- marius radu
- OP
- 429 mesaje
- din 07 Sep 2004
marius radu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2004
- Mesaj Privat
Mda...la cererea unor coledzi de forum:
1. se deschide capota la masina (sau ce mai e din ea...)
2. se deconecteaza borna + de la baterie ( nu de alta, dar cine stie ce chei fixe mai pui pe baterie ca nu ai luat o masuta sau aluneca de pe alte zone ale motorului pe unde le pui aiurea...)
3. se desfac furtunele de racire si se recupereaza cat se poate din lichidul de racire (asta in cazul in care ai pus si ceva antigel) - care furtune? pai macar ala din dreapta jos, in spate la radiator...
4. se desfac ceva suruburi de 10 de pe carcasa de plastic ce ascunde distributia - aceasta se gaseste in partea din stanga a motorului, privind la el din fata masinii, ca in poza
5. se scoate capacul acestei carcase, si se vede deja cureaua de distributie, rola dintata de la axa cu came si alte chestii complet neinteresante...
6. se da jos cureaua de distributie...acum e cam tricky... ori se desface surubu' ala mare de 19 (parca) de la rola dintata a axei cu came, ori bagi cheia mai jos unde e rola intinzatoare de la cureaua de distributie si o desfaci, cred ca este un 14 sau 15.
http://img91.imageshack.us/...ataaxacame3zo.jpg
7. unii desfac si pompa de apa si ce maruntisuri mai sunt, dar io nu am facut asa dacat o data, pt. ca mai tre sa desfaci si carcasa filrtu de aer si furtune de p'acolo si .... Asa ca
8. carcasa de plastic de la distributie se prinde de motor cu cateva suruburi cu cap +(sau cruce sum se mai zice) si alea tre desfacute ca sa ajungi, endlich, la carcasa termostatului. Dap, este ascunsa de carcasa de plastic de la distributie... Naspa, nu? Daca stiai, nu te mai apucai...sau ma rugai pe mine sa vin sa te ajut... o bere si se face (nr meu de tel este in lista aia...)
[img=http://img81.imageshack.us/img81/1426/suruburicarcasadistributie1br.jpg]
9. carcasa termostatului este prinsa de chiuloasa (sau chiulasa, nu conteaza cum se scrie tot aia mare si argintie este) cu 2 bucati suruburi de 10 din cate imi amintesc... (nush de ce, dar la chestia asta cu marimea sunt uituc ) Se desfac cele doua susurburi si se scoate carcasa, dupa care gasesti beleaua'nfipta'n chiuloasa! Da aia e! Din cauza ei iti tremura mainile pe volan de frig....Afara cu termostatu' ala d3f3ct si altu in locul lui.
http://img68.imageshack.us/...atermostat2pm.jpg
Ai grija la garnituri, sa pui noi - la termostat si la carcasa termostatului (daca ai cumva, ca unii meseriasi din fata blocului umbla p'acolo si uita sa o mai puna la loc).
Inapoi totul la loc, in sens invers. Ai grija cum montezi cureaua de distributie, sa nu o ciupesti.
Cu marcajele ca aici:
http://img68.imageshack.us/...ajcureajos7sb.jpg
http://img91.imageshack.us/...ajcureasus6ay.jpg
Pentru alte intrebari, suna-ma, imi mai incarci si mie creditu' de la kamarad...
Sunt sigur ca am uitat ceva sau e incomplet, dar d'aia suntem p'aici atatia, ne mai completam unu' pe altu'.
Si fiti convinsi ca sunt cel mai nepriceput asa zis "mecanic" de aici (nici nu merit sa fiu numit asa...)
Succes.
1. se deschide capota la masina (sau ce mai e din ea...)
2. se deconecteaza borna + de la baterie ( nu de alta, dar cine stie ce chei fixe mai pui pe baterie ca nu ai luat o masuta sau aluneca de pe alte zone ale motorului pe unde le pui aiurea...)
3. se desfac furtunele de racire si se recupereaza cat se poate din lichidul de racire (asta in cazul in care ai pus si ceva antigel) - care furtune? pai macar ala din dreapta jos, in spate la radiator...
4. se desfac ceva suruburi de 10 de pe carcasa de plastic ce ascunde distributia - aceasta se gaseste in partea din stanga a motorului, privind la el din fata masinii, ca in poza
5. se scoate capacul acestei carcase, si se vede deja cureaua de distributie, rola dintata de la axa cu came si alte chestii complet neinteresante...
6. se da jos cureaua de distributie...acum e cam tricky... ori se desface surubu' ala mare de 19 (parca) de la rola dintata a axei cu came, ori bagi cheia mai jos unde e rola intinzatoare de la cureaua de distributie si o desfaci, cred ca este un 14 sau 15.
http://img91.imageshack.us/...ataaxacame3zo.jpg
7. unii desfac si pompa de apa si ce maruntisuri mai sunt, dar io nu am facut asa dacat o data, pt. ca mai tre sa desfaci si carcasa filrtu de aer si furtune de p'acolo si .... Asa ca
8. carcasa de plastic de la distributie se prinde de motor cu cateva suruburi cu cap +(sau cruce sum se mai zice) si alea tre desfacute ca sa ajungi, endlich, la carcasa termostatului. Dap, este ascunsa de carcasa de plastic de la distributie... Naspa, nu? Daca stiai, nu te mai apucai...sau ma rugai pe mine sa vin sa te ajut... o bere si se face (nr meu de tel este in lista aia...)
[img=http://img81.imageshack.us/img81/1426/suruburicarcasadistributie1br.jpg]
9. carcasa termostatului este prinsa de chiuloasa (sau chiulasa, nu conteaza cum se scrie tot aia mare si argintie este) cu 2 bucati suruburi de 10 din cate imi amintesc... (nush de ce, dar la chestia asta cu marimea sunt uituc ) Se desfac cele doua susurburi si se scoate carcasa, dupa care gasesti beleaua'nfipta'n chiuloasa! Da aia e! Din cauza ei iti tremura mainile pe volan de frig....Afara cu termostatu' ala d3f3ct si altu in locul lui.
http://img68.imageshack.us/...atermostat2pm.jpg
Ai grija la garnituri, sa pui noi - la termostat si la carcasa termostatului (daca ai cumva, ca unii meseriasi din fata blocului umbla p'acolo si uita sa o mai puna la loc).
Inapoi totul la loc, in sens invers. Ai grija cum montezi cureaua de distributie, sa nu o ciupesti.
Cu marcajele ca aici:
http://img68.imageshack.us/...ajcureajos7sb.jpg
http://img91.imageshack.us/...ajcureasus6ay.jpg
Pentru alte intrebari, suna-ma, imi mai incarci si mie creditu' de la kamarad...
Sunt sigur ca am uitat ceva sau e incomplet, dar d'aia suntem p'aici atatia, ne mai completam unu' pe altu'.
Si fiti convinsi ca sunt cel mai nepriceput asa zis "mecanic" de aici (nici nu merit sa fiu numit asa...)
Succes.
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- Dac
- **
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
- marius radu
- OP
- 429 mesaje
- din 07 Sep 2004
marius radu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2004
- Mesaj Privat
- peter
- **
- 150 mesaje
- din 24 Jul 2005
- Vectra 1995 X16SZ
- Caras-Severin
peter
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 1995 X16SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
- marius radu
- OP
- 429 mesaje
- din 07 Sep 2004
marius radu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2004
- Mesaj Privat
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- marius radu
- OP
- 429 mesaje
- din 07 Sep 2004
marius radu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2004
- Mesaj Privat
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
- marius radu
- OP
- 429 mesaje
- din 07 Sep 2004
marius radu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2004
- Mesaj Privat
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
- marius radu
- OP
- 429 mesaje
- din 07 Sep 2004
marius radu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2004
- Mesaj Privat
Aha.
Cand schimbi cureaua de distributie se schimba doar rola intinzatoare a curelei. Atat. Celelalte nu.
Cureaua se plimba pe - roata dintata axa cu came, pompa de ulei, pompa de apa, rola intinzatoare (e un rulment) parca asa era...
LATER EDIT: DA! Doar cureaua si rola.
Ultima modificare făcută de marius radu la Vin 10 Feb, 2006 4:35 pm
Cand schimbi cureaua de distributie se schimba doar rola intinzatoare a curelei. Atat. Celelalte nu.
Cureaua se plimba pe - roata dintata axa cu came, pompa de ulei, pompa de apa, rola intinzatoare (e un rulment) parca asa era...
LATER EDIT: DA! Doar cureaua si rola.
Ultima modificare făcută de marius radu la Vin 10 Feb, 2006 4:35 pm
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat