Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Trenul de rulare
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
subscriu la cele spuse de colegu` cu peria de sarma. O "cala" de 0.1mm prinsa sub disc, pe circumferinta poate da un fulaj de 0.5 - 0.7 mm ceea ce este enorm. In acest caz, la franare, iti sare caciula din cap.
Skip ads

  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Omul cat traieste invata ... si eu urmeaza sa schimb discurile si acum, ca ati descris operatiunea de curatare si de ce e ea importanta, nu cred ca o voi omite la momentul oportun. Mie imi sare caciula din cap la franare , la viteze de peste 70-80 km/h Smile
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
sfatul meu: Cand urci in masina, lasa caciula pe scaunul din dreapta Smile
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Eventual sa casti si ochii cand cumperi discuri, iar daca n-au sarme sa te intrebi... oare sunt echilibrate bine? Laughing
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
pai asheeaaa mai baieti...
vedeti ca se poa' si mai relaxat un pic... Wink Laughing
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
zafirul a scris:pai asheeaaa mai baieti...
vedeti ca se poa' si mai relaxat un pic... Wink Laughing


Dom` Sef, noi am fi relaxati mereu daca nu si-ar baga necuratu` coada intre noi. Da` oricuuuuum suntem civilizaaati fata de altii....
Asculta la mine ce-ti spui ca sunt om batran si trecut prin multe. Pai am intrat intr-o zi pe un forum...concurent sa-i zic asa si sa vezi acolo galceava....
Pai ce, ca la noi? -Nooooooooo.
S-a lasat cu injuraturi asa cum trebe, cu amenintari, etc.
(si culmea, posesorii ACELOR masini , in trafic se uita la noi cu .....cum sa-i zic....cu un dispret demn de diferenta de pret dintre masinile lor si ale noastre. Nu zic decat ca incepe cu B, se termina cu W si are trei litere Smile )
Cinste noua!
  • BOASKA

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2008

  • Mesaj Privat
electronistul a scris:Omul cat traieste invata ... si eu urmeaza sa schimb discurile si acum, ca ati descris operatiunea de curatare si de ce e ea importanta, nu cred ca o voi omite la momentul oportun. Mie imi sare caciula din cap la franare , la viteze de peste 70-80 km/h Smile


ai mare grija
daca sunt discuri ventilate si sunt si fisurate poti s-o patesti rau tu sau cei din masina ta
daca doamne fereste se sparge iti blocheaza roata
  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Daca se sparg poti aprinde lumanari ! Nu doar se blocheaza roata !

Cat despre provenienta discurilor " brembo" ma abtin , nu sunt convins ca sunt de origine nici 10% cu tot cu stanta lor si sigilii , un asa Brand nu se coboara la nivelul de " sarma " ! Asta inseamna ca matritza de turnare este defecta .
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
discutie incepe sa o ia razna. Nu are nicio treaba echilibrarea cu sarme, nituri, gauri etc. cu discurile fisurate sau cu lumanarile. Discurile sunt bune si basta. Discutiile lungi au tendinta sa se abata de la subiect pana intr-acolo incat se bat cap in cap. Eu zic ca trebuie sa ne oprim aci si basta.
Toate bune si respect!
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor,

Am citit tot ce scrie aici pe acest topic si vreau sa va spun parerea mea de om care le-am vazut personal si le-am avut in mana si mi-am dat cu parere de sarmele respective de cand le-am avut prima data in mana.
In primul rand sarmele respective sunt intradevar puse pentru echilibrarea discului si avand in vedere greutatea lor va pot spune ca daca au pus doar atata sarma atunci e vorba de cateva grame ceea ce este mai mult decat bine. De desfacut si sa iasa din locasul lor nu au cum pentru ca sunt oteloase si foarte bine si precis blocate acolo. Am mai vazut si la alte masini discuri cu astfel de sarme si au sute de mii de km fara poblema. Daca ar fi fost un alt tip de piesa in care se putea mai mult ca sigur dadeau gauri ca sa usureze si sa echilibreze materialul sau puneau o contragreutate cum sunt cele de pe planetare (mai ales pe dreapta).
Legat de calitatea sau originalitatea acestor discuri spun doar atata: orice firma produce asa ceva si iasa cu ele pe piata trebuie sa aiba din partea unei firme de calitate un certificat ori cat ar fi ea de firma necunoscuta. In plus costul unei astfel de matrite este foarte mare si amortizarea in timp la un numar de bucati destul de mare vandute. Poti spune despre ceva ca este original doar daca il iei direct de la poarta fabrici in rest de acolo pana la cumparator se pot schimba de zeci de ori produsele sau cutiile si nu ai de unde sa sti. Un lucru va pot spune ca din punct de vedere al finisarii si calitatii discurilor sunt OK. Si o spun in cunostiinta de cauza ca si propietarul.
Asa cum spunea si Djtaotao cine cumpara si nu are sarme deloc in discuri sa se intrebe daca sunt echilibrate. Puteti intreba si la reprezentante sa vedeti ca si discuriile originale cand vin au sarme de echilibrare... in rest sa nu aveti probleme si sa va prinda franele.
Cu respect, Mihai

P.S. sa nu aud pe cineva ca spune ca am luat partea ca si prieten sau pentru ca sunt tot din Sibiu ca daca vrea detalii tehnice ii pot aduce argumente cate doreste dar nu are rost sa incarcam topicul mai mult decat oricum este de parerea unora care au aflat din auzite ca existe discuri de frana la roata....
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
mikyboy a scris:Salutare tuturor,

Am citit tot ce scrie aici pe acest topic si vreau sa va spun parerea mea de om care le-am vazut personal si le-am avut in mana si mi-am dat cu parere de sarmele respective de cand le-am avut prima data in mana.
In primul rand sarmele respective sunt intradevar puse pentru echilibrarea discului si avand in vedere greutatea lor va pot spune ca daca au pus doar atata sarma atunci e vorba de cateva grame ceea ce este mai mult decat bine. De desfacut si sa iasa din locasul lor nu au cum pentru ca sunt oteloase si foarte bine si precis blocate acolo. Am mai vazut si la alte masini discuri cu astfel de sarme si au sute de mii de km fara poblema. Daca ar fi fost un alt tip de piesa in care se putea mai mult ca sigur dadeau gauri ca sa usureze si sa echilibreze materialul sau puneau o contragreutate cum sunt cele de pe planetare (mai ales pe dreapta).
Legat de calitatea sau originalitatea acestor discuri spun doar atata: orice firma produce asa ceva si iasa cu ele pe piata trebuie sa aiba din partea unei firme de calitate un certificat ori cat ar fi ea de firma necunoscuta. In plus costul unei astfel de matrite este foarte mare si amortizarea in timp la un numar de bucati destul de mare vandute. Poti spune despre ceva ca este original doar daca il iei direct de la poarta fabrici in rest de acolo pana la cumparator se pot schimba de zeci de ori produsele sau cutiile si nu ai de unde sa sti. Un lucru va pot spune ca din punct de vedere al finisarii si calitatii discurilor sunt OK. Si o spun in cunostiinta de cauza ca si propietarul.
Asa cum spunea si Djtaotao cine cumpara si nu are sarme deloc in discuri sa se intrebe daca sunt echilibrate. Puteti intreba si la reprezentante sa vedeti ca si discuriile originale cand vin au sarme de echilibrare... in rest sa nu aveti probleme si sa va prinda franele.
Cu respect, Mihai

P.S. sa nu aud pe cineva ca spune ca am luat partea ca si prieten sau pentru ca sunt tot din Sibiu ca daca vrea detalii tehnice ii pot aduce argumente cate doreste dar nu are rost sa incarcam topicul mai mult decat oricum este de parerea unora care au aflat din auzite ca existe discuri de frana la roata....


si uite asa se auna oamenii care stiu ce inseamna tehnica. Asa va vreau!
Cred totusi ca opelistii suntem cei mai tari in mecanica....asta de cand am renuntat la Dacii Smile .
S-o tinem tot asa. Smile
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Pai asta consider eu important la un forum. Cei care stiu sa spuna ce stiu iar ceilalti sa intrebe ca sa invete sa poata face si singuri. Dar nu sa isi dea cu parerea in necunostiinta de cauza si mai mult sa sustina cu ardoare acest lucru. Sunt foarte multi forumisti care au pus mana si au reparat la Opelurile lor multe chestii si astfel au invatat si impart cunostiintele si cu ceilalti.
Un lucru foarte important desi este putin offtopic: cand se schimba discurile si placutele ar fi recomandabil sa se schimbe si lichidul de frana pentru ca daca oricum desfaci etrierele si de dai jos de pe masina ca sa le cureti asa cum trebuie se va pierde lichid si in plus pentru cateva zeci de mii de lei merita operatia ca apoi stai linistit 2 ani (cartea spune clar ca se schimba la 2 ani)
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Aseara am desfacut rotile din fata la masina mea pentru "igienizarea de primavata" si in mod expres m-am uitat la discurile de frana sa vad prin ce metoda sunt echilibrate. Au in partea "mai grea" o frezare in palele de ventilatie iar in partea "mai usoara" cate o "sarma".
Mentionez ca sunt discurile originale ale masinii, sunt primul "propitar"
toate bunee!
in weekend ii schimb lichidul de frana.
  • BOASKA

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2008

  • Mesaj Privat
nu vreu sa fiu luat drept oaia neagra dar mi se pare ca se da cam multa apa la moara ptr niste pareri care pana la urma mi-am cerut scuze; asta daca colegii de pe forum se refera la mine ca fiind un fluiera-vant;
nu vreau sa ma laud dar ca multi altii de aici am si eu fac. tehnica si cursuri facute prin Olanda, si lucrez in domeniu......ca sa zic asa; fiecare isi aduce aportul asa cum ii dicteaza constiinta in momentul respectiv
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
BOASKA, nu are nimeni nimic cu tine frate. Stai aci intre noi si simte-te confortabil ca nu e vorba despre tine nicaieri. ....sau poate gresesc eu?
serios,nu te invinuieste nimeni pentru nimic.
Esti de-al nost` si asa tre` sa ramai.
toate bune!
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Te-am inteles si te-am iertat. Punct.

Am luat hotararea (eu si mikyboy) sa schimbam azi discurile, mai ales ca etrirele spate trebuie demontate complet, iar suruburile responsabile sunt intepenite rau de tot.
  • gxg_tm

  • Mesaje scrise: 1,175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2002 ARY
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2008

  • Mesaj Privat
cineva se simte cu musca pe caciula ? Smile

PS: e intrebare retorica (nu necesita raspuns)
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Montat discurile plus placutele aferente pe masina, vineri dupa-amiaza. Operatiunea s-a desfasurat in conditii bune, multumita sculelor de exceptie si know-how-ului pe masura (mikyboy). Sunt niste suruburi Torx-E care cam dau batai de cap, in sensul ca cedeaza greu spre deloc, dar le-am speriat cu o lampa cu gaz si au cedat din prima. Sprayul degripant e inutil daca nu ai timp suficient sa astepti sa-si faca efectul.
Multumesc lui zafirul pentru sugestia curatarii de rugina a flanselor pe care se monteaza discurile.
Azi am alergat masina vreo 200km iar impresia generala este ca masina franeaza bine, nu 100%, pentru ca mai trebuie sa se "aseze" placutele pe discuri, nu se simt deloc vibratii sau batai ale discurilor la franari la viteze mari.

In concluzie... sarmele isi fac treaba. Wink
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
me happy Cool
(pt. ca am putut fi de ajutor....macar asa, de la distanta , cu un sfat)
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ma bucur ca s-a dezbatut acest subiect. Astfel s-a inteles ce si cum e cu discurile. Asa cum spunea un coleg mai sus echilibrarea discurilor se face prin mai multe metode, dar in special sunt cele doua: frezare pe circumferinta si adaos pe interior la lamelele de ventilare. Niciodata din turnare nu se vor obtine discuri perfect echilibrate (poate numai 1 la 10000 buc - din greseala) datorita faptului ca fonta chiar daca pare un material compact nu se distribuie uniform in timpul turnarii si nu se solidifica uniform. Asta duce la diferente de densitate si automat dezechilibru. Dupa prelucrari discul se monteaza pe o masina de echilibrare dinamica care face automat si corectiile necesare (in functie de masina- prin adaos sau extragere de material, sau mbele).
Un alt lucru pe care vreau sa il spun este faptul ca nici Brembo, Ate, Bosch, TRW, etc si alte firme care vand discuri de frana nu produc numai in fabricile lor, ci si in alte firme sub licenta. Asa ca nu veti sti niciodata unde si de catre cine au fost facute discurile (si nu numai) de pe masina voastra, si nici pe ce continent.
Totodata gradul de piraterie este foarte mare si in domeniul pieselor de schimb auto, asa ca nici certitudinea producatorului nu o mai ai.
Va spun astea in cunostinta de cauza.
PS. Era sa uit cel mai important lucru- verificati grosimea discului si comparati cu valoarea minima inscrisa pe acesta (sau in fisa produsului). Nu treceti sub aceasta valoare minima- va riscati viata. Vorbim de piese de securitate si tocmai de aceea e bine sa nu va jucati. Nu dati crezare celor care se uita la disc si spune" Las' dom'le ca mai merg" .
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Trenul de rulare

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR