- tomytm
- OP
- 106 mesaje
- din 27 Jan 2009
- Vectra 1999 x16xel
- Timis
tomytm
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1999 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2009
- Mesaj Privat
Am rezolvat problema care mi-a dat o gramada de batai de cap.
Mergea motorul la relanti rau, ca si cum ar merge in 3 bujii si pe una o afuma... Dupa mai multe dignoze in service-uri cu pretentii unde doar am dat bani fara a afla mare lucru si primind sfatul sa desfac motorul am rezolvat-o cu bani putini la un service foarte serios si ieftin. Toata problema a fost de la bujii pentru ca in urma cu 2000 Km am schimbat bujiile si nu mi-au dat de care trebuia, pe langa care mai influenta si uleiul(in masura mai mica dar influenta...) As vrea sa va povestesc tot ce am patit si cum am rezolvat dar e foarte mult de spus.
Daca cineva e interesat ma poate suna si o sa-l ajut cu toate sfaturile pe care le stiu, daca vrea cineva sa ia legatura cu mine ma gaseste la nr.: 0741128389
Bafta tuturor.
Mergea motorul la relanti rau, ca si cum ar merge in 3 bujii si pe una o afuma... Dupa mai multe dignoze in service-uri cu pretentii unde doar am dat bani fara a afla mare lucru si primind sfatul sa desfac motorul am rezolvat-o cu bani putini la un service foarte serios si ieftin. Toata problema a fost de la bujii pentru ca in urma cu 2000 Km am schimbat bujiile si nu mi-au dat de care trebuia, pe langa care mai influenta si uleiul(in masura mai mica dar influenta...) As vrea sa va povestesc tot ce am patit si cum am rezolvat dar e foarte mult de spus.
Daca cineva e interesat ma poate suna si o sa-l ajut cu toate sfaturile pe care le stiu, daca vrea cineva sa ia legatura cu mine ma gaseste la nr.: 0741128389
Bafta tuturor.
- petre astra roket
- **
- 110 mesaje
- din 26 Oct 2008
- Astra 1993 16i 74kw 101cp
- Bucuresti
petre astra roket
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1993 16i 74kw 101cp
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2008
- Mesaj Privat
- claudiu__
- **
- 472 mesaje
- din 27 Apr 2008
- Alta tara
claudiu__
- Mesaje scrise: 472
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2008
- Mesaj Privat
- Radovan_eu
- ****
- 1,254 mesaje
- din 02 Jun 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Iasi
Radovan_eu
- Mesaje scrise: 1,254
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2008
- Mesaj Privat
- tomytm
- OP
- 106 mesaje
- din 27 Jan 2009
- Vectra 1999 x16xel
- Timis
tomytm
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1999 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2009
- Mesaj Privat
Daca voi credeti ca din rautate sau ca sa ma sunati nu am scris va inselati pentru ca nu am apsolut nimic de castigat daca ma sunati sau nu. Asa ca nu ar trebui sa va suparati...singura chestie era ca nu prea am timp...stau destul de putin la calculator... O alta chestie e ca aici am cautat o persoana care sa aibe o masina ca a mea sa-mi imprumute bobina sa vad daca e de la ea sau nu SI NU AM PRIMIT AJUTOR...
O alta chestie e ca am mai dat un sfat despre aerul conditionat cu care eu am avut ceva probleme si le-am rezolvat relativ ieftin zic eu iar vreo 3 colegi m-au luat peste picior ca dau sfaturi proaste si care ii costa pe colegii posesori de Opel...Asa ca si din aceasta cauza am incercat sa nu prea dau sfaturi...
Dar totusi sa va zic de problema: A inceput masina sa tripideze la relanti dupa ce am schimbat bujiile si am pus NGK(aceleasi de care aveam inainte)...daca treceam de 1200-1300 turatii motorul nu mai facea figuri iar asta se intampla indiferent daca era motorul rece sau cald... Am fost la mai multe service-uri sa fac diagnoze si asta m-a cam costat si raspunsul care l-am primit de la un service a fost sa desfac motorul ca e de la supape sau poate trebuie sa fac tot motorul iar de la alt service a fost sa schimb bobina de inductie...trebuie sa va zic ca una dintre bujii o afuma(bujia 4), alte diagnostice au fost ca e de la injectoare. Am incercat cu aditiv sa-mi mai curete dar nu era de acolo...
Am fost in acest service si mi-a verificat tot si au constatat ca in cazul condusului in oras in procent mai mare de 50% din Km facuti trebuie alt fel de bujii tinand cont ca benzina e foarte proasta la noi...si am mai schimbat si uleiul, foloseam castrol 10w40 si am bagat GM 10w40, bujiile care mi le-au recomandat au fost aproape 50 RON bucata iar uleiul 50 RON litrul. Ideea e ca dupa ce le-am schimbat si mi-a rescris parametri dupa bujiile noi masina nu mai are apsolut nimic si merge foarte bine, mai mult decat atat motorul trege si un pic mai bine.
In concluzie, SFATUL MEU(care nu trebuie neaparat urmat...), e ca daca aveti probleme asemanatoare faceti mai intai o diagnoza completa unde sa fie profesionisti si sa aiba aparatura pentru ca altfel o sa cheltuiti niste bani in plus degeaba si poate nici nu rezolvati problema.
Cum am zis eu i-am gasit pe astia care sunt foarte buni si foarte ieftini in comparatie cu pretul pietei...(si aici nu ma refer la reprezentante OPEL care oricum sunt foarte scumpe).
Cam asta am patit eu...si am rezolvat-o relativ ieftin pentru ca daca faceam motorul nu cred ca scapam fara 30 milioane.
Bafta si sper sa va ajute cu ceva.
O alta chestie e ca am mai dat un sfat despre aerul conditionat cu care eu am avut ceva probleme si le-am rezolvat relativ ieftin zic eu iar vreo 3 colegi m-au luat peste picior ca dau sfaturi proaste si care ii costa pe colegii posesori de Opel...Asa ca si din aceasta cauza am incercat sa nu prea dau sfaturi...
Dar totusi sa va zic de problema: A inceput masina sa tripideze la relanti dupa ce am schimbat bujiile si am pus NGK(aceleasi de care aveam inainte)...daca treceam de 1200-1300 turatii motorul nu mai facea figuri iar asta se intampla indiferent daca era motorul rece sau cald... Am fost la mai multe service-uri sa fac diagnoze si asta m-a cam costat si raspunsul care l-am primit de la un service a fost sa desfac motorul ca e de la supape sau poate trebuie sa fac tot motorul iar de la alt service a fost sa schimb bobina de inductie...trebuie sa va zic ca una dintre bujii o afuma(bujia 4), alte diagnostice au fost ca e de la injectoare. Am incercat cu aditiv sa-mi mai curete dar nu era de acolo...
Am fost in acest service si mi-a verificat tot si au constatat ca in cazul condusului in oras in procent mai mare de 50% din Km facuti trebuie alt fel de bujii tinand cont ca benzina e foarte proasta la noi...si am mai schimbat si uleiul, foloseam castrol 10w40 si am bagat GM 10w40, bujiile care mi le-au recomandat au fost aproape 50 RON bucata iar uleiul 50 RON litrul. Ideea e ca dupa ce le-am schimbat si mi-a rescris parametri dupa bujiile noi masina nu mai are apsolut nimic si merge foarte bine, mai mult decat atat motorul trege si un pic mai bine.
In concluzie, SFATUL MEU(care nu trebuie neaparat urmat...), e ca daca aveti probleme asemanatoare faceti mai intai o diagnoza completa unde sa fie profesionisti si sa aiba aparatura pentru ca altfel o sa cheltuiti niste bani in plus degeaba si poate nici nu rezolvati problema.
Cum am zis eu i-am gasit pe astia care sunt foarte buni si foarte ieftini in comparatie cu pretul pietei...(si aici nu ma refer la reprezentante OPEL care oricum sunt foarte scumpe).
Cam asta am patit eu...si am rezolvat-o relativ ieftin pentru ca daca faceam motorul nu cred ca scapam fara 30 milioane.
Bafta si sper sa va ajute cu ceva.
dansusca
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2002 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2008
- Mesaj Privat
- Radovan_eu
- ****
- 1,254 mesaje
- din 02 Jun 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Iasi
Radovan_eu
- Mesaje scrise: 1,254
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2008
- Mesaj Privat
tomytm a scris: vreo 3 colegi m-au luat peste picior ca dau sfaturi proaste si care ii costa pe colegii posesori de Opel...Asa ca si din aceasta cauza am incercat sa nu prea dau sfaturi...
mi se pare scump uleiul gm la 50 ron litrul si bujiile ngk la 50 ron bucata. Eu am cumparat un bidon GM 10w40 de 5L cu 90 ron iar bujii NGK - BKR 5 EK recomandate pentru X-16-XEL cu 20 Ron bucata. daca este acelasi ulei si bujii ca ale mele ,cred ca ti-au umflat destul de mult pretul. oricum ,bine ca ai rezolvat problema.
- tomytm
- OP
- 106 mesaje
- din 27 Jan 2009
- Vectra 1999 x16xel
- Timis
tomytm
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1999 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2009
- Mesaj Privat
Dupa ce am schimbat bujiile am pornit motorul si pe diagnoza da niste parametri la motor...nu stiu stiu exact ce...ceva de detonare era vorba...iar daca acesti parametri nu sunt buni atunci ii rescrie sau ii reseteaza...ideea e ca la parametri aia a umblat si i-a modificat.
Bujiile pe care le-am pus pe masina si apoi le-am schimbat au fost NGK(exact codul nu il stiu dar ma uit pe ele si o sa va zic si codul) si pe alea am dat 72 RON pe 4 bucati. Cele pe care le-am pus acum sunt de la Bosch si au cu totul alt cod dar nici pe asta nu-l stiu...o sa ma uit si vi-l dau si pe asta, si astea au fost aproape 50 RON bucata. Iar despre ulei daca 5L e 90 RON atunci am luat eu teapa.
Eu doar va ziceam cum am rezolvat-o...
Bujiile pe care le-am pus pe masina si apoi le-am schimbat au fost NGK(exact codul nu il stiu dar ma uit pe ele si o sa va zic si codul) si pe alea am dat 72 RON pe 4 bucati. Cele pe care le-am pus acum sunt de la Bosch si au cu totul alt cod dar nici pe asta nu-l stiu...o sa ma uit si vi-l dau si pe asta, si astea au fost aproape 50 RON bucata. Iar despre ulei daca 5L e 90 RON atunci am luat eu teapa.
Eu doar va ziceam cum am rezolvat-o...
- Radovan_eu
- ****
- 1,254 mesaje
- din 02 Jun 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Iasi
Radovan_eu
- Mesaje scrise: 1,254
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2008
- Mesaj Privat
- petre astra roket
- **
- 110 mesaje
- din 26 Oct 2008
- Astra 1993 16i 74kw 101cp
- Bucuresti
petre astra roket
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1993 16i 74kw 101cp
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2008
- Mesaj Privat
tomytm a scris:Daca voi credeti ca din rautate sau ca sa ma sunati nu am scris va inselati pentru ca nu am apsolut nimic de castigat daca ma sunati sau nu. Asa ca nu ar trebui sa va suparati...singura chestie era ca nu prea am timp...stau destul de putin la calculator... O alta chestie e ca aici am cautat o persoana care sa aibe o masina ca a mea sa-mi imprumute bobina sa vad daca e de la ea sau nu SI NU AM PRIMIT AJUTOR...
O alta chestie e ca am mai dat un sfat despre aerul conditionat cu care eu am avut ceva probleme si le-am rezolvat relativ ieftin zic eu iar vreo 3 colegi m-au luat peste picior ca dau sfaturi proaste si care ii costa pe colegii posesori de Opel...Asa ca si din aceasta cauza am incercat sa nu prea dau sfaturi...
Dar totusi sa va zic de problema: A inceput masina sa tripideze la relanti dupa ce am schimbat bujiile si am pus NGK(aceleasi de care aveam inainte)...daca treceam de 1200-1300 turatii motorul nu mai facea figuri iar asta se intampla indiferent daca era motorul rece sau cald... Am fost la mai multe service-uri sa fac diagnoze si asta m-a cam costat si raspunsul care l-am primit de la un service a fost sa desfac motorul ca e de la supape sau poate trebuie sa fac tot motorul iar de la alt service a fost sa schimb bobina de inductie...trebuie sa va zic ca una dintre bujii o afuma(bujia 4), alte diagnostice au fost ca e de la injectoare. Am incercat cu aditiv sa-mi mai curete dar nu era de acolo...
Am fost in acest service si mi-a verificat tot si au constatat ca in cazul condusului in oras in procent mai mare de 50% din Km facuti trebuie alt fel de bujii tinand cont ca benzina e foarte proasta la noi...si am mai schimbat si uleiul, foloseam castrol 10w40 si am bagat GM 10w40, bujiile care mi le-au recomandat au fost aproape 50 RON bucata iar uleiul 50 RON litrul. Ideea e ca dupa ce le-am schimbat si mi-a rescris parametri dupa bujiile noi masina nu mai are apsolut nimic si merge foarte bine, mai mult decat atat motorul trege si un pic mai bine.
In concluzie, SFATUL MEU(care nu trebuie neaparat urmat...), e ca daca aveti probleme asemanatoare faceti mai intai o diagnoza completa unde sa fie profesionisti si sa aiba aparatura pentru ca altfel o sa cheltuiti niste bani in plus degeaba si poate nici nu rezolvati problema.
Cum am zis eu i-am gasit pe astia care sunt foarte buni si foarte ieftini in comparatie cu pretul pietei...(si aici nu ma refer la reprezentante OPEL care oricum sunt foarte scumpe).
Cam asta am patit eu...si am rezolvat-o relativ ieftin pentru ca daca faceam motorul nu cred ca scapam fara 30 milioane.
Bafta si sper sa va ajute cu ceva.
O alta chestie e ca am mai dat un sfat despre aerul conditionat cu care eu am avut ceva probleme si le-am rezolvat relativ ieftin zic eu iar vreo 3 colegi m-au luat peste picior ca dau sfaturi proaste si care ii costa pe colegii posesori de Opel...Asa ca si din aceasta cauza am incercat sa nu prea dau sfaturi...
Dar totusi sa va zic de problema: A inceput masina sa tripideze la relanti dupa ce am schimbat bujiile si am pus NGK(aceleasi de care aveam inainte)...daca treceam de 1200-1300 turatii motorul nu mai facea figuri iar asta se intampla indiferent daca era motorul rece sau cald... Am fost la mai multe service-uri sa fac diagnoze si asta m-a cam costat si raspunsul care l-am primit de la un service a fost sa desfac motorul ca e de la supape sau poate trebuie sa fac tot motorul iar de la alt service a fost sa schimb bobina de inductie...trebuie sa va zic ca una dintre bujii o afuma(bujia 4), alte diagnostice au fost ca e de la injectoare. Am incercat cu aditiv sa-mi mai curete dar nu era de acolo...
Am fost in acest service si mi-a verificat tot si au constatat ca in cazul condusului in oras in procent mai mare de 50% din Km facuti trebuie alt fel de bujii tinand cont ca benzina e foarte proasta la noi...si am mai schimbat si uleiul, foloseam castrol 10w40 si am bagat GM 10w40, bujiile care mi le-au recomandat au fost aproape 50 RON bucata iar uleiul 50 RON litrul. Ideea e ca dupa ce le-am schimbat si mi-a rescris parametri dupa bujiile noi masina nu mai are apsolut nimic si merge foarte bine, mai mult decat atat motorul trege si un pic mai bine.
In concluzie, SFATUL MEU(care nu trebuie neaparat urmat...), e ca daca aveti probleme asemanatoare faceti mai intai o diagnoza completa unde sa fie profesionisti si sa aiba aparatura pentru ca altfel o sa cheltuiti niste bani in plus degeaba si poate nici nu rezolvati problema.
Cum am zis eu i-am gasit pe astia care sunt foarte buni si foarte ieftini in comparatie cu pretul pietei...(si aici nu ma refer la reprezentante OPEL care oricum sunt foarte scumpe).
Cam asta am patit eu...si am rezolvat-o relativ ieftin pentru ca daca faceam motorul nu cred ca scapam fara 30 milioane.
Bafta si sper sa va ajute cu ceva.
@tony nu te mai supara asa,nu iti vrea nimeni raul,si intradevar mai sunt pe aici colegi asa mai carcotasi de fel dar nu fac cu rea intentie(parerea mea)in legatura cu sfaturile esti liber sa le dai,asta nu inseamna ca si trebuie urmate(este decizia fiecaruia daca urmeaza sfatul sau nu)toate cele bune.Ps inca o data iti spun nu mai lua totul personal,si nu te mai supara ca un copil
- tomytm
- OP
- 106 mesaje
- din 27 Jan 2009
- Vectra 1999 x16xel
- Timis
tomytm
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1999 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2009
- Mesaj Privat
Radovan_eu ai foarte mare dreptate, NGK cod BKR5EK am avut pe masina cand am luat-o din Germania si tot acelasi cod si de la NGK am pus cand le-am schimbat dar ce mi-au spus cei de la service a fost: Intradevar bujiile sunt recomandate pentru Opel Vectra dar nu la ce circulatie avem noi in orase si la ce benzina proasta avem. Ei mi-au spus ca daca merg in oras undeva la 80-90% din Km pe care-i fac nu sunt bune pentru ca nu detonarea(sau ceva de genul asta) cum ii trebuie masinii. Si mi-au mai zis(dar nu stiu cat e de adevarat) ca Opel e una dintre masinile care fac figuri imediat ce nu le place benzina...mai ales ca masina mea nu e la prima tinerete( e din luna 6 an 1999 si am acum 144500 Km). Asta mi-au zis ei...Ideea principala e ca le-am schimbat si acum merge foarte bine. Acum am pus bujii de la Bosch, cod: FGR 8 KQEO si mai scrie pe cutie undeva 1.35 mm(asta nu stiu ce inseamna...) dar am rezolvat-o.
Dansusca zicea ca nu a auzit ca trebuie rescrisi parametri...
Ceea ce au facut cei de la service dupa ce le-au pus pe astea noi au pornit masina si la relanti pe piston trebuie sa le apara valoarea 0%(daca am retinut eu bine), in cazul in care nu apare pe toate pistoanele acea valoare atunci trebuie rescrisi parametri pentru ca zic ei ca detonarea nu e cum trebuie.
Sfatul meu nu trebuie neaparat urmat dar ceea ce v-am spus a rezolvat problema mea.
Sper sa va ajute cu ceva.
Bafta si daca mai aveti ceva intrebari si credeti ca va ajuta intrebati si o sa incerc sa va ajut.
Dansusca zicea ca nu a auzit ca trebuie rescrisi parametri...
Ceea ce au facut cei de la service dupa ce le-au pus pe astea noi au pornit masina si la relanti pe piston trebuie sa le apara valoarea 0%(daca am retinut eu bine), in cazul in care nu apare pe toate pistoanele acea valoare atunci trebuie rescrisi parametri pentru ca zic ei ca detonarea nu e cum trebuie.
Sfatul meu nu trebuie neaparat urmat dar ceea ce v-am spus a rezolvat problema mea.
Sper sa va ajute cu ceva.
Bafta si daca mai aveti ceva intrebari si credeti ca va ajuta intrebati si o sa incerc sa va ajut.
- Radovan_eu
- ****
- 1,254 mesaje
- din 02 Jun 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Iasi
Radovan_eu
- Mesaje scrise: 1,254
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2008
- Mesaj Privat
- tomytm
- OP
- 106 mesaje
- din 27 Jan 2009
- Vectra 1999 x16xel
- Timis
tomytm
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1999 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2009
- Mesaj Privat
- Radovan_eu
- ****
- 1,254 mesaje
- din 02 Jun 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Iasi
Radovan_eu
- Mesaje scrise: 1,254
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2008
- Mesaj Privat
- tomytm
- OP
- 106 mesaje
- din 27 Jan 2009
- Vectra 1999 x16xel
- Timis
tomytm
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1999 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2009
- Mesaj Privat
In primul rand sunt multumit ca merge bine si ca am rezolvat-o...
De tras, trage un pic mai bine iar la consum nu am avut timp sa opserv dar o sa-ti saptamana viitoare ca maine plec din Timisoara si am de facut vreo 500 Km. Eu sper sa consume si mai putin decat inainte dar daca e tot asa cald o sa trebuiasca sa merg cu AC-ul pornit...dar oricum voi vedea cum consuma si te anunt.
Daca zici ca iti merge bine cu NGK lasa-le pana trebuie sa le schimbi(sau cum vrei tu...) ideea e ca la mine merge mai bine decat inainte, si sprint am un pic mai bun decat inainte...
De tras, trage un pic mai bine iar la consum nu am avut timp sa opserv dar o sa-ti saptamana viitoare ca maine plec din Timisoara si am de facut vreo 500 Km. Eu sper sa consume si mai putin decat inainte dar daca e tot asa cald o sa trebuiasca sa merg cu AC-ul pornit...dar oricum voi vedea cum consuma si te anunt.
Daca zici ca iti merge bine cu NGK lasa-le pana trebuie sa le schimbi(sau cum vrei tu...) ideea e ca la mine merge mai bine decat inainte, si sprint am un pic mai bun decat inainte...
- tomytm
- OP
- 106 mesaje
- din 27 Jan 2009
- Vectra 1999 x16xel
- Timis
tomytm
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1999 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2009
- Mesaj Privat