Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Cu ceva timp in urma, cu ajutorul unui coleg de pe forum am achizitionat un chip de tuning de pe ebay, pentru un opel astra f din 95 cu motor X16XEL, care urmeaza sa-mi vina acasa in curand. Vanzatorul se lauda ca poate sa creasca puterea cu 22cp fara nici un fel de modificare in plus, prea frumos ca sa fie adevarat, dar cine stie cat de gatuit o fi ecotec-ul din fabrica.
Daca initial mi-a suras ideea, acum nu stiu ce riscuri implica schimbarea acestui chip si mai ales unde se afla ECU pentru a schimba acest chip. De aceea ii rog pe cunoscatori sa-si dea cu parerea.

Multumesc anticipat.
Skip ads

  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Daca l-ai putea citi tu într-un hex înainte sã-l montezi ... ce bine ai face umanitãþii. Embarassed
pãrere personalã: e prima datã când aud de chiptuning pentru XEL ºi la noi nu se ocupã absolut nimeni de aºa ceva. Vorbeºte cu niºte tuneri "de meserie" - nu dau linkuri aici sã le fac reclamã, dar sunt vreo 3 firme care îºi cam dau în cap unii la alþii - de pe plaiurile noastre mioritice ºi vezi dacã le poþi vinde lor codul din chip-ul tãu.
De ce zic asta ? Pentru cã nimeni nu are o hartã de injecþie pentru motorul ãsta ºi în consecinþã nu poate nimeni în þara asta sã facã chiptuning la X16XEL. Deci ... ceea ce urmeazã sã vinã în poºtã e (destul de valoros) ºi în felul acesta, þi-ai putea scoate banii daþi.
(ºi ne tunãm ºi noi dup-aia maºinile cu harta ta) Laughing
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Azi am avut o surpriza placuta si am primit in plic de la posta chip-ul, mai mic decat unghia intr-o cutiuta, nici nu l-am vazut initial, am avut impresia ca e cutia goala.
Mi s-a parut super tare ca inafara de chip si instructiuni a pus niste jeleuri.
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Stie cineva unde este ECU? Sper ca nu trebuie sa dau tot bordul jos ca sa ajung la el. Shocked
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Pune ºi tu o pozã sã vedem ºi noi ce a venit prin poºtã Smile
ECU se aflã pe pragul din dreapta (în dreapta piciorului din dreapta al pasagerului). Trebuie datã jos o protecþie ºi un raft de sub torpedou (dacã ai raftul acela) - ai nevoie de un cap torx.
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Merci pt raspuns, o sa-mi bag nasul sa vad daca gasesc ceva. Pun diseara poze, am facut poze aseara dar am uitat sa le fac upload.
E o chestie de 1cmx1cm cu 9-10 pini pe fiecare parte si cu un mic abtibild deasupra pe care scrie x16xel 122hp step 3(sau ceva de genu). Nu stiu daca o sa se potriveasca, manualul de montare e unul general, acolo apare doar un chip cu niste pini laterali care se infing in placa, chip-ul asta s-ar putea sa necesite sudare de catre un electronist.
Daca e prea complicat probabil o sa-l bag la vanzare, n-am avut timp sa ma documentez indeajuns. Embarassed
  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2006

  • Mesaj Privat
salutare ! te rog sa ne tii la curent cu ce faci .. stiu despre ce chip e vb .. am vazut si eu pe ebay ....nu am apucat sa il comand dar ma tenteaza rau .. sper sa fie ok si sa iti functioneze ! succes !
  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
...
Daca poti?

Am incercat sa gasesc o "foia de catalog" pentru acel produs ... e destul de complicat datorita faptului ca nu e un nume de cod pentru un produs electronic, asa ca te-as ruga, daca poti sa pui aici ce scrie - sau macar o poza cat mai clara .

bafta
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Pozele promise.






  • lupu_sandu

  • Mesaje scrise: 599
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Din cunostintele mele cred ca cipul ala ar fi un 29F010.
Daca nu ma insel pe el scrie Phase3, deci softul pus in el este destul de puternic pentru un motor stoc.
Parca la Phase3 se fac unele modificari harware.
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Daca e intr-adevar 29F010, se poate citi relativ usor.
Astra X16XEL - cum facem ? il montezi ? nu-l montezi ? Ma ofer eu sa fac interfata, tot ce trebuie, numai ca trebuie sa am chip-ul acela in mana cateva minute.
As vrea daca se poate (si pana la urma il montezi) si o parere despre cum se manifesta motorul tau (mai ai ceva modificat prin el ?) dupa ce montezi jucaria asta.
Daca putem sa ne sincronizam cumva si as putea avea hex-ul din memoria asta care ai primit-o tu, as putea sa compar harta de injectie cu cea clasica, din chip-ul original si sa vedem care ar fi parametrii schimbati.
Ce ziceti ?
  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
lupu_sandu a scris:Din cunostintele mele cred ca cipul ala ar fi un 29F010.
Daca nu ma insel pe el scrie Phase3, deci softul pus in el este destul de puternic pentru un motor stoc.
Parca la Phase3 se fac unele modificari harware.


Esti sigur?

Daca e asa e un flash de 1Mb http://www.datasheetcatalog.../F/0/29F010.shtml
... iar din punctul meu de vedere "informatia" poate si citita si "pusa" si pe alte masini fara a face schimb de chipuri.

Practic joaca rolul unui BIOS ... Hmmm Evil or Very Mad

bafta

LE. am scris amandoi in acelasi timp!
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
mishu_b - cred ca la X16XEL nu se poate face "chiptuning" sau mai bine zis "flash-tuning" tocmai din cauza ca ECU-ul nu suporta functionalitatea asta de re-scriere a flashului respectiv. Pentru a schimba informatia din el, trebuie demontat ECU-ul, scos chip-ul din conector, re-scris cu o alta harta si montat inapoi.
La masinile mai noi, toata treaba asta e suportata de ECU, de-asta e posibil numai sa te legi la el pe OBD, ii dai comenzile corespunzatoare, si el scrie acolo ce-i zici tu sa scrie. Ma gandesc ca tocmai asta e cauza pentru care tuningaretii din romania nu se leaga la cap cu harti pentru motoare asa vechi - e de munca, fratele meu, sa dai jos ECU, sa-l desfaci pana la ultima bucata, scoti din el, pui inapoi si abia apoi testezi. Romanului ii trebuie ceva urgent -> re-map, test-drive, banu' jos, gata.
Repet - daca am putea citi harta aia ... ar fi o treaba. Putem sa derivam harti de injectie "intre" cea default si asta "modificata".

am uitat sa intreb : cat te-a costat toata tarasenia asta ? (daca nu-s prea indiscret)
  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
electronistul a scris:mishu_b - cred ca la X16XEL nu se poate face "chiptuning" sau mai bine zis "flash-tuning" tocmai din cauza ca ECU-ul nu suporta functionalitatea asta de re-scriere a flashului respectiv. Pentru a schimba informatia din el, trebuie demontat ECU-ul, scos chip-ul din conector, re-scris cu o alta harta si montat inapoi.
La masinile mai noi, toata treaba asta e suportata de ECU, de-asta e posibil numai sa te legi la el pe OBD, ii dai comenzile corespunzatoare, si el scrie acolo ce-i zici tu sa scrie. Ma gandesc ca tocmai asta e cauza pentru care tuningaretii din romania nu se leaga la cap cu harti pentru motoare asa vechi - e de munca, fratele meu, sa dai jos ECU, sa-l desfaci pana la ultima bucata, scoti din el, pui inapoi si abia apoi testezi. Romanului ii trebuie ceva urgent -> re-map, test-drive, banu' jos, gata.
Repet - daca am putea citi harta aia ... ar fi o treaba. Putem sa derivam harti de injectie "intre" cea default si asta "modificata".

am uitat sa intreb : cat te-a costat toata tarasenia asta ? (daca nu-s prea indiscret)


n-am spus ca e usor ... dar se poate, am rescris multe BIOS-uri pentru PC pe masinarii speciale ce-i drept (ma refer la BIOS crapat la update).
prin urmare daca se poate face de ce sa nu beneficieze si altii, sau macar sa incerce. Very Happy

bafta
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Astra X16XEL a scris:Sal, ai o poza cu pozitia ECU ? Am cautat peste tot si nimic care sa semene. M-am bagat si pe sub bord la pasager,am scos pana si cutia dintre schimbator si frana. Am citit niste carti, zice de 4 cleme dar nici o poza concreta.
Multumesc anticipat.

Ia uite aici e ECU:

Trebuie sa dai jos protectia de plastic a pragului din drepata, si dai de el.
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Ai avut dreptate. Erau vreo 4 suruburi mascate si sub se vedea o cutie metalica cu doua mufe mari ce intrau in ea. Abia m-am abtinut sa nu-mi bag mainile.
Mai intai la service si abia apoi tunning. Embarassed
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Azi m-a mancat in fund si m-am pus pe montat chip-ul. Am scos bateria, am dat la o parte plasticul de la prag, am deconectat mufele, am desfacut un surub si am tras usor de ECU.
L-am desfacut, un surub nu prea a vrut sa iasa si l-am fortat putin, am dat peste 2 plastice, unul alb si unul negru. Din document reiesea ca trebuie schimbat cel alb.
Am tras de niste cleme si a iesit chip-ul cu tot cu soclu, am dat la o parte soclul si chip-ul arata complet altfel, era lunguiet cu pini doar laterali. Am pus chip-ul la loc, am inchis cutia si am montat ECU la loc(in ordine inversa).
Cand am dat de cheie NIMIC Shocked si becul de erori clipea constant.
Acum astept vesti de la 1.7dti_edition2000 pentru un ECU nou. Crying or Very sad

Daca are cineva vreo idee sau a trecut prin asa ceva pls HELP!
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
N-am avut timp/rabdare sa citesc erorile, era tarziu si nu mai puteam de nervi si somn. E posibil oare sa nu fie ECU?
Adica am dat de cheie a pornit electromotorul, becul de erori clipea intermitent. Am citit pe undeva ca ar fi de la imobilizer, nici nu stiu ce sa mai cred.
N-as vrea totusi sa o duc la dezmembrat, m-am atasat de ea si am bagat o gramada de bani in ea. Crying or Very sad

LE: Daca tineam contactul mai mult timp dispareau becurile din bord ca si cum masina ar fi pornit.
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Imi pare rau pentru ce ti s-a intamplat Sad
Acum ai doua variante:

1. jE a ajuns la 1.7dti_edition2000 pentru ca i s-a tot spus ca i s-a stricat ECU dupa o interventie la masina. Pana la urma s-a dovedit ca un mecanic superPriceput i-a indoit niste pini de la ECU cand i-a pus inapoi mufele. Ala a fost mecanic si se presupunea ca stie ce face - s-ar putea si tu sa fi fortat putin mufele alea de la ECU (mai ales ca nu ai o pozitie foarte comoda de montaj) si sa fi indoit niste pini. Ai putea sa dai jos mufele si sa doublecheck daca mufele intra exact unde trebuie, si daca ECU nu are ceva pini indoiti pe-acolo.

2. Parerea mea e ca intr-adevar seamana cu o eroare de imobilizator. Incearca si cu a doua cheie, poate cu aia porneste, si daca ai avea pe cineva cu un tester pe langa tine ar fi ideal sa o pui pe tester, sa vezi daca se poate conecta la ECU, daca-l poate citi.
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Nu exista o a doua cheie Sad si nu prea m-am uitat atent la fire sau la pini, era 10seara si eu umblam cu lanterna prin masina. Se uitau vecinii pe la geam de parca voiam sa o fur.
Acum sunt la servici dar nu prea mi-e gandul la munca asa ca intr-o ora o sa dau o fuga pana acasa sa ma mai holbez pe la ECU, poate acum pe lumina vad ceva.

LE: mufele au intrat usor si nu le-am fortat, la scoatere a fost mai complicat ca trebuia sa trag si erau si niste cleme care tineau.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR