- umblaretz
- OP
- 975 mesaje
- din 20 Jan 2008
- Corsa 2002 Z12XE
- Bucuresti
umblaretz
- Mesaje scrise: 975
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2008
- Mesaj Privat
xisco
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2001 16 16v
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
- yeti
- **
- 400 mesaje
- din 05 Nov 2006
- Mokka 2016 B1.4NET
- Bucuresti
yeti
- Mesaje scrise: 400
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Mokka 2016 B1.4NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2006
- Mesaj Privat
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
- deleted-22328
- **
- 125 mesaje
- din 02 Sep 2008
deleted-22328
- Mesaje scrise: 125
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2008
- Mesaj Privat
Ampera, surpriza electrica a Opel de la Salonul Auto de la Geneva
Opel a anuntat ca revolutionarul sau autovehicul electric cu autonomie extinsa se numeste Ampera. Modelul Opel Ampera cu patru locuri si cinci usi va fi prezentat la editia din 2009 a Salonului Auto de la Geneva (5-15 martie).
"Cu modelul Ampera, Opel va fi primul producator european care va scoate pe piata un autovehicul capabil de functionare electrica non-stop pentru cateva sute de kilometri", a declarat Alain Visser, director de marketing al GM Europe.
Tehnologia revolutionara de propulsie electrica a GM, ce poarta denumirea de Voltec, functioneaza diferit fata de alte sisteme de propulsie avansate. In cazul calatoriilor scurte, de pana la 60 km, Ampera ruleaza utilizand numai curentul electric de 230 V furnizat de bateria litiu-ion. Pentru distante mai mari, autovehiculul continua sa functioneze cu ajutorul curentului electric generat de un mic motor cu combustie interna.
Modelul Ampera se potriveste perfect pentru programul zilnic de conducere al majoritatii clientilor europeni. De exemplu, distanta pe care o parcurg zilnic la volan aproximativ 80% dintre conducatorii germani este mai mica de 50 km.
Informatii suplimentare privind modelul Opel Ampera vor fi dezvaluite pe 3 martie, la Salonul Auto de la Geneva.
Opel a anuntat ca revolutionarul sau autovehicul electric cu autonomie extinsa se numeste Ampera. Modelul Opel Ampera cu patru locuri si cinci usi va fi prezentat la editia din 2009 a Salonului Auto de la Geneva (5-15 martie).
"Cu modelul Ampera, Opel va fi primul producator european care va scoate pe piata un autovehicul capabil de functionare electrica non-stop pentru cateva sute de kilometri", a declarat Alain Visser, director de marketing al GM Europe.
Tehnologia revolutionara de propulsie electrica a GM, ce poarta denumirea de Voltec, functioneaza diferit fata de alte sisteme de propulsie avansate. In cazul calatoriilor scurte, de pana la 60 km, Ampera ruleaza utilizand numai curentul electric de 230 V furnizat de bateria litiu-ion. Pentru distante mai mari, autovehiculul continua sa functioneze cu ajutorul curentului electric generat de un mic motor cu combustie interna.
Modelul Ampera se potriveste perfect pentru programul zilnic de conducere al majoritatii clientilor europeni. De exemplu, distanta pe care o parcurg zilnic la volan aproximativ 80% dintre conducatorii germani este mai mica de 50 km.
Informatii suplimentare privind modelul Opel Ampera vor fi dezvaluite pe 3 martie, la Salonul Auto de la Geneva.
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- deleted-22328
- **
- 125 mesaje
- din 02 Sep 2008
deleted-22328
- Mesaje scrise: 125
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2008
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
- MIMul
- ***
- 536 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2003 z16xep
- Constanta
MIMul
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
- florinel2000
- **
- 323 mesaje
- din 16 Dec 2008
- Astra 2001 y20dth
- Cluj
florinel2000
- Mesaje scrise: 323
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2008
- Mesaj Privat
- florinel2000
- **
- 323 mesaje
- din 16 Dec 2008
- Astra 2001 y20dth
- Cluj
florinel2000
- Mesaje scrise: 323
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2008
- Mesaj Privat
- florinel2000
- **
- 323 mesaje
- din 16 Dec 2008
- Astra 2001 y20dth
- Cluj
florinel2000
- Mesaje scrise: 323
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2008
- Mesaj Privat
- deleted-22328
- **
- 125 mesaje
- din 02 Sep 2008
deleted-22328
- Mesaje scrise: 125
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2008
- Mesaj Privat
- florinel2000
- **
- 323 mesaje
- din 16 Dec 2008
- Astra 2001 y20dth
- Cluj
florinel2000
- Mesaje scrise: 323
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2008
- Mesaj Privat
blind- Suspendat
- 107 mesaje
- din 09 Nov 2007
- Rekord 1971 1,7S in acte, 2.0 (rek E) momentan, in curs de schimbare
- Bucuresti
blind- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1971 1,7S in acte, 2.0 (rek E) momentan, in curs de schimbare
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2007
- Mesaj Privat
- mariusgmg
- ******
- 4,101 mesaje
- din 20 Mar 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Iasi
mariusgmg
- Mesaje scrise: 4,101
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2008
- Mesaj Privat
Probabil e ca la Toyota Prius. Este hybrid! Din poze se vede ca are si motor mecanic. Poti sa mergi electric pana la un anumit grad de descarcare a bateriei apoi iti porneste automat motorul mecanic pentru incarcare. Sau poti sa mergi mixt, cu amandoua motoarele iar bateria se incarca in functie de cum mergi. Si mai ai si varianta sa incarci bateria de la priza.
Am condus un Prius si e interesant ca idee. La Prius, abia la ultimul model, cel scos anul trecut, au montat si incarcare de la priza.
Am condus un Prius si e interesant ca idee. La Prius, abia la ultimul model, cel scos anul trecut, au montat si incarcare de la priza.
- URAGAN
- ****
- 2,811 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Vectra 2001 Y20DTH
- Iasi
URAGAN
- Mesaje scrise: 2,811
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
Primul Opel care se alimenteaza de la priza va fi disponibil din 2011.
Se apropie revolutia electrica! General Motors a prezentat la salonul auto de la Geneva modelul Ampera, versiunea europeana a lui Chevrolet Volt. Ampera este pusa in miscare de un motor electric, dar dispune si de unul de benzina. Modelul de serie se va vinde in Europa incepind cu finalul lui 2011. Autonomia cu motorul electric este de 60 km, iar cu cel pe benzina creste la 500 km.
Din 2011 vom putea cumpara o masina ce se alimenteaza de la priza - este vorba de Opel Ampera, sora geamana a modelului american Chevrolet Volt. Cu o singura incarcare a bateriilor, Ampera are o autonomie de 60 km, suficient pentru cei care se deplaseaza zilnic de la domiciliu pina la birou si inapoi. In momentul in care e nevoie sa se efectueze o deplasare mai lunga, intra in functiune motorul pe benzina, care are rolul de a genera curent pentru motorul electric. Asadar, doar motorul electric este cel care pune in miscare rotile, rolul celui pe benzina fiind doar de generator de curent electric. Emisiile de CO2 ale motorului pe benzina (1,4 litri, 72 CP) sint de 40g/km, iar consumul mediu este de aproape 6 litri/100 km.
Bateriile Litiu-Ion sint dispuse sub podea, fiind asezate in forma de T, si antreneaza un motor electric de 116 kW (putere - 150 CP si cuplu de 370 Nm, constant pe toata plaja de turatii). Performantele dinamice ale masinii electrice sint decente - viteza maxima de 161 km/h si acceleratie de la 0 la 100 km/h in 9 secunde.
Carl Peter Forster, seful GM Europe, spune ca masina e ideala pentru cei care fac zilnic naveta mai putin de 50 km. Acestia nu vor pune niciodata benzina in rezervor, pentru ca-si vor incarca acumulatorii masinii de la priza. Producatorul a anuntat ca incarcarea bateriilor dureaza cam trei ore la 220 V.
Cit despre pret, informatiile neoficiale care se refereau la Volt, indicau valori destul de ridicate: 30-40.000 dolari. Pina la momentul lansarii mai sint insa aproape trei ani, in care se pot schimba multe. GM investeste in perfectionarea bateriilor dar cauta si incheierea de parteneriate cu furnizorii de energie electrica, in vederea realizarii unei infrastructuri pentru reincarcarea bateriilor.
Diferenta esentiala intre Opel Ampera si modelele hibride deja existente pe piata, adica Toyota Prius si Honda Insight, este ca la cele japoneze, atunci cind se descarca bateriile, rotile devin antrenate de catre motorul pe benzina, pe cind la modelul proiectat de GM, doar motorul electric actioneaza rotile, cel pe benzina avind rolul de generator de energie pentru motorul electric. Un astfel de sistem este mai simplu din punct de vedere constructiv decit cel adoptat de japonezi. Sistemele necesare schimbarii din mers, fara socuri, a propulsiei de pe motorul electric pe cel cu ardere interna, sint foarte complexe.
In plus, motorul electric prezinta un mare avantaj fata de motorul cu ardere interna - cuplul este constant indiferent de turatie, pe cind la motoarele clasice, curba de cuplu atinge un maxim la o anumita valoare a turatiei. (Sursa:Ziarul de Iasi-16.03.2009)
Se apropie revolutia electrica! General Motors a prezentat la salonul auto de la Geneva modelul Ampera, versiunea europeana a lui Chevrolet Volt. Ampera este pusa in miscare de un motor electric, dar dispune si de unul de benzina. Modelul de serie se va vinde in Europa incepind cu finalul lui 2011. Autonomia cu motorul electric este de 60 km, iar cu cel pe benzina creste la 500 km.
Din 2011 vom putea cumpara o masina ce se alimenteaza de la priza - este vorba de Opel Ampera, sora geamana a modelului american Chevrolet Volt. Cu o singura incarcare a bateriilor, Ampera are o autonomie de 60 km, suficient pentru cei care se deplaseaza zilnic de la domiciliu pina la birou si inapoi. In momentul in care e nevoie sa se efectueze o deplasare mai lunga, intra in functiune motorul pe benzina, care are rolul de a genera curent pentru motorul electric. Asadar, doar motorul electric este cel care pune in miscare rotile, rolul celui pe benzina fiind doar de generator de curent electric. Emisiile de CO2 ale motorului pe benzina (1,4 litri, 72 CP) sint de 40g/km, iar consumul mediu este de aproape 6 litri/100 km.
Bateriile Litiu-Ion sint dispuse sub podea, fiind asezate in forma de T, si antreneaza un motor electric de 116 kW (putere - 150 CP si cuplu de 370 Nm, constant pe toata plaja de turatii). Performantele dinamice ale masinii electrice sint decente - viteza maxima de 161 km/h si acceleratie de la 0 la 100 km/h in 9 secunde.
Carl Peter Forster, seful GM Europe, spune ca masina e ideala pentru cei care fac zilnic naveta mai putin de 50 km. Acestia nu vor pune niciodata benzina in rezervor, pentru ca-si vor incarca acumulatorii masinii de la priza. Producatorul a anuntat ca incarcarea bateriilor dureaza cam trei ore la 220 V.
Cit despre pret, informatiile neoficiale care se refereau la Volt, indicau valori destul de ridicate: 30-40.000 dolari. Pina la momentul lansarii mai sint insa aproape trei ani, in care se pot schimba multe. GM investeste in perfectionarea bateriilor dar cauta si incheierea de parteneriate cu furnizorii de energie electrica, in vederea realizarii unei infrastructuri pentru reincarcarea bateriilor.
Diferenta esentiala intre Opel Ampera si modelele hibride deja existente pe piata, adica Toyota Prius si Honda Insight, este ca la cele japoneze, atunci cind se descarca bateriile, rotile devin antrenate de catre motorul pe benzina, pe cind la modelul proiectat de GM, doar motorul electric actioneaza rotile, cel pe benzina avind rolul de generator de energie pentru motorul electric. Un astfel de sistem este mai simplu din punct de vedere constructiv decit cel adoptat de japonezi. Sistemele necesare schimbarii din mers, fara socuri, a propulsiei de pe motorul electric pe cel cu ardere interna, sint foarte complexe.
In plus, motorul electric prezinta un mare avantaj fata de motorul cu ardere interna - cuplul este constant indiferent de turatie, pe cind la motoarele clasice, curba de cuplu atinge un maxim la o anumita valoare a turatiei. (Sursa:Ziarul de Iasi-16.03.2009)
- URAGAN
- ****
- 2,811 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Vectra 2001 Y20DTH
- Iasi
URAGAN
- Mesaje scrise: 2,811
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
- URAGAN
- ****
- 2,811 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Vectra 2001 Y20DTH
- Iasi
URAGAN
- Mesaje scrise: 2,811
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
beu- Suspendat
- 603 mesaje
- din 31 Jul 2009
- Astra 1996 x16xel
- Bucuresti
beu- Mesaje scrise: 603
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2009
- Mesaj Privat