- Daniel
- OP
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Online
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Salut !
am intes ca atunci cand schimbi tipul de ulei, e bine sa bagi si o solutie de curatat motrul. daca a mai facut cineva asa ceva, pt ce solutie a optat...? marca si de unde a luat-o.
PS: eu am in motor castrol 10W40. merge ok, porneste din prima la -18 grade. dar ma bate gandul sa trec pe aral 5W40 sau chiar 0W40. oare fac o prostie...?
am intes ca atunci cand schimbi tipul de ulei, e bine sa bagi si o solutie de curatat motrul. daca a mai facut cineva asa ceva, pt ce solutie a optat...? marca si de unde a luat-o.
PS: eu am in motor castrol 10W40. merge ok, porneste din prima la -18 grade. dar ma bate gandul sa trec pe aral 5W40 sau chiar 0W40. oare fac o prostie...?
- Bogdan1974
- *
- 23 mesaje
- din 30 Dec 2005
Bogdan1974
- Mesaje scrise: 23
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2005
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- doru_a
- **
- 470 mesaje
- din 25 Sep 2005
- Astra 1992 C16NZ
- Deva/Hunedoara
doru_a
- Mesaje scrise: 470
- Locatie: Deva/Hunedoara
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2005
- Mesaj Privat
- radzxx
- **
- 200 mesaje
- din 28 Jul 2005
- sibiu
radzxx
- Mesaje scrise: 200
- Locatie: sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2005
- Mesaj Privat
- @dyS
- ***
- 747 mesaje
- din 27 Jun 2005
- Astra 1995 C14NZ
- Valcea
@dyS
- Mesaje scrise: 747
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1995 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2005
- Mesaj Privat
- pif
- ****
- 1,312 mesaje
- din 04 Nov 2004
- Vectra 2001 z18xe
- Gaesti/Dambovita
pif
- Mesaje scrise: 1,312
- Locatie: Gaesti/Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2004
- Mesaj Privat
De cand am luat masina eu merg pe aral 10W40. Inainte tipul ii punea un ulei care imi scapa numele dar care nici prea des nu auzi de el. Eu am hotarat sa-l schimb cu aral si nu am pus nici o solutie de curatat motorul dar i-am schimbat filtrul si am lasat mult timp sa se scurga uleiul din motor aprox. 2 zile ca am fost liber si nu imi trebuia masina si ca uleiul nou sa fie cat mai pur.
- Marius T.
- ***
- 616 mesaje
- din 28 Dec 2005
- Vectra 2001 Z 16 XE
- Bucuresti
Marius T.
- Mesaje scrise: 616
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2005
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Engine flush de la 2+2 cca. 800ml sau Valvoline 300ml parca . Nu cred ca e necesara "spalarea" motorului la schimbarea brand-ului de ulei . Eu am cumparat un bidon de ulei Lubrifin 15w40 am pus conserva engine flush in motor si apoi am complectat cu ulei pina la full si am folosit mix-ul de 3-4 dati . Daca vrei sa fie super curat motorul tii "belend-ul" doua zile in motor si il pornesti 4-5min de 3-4 ori cu motorul rece - e cel mai eficient asa cu motorul rece , scrie si pe cutie ...
Daca ai Castrol in motor , merge bine si esti multumit atunci de ce sa'l schimbi ...? Poti sa treci pe 5w40 in perioada friguroasa . Daca as fi in locul tau nu as schimba Castrolul pe Aral ... parerea mea .
Daca ai Castrol in motor , merge bine si esti multumit atunci de ce sa'l schimbi ...? Poti sa treci pe 5w40 in perioada friguroasa . Daca as fi in locul tau nu as schimba Castrolul pe Aral ... parerea mea .
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- doru_a
- **
- 470 mesaje
- din 25 Sep 2005
- Astra 1992 C16NZ
- Deva/Hunedoara
doru_a
- Mesaje scrise: 470
- Locatie: Deva/Hunedoara
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2005
- Mesaj Privat
sorin666 a scris:La schimbarea marcii de ulei NU FACI NIMIC (in afara de a-l schimba, evident )... restul sunt smecherii de mecanic si comerciant, sa iti ia banii...
sunt uleiuri care nu sunt compatibile si pot face reactie unul cu celalalt (de asta se recomanda ; nu e obligatoriu, dar se recomanda "spalarea" motorului ) si sa vezi ce reactie pot face de zici ca ai bagat frishca in motor.
- pif
- ****
- 1,312 mesaje
- din 04 Nov 2004
- Vectra 2001 z18xe
- Gaesti/Dambovita
pif
- Mesaje scrise: 1,312
- Locatie: Gaesti/Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2004
- Mesaj Privat
- Marius T.
- ***
- 616 mesaje
- din 28 Dec 2005
- Vectra 2001 Z 16 XE
- Bucuresti
Marius T.
- Mesaje scrise: 616
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2005
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
DORU iar tu ...?
Ai TIS-ul(sau orice carte care "vorbeste" de motoare) oricare din ele ... acolo scrie ca daca este nevoie se pot chiar combina uleiuri de diferite viscozitati sau branduri , la nevoie si pina la urmatorul schimb de ulei . Diferente prea mari intre uleiurile diferitelor branduri nu exista , toti ajung la aproximativ aceeasi formula , diferentele apar la calitatea si nivelul de aditivarii ...
Ce'ai vazut tu spuma aia alba ... este de la tentativa nereusita de amestec intre apa si uleiul din motor . Spuma poate sa apara in principal din doua motive : 1. garnitura de chiulasa compromisa si ajunge apa in ulei ; 2. condensul(condensul-fenomen fizic ce nu se produce in Deva! )ce se produce in motor datorita drumurilor scurte pe timp de frig .
Ultima modificare făcută de iso la Vin 27 Jan, 2006 9:57 am
Ai TIS-ul(sau orice carte care "vorbeste" de motoare) oricare din ele ... acolo scrie ca daca este nevoie se pot chiar combina uleiuri de diferite viscozitati sau branduri , la nevoie si pina la urmatorul schimb de ulei . Diferente prea mari intre uleiurile diferitelor branduri nu exista , toti ajung la aproximativ aceeasi formula , diferentele apar la calitatea si nivelul de aditivarii ...
Ce'ai vazut tu spuma aia alba ... este de la tentativa nereusita de amestec intre apa si uleiul din motor . Spuma poate sa apara in principal din doua motive : 1. garnitura de chiulasa compromisa si ajunge apa in ulei ; 2. condensul(condensul-fenomen fizic ce nu se produce in Deva! )ce se produce in motor datorita drumurilor scurte pe timp de frig .
Ultima modificare făcută de iso la Vin 27 Jan, 2006 9:57 am
- doru_a
- **
- 470 mesaje
- din 25 Sep 2005
- Astra 1992 C16NZ
- Deva/Hunedoara
doru_a
- Mesaje scrise: 470
- Locatie: Deva/Hunedoara
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2005
- Mesaj Privat
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
- doru_a
- **
- 470 mesaje
- din 25 Sep 2005
- Astra 1992 C16NZ
- Deva/Hunedoara
doru_a
- Mesaje scrise: 470
- Locatie: Deva/Hunedoara
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2005
- Mesaj Privat
Iata ce am gasit pe un forum pe care sunt membru mai vechi (recunosc ca obsrevatiile nu-mi apartin dar le-am insusit dupa ce m-am mai documentat):
"aaWbb reprezinta un ulei multigrad.
Un ulei monograd are o anumita vascozitate "nativa" care se incadreaza intr-o clasa (cum ar fi 5, 10, 15, 20).
Numarul respectiv reprezinta numarul de secunde in care uleiul se misca o anumita distanta pe un plan inclinat (sau se scurge intr-un recipient, depinde de experiment, in Europa si SUA se folosesc experimente diferite dar vascozitatile sunt compatibile).
La un ulei multigrad, primul numar reprezinta vascozitatea de baza (la temperatura camerei).
Tehnic, un ulei multigrad se obtine prin aditivarea unui ulei monograd cu niste polimeri care sa-i asigure o vascozitate decenta si la temperaturi mari.
Al doilea numar reprezinta vascozitatea echivalenta a unui ulei monograd la temperatura de 100 grd Celsius (100 C).
Separatorul "W" inseamna ca uleiul respectiv se poate folosi si la temperatura de 0 grd F, adica -17 C.
Rezumand, un ulei 20W50, la temperaturi joase se comporta ca un ulei monograd de vascozitate 20, iar la temp inalte ca un ulei monograd de vascozitate 50 (cel putin la inceput, cand polimerii isi fac treaba, pe parcurs se mai ard si ei).
DE REMARCAT ca vascozitatea nu are nici o legatura cu calitatea uleiului, doar il incadreaza intr-o anumita categorie.
Standardele calitative sunt API, ACEA - standarde generale si unele particulare (MB, VW). Cele din urma nu m-au interesat in mod special.
API - standard american, pt motoarele pe benzina este S urmat de o litera, pt Diesel C urmat de un substring.
Ultimul pt benzina este API SL, dar din cate am vazut doar Castrol au scos asa ceva, deci mai merge inca si API SJ.
API SF, SG, SH sunt relicve (mai jos de SF n-am vazut), nu cumparati decat daca doriti sa-i ajutati pe producatori sa scape de stocuri!
ACEA - standard european, pt motoare pe benzina poate fi A1, A2 sau A3.
Din cate am inteles, A1 - ulei ce asigura "un consum redus de benzina", A2 ulei obisnuit/ordinar ("regular") si A3 ulei performant.
Suspectez ca A1 este o fomulare diplomatica pentru "ulei mai prost decat cel ordinar". Eu unul nu m-as risca si as cumpara direct A3.
Mai aberez si cu alta ocazie"
"aaWbb reprezinta un ulei multigrad.
Un ulei monograd are o anumita vascozitate "nativa" care se incadreaza intr-o clasa (cum ar fi 5, 10, 15, 20).
Numarul respectiv reprezinta numarul de secunde in care uleiul se misca o anumita distanta pe un plan inclinat (sau se scurge intr-un recipient, depinde de experiment, in Europa si SUA se folosesc experimente diferite dar vascozitatile sunt compatibile).
La un ulei multigrad, primul numar reprezinta vascozitatea de baza (la temperatura camerei).
Tehnic, un ulei multigrad se obtine prin aditivarea unui ulei monograd cu niste polimeri care sa-i asigure o vascozitate decenta si la temperaturi mari.
Al doilea numar reprezinta vascozitatea echivalenta a unui ulei monograd la temperatura de 100 grd Celsius (100 C).
Separatorul "W" inseamna ca uleiul respectiv se poate folosi si la temperatura de 0 grd F, adica -17 C.
Rezumand, un ulei 20W50, la temperaturi joase se comporta ca un ulei monograd de vascozitate 20, iar la temp inalte ca un ulei monograd de vascozitate 50 (cel putin la inceput, cand polimerii isi fac treaba, pe parcurs se mai ard si ei).
DE REMARCAT ca vascozitatea nu are nici o legatura cu calitatea uleiului, doar il incadreaza intr-o anumita categorie.
Standardele calitative sunt API, ACEA - standarde generale si unele particulare (MB, VW). Cele din urma nu m-au interesat in mod special.
API - standard american, pt motoarele pe benzina este S urmat de o litera, pt Diesel C urmat de un substring.
Ultimul pt benzina este API SL, dar din cate am vazut doar Castrol au scos asa ceva, deci mai merge inca si API SJ.
API SF, SG, SH sunt relicve (mai jos de SF n-am vazut), nu cumparati decat daca doriti sa-i ajutati pe producatori sa scape de stocuri!
ACEA - standard european, pt motoare pe benzina poate fi A1, A2 sau A3.
Din cate am inteles, A1 - ulei ce asigura "un consum redus de benzina", A2 ulei obisnuit/ordinar ("regular") si A3 ulei performant.
Suspectez ca A1 este o fomulare diplomatica pentru "ulei mai prost decat cel ordinar". Eu unul nu m-as risca si as cumpara direct A3.
Mai aberez si cu alta ocazie"
- foca montana
- ***
- 854 mesaje
- din 19 Mai 2005
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
foca montana
- Mesaje scrise: 854
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2005
- Mesaj Privat
pletero
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 fsi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2006
- Mesaj Privat
ce stiu eu este ca daca AI ulei nesintetic si PUI sintetic atunci se spala motorul dar cu uleiul sintetic pe care il pui ... se lasa sa mearga ceva motorul dupa se da jos uleiul si se schimba filtrul si uleiul iar!! se pune acelasi ulei (sintetic) ca cel cu care ai spalat motorul! nu este necesar la acelasi tip de ulei sa se faca spalare si mai terminati cu solutiile de spalat motorul pe dinauntru, ca te duce cat nu face! bagi solutia scoti solutia( bani pe solutie!)bagi ulei (2-3kg bani ulei)scoti ulei, bagi iar ulei nou ( bani ulei) si ai ramas mai usor......puneti-va tata ulei sintetic, asta e....lasati spalaturile....
- antonescu mihai
- *
- 24 mesaje
- din 05 Jul 2008
- Vectra 2000 x20dth
- Bucuresti
antonescu mihai
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2008
- Mesaj Privat