Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Tigra
  3. Tigra A
  • yta83

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Tigra 1995 x16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
salutare avand in vedere ca nu prea am gasit nimic documentatie referitor de valva de purjare si canistra de recirculare vapori la marca opel tigra am deschis acest topic sa ma lamuresc in niste mici probleme. noroc de documentatia gasita la "FUEL EVAPORATION SYSTEM AGILA" postata de "dancuciureanu". pana astazi nici nu stiam ca poate sa existe asa ceva ma refer la acea valva de purjare si canistra de carbune,pana a ma impiedicat de ele la curatarea tuturor furtunaselor. masina e o TIGRA X16XE din 95 si de cateva zile cam incepuse sa dea in nas,sa se opreasca motorul in trafic,chiar si la drum intins,simptomul ala de a nu se alimenta cu benzina il avea si apoi pornea foarte greu . asa ca m-am apucat de ea incepand cu o mai veche problema ce o aveam cu ventilatoarele care functionau continuu schimbandu-i termocupla,apoi filtru aer, polen, benzina , am desfacut toate furtunasele de vacum si le-am luat la verificat , apoi clapeta de acceleratie am curatato,daca tot am dat clapeta jos am dat si valva EGR si am curatato (nu era inca blocata), am verificat turu si returu de la benzina erau in regula, pana am dat de un al treilea furtunas care venea de la rezervor si se pierdea intrand undeva in aripa din dreapta pe langa filtrul de aer.
Curios sa vad unde duce am desfacut aparatoarea de sub aripa si am dat de un fel de rezervor, cautand pe forum am descoperit ca se numeste" Canistra de recirculare vapori";din acea canistra plecau trei furtunase,cel care ducea la rezervor,unul care era in aer prins de lonjeron,si al treilea care ducea spre o valva (valva de purjare).
Cel care ducea spre rezervor era infundat pana la jumatate cu carbune si cel subtirel care duce la EVAP (Evaporative emission canister purge valve) era la fel de infundat si el. Am suflat si am desfundat furtunasele si valva de purjare si am sesizat ca intorcand "canistra de recirculare vapori" curgeau carbuni din ea prin toate trei orificiile, o fi bine ? sau e defecta?
Montez toate la loc si pornesc motorul la inceput mergea cam balbait si oscila la turometru pana a prins a toarce normal,temperatura normala la apa,nici un martor aprins in bord,apoi incepuse sa se auda din zona valvei EGR un picait sau tacanit nu stiu cum sa-i zic la inceput mai des ,apoi mai rar (citind tot pe forum rezulta ca e normal sa se auda asa de la valva EGR dupa ce a fost curatata).Am iesit in probe cu ea si spre stupoarea mea s-a oprit motorul de trei ori si am ramas fara pedala,m-am intors la garaj si am luat-o iar la gadilat si desfac busonul de la rezervor facuse vid inauntru,scot furtunasul de la valva si era infundat din nou cu carbune.

Intrebarea mea este de ce se infunda acest furtunas si de ce face vid in rezervor? si daca este normal ca pe acea valva sa traga gazele din rezervor pe tot timpul functionarii motorului , sau ar trebui sa inchida si sa deschida circuitul gazelor care se duc in admisie asa cum face o valva normala?

Am lasat in aer furtunasul care vine de la canistra si duce spre valva si am strangulat intrarea in valva si am iesit in probe,merge fara probleme nu s-a mai oprit, dar trebuie sa-i gasim o rezolvare... astept va rog sfaturi si rezolvari de la voi cei care ati mai trecut poate prin asa ceva.
multumesc
Skip ads

  • daniel30

  • Mesaje scrise: 255
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Tigra 1999 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
eu stiam ca recipientul ala din aripa dreapta are treaba cu lichidul de frina nu am urmarit furtunasele pe unde merg. valvola canister e deasupra la clapeta de acceleratie prinsa cu un surub de partea de sus a admisiei
  • yta83

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Tigra 1995 x16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
nu stiu la tine cum este,dar la motorul x16xe sub aripa dreapta fata in zona filtrului de aer se afla acea canistra cu carbune in care intra un furtun de la rezervor si ies doua ,unu este in aer pe langa lonjeron si unu duce spre acea valva de purjare care intradevar se afla pe langa clapeta de acceleratie si din valva duce in admisie.
La mine cred ca acea canistra cu carbuni e defecta ca se infunda furtunasul care duce spre valva cu carbune si face depresiune (presiune) in rezervor.
  • yta83

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Tigra 1995 x16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
A schimbat cineva pana acum canistra de carbune (filtru cu carbune)?
Daca da, rog sa-mi zica si mie cum sa cer ori ce denumire o fi avand exact "canistra asta de carbune" ca cei de la magazinele de piese auto nu inteleg ce le cer eu. Ma intreaba ce face acel filtru si unde se afla el, le explic dar degeaba dau din umeri si pierduti spun ca nu au asa ceva, de ma pun in situatia sa-l dau jos si sa le arat modelul.
help si pe mine careva...
  • yta83

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Tigra 1995 x16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Vad ca nimeni nu s-a confruntat cu asa o problema ca deh... spuneau si ei ceva,
Pot sa va zic ca am fost sa imi iau filtru cu carbune si ma dat pe spate cand mia zis cat ajunge intre 650-700 Ron, am multumit frumos si am facut stanga imprejur si direct spre dezmembrari am mers si spre fericirea mea am gasit de la o vectra B si ma costat doar 100 Ron.
Cea veche avea membrana sparta si tot carbunele ajungea in admisie, infunda valva de purjare si facea presiune (depresiune) in rezervor.
Acum functioneaza fara probleme.
  • victor_xx25

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Tigra X16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2009

  • Mesaj Privat
yta83 a scris:Vad ca nimeni nu s-a confruntat cu asa o problema ca deh... spuneau si ei ceva,
Pot sa va zic ca am fost sa imi iau filtru cu carbune si ma dat pe spate cand mia zis cat ajunge intre 650-700 Ron, am multumit frumos si am facut stanga imprejur si direct spre dezmembrari am mers si spre fericirea mea am gasit de la o vectra B si ma costat doar 100 Ron.
Cea veche avea membrana sparta si tot carbunele ajungea in admisie, infunda valva de purjare si facea presiune (depresiune) in rezervor.
Acum functioneaza fara probleme.

salut,ai perfecta dreptate,,,exact asa mi se intampla si mie...am desfacut toate furtunasele si am scos numai carbune din cel care duce spre acea valva de recirculare a gazelor...nu ii dadeam de cap..ma gandeam la injectoare la altele...
acum, caut si eu sa cumpar o canistra de carbune...sper sa gasesc pe la dezmembrari una..ca asta se aude daca misti de ea ca nisipul inauntrul ei..si baga numai carbune pe aceste furtunase
  • victor_xx25

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Tigra X16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2009

  • Mesaj Privat
yta83 a scris:Vad ca nimeni nu s-a confruntat cu asa o problema ca deh... spuneau si ei ceva,
Pot sa va zic ca am fost sa imi iau filtru cu carbune si ma dat pe spate cand mia zis cat ajunge intre 650-700 Ron, am multumit frumos si am facut stanga imprejur si direct spre dezmembrari am mers si spre fericirea mea am gasit de la o vectra B si ma costat doar 100 Ron.
Cea veche avea membrana sparta si tot carbunele ajungea in admisie, infunda valva de purjare si facea presiune (depresiune) in rezervor.
Acum functioneaza fara probleme.

as vrea sa imi cumpar si eu o canistra de recirculare gaze de la dezmembrari dar te rog spune=mi si mie e normal ca una uzata cand o cumperi..sa curga carbuni din ea(ma refer pe acele trei iesiri daca o intorci cu susul in jos!) nu stiu cum sa aleg una buna ..am gasit tot de pe un opel tigra model 2000 dar ieseau carbuni din ea(am refuzat-o)...nu stiu cum sa verific daca e buna sau nu,.. Rolling Eyes
  • victor_xx25

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Tigra X16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2009

  • Mesaj Privat
victor_xx25 a scris:
yta83 a scris:Vad ca nimeni nu s-a confruntat cu asa o problema ca deh... spuneau si ei ceva,
Pot sa va zic ca am fost sa imi iau filtru cu carbune si ma dat pe spate cand mia zis cat ajunge intre 650-700 Ron, am multumit frumos si am facut stanga imprejur si direct spre dezmembrari am mers si spre fericirea mea am gasit de la o vectra B si ma costat doar 100 Ron.
Cea veche avea membrana sparta si tot carbunele ajungea in admisie, infunda valva de purjare si facea presiune (depresiune) in rezervor.
Acum functioneaza fara probleme.

as vrea sa imi cumpar si eu o canistra de recirculare gaze de la dezmembrari dar te rog spune=mi si mie e normal ca una uzata cand o cumperi..sa curga carbuni din ea(ma refer pe acele trei iesiri daca o intorci cu susul in jos!) nu stiu cum sa aleg una buna ..am gasit tot de pe un opel tigra model 2000 dar ieseau carbuni din ea(am refuzat-o)...nu stiu cum sa verific daca e buna sau nu,.. Rolling Eyes

va rog daca stie cineva cum iti dai seama daca o canistra de recirculare vapori este buna sau nu!
e 2 milioane noua si la dezmembrari am gasit-o cu 600 de mii cum o verific stie cineva? am intorso cu susul in jos si curgeau carbuni bucati mici pe acele tevusti!
  • yta83

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Tigra 1995 x16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
scuze
victor_xx25 dar nu am mai intrat de multisor pe forum.pretul este bun cum ai gasit tu de la dezmembrari,eu am dat pe ea la dezmembrari 100 ron(1 milion) si nu am gasit de tigra, am luat de vectra B benzinar este la fel cu cea de tigra.cand o intorci nu tre sa curga carbune .
Ca sa verifici canistra de recirculare vapori tre sa sufli usor prin furtunul ce vine de la rezervor si nu tre sa curga prin nici un furtunas carbune,se poate verifica iar tragand aer prin furtunasul ce intra in valva de purjare,daca nu ies carbuni pe acolo inseamna ca canistra de carbune este buna.
Daca ai aceasta problema cu canistra si ti-au iesit carbuni pe furtunase tre sa cureti si valva de purjare care sigur e infundata si ea cu carbune si furtunul ce vine de la rezervor in canistra tre suflat ca sigur e si ala infundat. Valva de purjare o poti verifica punand cei doi pini la o baterie auto dandu-i impulsuri si daca lucreaza ar trebui sa se auda un "tzacanit" si daca ai posibilitate in timp ce-i dai impuls sa sufli pe intrarea in valva sa vezi daca e ramasa pe inchis sau deschis. daca e blocata o potzi curata dandu-i niste lovituri usoare cu o coada de surubelnita la inceput apoi sa o bagi intr-un agent de curatare (carburol am folosit eu)
bafta si daca mai ai vreo nelamurire astept intrebari.
  • victor_xx25

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Tigra X16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2009

  • Mesaj Privat
yta83 a scris:scuze
victor_xx25 dar nu am mai intrat de multisor pe forum.pretul este bun cum ai gasit tu de la dezmembrari,eu am dat pe ea la dezmembrari 100 ron(1 milion) si nu am gasit de tigra, am luat de vectra B benzinar este la fel cu cea de tigra.cand o intorci nu tre sa curga carbune .
Ca sa verifici canistra de recirculare vapori tre sa sufli usor prin furtunul ce vine de la rezervor si nu tre sa curga prin nici un furtunas carbune,se poate verifica iar tragand aer prin furtunasul ce intra in valva de purjare,daca nu ies carbuni pe acolo inseamna ca canistra de carbune este buna.
Daca ai aceasta problema cu canistra si ti-au iesit carbuni pe furtunase tre sa cureti si valva de purjare care sigur e infundata si ea cu carbune si furtunul ce vine de la rezervor in canistra tre suflat ca sigur e si ala infundat. Valva de purjare o poti verifica punand cei doi pini la o baterie auto dandu-i impulsuri si daca lucreaza ar trebui sa se auda un "tzacanit" si daca ai posibilitate in timp ce-i dai impuls sa sufli pe intrarea in valva sa vezi daca e ramasa pe inchis sau deschis. daca e blocata o potzi curata dandu-i niste lovituri usoare cu o coada de surubelnita la inceput apoi sa o bagi intr-un agent de curatare (carburol am folosit eu)
bafta si daca mai ai vreo nelamurire astept intrebari.

multumesc frumos yta83,deci eu am curatat decat furtunasul care intra in valva de purjare ,chiar acum o sa ma duc sa il verific si pe cel care duce inspre rezervor...iar valva de purjare pare sa functioneze la parametrii normali...adica in timp ce motorul era pornit am scos furtunasul care vine de la canistra si pe acolo tragea aer...vreau sa zic ca aspira...am suflat pe cele 2 tevusti ale valvei si par a nu fi infundate..o sa o mai verific odata si pe ea...cat despre canistra...tre sa gasesc una de pe vreun opel ceva mai nou(banuiesc..) ca 2 mil mi se pare exagerat..multumesc ..oricum dupa ce am desfundat furtunasul ala,,s-a simtit diferenta trage mai bine masina si acum...mai are momente si momente cand face figuri...o sa postez aici dupa ce curat toate furtunasele si valva..
  • krashy22

  • Mesaje scrise: 1,202
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2007

  • Mesaj Privat
aveti careva vre-o fotografie cu EVAP? eu am o tigra din 98' 1.6(1.6xe) si supapa aia de care spuneti car ar fi montata pe galerie intr-un surub o am si eu......numai ca nu am vid de nicio culoare pe vre-un furtun si nici ea nu trage aer si cu toate acestea am vid in rezervor:|
  • victor_xx25

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Tigra X16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2009

  • Mesaj Privat
krashy22 a scris:aveti careva vre-o fotografie cu EVAP? eu am o tigra din 98' 1.6(1.6xe) si supapa aia de care spuneti car ar fi montata pe galerie intr-un surub o am si eu......numai ca nu am vid de nicio culoare pe vre-un furtun si nici ea nu trage aer si cu toate acestea am vid in rezervor:|

pai fii atent...supapa asta tre sa traga gazele din rezervor care trec mai intai prin acest filtru.(cu carbune activ) daca nu trage inseamna ca nu functioneaza ea..scoate furtnasul care vine din canistra si intra in supapa in timp ce motorul este pornit si vezi daca trage aer aceasta valva de purjare..capacul de la rezervorul de benzina tre sa aibe un orificiu pe centrul lui foarte mic vezi sa nu fie infundat
iar furtunasul care vine de la rezervor si duce in canistra poate fi si el infundat eu l-am desfundat ieri era plin cu carbune...si cel care duce din canistra la valva...si mai este unul care atarna pe lonjeron ...vezi sa nu fie niciunul din ele infundate
  • krashy22

  • Mesaje scrise: 1,202
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2007

  • Mesaj Privat
deci cu motoru pornit am scos furtunu din valva aia de purjare si am verificat daca face vid valva aia, am suflat lejer pe furtunu care intra in filtru ala cu carbune, nu era infundat..........
  • victor_xx25

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Tigra X16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2009

  • Mesaj Privat
krashy22 a scris:deci cu motoru pornit am scos furtunu din valva aia de purjare si am verificat daca face vid valva aia, am suflat lejer pe furtunu care intra in filtru ala cu carbune, nu era infundat..........

uite o poza, cea incercuita cu rosu este valva despre care vb

cred ca normal pe furtunasul cel din stanga cum privesti la ea trage gazele care vin din rezervor trecute prin canistra si pe cel din dreapta le baga in admisie...se si vede traseul lor daca le uramresti bine..eu am avut tot infundat inafara de valva care e ok,,,am desfundat 2 furtunase care erau pline cu carbune si anume: cel care vine de la rez de benzina si duce in canistra si cel care duce din canistra spre aceasta valva..si acum merge mai bine masina(considerabil)
  • yta83

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Tigra 1995 x16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
@ victor_xx25 sa ma lamuresc si eu tiai luat pana la urma canistra de carbune sau nu?
ca daca doar ai desfundat furtunele si nu ai schimbat canistra, or sa sa se infunde din nou cu carbune si atunci risti sa ajunga direct in admisie daca ai ghinionul sa se blocheze valva pe deschis.
Eu pana a gasi de la dezmembrari , ca noua nu imi permiteam am anulat valva adica i-am strangulat furtunasul ce intra in el si umblam cu busonul la rezervor intredeschis. "daca nu gasesti de tigra vezi ca e bun cel de vectra b " Bafta...
  • victor_xx25

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Tigra X16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2009

  • Mesaj Privat
yta83 a scris:@ victor_xx25 sa ma lamuresc si eu tiai luat pana la urma canistra de carbune sau nu?
ca daca doar ai desfundat furtunele si nu ai schimbat canistra, or sa sa se infunde din nou cu carbune si atunci risti sa ajunga direct in admisie daca ai ghinionul sa se blocheze valva pe deschis.
Eu pana a gasi de la dezmembrari , ca noua nu imi permiteam am anulat valva adica i-am strangulat furtunasul ce intra in el si umblam cu busonul la rezervor intredeschis. "daca nu gasesti de tigra vezi ca e bun cel de vectra b " Bafta...

zilele astea o sa o cumpar, sunt constient ca daca nu o schimb se vor infunda din nou furtunasele..si sper sa nu ajunga in admisie!am vazut ca merge bine masina si incepusem sa ma obisnuiesc cu ea asa..
dar totusi as vrea sa gasesc o canistra cat de cat buna nu ca si a mea...deasta am amanat!
  • victor_xx25

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Tigra X16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2009

  • Mesaj Privat
am gasit de vectra B...
sigur este bun? ma refer ca marime intra in aripa acolo>>>?
ma duc si il iau 50 ron! o sa il verific cum mi-ai zis tu..mersi
  • yta83

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Tigra 1995 x16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
este identica cu cea de tigra intra in suportul ei fara grija Wink,dar inainte de a o inlocui mai sufla odata furtunasele. spor la treaba.
  • victor_xx25

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Tigra X16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2009

  • Mesaj Privat
yta83 a scris:este identica cu cea de tigra intra in suportul ei fara grija Wink,dar inainte de a o inlocui mai sufla odata furtunasele. spor la treaba.

gata am cumparat-o..arata bine e de pe o vectra din 99'... e ca noua! adica cu 4 ani mai noua,si e ok am verificat-o
multumesc yta83 pt sfaturi, acum nu mai imi ramane decat sa o inlocuiesc si bineinteles ca o sa le mai curat odata furtunasele(app...mi-a dat baiatul si furtunasele la ea!)...aceasta valva de purjare ...care le baga in admisie ma ingrijoreaza...am dat-o jos si am suflat pe tevile alea doua mici...si sunt libere adica nu sunt infundate..dar imi este frica ca nu mai inchide ca a ramas blocata pe deschis
am scos furtunasul care vine din canistra si aduce gazele in ea in timp ce motorul era pornit si tragea ca un aspirator...
crezi ca e posibil sa ramana blocata pe deschis? Rolling Eyes
vreau sa o curat...ca sa o pun la baterie nu conteaza plusul sau minusul pe acei doi pini? scuze pt toate aceste nelamuriri dar nu vreau sa o ard cumva!deci daca se aude tacanitul ala inseamna ca e ok,adica ca lucreaza..?multumesc
  • victor_xx25

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Tigra X16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2009

  • Mesaj Privat
am schimbat canistra ...gata in sfarsit....merge bine masina dar de cand am schimbat-o se aude un tiuit chiar in valva de purjare...cand strangulez furtunasul nu se mai aude tiuitul...am impresia ca e blocata pe deschis si merge nonstop...
fratele meu zice ca o masina care are aceasta valva blocata pe deschis motorul merge greu pana in 2000 de ture! iar dupa 2000 de ture incepe sa traga...am auzit pe altii ca o numesc valva PCV...si ca mai bine o cumpar noua,sper sa reusesc sa o curat daca nu o cumpar cine stie cat o fi si asta..!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Tigra
  3. Tigra A

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR