- licumilosescu
- OP
- 107 mesaje
- din 20 Mar 2008
- Vectra 2003 Y20DTH
- Timis
licumilosescu
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2008
- Mesaj Privat
Am dat cautare inainte, dar nu am gasit o discutie pe tema asta. Ar fi bine de stiut daca a desfacut cineva timoneria la vectra c, asa pt intretinere, gresat, reglat si eventual impresii dupa operatiune. Problema la mine ar fi ca intra relativ greu in viteza, o idee are si joc. Dupa un timp te obisnuiesti cu toate astea si ti se pare normal, chiar grozav mi s a parut dupa ce am condus un suzuki swift al unei prietene la care schimbatorul mergea incredibil de greu. Ea mi a zis ca i obisnuita cu masina, doar pe asta o conduce si nu i se pare nimic suspect. Oricum, la urmatoarea revizie la reprezentanta la suzuki i au remediat problema, iar acum intra in viteze mai usor decat la mine. Masina e pe firma, ea nu stie ce i au schimbat, costuri, etc. Dupa ce am citit posturile de la agila mi s a parut ca ar fi sistemul asemanator cu cel de la vectra c, pe cabluri. Am schimbat pana acum ulei cutie 75w90, dat cu vaselina si wd40 atat la schimbator cat si la parghiile de la cutie. Apropo de topicul de la agila, de mare ajutor ar fi fost daca dancuciureanu ar fi avut vectra c .
OPELTUNING- Suspendat
- 76 mesaje
- din 17 Aug 2008
- Astra 2006 Z20LER
- Timis
OPELTUNING- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2006 Z20LER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2008
- Mesaj Privat
- licumilosescu
- OP
- 107 mesaje
- din 20 Mar 2008
- Vectra 2003 Y20DTH
- Timis
licumilosescu
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2008
- Mesaj Privat
- gevolleyball
- **
- 105 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Vectra 2002 Y22DTR
- Maramures
gevolleyball
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 2002 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
OPELTUNING- Suspendat
- 76 mesaje
- din 17 Aug 2008
- Astra 2006 Z20LER
- Timis
OPELTUNING- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2006 Z20LER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2008
- Mesaj Privat
gevolleyball a scris:cel mai cinstit e sa cumperi un kit de reparatie timonerie,nush in ce masura mai poti regla ceva.oricum te asteptam cu informatii pretioase
Omu zicea ca are pe cabluri , deci nu prea vad ce kit sa cumpere, decat tot sistemul
La sistemul pe tija exista un kit dar e destul de scump
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Se poate regla relativ usor...teoretic. Lasi maneta in punctul mort, cineva ti-o tine intre vitezele 1-2. Apoi te duci la cutie si treba sa ai un buton care treba apasat sa blocheze cutia intre tr 1-2. Treba sa tragi un pic de parghii ca sa o blocheze, daca e dereglata. Apoi mergi in cabina, desfaci plasticele din zona schimbatorului de viteze si o sa observi la capetele cablurilor niste cleme de blocaj. Le desfaci cu o surubelnita mica, intinzi cablurile cat poti de bine si inchizi clemele. Scoti blocajul de la cutie si faci proba. Daca e nevoie repati inca o data maxim de 2 ori. Daca rezultatul nu e satisfacator, inseamna ca treba schimbate ceva componente.
PS: Reproducere din memorie...de undeva din club sau de pe un manual.
PS: Reproducere din memorie...de undeva din club sau de pe un manual.
OPELTUNING- Suspendat
- 76 mesaje
- din 17 Aug 2008
- Astra 2006 Z20LER
- Timis
OPELTUNING- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2006 Z20LER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2008
- Mesaj Privat
livcro a scris:Se poate regla relativ usor...teoretic. Lasi maneta in punctul mort, cineva ti-o tine intre vitezele 1-2. Apoi te duci la cutie si treba sa ai un buton care treba apasat sa blocheze cutia intre tr 1-2. Treba sa tragi un pic de parghii ca sa o blocheze, daca e dereglata. Apoi mergi in cabina, desfaci plasticele din zona schimbatorului de viteze si o sa observi la capetele cablurilor niste cleme de blocaj. Le desfaci cu o surubelnita mica, intinzi cablurile cat poti de bine si inchizi clemele. Scoti blocajul de la cutie si faci proba. Daca e nevoie repati inca o data maxim de 2 ori. Daca rezultatul nu e satisfacator, inseamna ca treba schimbate ceva componente.
PS: Reproducere din memorie...de undeva din club sau de pe un manual.
PS: Reproducere din memorie...de undeva din club sau de pe un manual.
Cam 10% este conform cu realitatea, reproducerea.
Si dac era reala 100% in practica o dereglai de tot in stilul asta. Asa babeste mai mergea la modelele vechi cu tija, dar si acolo dupa mai multe incercari
mai ales dac acel cineva ce tine maneta mai tremur un pic
Ultima modificare făcută de OPELTUNING la Dum 01 Mar, 2009 11:51 am
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
livcro a scris:Se poate regla relativ usor...teoretic. Lasi maneta in punctul mort, cineva ti-o tine intre vitezele 1-2. Apoi te duci la cutie si treba sa ai un buton care treba apasat sa blocheze cutia intre tr 1-2. Treba sa tragi un pic de parghii ca sa o blocheze, daca e dereglata. Apoi mergi in cabina, desfaci plasticele din zona schimbatorului de viteze si o sa observi la capetele cablurilor niste cleme de blocaj. Le desfaci cu o surubelnita mica, intinzi cablurile cat poti de bine si inchizi clemele. Scoti blocajul de la cutie si faci proba. Daca e nevoie repati inca o data maxim de 2 ori. Daca rezultatul nu e satisfacator, inseamna ca treba schimbate ceva componente.
PS: Reproducere din memorie...de undeva din club sau de pe un manual.
PS: Reproducere din memorie...de undeva din club sau de pe un manual.
PPS: Poti sa faci o simulare la rece. Pana la faza cu desfacutul clemelor totul e reversibil. daca gasesti butonul ala de pe cutia de viteze inseamna ca ti-am descris ceea ce trebuie. La cutiile mai vechi era un dop de plastic luuung care se scotea din cutie. In orificiu bagai coada la un burghiu de 5 mm..si tot asa..se bloca cutia intre treptele 1-2 pana reglai timoneria.
edit: In momentul cand intinzi cablurile, trebuie sa tii maneta schimbatorului intre treptele 1-2. ar trebui s afie un reper in zona. Preferabil sa fixezi maneta cam la 1-2 mm mai spre dreapta pentru a se prelua si eventualele uzuri ale sistemului.
- licumilosescu
- OP
- 107 mesaje
- din 20 Mar 2008
- Vectra 2003 Y20DTH
- Timis
licumilosescu
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2008
- Mesaj Privat
Mersi de raspunsuri, oricum o sa l caut luni pe opeltuning sa arunce o privire. Tin sa precizez ca nu este sau nu pare a fi ceva dereglat, atat doar ca intra ceva mai greu in viteza. La fel de greu mergea si la alte doua vectra c la care am probat, 4, 5 ani vechimea masinilor. M as fi consolat cu ideea ca toate merg un pic mai greu, dar am incercat la reprezentanta la opel la un vectra nou si am vazut diferenta mare.
- bucifer85
- **
- 334 mesaje
- din 08 Jan 2008
- Vectra 2005 z19dth
- Bucuresti
bucifer85
- Mesaje scrise: 334
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2008
- Mesaj Privat
- licumilosescu
- OP
- 107 mesaje
- din 20 Mar 2008
- Vectra 2003 Y20DTH
- Timis
licumilosescu
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2008
- Mesaj Privat
- Cypher
- **
- 317 mesaje
- din 08 Jan 2009
- Vectra 2008 Z16XEP
- Bucuresti
Cypher
- Mesaje scrise: 317
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2009
- Mesaj Privat
Am citit posturile si vin si eu cu o intrebare(ca sa nu fac alt thread):
Mie imi foarte greu si agata intra intaia. Deci de pe liber sa bag intra intaia intra foarte greu,celelalte viteze merg ok. Ca sa o bag de cele mai multe ori trebuie sa trag spre a doua,practic sa o aliniez spre viteza a doua si dupa aceea sa bag intra intaia?
Eu am suspectat/suspectez fiind pompa de ambreaj. Poate fi si timoneria?
Mie imi foarte greu si agata intra intaia. Deci de pe liber sa bag intra intaia intra foarte greu,celelalte viteze merg ok. Ca sa o bag de cele mai multe ori trebuie sa trag spre a doua,practic sa o aliniez spre viteza a doua si dupa aceea sa bag intra intaia?
Eu am suspectat/suspectez fiind pompa de ambreaj. Poate fi si timoneria?
- fnf bogdan fnf
- **
- 447 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
fnf bogdan fnf
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
- fnf bogdan fnf
- **
- 447 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
fnf bogdan fnf
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
- bucifer85
- **
- 334 mesaje
- din 08 Jan 2008
- Vectra 2005 z19dth
- Bucuresti
bucifer85
- Mesaje scrise: 334
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2008
- Mesaj Privat
- mihai_39
- ***
- 833 mesaje
- din 29 Mar 2007
- Alta tara
mihai_39
- Mesaje scrise: 833
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2007
- Mesaj Privat
- SergiuP
- **
- 116 mesaje
- din 15 Sep 2008
- Astra 2007 A-H BN11
- Bucuresti
SergiuP
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 A-H BN11
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2008
- Mesaj Privat
- gigi2007
- **
- 134 mesaje
- din 07 Jul 2007
- Insignia 2011
- Olt
gigi2007
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Olt
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2007
- Mesaj Privat
- negrea ionut
- *
- 14 mesaje
- din 01 Sep 2009
- Vectra 1996 1.6 16v EXEL
- Suceava
negrea ionut
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 1996 1.6 16v EXEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2009
- Mesaj Privat
- ciprinel
- ****
- 1,374 mesaje
- din 02 Apr 2008
- Vectra 2006 Z19DT
- Prahova
ciprinel
- Mesaje scrise: 1,374
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2008
- Mesaj Privat
Tin sa spun ca si la mine agata de foarte multe ori in treapta 1 si 2. La fel cand vad ca nu intra in treapta 1 trag de levier spre 2 si apoi intra in tr 1.
Am patit si la marsalier sa nu intre deloc. Am desfacut capitonajul de piele si-am observat o piedica acolo ce trebuie sa sara peste un umar sa poata intra. E semn clar ca e uzura acolo si trebuie facut ceva.
Sper sa rezolvam pana la urma si la vectra c aceasta problema.
Am patit si la marsalier sa nu intre deloc. Am desfacut capitonajul de piele si-am observat o piedica acolo ce trebuie sa sara peste un umar sa poata intra. E semn clar ca e uzura acolo si trebuie facut ceva.
Sper sa rezolvam pana la urma si la vectra c aceasta problema.