ByTzY
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
Deschid acest topic pentru ca as vrea sa aflam mai multe despre lucrarea unei Tobe finale.
Cred ca am putea sa o realizam si singuri , asta facandu-se dupa gustu fiecaruia.
Cine are experientza in asha ceva sa ne zica cum am putea sa facem..Adica ce sa facem pt a realiza o toba buna , sunet bun :
- Ce trebuie pus in Toba (tzeava gaurita , filtu , etc) ?
- Trebuie facut traseul din inox ?
- Sa scoatem toba intermediara si sa lasam catalizatorul ?
- Sau sa scoatem si intermediara si catalizatorul (Excludem intrebarea : Nu ai problema cu ITP`ul? )
Mersi asteptam raspunsuri
Cred ca am putea sa o realizam si singuri , asta facandu-se dupa gustu fiecaruia.
Cine are experientza in asha ceva sa ne zica cum am putea sa facem..Adica ce sa facem pt a realiza o toba buna , sunet bun :
- Ce trebuie pus in Toba (tzeava gaurita , filtu , etc) ?
- Trebuie facut traseul din inox ?
- Sa scoatem toba intermediara si sa lasam catalizatorul ?
- Sau sa scoatem si intermediara si catalizatorul (Excludem intrebarea : Nu ai problema cu ITP`ul? )
Mersi asteptam raspunsuri
- cristiandvd
- **
- 383 mesaje
- din 15 Sep 2008
- Bucuresti
cristiandvd
- Mesaje scrise: 383
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2008
- Mesaj Privat
O toba "buna" gasesti la reprezentanta. Originala.
Daca vrei aftermarket, sunt firme specializate care fac asa ceva , in functie de motor, lungimea masinii, capacitatea de evacuare si in acelasi timp sa se incadreze in normele de poluare, etc.
Nu cred ca avem pregatirea si cunostintele tehnice necesare pt a proiecta si executa un sistem de evacuare eficient. Daca vrei sa faci zgomot iti poti cumpara din talcioc una din sutele de "tobe sport" care sunt la vanzare
Bafta
Daca vrei aftermarket, sunt firme specializate care fac asa ceva , in functie de motor, lungimea masinii, capacitatea de evacuare si in acelasi timp sa se incadreze in normele de poluare, etc.
Nu cred ca avem pregatirea si cunostintele tehnice necesare pt a proiecta si executa un sistem de evacuare eficient. Daca vrei sa faci zgomot iti poti cumpara din talcioc una din sutele de "tobe sport" care sunt la vanzare
Bafta
ByTzY
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
Sunt 100% convins ca ai dreptate . Oricine stie ca exista pe piatza TOBE de firma si tobe care te trezesti ca este sport si dupa 1 sapt este sparta fiind din tabla sau ceva de genu ...
Eu m`am gandit la acelasi lucru ca tine .. dar in primu rand nu te uita la FIRMA ca daca este mai scumpa se aude mai bine si itzi zboara masina ....2) tot din INOX sunt facute si de unde il iau ei il potzi lua si tu .... 3) nu itzi trebuie facultate sa iei niste dimensiuni si sa faci traseul de toba , toba finala , toba intermediara .. si ce mai vrei u .. itzi trebuie facultate pentru a fi sudor sau tinichigiu .
Eu am vazut multe tobe asha zise de firma si numai eu .. sa te uitzi atent la sudura sa vezi cam cum sunt sudate adica (potzi fi pacalit usor ca este de firma)
Si cand am zis "Sa le realizam singuri" nu m`am referit la faptul ca faci toba in casa sau pe balcon.
Eu m`am gandit la acelasi lucru ca tine .. dar in primu rand nu te uita la FIRMA ca daca este mai scumpa se aude mai bine si itzi zboara masina ....2) tot din INOX sunt facute si de unde il iau ei il potzi lua si tu .... 3) nu itzi trebuie facultate sa iei niste dimensiuni si sa faci traseul de toba , toba finala , toba intermediara .. si ce mai vrei u .. itzi trebuie facultate pentru a fi sudor sau tinichigiu .
Eu am vazut multe tobe asha zise de firma si numai eu .. sa te uitzi atent la sudura sa vezi cam cum sunt sudate adica (potzi fi pacalit usor ca este de firma)
Si cand am zis "Sa le realizam singuri" nu m`am referit la faptul ca faci toba in casa sau pe balcon.
- cristiandvd
- **
- 383 mesaje
- din 15 Sep 2008
- Bucuresti
cristiandvd
- Mesaje scrise: 383
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2008
- Mesaj Privat
Pai la ceea ce vrei tu , cred ca te va costa mai mult decat daca te duci la o firma specializata (Borla, Remus, K&N, etc). Plus ca trebuiesc facute niste calcule in functie de parametrii fiecarui motor in parte nu e o chestie universala care face doar zgomot.
Evacuarea sport trebuie in primul rand sa asigure un debit mai mare al gazelor ce trec prin ea si o fluiditate marita, fata de una stock. Zgomotul facut de o evacuare sport este o consecinta , si nu asta este menirea acestui tip de evacuare. Cine are nevoie de evacuare sport, o face in primul rand pt bunul mers si optimizarea functionarii motorului si nu pt ceea ce se aude. Am vazut pe youtube un film despre cum se proiecteaza o evacuare sport pt a fi eficienta si pasul 2 , cum se acordeaza evacuarea pt a scoate sunetul dorit. Dar repet, dupa ce in prealabil randamentul ei a fost bine pus la punct.
Evacuarea sport trebuie in primul rand sa asigure un debit mai mare al gazelor ce trec prin ea si o fluiditate marita, fata de una stock. Zgomotul facut de o evacuare sport este o consecinta , si nu asta este menirea acestui tip de evacuare. Cine are nevoie de evacuare sport, o face in primul rand pt bunul mers si optimizarea functionarii motorului si nu pt ceea ce se aude. Am vazut pe youtube un film despre cum se proiecteaza o evacuare sport pt a fi eficienta si pasul 2 , cum se acordeaza evacuarea pt a scoate sunetul dorit. Dar repet, dupa ce in prealabil randamentul ei a fost bine pus la punct.
- Daci
- ****
- 1,388 mesaje
- din 03 Mar 2007
- Insignia 2011 A20DTH
- Arad
Daci
- Mesaje scrise: 1,388
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2007
- Mesaj Privat
Eu mi-am facut tobele la o Vectra A C20NE din inox, intr-un concediu de iarna, la un unchi in atelier. Cand ajung acasa o sa pun pe forum schitele si explicatiile referitoare la fabricatie, ca sunt pe compu' de acasa. La actuala Vectra am cumparat o toba sport si recent am anulat intermediara. Revin spre seara.
ByTzY
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
Cristiandvd cred ca nu am fost destul de concret in cea ce am vrut sa spun .. Am spus ca sunt 100% de acord cu tine dar msg pe care am vrut sa il dau nu a fost ca itzi potzi face o toba identica cu cea din fabrica .. eu ma refer la faptul ca itzi faci o toba cum vrei tu din ce vrei tu si sa sune cum vrei tu .. Vroiam sa vedem daca acele tobe care sunt facute manual si nu robotizat ca doar nu vrei tu sa imi zici mie ca ala la firmele mari de evacuari incalzeste el tabla sa o indoiae sau da sudura manuala ala apasa pe 2 butoane si gata toba .. eu am vrut sa aducem la cunostintza la toata lumea cum sunt tobele facute manual .. prin ce etape se trece ... ce pui in ele (tzeava gaurita , filtru etc) si nu am vrut sa compar tobele facute cu cele de fabrica sport .. CA numeni nu vrea sa aibe o toba "PARAITOARE" adica sa indoi o tabala ii pui o tzeava ca la racheta si apio sa zici ca ai toba si sa te lauzi ca pornesc alarmele la masini cand mergi "NUU" .. Eu ma refer la tobele facute cu cap nu din burta .. Si parerea mea despre calcule este ca acele calcule care zici tu le gasesti foare usor " diametru tzevi , diametru tobei , filtre , traseul etc"
Mersi
Sa vedem cu ce vine Daci si sa ne spuna si ce parere a avut despre toba facuta , si cum este cu asta acum fara intermediara
Mersi
Sa vedem cu ce vine Daci si sa ne spuna si ce parere a avut despre toba facuta , si cum este cu asta acum fara intermediara
- cristiandvd
- **
- 383 mesaje
- din 15 Sep 2008
- Bucuresti
cristiandvd
- Mesaje scrise: 383
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2008
- Mesaj Privat
ByTzY
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
- cristiandvd
- **
- 383 mesaje
- din 15 Sep 2008
- Bucuresti
cristiandvd
- Mesaje scrise: 383
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2008
- Mesaj Privat
ByTzY
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
- Daci
- ****
- 1,388 mesaje
- din 03 Mar 2007
- Insignia 2011 A20DTH
- Arad
Daci
- Mesaje scrise: 1,388
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2007
- Mesaj Privat
Dupa cum am spus, am revenit cu detaliile.
