marcel89
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2008
- Mesaj Privat
Salut, sunt nou pe forum, si in curand voi devenii membru cu acte in regula. Voi achizitiona un Vectra B, din 1998, masina este tipla, combi, motor 1.8 16 valve, iar cutia de viteze este perfecta (este cutia cu rapoartele mai lungi, de ex: la 50 km/h cu treapta 3 la 2000 rot/min), discuri fata - spate, ABS pe 4 roti,. Am mers cu ea, merge super frumos, un punct in minus este volanul mare de care nu am prea mult loc. Dar asta este un nimic cu ce poate masina. Are 116 caluti, dar foarte suficienti, si cuplu extraordinar pentru o masina de asemenea gabarit. Cand o sa o am, voi venii si cu poze. Masina mio lasa la 2500 E, in rate, dar acum trebuie sa vad cum rezolv treaba cu inmatriculatul. Am carte de service la ea, si persoana de la care o iau este 100 % incredere (de aceea mio lasa si in rate). kilometrajul undeva la 160.000, si de vreo 2 luni in tara. Daca stiti niste chestii la care sa ma uit mai atent, v-as fi recunoscator. Va multumesc
- tannu
- ***
- 773 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Vectra
- Bucuresti
tannu
- Mesaje scrise: 773
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
Bine ai venit printre noi. Cauta si vei gasi 2 topicuri: unul unde poti spune cateva vorbe despre tine si altul, unde iti poti prezenta masina ("Ai un Opel ? Sa-l vedem !")
Sa o stapanesti sanatos (dupa ce intrii in posesia ei, fireste). O sa fii multumit de ea. Vectra B este o masina foarte buna.
Nu te mai plange de volan pt ca este unul din cele mai comode volane pe care am pus mana. O sa vezi in scurt timp
Cu inmatricularea o sa fie problem. E vreo 2500 euro pt tine.
PS: Verifica sa functioneze instalatia de aer conditionat (banuiesc ca are).
Sa o stapanesti sanatos (dupa ce intrii in posesia ei, fireste). O sa fii multumit de ea. Vectra B este o masina foarte buna.
Nu te mai plange de volan pt ca este unul din cele mai comode volane pe care am pus mana. O sa vezi in scurt timp
Cu inmatricularea o sa fie problem. E vreo 2500 euro pt tine.
PS: Verifica sa functioneze instalatia de aer conditionat (banuiesc ca are).
victorniculescu- Suspendat
- 339 mesaje
- din 11 Aug 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Bucuresti
victorniculescu- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2008
- Mesaj Privat
Ca posesor al unui Opel Vectra B, imi permit sa iti dau cateva sfaturi si sa spun cateva pareri personale
De verificat ar fi caseta de directie sa nu piarda ulei, te uiti sub ea pe partea stanga si dreapta
in leg cu km sunt cam mici sansele sa fie reali, bine nu imposibil, ca o remarca prorie, am fost in Germania sa imi iau masina, marea majoritate a masijilor aveau intre 120000-1800000km, prea putine am vazut cu mai mult de atat, daca facem un calcul simplu si realist un neamt merge pe an minimum sa zicem 25000km(media e cam 40000km/an), in 11 ani ar veni cam 275000km, acum asta e toate sunt asa si eu am fost constient de a mea ca nu are km reali de cand am cumparat-o(avea 136000km)Am dat o raita in vitan si la fel toate vectrele aveau cam aceeasi km, in fine am vb prea mult - cartea service e fix vax , adica poate fi vrajeala.
daca merge bine, motorul sa nu pape ulei, iti poti da seama si dupa bujii daca sunt negre si au o crusta neagra pe ele aia e de la ulei ars, daca au doar funigine neagra aia poate si de la amestec bogat in bezina.
suspensia sa nu troncane
sa intre relativ usor in viteza 1 cand masina e in miscare si are cel putin 10km la ora
sa nu aibe rugina la praguri la aripile din spate si eventual pe lonjeroane
sa nu fie trosnita in fara spate, lateral,
ac-ul sa vezi daca merge desi sunt cam slabe sansele
vezi ca motorul acela daca te dai la el si e in stare buna ar trebui sa traga bine, sa se infiga masina, sunt motoare nervoase, la peste 3000rpm simti ca rupe tot, sa nu dea in nas sa nu se gatuie, sa creasca repede in ture
Sper sa fie masina buna si daca o cumperi sa te bucuri cat mai mult de ea fara problema
Succes
De verificat ar fi caseta de directie sa nu piarda ulei, te uiti sub ea pe partea stanga si dreapta
in leg cu km sunt cam mici sansele sa fie reali, bine nu imposibil, ca o remarca prorie, am fost in Germania sa imi iau masina, marea majoritate a masijilor aveau intre 120000-1800000km, prea putine am vazut cu mai mult de atat, daca facem un calcul simplu si realist un neamt merge pe an minimum sa zicem 25000km(media e cam 40000km/an), in 11 ani ar veni cam 275000km, acum asta e toate sunt asa si eu am fost constient de a mea ca nu are km reali de cand am cumparat-o(avea 136000km)Am dat o raita in vitan si la fel toate vectrele aveau cam aceeasi km, in fine am vb prea mult - cartea service e fix vax , adica poate fi vrajeala.
daca merge bine, motorul sa nu pape ulei, iti poti da seama si dupa bujii daca sunt negre si au o crusta neagra pe ele aia e de la ulei ars, daca au doar funigine neagra aia poate si de la amestec bogat in bezina.
suspensia sa nu troncane
sa intre relativ usor in viteza 1 cand masina e in miscare si are cel putin 10km la ora
sa nu aibe rugina la praguri la aripile din spate si eventual pe lonjeroane
sa nu fie trosnita in fara spate, lateral,
ac-ul sa vezi daca merge desi sunt cam slabe sansele
vezi ca motorul acela daca te dai la el si e in stare buna ar trebui sa traga bine, sa se infiga masina, sunt motoare nervoase, la peste 3000rpm simti ca rupe tot, sa nu dea in nas sa nu se gatuie, sa creasca repede in ture
Sper sa fie masina buna si daca o cumperi sa te bucuri cat mai mult de ea fara problema
Succes
marcel89
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2008
- Mesaj Privat
Sa le luam pe rand:
1. De ce spune-ti ca ar fi mici sanse sa mearga AC?, de obicei nu merge, sau ce? (asta nu am verificat)
2. De ulei si alte chstii o sa ma uit, cand o voi urca pe rampa
3. Si eu am fost in Germania dupa masini, dar kilometrii par sa fie originali, acuma asta e daca au 200.000, oricum motorul merge ceas, la sfert de cheie, chiar si dupa vreo 3, 4 zile de stat in parcare
4. Motorul nu stiu daca mananca ulei, dar ma voi uita atent
5. Suspensia nu troncane de nici un fel, am testat eu
6. Am auzit ca exista o problema generala al timoneria masinii, dar aceasta intra perfect in toate treptele de viteza, testat de mine
7. Cu rugina nu sunt probleme mari, usile sunt intacte, singura problema cu rugina este undeva la capota, in locul de imbinare a suportului de portbagaj, si un pic pe aripa fata stanga
8. Masina a fost lovita pe fata, dar nu am apucat sa vad cat de grav a fost avariata, deoarece nu am ridicat capota sa ma uit atent. Stiu doar ca fata dreapta si stanga nu se mai aliniaza perfect de la oglinda pana jos, diferenta este foarte foarte mica
9. Motorul merge ceas, dupa cum am mai zis, nu gatuie, nu se ineaca, nu vibreaza, merge rotund si rece si cald, se accelereaza si decelereaza usor, nu scapa ulei pe langa joja (fiind ridicata) in turatii
Masina inca nu am studiato atent atent, dar merge super, nu scartaie, nu troncane, nu bate, vitezele se schimba usor, canapele originale si neuzate (de aici imi confirma ca masina ar putea avea km originali). Taxa la ea este undeva la 3000 E, dar am posibilitatea inmatricularii la Bulgari cu 400 E. Acuma ramane sa vad cum fac. Daca mai aveti pareri, va rog sa imi spuneti, si pe cat posibil sa imi raspundeti la intrebarile de mai sus. Va multumesc
1. De ce spune-ti ca ar fi mici sanse sa mearga AC?, de obicei nu merge, sau ce? (asta nu am verificat)
2. De ulei si alte chstii o sa ma uit, cand o voi urca pe rampa
3. Si eu am fost in Germania dupa masini, dar kilometrii par sa fie originali, acuma asta e daca au 200.000, oricum motorul merge ceas, la sfert de cheie, chiar si dupa vreo 3, 4 zile de stat in parcare
4. Motorul nu stiu daca mananca ulei, dar ma voi uita atent
5. Suspensia nu troncane de nici un fel, am testat eu
6. Am auzit ca exista o problema generala al timoneria masinii, dar aceasta intra perfect in toate treptele de viteza, testat de mine
7. Cu rugina nu sunt probleme mari, usile sunt intacte, singura problema cu rugina este undeva la capota, in locul de imbinare a suportului de portbagaj, si un pic pe aripa fata stanga
8. Masina a fost lovita pe fata, dar nu am apucat sa vad cat de grav a fost avariata, deoarece nu am ridicat capota sa ma uit atent. Stiu doar ca fata dreapta si stanga nu se mai aliniaza perfect de la oglinda pana jos, diferenta este foarte foarte mica
