- flores_astra
- ****
- 1,189 mesaje
- din 21 Sep 2008
- Astra 2003 Z18 XE
- Bucuresti
flores_astra
- Mesaje scrise: 1,189
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z18 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2008
- Mesaj Privat
uite ce patesti cand schimbi oringurile de la clorifer curge antigel pe mocheta iar eu la 2 luni dupa inlocuirea lor am gasit antigel inca deoarece aceasta nu se evapora
am luat decizia de a scoate mocheta si de a o spala
asta la 2-jumate de la inlocuirea lor
la cata munca am depus imi vine sa ii sudez cele 2 tevi direct in calorifer sa nu se mai intample data viitoare
sunt sigur ca nu a curs ulterior schimbari lor deoarece am inlocuit tot antigelul cu unu rosu nu verde cum aveam inainte
am luat decizia de a scoate mocheta si de a o spala
asta la 2-jumate de la inlocuirea lor
la cata munca am depus imi vine sa ii sudez cele 2 tevi direct in calorifer sa nu se mai intample data viitoare
sunt sigur ca nu a curs ulterior schimbari lor deoarece am inlocuit tot antigelul cu unu rosu nu verde cum aveam inainte
mihai1969
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2007
- Mesaj Privat
abia astept sa vad ce gasesti blackwater, sunt sigur ca e acelasi defect, prea seamana, eu am pus un manometru intre returul de la radiator si vasul de expansiune (aveam montajul pt alta destinatie dar s-a potrivit perfect, inclusiv diametrul furtunelor) si observ ca presiunea creste odata cu incalzirea antigelului : 5-7min de mers pres 0.2bari, 15min- 0.7bari iar cand ajunge acul la 90 grade e 1.2-1.3 bari, ceea ce e bine cred, daca intra compresie banuiesc ca ar fi trebuit sa creasca mai repede si disproportionat fata de temperatura. Capacele (doar sunt la al treilea) deschid fix la 1.4, cei care au problema asta sa verifice cu alt capac daca al lui este defect inainte sa bage bani in unul nou sau second 1= 30 ron in cazul meu Cu ocazia asta am mai observat ceva si nu stiu cum sa interpretez fenomenul: daca seara am mers suficient si presiunea in vas e de ex 1.2, dimineata in loc sa fie 0, doar s-a contractat lichidul, e 0.8- 0.9 bari
- Blackwater
- **
- 116 mesaje
- din 27 Apr 2006
- Insignia 2011 Y17DT
- Germania
Blackwater
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2011 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2006
- Mesaj Privat
Revin cu noutati:
M-au sunat de la service (si dupa cum ii rugasem inainte) mi-au spus ca in urma verificarilor, termostatul si pompa de apa functioneaza in parametri normali deci problema cu presiunea mare in instalatie nu e de acolo. Prin urmare trec la pasul urmator si dau jos chiulasa.
Citeva ore mai tirziu au revenit cu telefonul si mi-au zis ca au observat anumite nereguli la garnitura de chiulasa in dretpul pistoanelor 1 si 2 si ca ei cred ca problema e de acolo. Deci problema ar trebui sa se remedieze prin schimbarea garniturii de chiulasa, ne mai fiind nevoie sa trimita chiulasa la Baia Mare. Inca nu am fost la service sa vad garnitura. Vin cu completari dupa ce iau masina si vad garnitura apoi descriu ce probleme avea. Eventual ii fac o poza.
Sper ca toate problemele sa fie doar din cauza garniturii si sa nu am vre-o surpriza neplacuta si din partea chiulasei.
M-au sunat de la service (si dupa cum ii rugasem inainte) mi-au spus ca in urma verificarilor, termostatul si pompa de apa functioneaza in parametri normali deci problema cu presiunea mare in instalatie nu e de acolo. Prin urmare trec la pasul urmator si dau jos chiulasa.
Citeva ore mai tirziu au revenit cu telefonul si mi-au zis ca au observat anumite nereguli la garnitura de chiulasa in dretpul pistoanelor 1 si 2 si ca ei cred ca problema e de acolo. Deci problema ar trebui sa se remedieze prin schimbarea garniturii de chiulasa, ne mai fiind nevoie sa trimita chiulasa la Baia Mare. Inca nu am fost la service sa vad garnitura. Vin cu completari dupa ce iau masina si vad garnitura apoi descriu ce probleme avea. Eventual ii fac o poza.
Sper ca toate problemele sa fie doar din cauza garniturii si sa nu am vre-o surpriza neplacuta si din partea chiulasei.
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat
mihai1969 a scris:am si eu o nelamurire: presiunea in vasul de expansiune se formeaza in urma dilatarii lichidului de racire, logic nu? de ce se formeaza presiune din nou dupa ce desfac capacul si elimin presiunea, dau cateva beri virtuale pt un raspuns competent
Ca tot vorbim de presiune, dupa ce se incalzeste motorul la parametrii normali, am incercat sa desfac dopul de la vasul de expansiune si am observat ca a facut un fasait micut si gata.
Ma asteptam sa sara in sus, etc.
E posibil sa am pierderi de presiune ?
mihai1969
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2007
- Mesaj Privat
- florinberceni
- **
- 138 mesaje
- din 09 Mai 2008
- Vectra 1997 X18XE
- Bucuresti
florinberceni
- Mesaje scrise: 138
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2008
- Mesaj Privat
Salut va deranjez si eu cu o problema care cred ca e grava . La fiecare 250 km eu completez cate 1/2 litri apa/antigel, ce sa fac ma dispera jos nu e antigel in masina nu in motor nu e il verific mereu vasul e curat nu are ulei in el singura chestie ciudata e ca atunci cand circul cu ia scoate aburi din abundenta pe toba chiar si atunci cand e cald afara si nici-o masina din jur in trafic nu scoate nimic , am urmarit treaba asta . Vectra B 1997 1.8 benzina 115 cai motor X18XE
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat
mihai1969 a scris:pierderi de presiune= pierderi antigel, daca nu-ti scade nivelul in vas nu ai de ce sa-ti faci griji, cel mult poate deschide capacul la o presiune prea mica dar s-ar auzi cum iese aerul prin supapa, fii fericit ca nu ai presiune prea mare ca mine
Da, ai dreptate, m-am uitat mai atent si am vazut urme umede pe radiator.
O sa-l dau jos si o sa testez cu aer comprimat.
- bluewhite_lion76
- *
- 1 mesaje
- din 12 Mar 2009
- Corsa 2003
- Dolj
bluewhite_lion76
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2009
- Mesaj Privat
florin,aceeasi problema am avut la o corsa adusa din germania;solutia:verifica atent sa nu pierzi pe undeva-radiator,furtune,pompa de apa,calorifer habitaclu;daca nu, cu siguranta ai garnitura de chiuloasa impuscata si probabil chiuloasa ovalizata!obligatoriu trebuie sa o duci la rectificare caci altfel nu faci nimic!si inca ceva:s-ar putea sa trebuiasca sa cumperi prezoanele de la chiuloasa pt ca la unele modele nu suporta mai mult de 2 strangeri!succes!
- florinberceni
- **
- 138 mesaje
- din 09 Mai 2008
- Vectra 1997 X18XE
- Bucuresti
florinberceni
- Mesaje scrise: 138
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2008
- Mesaj Privat
- Blackwater
- **
- 116 mesaje
- din 27 Apr 2006
- Insignia 2011 Y17DT
- Germania
Blackwater
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2011 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2006
- Mesaj Privat
Revin cu informatii noi:
Mi-au schimbat garnitura de chiulasa si au pornit motorul. Eram de fata la prima cheie. A pornit fara probleme iar motorul suna chiar foarte bine. Incepusem sa cred ca am scapat, dar n-a fost sa fie. Cind au deschis busonul la vasul de expansiune, din vas ieseau aburi care mie mi se parea ca ar fi fum. Oricum, cantitatea de aburi era foarte mare mai ales ca motorul functiona de maxim 1 min. In concluzie cica n-am scapat numai cu garnitura de chiulasa. Luni imi dau jos chiulasa de pe masina si o trimit la Baia Mare pentru verificari. Sint curios daca se poate reconditiona chiulasa sau trebuie sa ma gindesc deja la alta. Ce mi se pare curios e ca motorul are doar 150.000 km si deja ma confrunt cu probleme foarte grave, toate astea in ciuda faptului ca motoarele isuzu sunt (din auzite) foarte fiabile.
Astept un raspuns de la Baia Mare apoi vad cum procedez mai departe.
Wish me luck.
Mi-au schimbat garnitura de chiulasa si au pornit motorul. Eram de fata la prima cheie. A pornit fara probleme iar motorul suna chiar foarte bine. Incepusem sa cred ca am scapat, dar n-a fost sa fie. Cind au deschis busonul la vasul de expansiune, din vas ieseau aburi care mie mi se parea ca ar fi fum. Oricum, cantitatea de aburi era foarte mare mai ales ca motorul functiona de maxim 1 min. In concluzie cica n-am scapat numai cu garnitura de chiulasa. Luni imi dau jos chiulasa de pe masina si o trimit la Baia Mare pentru verificari. Sint curios daca se poate reconditiona chiulasa sau trebuie sa ma gindesc deja la alta. Ce mi se pare curios e ca motorul are doar 150.000 km si deja ma confrunt cu probleme foarte grave, toate astea in ciuda faptului ca motoarele isuzu sunt (din auzite) foarte fiabile.
Astept un raspuns de la Baia Mare apoi vad cum procedez mai departe.
Wish me luck.
- OpelTigra95
- *
- 14 mesaje
- din 16 Dec 2008
- Tigra 1995
- Buzau
OpelTigra95
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Buzau
- Masina: Tigra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2008
- Mesaj Privat
mihai1969
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2007
- Mesaj Privat
hmm, ceva nu se leaga Blackwater, zici ca inainte ti-au pus analizorul de CO2 si n-au gasit gaze cu motorul incins si acu iese fum din prima, nu ti se pare dubios? se zice ca uneori mai apare fenomenul de "ondulare" la demontare dar nici chiar asa, daca au analizat-o vizual si n-au gasit nimic ori s-a intamplat ceva la montare ori chiar e ondulata, ori te-ai capatuit cu alta chiulasa fisurata (poate este exclus nu stiu la ce service ai apelat), eu am o problema cu lasatul masinii in service si sa nu vad ce-i face cand ma gandesc ca am si eu acelasi defect poate am noroc sa citeasca cineva care se pricepe postul meu cu presiunile masurate si sa-mi spuna ca asa e normal si am totusi alta problema
mihai1969
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2007
- Mesaj Privat
florinberceni, nici eu nu ma pricep prea bine dar tu descrii exact simptomele pierderii de lichid pe evacuare, aburul ala nu apare din senin, se poate suspecta vremea rece dar nu e cazul, e posibil sa fie garnitura de chiulasa care nu e mare lucru de schimbat, mai rau e la mine, garnitura e din metal si de obicei sigur e chiulasa avariata
- Blackwater
- **
- 116 mesaje
- din 27 Apr 2006
- Insignia 2011 Y17DT
- Germania
Blackwater
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2011 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2006
- Mesaj Privat
Nu cred ca am fost "pacalit" de cei de la service. Service-ul l-am ales dupa recomandarile de pe forum si din cite am vazut oamenii se pricep la meserie. Cred ca prin demontare si montare lucrurile nu s-au mai potrivit pe aceeasi pozitie si de aici problema. Nu vad ce interes ar avea service-ul sa ma puna sa-mi schimb chiulasa ca doar nu o cumpar de la ei...
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat
- OpelTigra95
- *
- 14 mesaje
- din 16 Dec 2008
- Tigra 1995
- Buzau
OpelTigra95
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Buzau
- Masina: Tigra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2008
- Mesaj Privat
mihai1969
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Blackwater
- **
- 116 mesaje
- din 27 Apr 2006
- Insignia 2011 Y17DT
- Germania
Blackwater
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2011 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2006
- Mesaj Privat
Exclud posibilitatea de a fi pacalit de service. Pina sa ajung la chiulasa cred ca am procedat rational eliminind totate posibilitatile, chiulasa fiind ultima bulina neagra.
Presiune in instalatie poti avea din urmatoarele motive:
- termostat defect care nu deschide suficient
- pompa de apa cu probleme
- traseu lichid racire obturat partial
- scapari de presiune in circuitul de racire
Prin urmare am inceput verificarile schimbind intii termostatul (care stiam ca e defect, ramasese blocat pe deschis), apoi am verificat pompa de apa, am suflat in toate furtunele. Nici o problema pina aici asa ca am hotarit la demontarea chiulasei. Garnitura de chiulasa avea semne clare de eroziune plus ca in dreptul a doi cilindri, inelul interior care prinde pe interior cele 2 foi ale garniturii erau desprinse in sensul ca la indoire aparea o fanta intre inel si garnitura. Am considerat ca garnitura era defecta si am sperat ca prin schimbare voi rezolva problema.
Am facut o vizita inopinata in service cam cu 30 min inainte de a porni motorul dupa ce au schimbat garnitura de chiulasa. Au pornit motorul cu mine de fata si am asistat la functionarea eronata a motorului. Au demontat din nou chiulasa si acum aveam apa in cilindrul 4. Intre timp am facut rost de o chiulasa complet echipata, la mina a doua, care a fost montata pe motor. Dupa ce am ridicat masina din service am facut abia 200 km dar am testat-o destul de dur: nici o problema. Se pare ca am scapat. Primul lucru pe care l-am observat e ca returul care intra in partea superioara a vasului de expansiune nu mai e inspumat cum era inainte. Acum e doar flux continuu e apa. Dupa un mers forjat cu peste 160km/h, antigelul din vas nu mai era ca si nivel aproape de buson ci isi pastra nivelul la jumatate vasului si evident, nu mai aud presiunea suierind pe la buson. Cam atit deocamdata...
Presiune in instalatie poti avea din urmatoarele motive:
- termostat defect care nu deschide suficient
- pompa de apa cu probleme
- traseu lichid racire obturat partial
- scapari de presiune in circuitul de racire
Prin urmare am inceput verificarile schimbind intii termostatul (care stiam ca e defect, ramasese blocat pe deschis), apoi am verificat pompa de apa, am suflat in toate furtunele. Nici o problema pina aici asa ca am hotarit la demontarea chiulasei. Garnitura de chiulasa avea semne clare de eroziune plus ca in dreptul a doi cilindri, inelul interior care prinde pe interior cele 2 foi ale garniturii erau desprinse in sensul ca la indoire aparea o fanta intre inel si garnitura. Am considerat ca garnitura era defecta si am sperat ca prin schimbare voi rezolva problema.
Am facut o vizita inopinata in service cam cu 30 min inainte de a porni motorul dupa ce au schimbat garnitura de chiulasa. Au pornit motorul cu mine de fata si am asistat la functionarea eronata a motorului. Au demontat din nou chiulasa si acum aveam apa in cilindrul 4. Intre timp am facut rost de o chiulasa complet echipata, la mina a doua, care a fost montata pe motor. Dupa ce am ridicat masina din service am facut abia 200 km dar am testat-o destul de dur: nici o problema. Se pare ca am scapat. Primul lucru pe care l-am observat e ca returul care intra in partea superioara a vasului de expansiune nu mai e inspumat cum era inainte. Acum e doar flux continuu e apa. Dupa un mers forjat cu peste 160km/h, antigelul din vas nu mai era ca si nivel aproape de buson ci isi pastra nivelul la jumatate vasului si evident, nu mai aud presiunea suierind pe la buson. Cam atit deocamdata...
mihai1969
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2007
- Mesaj Privat
multumim pt detalii, as mai vrea sa te rog sa-mi spui cam cat au costat toate piesele in parte si manopera binenteles , vreau sa stiu ce ma asteapta, si la mine spumeaza furtunul ala de retur si e logic ca nu prea are de unde sa vina aer la nesfarsit pe acolo si inca ceva, dupa ce ajunge la 90 face totusi presiune 1.2-1.3 si se agita antigelul in vas mai mai sa iasa pe la capac cand il desfaci sau e doar un fâsss mic sau mai mare, stiu ca e cam greu de apreciat dar niste detalii mi-ar prinde tare bine
- Blackwater
- **
- 116 mesaje
- din 27 Apr 2006
- Insignia 2011 Y17DT
- Germania
Blackwater
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2011 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2006
- Mesaj Privat
In mare m-a costat asa:
- chiulasa 350 euro
- transport 160 lei
- manopera 1800 lei
Manopera includea:
- 2 demontari/montari chiulasa plus distributie = 1000 lei
- 2 garnituri de chiulasa
- schimb ulei plus filtru
- antigel
- 1 termostat plus manopera schimb
- demontat/montat pompa de apa pentru verificari
- filtru de motorina plus manopera schimb (filtrul asta l-au schimbat la cererea mea)
Daca am mai uitat ceva am sa reeditez...
Daca desfac busonul dupa ce am adus motorul la 90 de grade, presiunea in vas nu cred ca depaseste 1 bar. Mai exact se aude un fis mic, iar lichidul nici nu se clatina in vas, deci nivelul antigelului ramine neschimbat dupa deschiderea imediata a busonului.
Stiu ca detaliile astea prind foarte bine. Mie imi venea sa opresc alte astre pe strada sa fac comparatii cu motorul lor...
- chiulasa 350 euro
- transport 160 lei
- manopera 1800 lei
Manopera includea:
- 2 demontari/montari chiulasa plus distributie = 1000 lei
- 2 garnituri de chiulasa
- schimb ulei plus filtru
- antigel
- 1 termostat plus manopera schimb
- demontat/montat pompa de apa pentru verificari
- filtru de motorina plus manopera schimb (filtrul asta l-au schimbat la cererea mea)
Daca am mai uitat ceva am sa reeditez...
Daca desfac busonul dupa ce am adus motorul la 90 de grade, presiunea in vas nu cred ca depaseste 1 bar. Mai exact se aude un fis mic, iar lichidul nici nu se clatina in vas, deci nivelul antigelului ramine neschimbat dupa deschiderea imediata a busonului.
Stiu ca detaliile astea prind foarte bine. Mie imi venea sa opresc alte astre pe strada sa fac comparatii cu motorul lor...