Tobele le-am facut din tabla de inox groasa de 1 mm. Dimensiunile dupa care le-am facut au fost cele din pozele atasate. Tobele nu le-am sudat pe lungime, le-am indoit pe lungimea lor dupa cum se vede in poza (sper sa se inteleaga), apoi am fost cu ele la sudat capetele pe unde intra si ies gazele. La toba intermediara am bagat prin ea o teava de inox perforata de jur imprejur ca sa nu fie prea galagioasa toba finala, sa se mai piarda din presiune, iar la toba finala nu am gabat nimic in ea, a ramas goala. La finala am sudat o teava de inox si la celalalt capat am sudat un tips Borla din inox. In pricipiu am respectat dimensiunile, in afara de toba finala pe care am facut-o mai mica cu 5 cm in latime si 2 cm in inaltime. Initial am cumparat si teava de inox pentru traseu dar nu am mai pus-o pentru ca era mai subtire ca in tabel, ci am pus teava normala intre tobe de 50mm grosime. Catalizatorul nu l-am anulat ca sa mai iasa noxele la verificarea tehnica, in schimb le-am infundat aparatul de verificat noxe cu apa, fiindca face mult condens inoxul. Ca si galagie, pot sa zic ca ma incadram in limitele bunului simt, nu facea ca o motocicleta de nu te mai auzeai. La relanti facea gros, cam ca un tub de bas, iar alarmele masinilor puse pe sensibil porneau daca stateam langa ele, pe incercate cu un prieten pe masina lui si pe masina lui tata. Nu degeaba nu se pun alarmele pe sensibil, ca daca isi face treaba un porumbel in zbor direct pe masina, porneste alarma. Toata treaba am facut-o in anul 2005, iar acum doua luni am vazut masina prin oras si are aceasi toba finala, cea din intermediara nu stiu, ca am vazut-o in trecere. In tabelul cu materiale am pus mai multe, dar strict ce am folosit doar pentru tobe e in partea din dreapta cu scris mic. Mai departe atasez pozele.
Pe masina de acum am pus o toba de la Powerfull si am schimbat toba intermediara cu o teava normala de grosimea traseului masinii. Suna mai sportiv.
Tobele le-am facut din tabla de inox groasa de 1 mm. Dimensiunile dupa care le-am facut au fost cele din pozele atasate. Tobele nu le-am sudat pe lungime, le-am indoit pe lungimea lor dupa cum se vede in poza (sper sa se inteleaga), apoi am fost cu ele la sudat capetele pe unde intra si ies gazele. La toba intermediara am bagat prin ea o teava de inox perforata de jur imprejur ca sa nu fie prea galagioasa toba finala, sa se mai piarda din presiune, iar la toba finala nu am gabat nimic in ea, a ramas goala. La finala am sudat o teava de inox si la celalalt capat am sudat un tips Borla din inox. In pricipiu am respectat dimensiunile, in afara de toba finala pe care am facut-o mai mica cu 5 cm in latime si 2 cm in inaltime. Initial am cumparat si teava de inox pentru traseu dar nu am mai pus-o pentru ca era mai subtire ca in tabel, ci am pus teava normala intre tobe de 50mm grosime. Catalizatorul nu l-am anulat ca sa mai iasa noxele la verificarea tehnica, in schimb le-am infundat aparatul de verificat noxe cu apa, fiindca face mult condens inoxul. Ca si galagie, pot sa zic ca ma incadram in limitele bunului simt, nu facea ca o motocicleta de nu te mai auzeai. La relanti facea gros, cam ca un tub de bas, iar alarmele masinilor puse pe sensibil porneau daca stateam langa ele, pe incercate cu un prieten pe masina lui si pe masina lui tata. Nu degeaba nu se pun alarmele pe sensibil, ca daca isi face treaba un porumbel in zbor direct pe masina, porneste alarma. Toata treaba am facut-o in anul 2005, iar acum doua luni am vazut masina prin oras si are aceasi toba finala, cea din intermediara nu stiu, ca am vazut-o in trecere. In tabelul cu materiale am pus mai multe, dar strict ce am folosit doar pentru tobe e in partea din dreapta cu scris mic. Mai departe atasez pozele.
Pe masina de acum am pus o toba de la Powerfull si am schimbat toba intermediara cu o teava normala de grosimea traseului masinii. Suna mai sportiv.
ByTzY
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
multzumim frumos pentru documentatzia atasata..Toba a iesit bine (parerea mea este ca daca o faceai rotunda iesea mult mai bine)....
Asta as vrea sa fac si eu .. sa imi fac o toba finala si in loc de toba intermediara sa pun tveaza adica sa fac traseul de la catalizator pana la toba finala din inox.
Asta as vrea sa fac si eu .. sa imi fac o toba finala si in loc de toba intermediara sa pun tveaza adica sa fac traseul de la catalizator pana la toba finala din inox.
ByTzY
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
- ccostras
- ***
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
Super topicul ...L-am savurat. Informatii extraordinar de utile, ma bucur ca am folosit functia SEARCH. In alta ordine de idei, nu am inteles f bine, toba finala stock este goala complet din fabricatie? Intreb deoarce am avut probleme cu catalizatorul care a aruncat ceramica in urmatoarea toba. Am inlocuit catalizatorul si toba imdediat urmatoare si au mai ramas inca 2 tobe (eu am 3 tobe + catalizator ). Nici nu stiu daca sa le inlocuiesc si pe acestea. Ele arata bine la suprafata dar ma gandesc sa nu le fi afectat ceramica aruncata din catalizator si pe ele. Revin cu intrebarea...toba finala este goala din fabricatie?
ursi
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 1995 X16SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2009
- Mesaj Privat
- deleted-21201
- **
- 269 mesaje
- din 02 Aug 2008
deleted-21201
- Mesaje scrise: 269
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2008
- Mesaj Privat
sal am o toba remus si vreau sai scot silencerul
cum pot ?
nu prea se aude
http://www.remus.at/php/ind...&iProdImage=0
asta e ceea ce am eu '
cum pot ?
nu prea se aude
http://www.remus.at/php/ind...&iProdImage=0
asta e ceea ce am eu '
- Daci
- ****
- 1,388 mesaje
- din 03 Mar 2007
- Insignia 2011 A20DTH
- Arad
Daci
- Mesaje scrise: 1,388
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2007
- Mesaj Privat
ByTzY
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
Saptamana viitoare imi vine inox`ul care l`am comandat pt toba si in acelasi timp sa ma apuc de ea .. tzeava care e acum pe masina este de Al si are 50 diamentru ..eu am luat cu diametru de 60 cu 2mm ..vroiam sa ii fac tot traseul initzial dar deocamdata il fac de la toba intermediara ...As vrea sa va cer un mic help.....Ce m`am uitat eu sub masina am gasit un loc intre roata de rezerva si punte (este un spatziu perfect pt o finala) vreau sa ii pun toba finala pe mijloc intre punte si roata de rezerva cu 2 plecari laterale..cea care se duce in stranga unde este momentan toba nu ar fi o problema ca am pe unde sa o duc..problema este in dreapta ca singura posibilitate este sa trag teava pe sub furtunu de alimentare..Sa pun ceva pe teava sa imi reduca emanarea de caldura .. sa o las cu o singura iesire cea din stanga sa nu ma mai risc cu ce`a din drepata...nu stiu ce sa fac......Care are evacuare stanga - dreapta si pe unde are traseul .. Plz Help
Multumesc !
Multumesc !
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat