scris:Intr-adevar este nervoasa rau la demaraje , i-am tras o talpa la o trecere de pietoni pana in 6000 de ture , de am crezut ca o sa se rupa spatarul la scaun cu mine
Prietenului meu care era cu mine in masina nu-i venea sa creada ca e motor doar de 1.2 ( el are o Skoda Octavia)
In manualul de utilizare al masinii , la Astra Caravan Z12XE , scrie ca este echipata cu un singur tip de cutie si anume cutie sport(Sportgetriebe).
Asta inseamna ca e modelul F13CR ?
Tot in manual scrie ca turatia maxima la care poate fi exploatat motorul timp indelungat (dauerbetrieb) este de 6200 rot/min.
Prietenului meu care era cu mine in masina nu-i venea sa creada ca e motor doar de 1.2 ( el are o Skoda Octavia)
In manualul de utilizare al masinii , la Astra Caravan Z12XE , scrie ca este echipata cu un singur tip de cutie si anume cutie sport(Sportgetriebe).
Asta inseamna ca e modelul F13CR ?
Tot in manual scrie ca turatia maxima la care poate fi exploatat motorul timp indelungat (dauerbetrieb) este de 6200 rot/min.
Chiar asa scrie, ca poti trage de masina asta pt o lunga perioada la 6200rot/min? Eu totusi cred ca teoria si practica sunt lucruri total diferite. Daca i-as da in goarna toata autostrada Bucuresti-Pitesti la 6200 rot/min(cred ca la 175km/h, viteza de fabrica, ca pe bord ar arata cu totul si cu totul altceva:cred ca 190), parerea mea e ca s-ar imbolnavi de deces motorul asta mic. Dar daca asa zice neamtul inseamna ca stie el ce stie!
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
Sebi_Marius a scris:
Chiar asa scrie, ca poti trage de masina asta pt o lunga perioada la 6200rot/min? Eu totusi cred ca teoria si practica sunt lucruri total diferite. Daca i-as da in goarna toata autostrada Bucuresti-Pitesti la 6200 rot/min(cred ca la 175km/h, viteza de fabrica, ca pe bord ar arata cu totul si cu totul altceva:cred ca 190), parerea mea e ca s-ar imbolnavi de deces motorul asta mic. Dar daca asa zice neamtul inseamna ca stie el ce stie!
codrin a scris:Intr-adevar este nervoasa rau la demaraje , i-am tras o talpa la o trecere de pietoni pana in 6000 de ture , de am crezut ca o sa se rupa spatarul la scaun cu mine
Prietenului meu care era cu mine in masina nu-i venea sa creada ca e motor doar de 1.2 ( el are o Skoda Octavia)
In manualul de utilizare al masinii , la Astra Caravan Z12XE , scrie ca este echipata cu un singur tip de cutie si anume cutie sport(Sportgetriebe).
Asta inseamna ca e modelul F13CR ?
Tot in manual scrie ca turatia maxima la care poate fi exploatat motorul timp indelungat (dauerbetrieb) este de 6200 rot/min.
Prietenului meu care era cu mine in masina nu-i venea sa creada ca e motor doar de 1.2 ( el are o Skoda Octavia)
In manualul de utilizare al masinii , la Astra Caravan Z12XE , scrie ca este echipata cu un singur tip de cutie si anume cutie sport(Sportgetriebe).
Asta inseamna ca e modelul F13CR ?
Tot in manual scrie ca turatia maxima la care poate fi exploatat motorul timp indelungat (dauerbetrieb) este de 6200 rot/min.
Chiar asa scrie, ca poti trage de masina asta pt o lunga perioada la 6200rot/min? Eu totusi cred ca teoria si practica sunt lucruri total diferite. Daca i-as da in goarna toata autostrada Bucuresti-Pitesti la 6200 rot/min(cred ca la 175km/h, viteza de fabrica, ca pe bord ar arata cu totul si cu totul altceva:cred ca 190), parerea mea e ca s-ar imbolnavi de deces motorul asta mic. Dar daca asa zice neamtul inseamna ca stie el ce stie!
Tind sa cred ca "neamtu" ala s-a referit ca poti folosi motorul pana la turatia maxima de 6200 fara sa ii faci rau. Sa iti explic si de ce:cuplu maxim la motorul respectiv este la 4000 (110 Nm) iar puterea maxima este 55-59Kw la 5600 de ture.Dupa aceasta turatie motorul nu mai scoate aceasi putere, chiar poate sa mai scada din putere insa limita de 6200 este data pentru a nu suprasolicita motorul. In nici un caz nu or sa spuna niciodata ca poti merge linistit cu turatia de 6200. Sincer sa fiu...eu cred ca daca te grabesti poti merge cu fix 5600 de ture unde ai puterea maxima si in felul asta stii sigur ca nu ii faci rau motorului.