- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- stanciu_cristian22
- *
- 28 mesaje
- din 03 Jan 2009
- Corsa 2001 z10xe
- Prahova
stanciu_cristian22
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2001 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2009
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Astazi, dupa un rulaj de aproximativ 15 minute, perioada in care am oprit/pornit motorul de cateva ori, m-am trezit
cu beculetul ,,masinuta cu cheie" ramas aprins. Dupa 2 opriri/ porniri s-a stins, si intr-un rulaj de aproximativ 40 km
nu s-a mai aprins. Codul stocat este P1405, vad ca se refera la EGR. A fost o eroare de circumstanta sau trebuie
sa ma gandesc serios la curatarea EGR-ului ?. Poate sa mai dea si altceva o astfel de eroare ?
Catre sfarsitul lunii mai o sa ma apuc de schimbarea distributiei ocazie cu care o sa curat si EGR-ul.
Este vreo problema daca mai astept pana atunci ?
cu beculetul ,,masinuta cu cheie" ramas aprins. Dupa 2 opriri/ porniri s-a stins, si intr-un rulaj de aproximativ 40 km
nu s-a mai aprins. Codul stocat este P1405, vad ca se refera la EGR. A fost o eroare de circumstanta sau trebuie
sa ma gandesc serios la curatarea EGR-ului ?. Poate sa mai dea si altceva o astfel de eroare ?
Catre sfarsitul lunii mai o sa ma apuc de schimbarea distributiei ocazie cu care o sa curat si EGR-ul.
Este vreo problema daca mai astept pana atunci ?
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Da jos si curata ca motorul merge rau. O sa reapara cand nu te astepti. Distributia e cu treaba ei, de ce sa mai astepti? Nu stiu la motoarele in patru cilindri poate ca nu se simte prea tare, dar la a mea in trei, facea ca toti dracii.
PS Un pic de tricloretilena te ajuta mai mult. Cu dicarbusolv merge mai greu, acuma depinde cum sunt depunerile din interior.
PS Un pic de tricloretilena te ajuta mai mult. Cu dicarbusolv merge mai greu, acuma depinde cum sunt depunerile din interior.
- umblaretz
- ***
- 975 mesaje
- din 20 Jan 2008
- Corsa 2002 Z12XE
- Bucuresti
umblaretz
- Mesaje scrise: 975
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2008
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Dai jos intrumente (ceasuri) si refaci lipituri la mufa.
stanciu_cristian22 a scris:OAU, DEJA SUNT IN CEATA RAU DE TOT.
Erorile P1616,P1612 au devenit un lucru comun pe corsa (z12xe, parca si pe z10xe am vazut-o). Este o eroare din fabricatie. Personal am inlocuit bateria, am desfacut bordul de multe ori, am curatat si lipit contacte fara folos bineinteles. Dupa aproximativ 10 porniri eroarea aparea. Curatatul si lipitul mufei recomand sa se faca doar in cazul in care aveti problema cu "cazul acelor in bord".
Rezolvare pentru disparitia P1616,P1612 -> Update Soft ECU . Sunt convins ca update-ul rezolva cam toate erorile din categoria P16xx. Am avut pe masina versiunea 8497(05.2002) , acum am 8513(parca 2006). Nu am gasit pe net ce erori repara fiecare versiune , dar in momentul de fata am 2500 de km fara nicio eroare. Bucuria de a pune contactul si matorul se stinge : NEPRETUITA.
rebex
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2009
- Mesaj Privat
Salut , am un Opel Agila 1.2 motor Z12XE si am citit urmatorele coduri
0300 si 0304 , pe langa aceste coduri de cateva zile de cand i-am schimbat bateria si martorul MIL (sper sa nu grasesc masina cu cheita ) ramane aprins nu se mai stinge trebuie sa pornesc motorul asa, daca e cineva sa ma ajute sau sa imi dea niste sfaturi , eu locuiesc in Petrosani si nu am incredere in service-urile de la noi din zona
MULTUMESC !
0300 si 0304 , pe langa aceste coduri de cateva zile de cand i-am schimbat bateria si martorul MIL (sper sa nu grasesc masina cu cheita ) ramane aprins nu se mai stinge trebuie sa pornesc motorul asa, daca e cineva sa ma ajute sau sa imi dea niste sfaturi , eu locuiesc in Petrosani si nu am incredere in service-urile de la noi din zona
MULTUMESC !
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Salut si bine ai venit. Problema e un pic mai delicata. In primul rand trebuie sa citesti aici:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9845
Apoi, trebuie sa faci o diagnoza mai amanuntita, masina cu cheita nu se stinge deoarece mai ai coduri setate, nu le-ai resetat pe cele dinainte, ori aceste coduri apar instantaneu la pornire. Deci P0300 cod de rateu intamplator coroborat cu P0304 rateu cilindru 4. Trebuie sa-ti indrepti atentia asupra faptului de cand nu ai schimbat bujiile. Bine , acuma eu asta as face prima data, dar fara diagnoza amanuntita este greu de precizat. Pune-te si citeste serios la Agila ca ai ce prinde. Unele lucruri care s-au scris aici sunt chiar salvatoare.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9845
Apoi, trebuie sa faci o diagnoza mai amanuntita, masina cu cheita nu se stinge deoarece mai ai coduri setate, nu le-ai resetat pe cele dinainte, ori aceste coduri apar instantaneu la pornire. Deci P0300 cod de rateu intamplator coroborat cu P0304 rateu cilindru 4. Trebuie sa-ti indrepti atentia asupra faptului de cand nu ai schimbat bujiile. Bine , acuma eu asta as face prima data, dar fara diagnoza amanuntita este greu de precizat. Pune-te si citeste serios la Agila ca ai ce prinde. Unele lucruri care s-au scris aici sunt chiar salvatoare.
rebex
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2009
- Mesaj Privat
In primul rand multumesc petrecila pentru raspunsul prompt cum am zis daca nu ma uitam pe site-ul clubului opel ma faceau baieti cica sa curete Throttle Body trebuie sa ridice masina ca e aceasta piesa e sub masina etc. ..... ok i-am inteles ca doar luau 45 de lei pe ora ....) ... niste tepari service-urile aici in Petrosani ...o diagnoza costa cam 250- 350 lei si dureaza cica 4-5 ore ...... ma las pagubas o sa merg peste doua luni la TM ,zilele astea o sa caut si bujii sa vad daca gasesc ceva. Oricum multumesc pentru suport si site-ului nota 10+.
- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
La pagina 6 va spuneam despre solutiile (interfetele) de diagnoza in general si particular pentru Agila M1.5.5
A aparut ceva nou, un up-grade la opelscan care are versiunea 1.0.1.69. Acum functioneaza cele vechi cu soft schimbat la M1.5.5, intri fara figuri la motor si vezi orice. Partea lui tare unde op-com e nulitate este cea de grafice. Aici daca stii sa o folosesti si sa interpretezi datele gasesti bubite care te freaca si nu ai cod eroare.
M-am intors la prima mea dragoste, bijuteria facuta de Artur...normal ca nu face anumite chestiuni ca op-com dar il completeaza exact unde el nu face fata.
Ca si pret, asta este ... scump dar face. Se mai gasesc in tara clone pe la 100euro la care adaugam resoftare.
A aparut ceva nou, un up-grade la opelscan care are versiunea 1.0.1.69. Acum functioneaza cele vechi cu soft schimbat la M1.5.5, intri fara figuri la motor si vezi orice. Partea lui tare unde op-com e nulitate este cea de grafice. Aici daca stii sa o folosesti si sa interpretezi datele gasesti bubite care te freaca si nu ai cod eroare.
M-am intors la prima mea dragoste, bijuteria facuta de Artur...normal ca nu face anumite chestiuni ca op-com dar il completeaza exact unde el nu face fata.
Ca si pret, asta este ... scump dar face. Se mai gasesc in tara clone pe la 100euro la care adaugam resoftare.
Oski27
- Mesaje scrise: 97
- Locatie: Baia Mare
- Masina: Meriva 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2007
- Mesaj Privat
salutare tuturor, revin cu o mica mare problema si anume saptamana trecuta am patit-o si eu cu cranckshaft senzor-ul.. dimineatza a pornit doar dupa cateva secunde buuune iar dupa aproximativ 5 Km s-a aprins beculetul MIL. pus pe tester am gasit codul P0335, cumparat de la mag senzor nou la 90 ron montat sters codul de pe tester si minune... porneste dupa cateva minute in relanti se aprinde din nou beculetul MIL si motorul se opreste. pornesc din nou motorul nu se accelera corespunzator si nu statea la relanti. dupa resetare calculator prin deconectare baterie minim 30 min, pornesc, las ECU sa invete tot, dupa 15 min opresc motorul iar dupa ce il pornesc din nou se aprinde din nou beculetul MIL. acuma l-am pus pe tester din nou si imi da cod eroare P0100 (MAF Sensor Ckt. Insufficient Activity ). am schimbat debitmetrul de aer cu unul mai vechi dar bun si tot imi apare acest cod P0100. care ar fi buba....? de cate ori sterg codul cu testerul la a 2-a pornire a motorului se aprinde si MIL. ce ar putea fi? va rog ajutati-ma...
Oski27
- Mesaje scrise: 97
- Locatie: Baia Mare
- Masina: Meriva 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Oski27
- Mesaje scrise: 97
- Locatie: Baia Mare
- Masina: Meriva 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2007
- Mesaj Privat
am verificat mufa si la mufa totul e ok, tensiune pe pin 2 = 12 V, pin 3 = GND, pin 4 = 5v. se pare ca toate semnele imi arata ca as avea debitmetrele de aer defecte. dar oare de la ce s-au putut strica ambele? de curatat nu m-am apucat sa il curat pe asta mai nou... se pot cumva repara sau numai inlocui...? s-ar putea sa fi avut ceva legatura cu defectarea si schimbarea cranckshaft senzor...?
- mihdoi
- ***
- 720 mesaje
- din 30 Mai 2006
- Meriva 2016 B14NEL 77kW
- Bucuresti
mihdoi
- Mesaje scrise: 720
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2016 B14NEL 77kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2006
- Mesaj Privat
Nu stiu cum ai procedat, dar la subiectul Debitmetre,
Si la mine, tensiunile masurate la mufa sunt bune, ca la tine, dar debitmetrul este mort, nu lucreaza (vazut de Dan cu interfata - valoarea debitului de aer nu varia deloc, indiferent de turatie).Trebuie sa verifici
dancucuireanu a scris: NU SE UMBLA LA NICI UN CONECTOR CU MOTOR PORNIT SAU CONTACT PUS !
SE POATE DISTRUGE COMPONENTA RESPECTIVA SAU CALCULATORUL !
SE POATE DISTRUGE COMPONENTA RESPECTIVA SAU CALCULATORUL !
Si la mine, tensiunile masurate la mufa sunt bune, ca la tine, dar debitmetrul este mort, nu lucreaza (vazut de Dan cu interfata - valoarea debitului de aer nu varia deloc, indiferent de turatie).Trebuie sa verifici
meckenich
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Oct 2007
- Mesaj Privat
[quote="petrecila"]@dodoka codul tau de eroare P0170 este un cod destul de dificil. El are legatura cu amestecul carburant si arata ca ECU trage din greu sa corecteze conform mapei amestecul optim. Din ce am mai aflat si eu si din ce mai citesc, P0170 este simptom clasic pentru un MAF la limita domeniului de functionare. Pentru confirmare insa va trebui sa faci o diagnoza mai amanuntita cu o interfata sau scaner, cu care sa vezi factorul de corectie LTFT. Acesta in conditiile unui sistem echilibrat, nu trebuie sa varieze mai mult de 10 in jurul lui 0. Ideal ar fi sa fie 0, dar aceasta este greu de atins la un motor cu un anumit numar de km. O valoare mult marita deja baga in calcul mai multe si nu este acum momentul. De asemenea un MAF murdar poate stoca P0173 coroborat cu un cod de rateu, eventual la accelerari mari. Deci in concluzie, parerea mea: verifica pierderi de vacuum pe linia Maf pana la admisie si de asemenea desfa MAF si curata-l cu atentie. Cum si cu ce se face acest lucru, cauta ca s-a scris destul pe tema asta. Succes.
am citi cele de mai sus dar din pacate nu am inteles mare lucru... am rugamintea sa-mi spuneti daca pot face in coditiile astea ( becul cu masina si cheia nu se stinge deloc desi masina nu prezinta nicio dif) 1500 km, adik dist Verona - Craiova. Momentan sunt in italia, becul s-a aprins pe autostrada in conditiile in care din 24 ore nu am oprit decat 3 sau 4, motorul fiind in 3 cil ( 1l ). As dori sa-mi spuneti daca pot pleca acasa sa inecrc sa rezolv problema\le in craiova deorece este mai ieftin decat aici sau sa ma risk aici. Am citit codul 0170 azi de dimineata. Aici in Verona este o reprezentanta Opel la care majoritatea mecanicilor sunt romani dar au incercat sa ma insele anul trecut cu o mica problema si nu am incredere in ei. Eu doresc sa plec la sfar sapt viitoare. Astpet un raspuns aici sau pe mail: alin.dragusin@yahoo.com.
Va multumesc mult.
am citi cele de mai sus dar din pacate nu am inteles mare lucru... am rugamintea sa-mi spuneti daca pot face in coditiile astea ( becul cu masina si cheia nu se stinge deloc desi masina nu prezinta nicio dif) 1500 km, adik dist Verona - Craiova. Momentan sunt in italia, becul s-a aprins pe autostrada in conditiile in care din 24 ore nu am oprit decat 3 sau 4, motorul fiind in 3 cil ( 1l ). As dori sa-mi spuneti daca pot pleca acasa sa inecrc sa rezolv problema\le in craiova deorece este mai ieftin decat aici sau sa ma risk aici. Am citit codul 0170 azi de dimineata. Aici in Verona este o reprezentanta Opel la care majoritatea mecanicilor sunt romani dar au incercat sa ma insele anul trecut cu o mica problema si nu am incredere in ei. Eu doresc sa plec la sfar sapt viitoare. Astpet un raspuns aici sau pe mail: alin.dragusin@yahoo.com.
Va multumesc mult.
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Salut si bine ai venit. Deoarece ai citat un post de-al meu ma simt dator sa raspund. Dupa cum s-a mai spus, la EOBD (OBDII) codul P0170 este un cod destul de dificil de diagnosticat si rezolvat. Intr-adevar prin curatare MAF de cele mai multe ori se amelioreaza situatia, cu toate ca nu este cod specific de MAF si aparent nu are legatura. In alte cazuri poate fi lambda 1 la limita si nici ea nu va seta cod specific. Anomalia pentru P0170 apare, dupa cum am mai citit si la case mai mari, din motive mai complexe (o suma de factori) care dau peste cap amestecul corect aer/benzina. Eu, ca sa nu lungesc vorba, in locul tau nu m-as hazarda sa plec cu masina la o asemenea distanta cu cod in bord setat. Chiar daca nu iti place, cred ca totusi va trebui in aceste conditii, abordat service-ul de care pomeneai, pentru ca este clar ca trebuie o diagnoza facuta si inca una cum trebuie. Concetatenii nostri n-or fi asa de nemernici si pe acolo. In prima faza curata MAF si filtrul de aer si vezi daca se imbunatateste ceva. Fara diagnoza si clarificare nu pleca. Parerea mea.
meckenich
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Oct 2007
- Mesaj Privat
In prima faza curata MAF si filtrul de aer si vezi daca se imbunatateste ceva. Fara diagnoza si clarificare nu pleca. Parerea mea.[/quote]
in primul rand vreau sa-ti multumesc pentru raspunsul prompt si pt pararea ta. Vrea sa vin cu cateva chestii in plus...si anume: acum cateva luni am pus filtru de aer sport, filtru care mergea pe Vectra, putin mai larg decat tubul lui original, facand o mica modificare in sensul ca am pus putin cauciuc pt a putea prinde colierul pe tubul lui, apoi nu stiu daca are leg dar acum 2 sapt au iesit o gramada de "ate" din toba, fiind o toba sport care are aprox un an juma. Crezi ca conteaza vreouna din astea?. Maine ma duc la tata unui prieten sa facem o verificare amanuntita la masina sa vedem poate avem norocul sa gasim buba. Dupa asta ma duc la service si ma risk cu ei. Oricum va voi tine la curent cu evolutia problemei. inca o data iti multumesc pt sugestii.
in primul rand vreau sa-ti multumesc pentru raspunsul prompt si pt pararea ta. Vrea sa vin cu cateva chestii in plus...si anume: acum cateva luni am pus filtru de aer sport, filtru care mergea pe Vectra, putin mai larg decat tubul lui original, facand o mica modificare in sensul ca am pus putin cauciuc pt a putea prinde colierul pe tubul lui, apoi nu stiu daca are leg dar acum 2 sapt au iesit o gramada de "ate" din toba, fiind o toba sport care are aprox un an juma. Crezi ca conteaza vreouna din astea?. Maine ma duc la tata unui prieten sa facem o verificare amanuntita la masina sa vedem poate avem norocul sa gasim buba. Dupa asta ma duc la service si ma risk cu ei. Oricum va voi tine la curent cu evolutia problemei. inca o data iti multumesc pt sugestii.
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
@meckenich nu stiu ce sa zic de toba, dar de modificarea la filtru cred ca nu este bine. Filtrul si carcasa filtrului este bine de lasat cele originale. In functie de asta MAF-ul va transmite la ECU informatiile corecte pentru care a fost setat. In afara de asta, carcasa filtrului mai face si etansarea (tot aerul aspirat este obligatoriu sa treaca numai prin filtru) si in acelasi timp are si rol de amortizor de zgomot la admisie. Forma sa interioara si volumul sunt calculate pentru asta. Deci nu este o cutie chioara pe care a pus-o neamtul acolo. S-ar putea ca problema ta de aici sa fi pornit. Bafta.
- andrei arian
- **
- 127 mesaje
- din 10 Dec 2007
- Agila 2002
- Neamt
andrei arian
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Neamt
- Masina: Agila 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2007
- Mesaj Privat