9. Motorul merge ceas, dupa cum am mai zis, nu gatuie, nu se ineaca, nu vibreaza, merge rotund si rece si cald, se accelereaza si decelereaza usor, nu scapa ulei pe langa joja (fiind ridicata) in turatii
Masina inca nu am studiato atent atent, dar merge super, nu scartaie, nu troncane, nu bate, vitezele se schimba usor, canapele originale si neuzate (de aici imi confirma ca masina ar putea avea km originali). Taxa la ea este undeva la 3000 E, dar am posibilitatea inmatricularii la Bulgari cu 400 E. Acuma ramane sa vad cum fac. Daca mai aveti pareri, va rog sa imi spuneti, si pe cat posibil sa imi raspundeti la intrebarile de mai sus. Va multumesc
- petre astra roket
- **
- 110 mesaje
- din 26 Oct 2008
- Astra 1993 16i 74kw 101cp
- Bucuresti
petre astra roket
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1993 16i 74kw 101cp
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2008
- Mesaj Privat
am si eu o vectra din 96 ,am luat-o din germania si nu mergea aerul conditionat pe ea de cand am luat-o,si nici in ziua de azi nu merge(trebuie freon)eu iti zic ca este o problema destul de des intalnita la masinile astea,iar de km ce sa zic ,a mea are 140 000,din 96 ,care sunt constient ca nu sunt reali,chiar daca persoana de unde am luat-o o cunosc de multi ani,ps nu uita sa verifici cat de grav a fost lovita,uita-te in special la pasaje ,lonjeroane,stalpi,nu de altceva dar sa nu ai surprize mai tarziu
marcel89
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2008
- Mesaj Privat
Pai daca nu ai freon, merge incarcat, din cate stiu eu, asta nu ar fi o problema. Iar daca a fost lovita si schimbat totul pe ea, nu vad unde ar fi o problema atat de mare. Eu am o Dacie 1310 din 1997, care a fost lovita de 5 ori, si destul de grav, cu schimbare de punti. Si merge super, nu se simte deloc, si nu lasa 4 urme pe asfalt. Acuma ma gandesc, ca treaba e facuta buna, in timp ce nu face figuri, nu troncane, si directia este impecabila, la fel si frana
- tannu
- ***
- 773 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Vectra
- Bucuresti
tannu
- Mesaje scrise: 773
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
victorniculescu - Viteza 1 e facuta sa pleci de pe loc, nu sa o folosesti cand ai 20 km la ora. Ce spui tu nu are nicio treaba cu bunastarea cutiei si nu reprezinta un criteriu de verificare. Cutiile difera de la una la alta si chiar si aceiasi cutie iti poate accepta uneori a-ntaia in mers, iar alteori nu.
marcel89 - Eu n-am zis ca nu o sa iti mearga instalatia de AC. Am zis doar sa o verifici. Sansele sa necesite doar incarcare cu freon sunt extrem de mici. Iar daca nu merge, poti sa te astepti la garnituri, compresor, tevi fisurate, etc.. Asta poate sa insemne cateva sute de euro.
Tu doar verific-o. Poate instalatia merge brici.
Si daca tot vrei verificari amanuntite...
-daca tii neaparat sa verifici bunastarea cutiei, o faci in mers si vezi cum intra in viteze. Iar viteza 1 si marsarier de pe loc. Vectrele (unele) mai agata usor la schimbarea in viteza 2. Asta poti sa vezi, de exemplu. De regula "la rece" se mai intampla, iar apoi nu se mai simte. Deci, daca agata permanent la schimbarea in viteza 2, atunci poti sa te gandesti ca are ceva uzura si sa pui un semn de intrebare, dar asta nu inseamna ca obligatoriu ti se va strica ceva in cutie !
-trage-i frana de mana la maxim si incearca sa pleci incet cu ea de pe loc. Daca se tureaza in gol, atunci iti patineaza ambreiajul.
-verifica toata instalatia electrica (fiecare maneta, fiecare buton, fiecare bec si mai ales inchiderea usilor ca astea fac probleme in timp la Vectra)
-ia-o la o tura, da-i 40-60 km/ora si franeaza brusc sa vezi daca functioneaza ABS (daca se aude un troncanit la roti si tremura pedala, atunci e ok). Apoi da-i 80 km/ora si franeaza normal, dar sa nu intre ABS si daca nu iti tremura volanul si pedala, atunci discurile sunt ok.
-bag-o pe piatra cubica sau pe o strada "comunala" (ca gasesti, slava domnului) si verifica articulatia. Ce te intereseaza pe tine sa fie ok sunt: caseta de directie, bieletele de directie, flansele de amortizor si eventual pivotii si capetele de bara. La bucsile de la bascula si de la bara stabilizatoare sa nu emiti pretentii pe drumurile astea.
Daca, in mers, auzi un zgomot ciudat (vuiet), atunci, daca nu iti e lene, cand opresti, baga cricul si ridica fiecare roata in parte si invarte-o cu mana ca sa vezi daca huruie rulmentii sau zgomotul e numai de la cauciucuri. (De asemenea, cand e ridicata pe cric, misca de roata sa vezi daca are joc).
Lasa-te pe fiecare colt in parte si balanseaza sa vezi in ce stare sunt amortizoarele.
-daca e in stare perfecta, motorul nu trebuie sa aibe zgomot (de genul tacheti). Daca are, inseamna ca e alergat ceva.
Daca e murdar (de praf/noroi) si totusi nu are ulei pe nicaieri, inseamna ca nu are pierderi. Unele Vectre mai pierd pe la simeringul de la distributie. Nu e grav pt ca nu prea se pierde mult (de regula).
-Da-i cu apa pe roti si mergi cativa metrii in linie dreapta si o sa vezi daca iti calca stramb. De asemenea uita-te si dupa uzura cauciucurilor, daca le toceste neuniform (pe exterior, de exemplu).
-certitudinea uzurii de 160.000 km nu ti-o ofera banchetele, ci mai mult uzura volanului si a imbracamintii de la schimbator si de la frana de mana, daca nu au fost schimbate cumva (imbracamintea pedalierului se poate schimba, de asemenea, deci nu te ajuta prea tare). Dar nu asta trebuie sa te intereseze, daca masina (motorul mai ales) merge perfect. In functie de modul de exploatare, o masina poate fi praf la 100.000 km sau poate fi in stare perfecta la 250.000 km. Si cum nu ai nicio sansa sa aflii km reali, asigura-te ca masina e in stare perfecta. Deja, la 160.000 km, nu prea mai ai elemente originale care sa iti confirme km reali (de genul discuri frana, articulatie spate, ambreiaj, etc..).
Vectra mea are 133.000 km pe bord (e din '98 masina) si n-are nimeni de unde sa stie daca sunt sau nu reali (si, sincer, nici nu ma intereseaza). Totusi articulatia mea de pe spate e originala, discurile de frana sunt originale, si nici la ambreiaj nu pare sa se fi umblat. Cand am luat-o nu m-am uitat cati km are in bord, ci la cum arata si merge.
Momentan nu imi mai vine nimic in minte, dar cu totii cred ca ti-am oferit destule lucruri la care sa te gandesti . Pana la urma nu iti iei o masina cu care sa te ingropi, ci probabil sa o tii 2-3 ani, dupa care sa o schimbi, asa ca nu iti mai face griji degeaba.
marcel89 - Eu n-am zis ca nu o sa iti mearga instalatia de AC. Am zis doar sa o verifici. Sansele sa necesite doar incarcare cu freon sunt extrem de mici. Iar daca nu merge, poti sa te astepti la garnituri, compresor, tevi fisurate, etc.. Asta poate sa insemne cateva sute de euro.
Tu doar verific-o. Poate instalatia merge brici.
Si daca tot vrei verificari amanuntite...
-daca tii neaparat sa verifici bunastarea cutiei, o faci in mers si vezi cum intra in viteze. Iar viteza 1 si marsarier de pe loc. Vectrele (unele) mai agata usor la schimbarea in viteza 2. Asta poti sa vezi, de exemplu. De regula "la rece" se mai intampla, iar apoi nu se mai simte. Deci, daca agata permanent la schimbarea in viteza 2, atunci poti sa te gandesti ca are ceva uzura si sa pui un semn de intrebare, dar asta nu inseamna ca obligatoriu ti se va strica ceva in cutie !
-trage-i frana de mana la maxim si incearca sa pleci incet cu ea de pe loc. Daca se tureaza in gol, atunci iti patineaza ambreiajul.
-verifica toata instalatia electrica (fiecare maneta, fiecare buton, fiecare bec si mai ales inchiderea usilor ca astea fac probleme in timp la Vectra)
-ia-o la o tura, da-i 40-60 km/ora si franeaza brusc sa vezi daca functioneaza ABS (daca se aude un troncanit la roti si tremura pedala, atunci e ok). Apoi da-i 80 km/ora si franeaza normal, dar sa nu intre ABS si daca nu iti tremura volanul si pedala, atunci discurile sunt ok.
-bag-o pe piatra cubica sau pe o strada "comunala" (ca gasesti, slava domnului) si verifica articulatia. Ce te intereseaza pe tine sa fie ok sunt: caseta de directie, bieletele de directie, flansele de amortizor si eventual pivotii si capetele de bara. La bucsile de la bascula si de la bara stabilizatoare sa nu emiti pretentii pe drumurile astea.
Daca, in mers, auzi un zgomot ciudat (vuiet), atunci, daca nu iti e lene, cand opresti, baga cricul si ridica fiecare roata in parte si invarte-o cu mana ca sa vezi daca huruie rulmentii sau zgomotul e numai de la cauciucuri. (De asemenea, cand e ridicata pe cric, misca de roata sa vezi daca are joc).
Lasa-te pe fiecare colt in parte si balanseaza sa vezi in ce stare sunt amortizoarele.
-daca e in stare perfecta, motorul nu trebuie sa aibe zgomot (de genul tacheti). Daca are, inseamna ca e alergat ceva.
Daca e murdar (de praf/noroi) si totusi nu are ulei pe nicaieri, inseamna ca nu are pierderi. Unele Vectre mai pierd pe la simeringul de la distributie. Nu e grav pt ca nu prea se pierde mult (de regula).
-Da-i cu apa pe roti si mergi cativa metrii in linie dreapta si o sa vezi daca iti calca stramb. De asemenea uita-te si dupa uzura cauciucurilor, daca le toceste neuniform (pe exterior, de exemplu).
-certitudinea uzurii de 160.000 km nu ti-o ofera banchetele, ci mai mult uzura volanului si a imbracamintii de la schimbator si de la frana de mana, daca nu au fost schimbate cumva (imbracamintea pedalierului se poate schimba, de asemenea, deci nu te ajuta prea tare). Dar nu asta trebuie sa te intereseze, daca masina (motorul mai ales) merge perfect. In functie de modul de exploatare, o masina poate fi praf la 100.000 km sau poate fi in stare perfecta la 250.000 km. Si cum nu ai nicio sansa sa aflii km reali, asigura-te ca masina e in stare perfecta. Deja, la 160.000 km, nu prea mai ai elemente originale care sa iti confirme km reali (de genul discuri frana, articulatie spate, ambreiaj, etc..).
Vectra mea are 133.000 km pe bord (e din '98 masina) si n-are nimeni de unde sa stie daca sunt sau nu reali (si, sincer, nici nu ma intereseaza). Totusi articulatia mea de pe spate e originala, discurile de frana sunt originale, si nici la ambreiaj nu pare sa se fi umblat. Cand am luat-o nu m-am uitat cati km are in bord, ci la cum arata si merge.
Momentan nu imi mai vine nimic in minte, dar cu totii cred ca ti-am oferit destule lucruri la care sa te gandesti . Pana la urma nu iti iei o masina cu care sa te ingropi, ci probabil sa o tii 2-3 ani, dupa care sa o schimbi, asa ca nu iti mai face griji degeaba.
- tannu
- ***
- 773 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Vectra
- Bucuresti
tannu
- Mesaje scrise: 773
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
COMPLETARE: Vin si eu cu o intrebare (oarecum logica)... De ce ai prefera sa dai ~ 3000 euro pe o masina neinmatriculata, in loc sa dai inca 1000 euro maxim pe una deja inmatriculata ?
Nu vreau sa fac reclama nimanui, mai ales ca nu il cunosc pe om, dar uite aici o masina care, dupa parerea mea, isi merita toti banii: https://www.clubopel.com/vie...p;highlight=&
Si ca o paranteza... Vectra mea e inmatriculata pe BG si am dat pe ea 3400 euro, dar eu nu prea am avut de ales pe vremea aia (in 2007). Atunci taxa de inmatriculare era 3000 euro, iar o Vectra B inmatriculata era 6500-7000 euro. Am asteptat sa vina ianuarie 2009 ca sa ajunga taxa 870 euro si sa inmatriculez sa o vand (ca sa imi iau un B2, evident ), dar gunoiul ala de Tariceanu s-a trezit cu 2 saptamani inainte sa schimbe el din nou taxa. Bine, ca nu ma afecteaza prea tare situatia. O am inmatriculata pe numele unei prietene (bulgaroaica, evident) si pot oricand sa o vand si acolo. doar ca acolo preturile sunt mai mici ca la noi (desi ma gandesc ca pe criza asta o sa se egaleze ). Anual imi face asigurarea si revizia (evident ca nu ma duc cu masina pana in BG !). deci nu m-ar deranja cu nimic nici sa o tin in continuare, cu exceptia faptului ca vreau un B2 de 2.0 sau 2.5 benzina (nu sunt genul care sa alerge masinile, dar vreau sa am ! )
Nu vreau sa fac reclama nimanui, mai ales ca nu il cunosc pe om, dar uite aici o masina care, dupa parerea mea, isi merita toti banii: https://www.clubopel.com/vie...p;highlight=&
Si ca o paranteza... Vectra mea e inmatriculata pe BG si am dat pe ea 3400 euro, dar eu nu prea am avut de ales pe vremea aia (in 2007). Atunci taxa de inmatriculare era 3000 euro, iar o Vectra B inmatriculata era 6500-7000 euro. Am asteptat sa vina ianuarie 2009 ca sa ajunga taxa 870 euro si sa inmatriculez sa o vand (ca sa imi iau un B2, evident ), dar gunoiul ala de Tariceanu s-a trezit cu 2 saptamani inainte sa schimbe el din nou taxa. Bine, ca nu ma afecteaza prea tare situatia. O am inmatriculata pe numele unei prietene (bulgaroaica, evident) si pot oricand sa o vand si acolo. doar ca acolo preturile sunt mai mici ca la noi (desi ma gandesc ca pe criza asta o sa se egaleze ). Anual imi face asigurarea si revizia (evident ca nu ma duc cu masina pana in BG !). deci nu m-ar deranja cu nimic nici sa o tin in continuare, cu exceptia faptului ca vreau un B2 de 2.0 sau 2.5 benzina (nu sunt genul care sa alerge masinile, dar vreau sa am ! )
victorniculescu- Suspendat
- 339 mesaje
- din 11 Aug 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Bucuresti
victorniculescu- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2008
- Mesaj Privat
@tannu
daca ai opel vectra b e imposibil sa nu iti dai seama la ce m-am referit cand am intrebat daca intra in viteza 1 cand masina e in usoara miscare <10km/h pana pe la 15km/h,
@marcel89 - Ac-ul si daca il incarci poti sa ai surprize, eu de ex dupa incarcare l-am avut functional 2 sapt. dupa care pauza(incarcat pe statie de incarcare nu cu butelie,testat: facut vacum, bagat presiune si nu parea sa traga sau sa piarda aer) - pierdea freonul pe la compresor.
Legat de km pe bord in weekend m-am jucat pe masina cu un OPcom si vreau sa zic ca in 5 min am dat kilometrajul la 0km, apoi la 999km, apoi la 150000km cat aveam inainte sa ma joc eu cu kilometrajul, sa nu uitam ca in ECU NU sunt stocati km deci.....ffff simplu sa modifici kilometrajul, important e sa mearga masina bine, sa nu fie cazuta si sa iti placa tie.
daca ai opel vectra b e imposibil sa nu iti dai seama la ce m-am referit cand am intrebat daca intra in viteza 1 cand masina e in usoara miscare <10km/h pana pe la 15km/h,
@marcel89 - Ac-ul si daca il incarci poti sa ai surprize, eu de ex dupa incarcare l-am avut functional 2 sapt. dupa care pauza(incarcat pe statie de incarcare nu cu butelie,testat: facut vacum, bagat presiune si nu parea sa traga sau sa piarda aer) - pierdea freonul pe la compresor.
Legat de km pe bord in weekend m-am jucat pe masina cu un OPcom si vreau sa zic ca in 5 min am dat kilometrajul la 0km, apoi la 999km, apoi la 150000km cat aveam inainte sa ma joc eu cu kilometrajul, sa nu uitam ca in ECU NU sunt stocati km deci.....ffff simplu sa modifici kilometrajul, important e sa mearga masina bine, sa nu fie cazuta si sa iti placa tie.
marcel89
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2008
- Mesaj Privat
In primul rand vreau sa va multumesc pentru interes. Am mai urmarit si alte posturi de pe forum, inclusiv un thread ce seama cu un fel istoric la reparatii si probleme vectra. Masina este una destul de fiabila. Referiftor la masina mea, care vreau sa o iau:
1. Motorul merge ceas, nu bate, nu tacane, nu se vad scurgeri, este murdar si nepatat
2. Cutia este impecabila si ca rapoarte, si ca timonerie
3. Am mers cu ea si pe DN 1 unde merge foarte lin, fara zgomote la trenul de rulare, dar si pe niste drumuri mai deosebite cu gauri, si nu se ade nimic suspect
4. In momentul franarii, masina nu trage pe nici o parte, si franeaza super bine, inca nu mia intrat ABS ca sa verific, dar daca nu merge ABS nu ma intereseaza
5. Referitor la ce a spus TANNU, cu masina nitel mai scumpa s inmatriculata: eu ma bucur de aceasta masina, pentru ca mio lasa in rate pe 2 ani, fara dobanda. Adica 100 E pe luna, timp de 2 ani, si acuma singura problema ramane inmatricularea, care din cate se vede se cam rezolva, la Bulgari
6. Inchiderea centralizata merge, dar nu mai merge din cheie. Adica bagi cheia si inchui toate usile
Acuma vreau sa va intreb ceva, si sa imi raspundeti la intrebare: Masina a fost lovita, pe fata (aripile dreapta si stanga nu se mai aliniaza perfect la distanta usilor, dar este foarte mica diferenta), dar nu stiu cat de grav a fost ovita, pentru ca nu am ridicat capota sa ma uit special la lucrul acesta. Acuma va intreb: daca a fost reparata, si merge brici, trebuie sami fac probleme mari? Tin sa mentionez ca masina NU lasa 4 urme pe jos.
Si alta intrebare: Ce parere aveti de pret? mie mi se pare OK, daca merge si AC (eu stiu ca merge de la el, dar nu am verificat)
1. Motorul merge ceas, nu bate, nu tacane, nu se vad scurgeri, este murdar si nepatat
2. Cutia este impecabila si ca rapoarte, si ca timonerie
3. Am mers cu ea si pe DN 1 unde merge foarte lin, fara zgomote la trenul de rulare, dar si pe niste drumuri mai deosebite cu gauri, si nu se ade nimic suspect
4. In momentul franarii, masina nu trage pe nici o parte, si franeaza super bine, inca nu mia intrat ABS ca sa verific, dar daca nu merge ABS nu ma intereseaza
5. Referitor la ce a spus TANNU, cu masina nitel mai scumpa s inmatriculata: eu ma bucur de aceasta masina, pentru ca mio lasa in rate pe 2 ani, fara dobanda. Adica 100 E pe luna, timp de 2 ani, si acuma singura problema ramane inmatricularea, care din cate se vede se cam rezolva, la Bulgari
6. Inchiderea centralizata merge, dar nu mai merge din cheie. Adica bagi cheia si inchui toate usile
Acuma vreau sa va intreb ceva, si sa imi raspundeti la intrebare: Masina a fost lovita, pe fata (aripile dreapta si stanga nu se mai aliniaza perfect la distanta usilor, dar este foarte mica diferenta), dar nu stiu cat de grav a fost ovita, pentru ca nu am ridicat capota sa ma uit special la lucrul acesta. Acuma va intreb: daca a fost reparata, si merge brici, trebuie sami fac probleme mari? Tin sa mentionez ca masina NU lasa 4 urme pe jos.
Si alta intrebare: Ce parere aveti de pret? mie mi se pare OK, daca merge si AC (eu stiu ca merge de la el, dar nu am verificat)
victorniculescu- Suspendat
- 339 mesaje
- din 11 Aug 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Bucuresti
victorniculescu- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2008
- Mesaj Privat
mai daca a fost lovita verifica daca mai ai aibagurile, sau sunt doar capacele si sub ele nimic, adica gol, verifica daca mai sunt "pungile" de la aibaguri, vizual cel mai sigur si ar merge apoi si cu testerul; cand pui contactul se aprinde becul de la aibag adica becul rosu cu o figurina cu centura si balon in fata?, se plangeau cateva persoane pe forum ca dupa ce au cumparat masina au constata ca becul de airbag a fost dat jos si cand au pus altul surpriza, statea aprins.
legat de aliniere si restul iti dai seama ca nu pot spune nimic, daor sa te uiti pe sub ea la lonjeorane sa vezi daca sunt strambe sau sudate, poate fi o simpla tamponare si a schimbat aripa si farul sau un accident mai puternic si a deformat si structura de rezistenta a masinii.
legat de aliniere si restul iti dai seama ca nu pot spune nimic, daor sa te uiti pe sub ea la lonjeorane sa vezi daca sunt strambe sau sudate, poate fi o simpla tamponare si a schimbat aripa si farul sau un accident mai puternic si a deformat si structura de rezistenta a masinii.
marcel89
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2008
- Mesaj Privat
Masina nu are martori aprinsi in bord, iar airbagul dreapta nu se vede umbalt. Atata timp cat masina merge drept, franeaza drept, directia precisa, nu jocuri, eu zic ca e ok si lovita. Cand o sa vina decizia finala, o urc pe rampa si ma uit mai atent. Deocamdata o vad in parcare, si negociez cu tata. Va multumesc
victorniculescu- Suspendat
- 339 mesaje
- din 11 Aug 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Bucuresti
victorniculescu- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2008
- Mesaj Privat
eu am spus sa verifici cand pui contactul daca se aprinde becul cu figurina cu centura si balon (culoare- rosu) , in mod normal se aprinde si dupa 3-4 secunde se stinge, e pozitionat pe bord in dreapta jos langa cel portocaliu cu pompa de benzina - care indica faptul ca mai ai putina benzina in rezervor
- tannu
- ***
- 773 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Vectra
- Bucuresti
tannu
- Mesaje scrise: 773
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
victor,
Eu am zis ca asta nu e un criteriu pt stabilirea bunastarii unei cutii. Aceiasi masina, acum iti poate accepta introducerea in treapta 1 la 10-15 km/h, iar peste 10 minute iti poate refuza lucrul asta. Indiferent ca e Vectra B sau alta masina.
marcel,
Daca erai din Bucuresti, vorbeam cu unul dintre prietenii mei de la DiBas si te trimiteam sa iti verifice instalatia pe loc. Dadeai cat iti cerea electricianul (ca ala se ocupa de AC), probabil vreo 100 lei, nu stiu sigur, dar macar stiai o treaba. Iti baga pe loc freon in instalatie, dadeai drumul la instalatie, isi punea benoaclele si se uita cu lampa uv la motor si pe sub masina sa vada pe unde ai pierderi. Daca nu pornea compresorul, iti verifica partea de electrica aferenta lui si iti spunea daca e sau nu de schimbat compresor. In final, iti scotea freonul din instalatie si plecai linistit sa iti cauti piesele necesare.
Am uitat... legat de lovitura si urmarile ei... Du-te la un service si pune masina pe tester (costa vreo 50 lei maxim cred...nu stiu sigur) si iti va spune daca ABS este ok si daca airbagurile sunt ok.
Verifica, dupa poza de mai jos, traversa de fata (aia incercuita) sa nu fie stramba/indreptata/schimbata (sudata pe laterale, eventual), apoi unde sunt sagetile alea, uita-te in golurile de la contra-aripi sa vezi daca a fost ciocanit/indreptat/sudat pe acolo (atat cat poti vedea). mai mult nu stiu ce sa iti zic. Eventual vezi daca farurile au urechile de prindere rupte. daca le au, atunci, teoretic, e in regula (inseamna ca lovitura nu a fost prea puternica din moment ce nu s-au spart )
Eu am zis ca asta nu e un criteriu pt stabilirea bunastarii unei cutii. Aceiasi masina, acum iti poate accepta introducerea in treapta 1 la 10-15 km/h, iar peste 10 minute iti poate refuza lucrul asta. Indiferent ca e Vectra B sau alta masina.
marcel,
Daca erai din Bucuresti, vorbeam cu unul dintre prietenii mei de la DiBas si te trimiteam sa iti verifice instalatia pe loc. Dadeai cat iti cerea electricianul (ca ala se ocupa de AC), probabil vreo 100 lei, nu stiu sigur, dar macar stiai o treaba. Iti baga pe loc freon in instalatie, dadeai drumul la instalatie, isi punea benoaclele si se uita cu lampa uv la motor si pe sub masina sa vada pe unde ai pierderi. Daca nu pornea compresorul, iti verifica partea de electrica aferenta lui si iti spunea daca e sau nu de schimbat compresor. In final, iti scotea freonul din instalatie si plecai linistit sa iti cauti piesele necesare.
Am uitat... legat de lovitura si urmarile ei... Du-te la un service si pune masina pe tester (costa vreo 50 lei maxim cred...nu stiu sigur) si iti va spune daca ABS este ok si daca airbagurile sunt ok.
Verifica, dupa poza de mai jos, traversa de fata (aia incercuita) sa nu fie stramba/indreptata/schimbata (sudata pe laterale, eventual), apoi unde sunt sagetile alea, uita-te in golurile de la contra-aripi sa vezi daca a fost ciocanit/indreptat/sudat pe acolo (atat cat poti vedea). mai mult nu stiu ce sa iti zic. Eventual vezi daca farurile au urechile de prindere rupte. daca le au, atunci, teoretic, e in regula (inseamna ca lovitura nu a fost prea puternica din moment ce nu s-au spart )
marcel89
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2008
- Mesaj Privat
marcel89
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2008
- Mesaj Privat
marcel89
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2008
- Mesaj Privat
- petre astra roket
- **
- 110 mesaje
- din 26 Oct 2008
- Astra 1993 16i 74kw 101cp
- Bucuresti
petre astra roket
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1993 16i 74kw 101cp
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2008
- Mesaj Privat
- Radovan_eu
- ****
- 1,254 mesaje
- din 02 Jun 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Iasi
Radovan_eu
- Mesaje scrise: 1,254
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2008
- Mesaj Privat
- petre astra roket
- **
- 110 mesaje
- din 26 Oct 2008
- Astra 1993 16i 74kw 101cp
- Bucuresti
petre astra roket
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1993 16i 74kw 101cp
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2008
- Mesaj Privat