tlum
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jan 2006
- Mesaj Privat
Saltare! si La multi ani!
Am si eu niste nelamuriri. Detin o Vectra B caravan, motor X18XE1, model 1999, benzina 1.8. Am circulat cam tot anul 2005 cu ea. De cand a venit frigul se incalzeste cam greu motorul. Sau cel putin indicatorul de temp. urca cam greu. Iar cand circul in tara, nu creste de 80 grade, chiar arata mai jos. Este vreo problema cumva? Asta vara, pe caldurile alea, in schimb, se ridica aproape de 100 gr. indic.,mai ales cand puneam si ac., dupa care iar scadea, In oras (Bucuresti) creste mai mult temp. pe la 90 chiar 96 (cand sunt stopuri). E normal sa fie variatiile asa mari la indicatorul de temperatura din bord? La alte masini (Nissan, Golf) indic. de temp. ''ingheata'' la 90 de grade. Care sa fie problema?
Am si eu niste nelamuriri. Detin o Vectra B caravan, motor X18XE1, model 1999, benzina 1.8. Am circulat cam tot anul 2005 cu ea. De cand a venit frigul se incalzeste cam greu motorul. Sau cel putin indicatorul de temp. urca cam greu. Iar cand circul in tara, nu creste de 80 grade, chiar arata mai jos. Este vreo problema cumva? Asta vara, pe caldurile alea, in schimb, se ridica aproape de 100 gr. indic.,mai ales cand puneam si ac., dupa care iar scadea, In oras (Bucuresti) creste mai mult temp. pe la 90 chiar 96 (cand sunt stopuri). E normal sa fie variatiile asa mari la indicatorul de temperatura din bord? La alte masini (Nissan, Golf) indic. de temp. ''ingheata'' la 90 de grade. Care sa fie problema?
- bogdanene
- ***
- 695 mesaje
- din 11 Nov 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Buzau
bogdanene
- Mesaje scrise: 695
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2005
- Mesaj Privat
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- geluadi2000
- **
- 71 mesaje
- din 08 Dec 2005
- Insignia 2018
- Alba iulia
geluadi2000
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Alba iulia
- Masina: Insignia 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2005
- Mesaj Privat
tlum a scris:Saltare! si La multi ani!
Am si eu niste nelamuriri. Detin o Vectra B caravan, motor X18XE1, model 1999, benzina 1.8. Am circulat cam tot anul 2005 cu ea. De cand a venit frigul se incalzeste cam greu motorul. Sau cel putin indicatorul de temp. urca cam greu. Iar cand circul in tara, nu creste de 80 grade, chiar arata mai jos. Este vreo problema cumva? Asta vara, pe caldurile alea, in schimb, se ridica aproape de 100 gr. indic.,mai ales cand puneam si ac., dupa care iar scadea, In oras (Bucuresti) creste mai mult temp. pe la 90 chiar 96 (cand sunt stopuri). E normal sa fie variatiile asa mari la indicatorul de temperatura din bord? La alte masini (Nissan, Golf) indic. de temp. ''ingheata'' la 90 de grade. Care sa fie problema?
Am si eu niste nelamuriri. Detin o Vectra B caravan, motor X18XE1, model 1999, benzina 1.8. Am circulat cam tot anul 2005 cu ea. De cand a venit frigul se incalzeste cam greu motorul. Sau cel putin indicatorul de temp. urca cam greu. Iar cand circul in tara, nu creste de 80 grade, chiar arata mai jos. Este vreo problema cumva? Asta vara, pe caldurile alea, in schimb, se ridica aproape de 100 gr. indic.,mai ales cand puneam si ac., dupa care iar scadea, In oras (Bucuresti) creste mai mult temp. pe la 90 chiar 96 (cand sunt stopuri). E normal sa fie variatiile asa mari la indicatorul de temperatura din bord? La alte masini (Nissan, Golf) indic. de temp. ''ingheata'' la 90 de grade. Care sa fie problema?
Dar inauntru iti face caldura normala cu caldura ceruta sau nu ?de exemplu si io am aceeasi situatie dar am climatronic ce e drept si acul tot pe la 80 nu se ridica de parca nu se incalzeste motorul dar am caldura....
- pif
- ****
- 1,312 mesaje
- din 04 Nov 2004
- Vectra 2001 z18xe
- Gaesti/Dambovita
pif
- Mesaje scrise: 1,312
- Locatie: Gaesti/Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2004
- Mesaj Privat
La mine vara imi sta acul pe la 94 gr. constant la drum intins dar cand a fost caldura mare si in oras a ajuns si pe la 98 dar imediat si-a revenit la 94. Pe frigurile astea la cei 15 km pe care ii strabat dimineata pana la servici apa se urca un pic peste portiunea albastra dupa vreo 5 km de mers insa, incepe sa bage si caldurica, nu ca sa te dea afara dar cat sa nu ingheti insa tinand cont ca cei 5 km ii fac in max. 5 -7 minute de cand o pornesc cu tot cu incalzire. Ce ma framanta pe mine este faptul ca am citit in niste documentatii privind tipul meu de motor ca temp de lucru a motorului este f ridicata ceva aproape de 102 gr. Cam dubios dar nu am vazut nici ventilatorul sa plece nici chiar pe caldurile alea. Cel de la care am luat masina mi-a spus ca asa a mers si el cuea si ca ar fi schimbat vreo 2 termostate si tot la fel se ridica acul.
- geluadi2000
- **
- 71 mesaje
- din 08 Dec 2005
- Insignia 2018
- Alba iulia
geluadi2000
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Alba iulia
- Masina: Insignia 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2005
- Mesaj Privat
pif a scris:La mine vara imi sta acul pe la 94 gr. constant la drum intins dar cand a fost caldura mare si in oras a ajuns si pe la 98 dar imediat si-a revenit la 94. Pe frigurile astea la cei 15 km pe care ii strabat dimineata pana la servici apa se urca un pic peste portiunea albastra dupa vreo 5 km de mers insa, incepe sa bage si caldurica, nu ca sa te dea afara dar cat sa nu ingheti insa tinand cont ca cei 5 km ii fac in max. 5 -7 minute de cand o pornesc cu tot cu incalzire. Ce ma framanta pe mine este faptul ca am citit in niste documentatii privind tipul meu de motor ca temp de lucru a motorului este f ridicata ceva aproape de 102 gr. Cam dubios dar nu am vazut nici ventilatorul sa plece nici chiar pe caldurile alea. Cel de la care am luat masina mi-a spus ca asa a mers si el cuea si ca ar fi schimbat vreo 2 termostate si tot la fel se ridica acul.
cumnatuy meu a avut tot un vectra A si aceeasi problema si la el...a facut drum de germania fara oprire dar stresat ca cica asta e o hiba la vecta A...
oricum a reusit pana o vanduta sa nu pateasca nimica...
- peter
- **
- 150 mesaje
- din 24 Jul 2005
- Vectra 1995 X16SZ
- Caras-Severin
peter
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 1995 X16SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
- pif
- ****
- 1,312 mesaje
- din 04 Nov 2004
- Vectra 2001 z18xe
- Gaesti/Dambovita
pif
- Mesaje scrise: 1,312
- Locatie: Gaesti/Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2004
- Mesaj Privat
Peter si cel de la care am luat eu masina a zis ca si el a schimbat termostatul cu vreo doua si tot la fel a fost. Mi-a zis sa stau linistit ca nu se intampla nimic. Si de aproape 2 ani merg fara probleme, apa mi se ridica pana aprox. 98 grade iar constant sta la 94 grade (cum ajunge la 98 deschide termostatul si scade la 94). Nu am vazut niciodata ventilatorul mergand si de altfel nu am nici mufa bagata la termocuplã fiindca am schimbat-o si pe asta crezand ca e defecta si nu s-a mai potrivit la papuci si am tot zis ca ma duc la meserias si asa a ramas. Insa cand am plecat la mare am facut ventilatorul pe direct si am mers aprox. 100 km cu el pornit iar apa tot aproape de 94 mi-a stat ca si fara ventilator. Am citit in manualul pentru opel vectra si calibra si am vazut ca tipul nostru de motor lucreaza la temp f. ridicate am impresia ca in jurul a 100 grade nu stiu sigur dar o sa ma uit sa vad sigur.
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
La Vectra B motoarele lucreaza mai reci si se simt f. bine cand temp apei e in jur de 85. Cand aveam antigelul cam invechit mi se incalzea extrem de repede iarna, dar vara in oras dc. no porneam AC pornea incontinuu ventilatorul si oscila 92-90-92 etc. Dupa ce am schimbat antigelul, se incalzeste ceva mai greu iarna dar se simte mult mai bine (si nu mai am nici emotii vara). Eu zic ca e bine asa pt. e cunoscuta sensibilitatea ecotec-urilor la temperaturi mari...
- geluadi2000
- **
- 71 mesaje
- din 08 Dec 2005
- Insignia 2018
- Alba iulia
geluadi2000
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Alba iulia
- Masina: Insignia 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2005
- Mesaj Privat
- peter
- **
- 150 mesaje
- din 24 Jul 2005
- Vectra 1995 X16SZ
- Caras-Severin
peter
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 1995 X16SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
andu
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2005
- Mesaj Privat
Personal nu mi se pare o functionare anormala si uite de ce:
La pornire motorul merge cu termostatul inchis ca sa se incalzeasca mai repede. Cand ajunge la temperatura normala de functionare (cat o fi la fiecare in parte) se deschide termostatul si navaleste in motor apa aia bocna din radiator care produce o reacire accentuata si duce inevitabil la reinchiderea termostatului. Si procesul se reia. De aceea, iarna sunt normale variatii de temeperatura de genul asta, zic eu....
In circulatia de oras vara, dupa ce se deschide termostatul, apa se va incalzi in continuare pana porneste electroventilatorul. De aceea vara se incalzeste la 100 de grade, scade la 95, se opreste ventilatorul si asa mai departe. Eu cred ca e absolut normal. Majoritatea masinilor nu au indicatorul de temepratura asa sensibil, iar la unele au renuntat cu totul (Astra H de ex)
La pornire motorul merge cu termostatul inchis ca sa se incalzeasca mai repede. Cand ajunge la temperatura normala de functionare (cat o fi la fiecare in parte) se deschide termostatul si navaleste in motor apa aia bocna din radiator care produce o reacire accentuata si duce inevitabil la reinchiderea termostatului. Si procesul se reia. De aceea, iarna sunt normale variatii de temeperatura de genul asta, zic eu....
In circulatia de oras vara, dupa ce se deschide termostatul, apa se va incalzi in continuare pana porneste electroventilatorul. De aceea vara se incalzeste la 100 de grade, scade la 95, se opreste ventilatorul si asa mai departe. Eu cred ca e absolut normal. Majoritatea masinilor nu au indicatorul de temepratura asa sensibil, iar la unele au renuntat cu totul (Astra H de ex)