OctavianB
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2006
- Mesaj Privat
Cum pot verifica ca bobina de inductie se alimenteaza corespunzator?
Istoric:
Stiu ca s-au mai postat multe mesaje pe acest subiect dar ma cam grabesc si nu reusesc sa ii dau de cap.
Acum cateva saptamani a inceput sa faca figura: i-am dat cheie, se invartea motorul dar nu pornea deloc( cred ca am dat motorul peste cap de cel putin 30 de ori ). Am tot incercat de cateva ori dupa care am lasat-o. Peste vre-o ora si ceva a luat-o fara probleme. I ziua aia nu am mai avut probleme. A doua zi la fel: a pornit la prima cheie, m-am plimbat vreo 10 min, oprit, pornit, mers 10 min, oprit, pornit - iar nu mai vrea...
M-am dus la un service si mi-au zis delcou. Ok, am fost in Bucuresti am luat unul second, a doua zi din nou figura. Mai nou acum se oprea si in mers( nu se intampla inainte ) si nu mai vroia sa plece.
Bun, zic, ma apuc sa verific. Nu am scanteie la bujii( pus bujie in fisa si contact ). Nemai suspectand delcoul zic ca poate sa fie de la bobina, masor: 0.4 ohm primar si 5 Kohm secundar( pare ok ). Pun bujie in fisa de la bobina si dau cheie: nimic. Zic nu ii da curent delcoul. Acum intrebarari:
1) e cum pot sa verific asta?
2) ce fire trebuie sa intre in mufa de la bobina inductie? ( la mine sunt sus alea de joasa tensiune si mai am unul(negru cu dunga alba - nu stiu de unde vine) pe + de la secundar )
Multumesc anticipat.
Ultima modificare făcută de OctavianB la Mar 03 Jan, 2006 6:42 pm, modificat de 2 ori în total
Istoric:
Stiu ca s-au mai postat multe mesaje pe acest subiect dar ma cam grabesc si nu reusesc sa ii dau de cap.
Acum cateva saptamani a inceput sa faca figura: i-am dat cheie, se invartea motorul dar nu pornea deloc( cred ca am dat motorul peste cap de cel putin 30 de ori ). Am tot incercat de cateva ori dupa care am lasat-o. Peste vre-o ora si ceva a luat-o fara probleme. I ziua aia nu am mai avut probleme. A doua zi la fel: a pornit la prima cheie, m-am plimbat vreo 10 min, oprit, pornit, mers 10 min, oprit, pornit - iar nu mai vrea...
M-am dus la un service si mi-au zis delcou. Ok, am fost in Bucuresti am luat unul second, a doua zi din nou figura. Mai nou acum se oprea si in mers( nu se intampla inainte ) si nu mai vroia sa plece.
Bun, zic, ma apuc sa verific. Nu am scanteie la bujii( pus bujie in fisa si contact ). Nemai suspectand delcoul zic ca poate sa fie de la bobina, masor: 0.4 ohm primar si 5 Kohm secundar( pare ok ). Pun bujie in fisa de la bobina si dau cheie: nimic. Zic nu ii da curent delcoul. Acum intrebarari:
1) e cum pot sa verific asta?
2) ce fire trebuie sa intre in mufa de la bobina inductie? ( la mine sunt sus alea de joasa tensiune si mai am unul(negru cu dunga alba - nu stiu de unde vine) pe + de la secundar )
Multumesc anticipat.
Ultima modificare făcută de OctavianB la Mar 03 Jan, 2006 6:42 pm, modificat de 2 ori în total
OctavianB
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2006
- Mesaj Privat
Mai devreme am masurat tensiunea care alimenteza bobina in momentul contactului si cand dau la demaror - parea ca da 1V - din cate am citit trebuie sa fie ca la baterie.
Am zis ca e vreo masa aiurea si am curatat delcoul. Acuma am incercat din nou si imi arata 0 V.
Aveti idee ce poate sa fie? ( cum pot verifica daca e delcoul sau altceva ? - citisem ca si ECU controleaza aceasta tensiune )
Precizez ca pornea impinsa cu delcoul vechi - acum nu stiu.
Dati-mi si mie niste idei, va rog.
Am zis ca e vreo masa aiurea si am curatat delcoul. Acuma am incercat din nou si imi arata 0 V.
Aveti idee ce poate sa fie? ( cum pot verifica daca e delcoul sau altceva ? - citisem ca si ECU controleaza aceasta tensiune )
Precizez ca pornea impinsa cu delcoul vechi - acum nu stiu.
Dati-mi si mie niste idei, va rog.
- SAW
- **
- 125 mesaje
- din 26 Aug 2005
- Astra 2001 Z18XE
- Bucuresti
SAW
- Mesaje scrise: 125
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2005
- Mesaj Privat
La fel am patit si eu azi, i-am dat la cheie si nimic. Am verificat partea electrica, adik am scos fisa si am vazut ca da scanteie (+m-am cam curentat). Are cineva idee cum verific alimentarea cu benzina? Mai demult cand mi-a mai facut asa, am deconectat bateria si reconectat, dupa care a pronit. Am uitat sa mai incerc chestia asta si astazi. Maine dimineata o sa o fac... daca nu vrea nici asa, o tarasc la service.
ab33lof
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2006
- Mesaj Privat
La multi ani!
E chiar de-a rasu-plansu treaba cu opelurile astea mai vechi.
Aceeasi problema o am si eu cu astra f cu motor c16nz.
Dau la cheie pana videz bateria si simt GPL cum iese pe teava de esapament. Dau cheie si comut pe benzina. Ma mai joc asa pe gaz si benzina, insa nimic.
O patesc mai ales la ger, insa si azi fiind mai putin frig am fortonit-o si no plecat decat tractata 10 m. Daca porneste si o opresc apare iarasi problema chiar daca am incalzit motorul.
Masina e luata in vara din targ din cluj, careia i-am schimbat doar ceea ce era necesar(cureaua de distributie, capac pompa apa, ulei) impreuna cu un test cu computerul, in rest nimic inlocuit.
Delcoul e marca daewoo, da curent catre bujii insa mi s-a parut ca ar fi cam mici scanteile de cca 0.5 cm, fata de cum vazusem la dacie mai mari.
Poate fi problema de la aprindere ori de la alimentare? Chiar daca iese GPL pe esapare?
E chiar de-a rasu-plansu treaba cu opelurile astea mai vechi.
Aceeasi problema o am si eu cu astra f cu motor c16nz.
Dau la cheie pana videz bateria si simt GPL cum iese pe teava de esapament. Dau cheie si comut pe benzina. Ma mai joc asa pe gaz si benzina, insa nimic.
O patesc mai ales la ger, insa si azi fiind mai putin frig am fortonit-o si no plecat decat tractata 10 m. Daca porneste si o opresc apare iarasi problema chiar daca am incalzit motorul.
Masina e luata in vara din targ din cluj, careia i-am schimbat doar ceea ce era necesar(cureaua de distributie, capac pompa apa, ulei) impreuna cu un test cu computerul, in rest nimic inlocuit.
Delcoul e marca daewoo, da curent catre bujii insa mi s-a parut ca ar fi cam mici scanteile de cca 0.5 cm, fata de cum vazusem la dacie mai mari.
Poate fi problema de la aprindere ori de la alimentare? Chiar daca iese GPL pe esapare?
- Dac
- **
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
OctavianB
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2006
- Mesaj Privat
M-am saturat sa tot incerc pe ala de la second sa il fac sa mearga( desfacut picioruse, curatat masa, etc... ) si am zis sa il incerc din nou pe ala vechi.
Culmea a mers fara probleme la prima cheie. Acum zic, hai sa vedem vechea problema: o opresc, pornesc: nu mai vrea . Stiu ca la service cand mi l-au inlocuit pe ala vechi a facut o faza de genul asta si a invartit de delco un pic( a umblat la avansul initial in timp ce ii dadeam cheie ). Am facut la fel si a luat-o. Am mers cu ea si apare check engine. Opresc, si citesc codul( nu stiam inainte, am aflat zilele astea cum ). Cod 35: "idle stepper motor".
Intrebari:
1) sa fie asta problema?(nu dadea nici un cod de eroare cand nu pornea) ( acum sunt in Targoviste, sambata o sa sosesc in Bucuresti si o sa verific cu un motoras second ( incep serviciul ) ). Apropo, se merita second( nu prea mai am incredere ... )?
2) Tot nu m-am lamurit cum e cu tensiunea aia de se masoara la LT la bobina de inductie: 2 metode am gasit: (a) - ba pui un bec de consum min si cica ar trebui sa palpaie si (b) - masori tensiunea: asta am facut: - la masa si + la bornele de LT: la fiecare da tensiunea de la baterie, cand dau la demaror scade un pic, am masurat bine( asta era pe cel second, pe ala nou nu am mai facut nimic dupa ce am vazut ca merge, astept sa vad ce fac cu motorasul de mers in gol )?.
Multumesc oricum pentru sfaturi. Eu inca suspectez modulul de la delcoul second pentru faptul ca nu a mai luat-o de loc iar scanteie nu aveam( bobina inductie pare-se ca e ok ).
Cred ca ar trebui sa se faca un post care sa cuprinda detaliat cum putem gasi defectul la aprindere( stiu ca sunt carti dar nu am gasit, pana acum, nici una care sa iti zica concret cum poti sa testezi "la sange" si sa gasesti buba si asta nu prin metode de genul pui bobina in fisa si vezi scanteie, bla bla, nu zic ca e rau dar mai bine cu aparate de masura si toate cele nu? ).
Culmea a mers fara probleme la prima cheie. Acum zic, hai sa vedem vechea problema: o opresc, pornesc: nu mai vrea . Stiu ca la service cand mi l-au inlocuit pe ala vechi a facut o faza de genul asta si a invartit de delco un pic( a umblat la avansul initial in timp ce ii dadeam cheie ). Am facut la fel si a luat-o. Am mers cu ea si apare check engine. Opresc, si citesc codul( nu stiam inainte, am aflat zilele astea cum ). Cod 35: "idle stepper motor".
Intrebari:
1) sa fie asta problema?(nu dadea nici un cod de eroare cand nu pornea) ( acum sunt in Targoviste, sambata o sa sosesc in Bucuresti si o sa verific cu un motoras second ( incep serviciul ) ). Apropo, se merita second( nu prea mai am incredere ... )?
2) Tot nu m-am lamurit cum e cu tensiunea aia de se masoara la LT la bobina de inductie: 2 metode am gasit: (a) - ba pui un bec de consum min si cica ar trebui sa palpaie si (b) - masori tensiunea: asta am facut: - la masa si + la bornele de LT: la fiecare da tensiunea de la baterie, cand dau la demaror scade un pic, am masurat bine( asta era pe cel second, pe ala nou nu am mai facut nimic dupa ce am vazut ca merge, astept sa vad ce fac cu motorasul de mers in gol )?.
Multumesc oricum pentru sfaturi. Eu inca suspectez modulul de la delcoul second pentru faptul ca nu a mai luat-o de loc iar scanteie nu aveam( bobina inductie pare-se ca e ok ).
Cred ca ar trebui sa se faca un post care sa cuprinda detaliat cum putem gasi defectul la aprindere( stiu ca sunt carti dar nu am gasit, pana acum, nici una care sa iti zica concret cum poti sa testezi "la sange" si sa gasesti buba si asta nu prin metode de genul pui bobina in fisa si vezi scanteie, bla bla, nu zic ca e rau dar mai bine cu aparate de masura si toate cele nu? ).
dodo_f2k
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Galati
- Masina: Kadett 1988 13NB
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2006
- Mesaj Privat
problema ta e tot de la delcou..cred.
si eu am avut probleme asemanatoare(am un kadett 1,3 ECC).Mai mult ca sigur prb e de la bobina care in capul delcoului care vine pe rotor(nu stiu exact cum ii zice)..cel putzin la mine de la ea era prb.Am delcou cu modul aprindere electronica prin inductie electromagnetica.Incearca sa schimbi delcoul.dar ia si un meserias cu tie cand il cumperi dc nu te pricepi.Eu am luat de la dezmembrari 1,2mil delcou complet.
si eu am avut probleme asemanatoare(am un kadett 1,3 ECC).Mai mult ca sigur prb e de la bobina care in capul delcoului care vine pe rotor(nu stiu exact cum ii zice)..cel putzin la mine de la ea era prb.Am delcou cu modul aprindere electronica prin inductie electromagnetica.Incearca sa schimbi delcoul.dar ia si un meserias cu tie cand il cumperi dc nu te pricepi.Eu am luat de la dezmembrari 1,2mil delcou complet.
OctavianB
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2006
- Mesaj Privat
dodo_f2k zi si mie daca iti facea la modul urmator: dimineata la prima cheie o ia, mergi un pic, opresti, pornesti la cel mult 3-4 minute si nu vrea. O lasi mai mult( la genul 1-2h ) si o ia din nou.
Mersi.
Eu am masurat senzorul de inductie( bobina aia de pe rotor ) si imi arata ca la carte 800 ohm. Nu inteleg totusi de ce, daca ar fi de la bobina aia, ar mai porni dupa aia( si oricum, daca merg mai mult cu ea nu mai face pana seara). Zi si mie de unde ai luat tu delcoul ca eu am dat pe el 3mil si imi cam pare rau. As vrea sa pot lua unul si sa il testez vreo 4-5 zile.
De testat ce ai putea sa testezi la el? ( din cate am citit poti verifica rezistenta bobinei si sa ai grija ca modulul sa fie GM ). Altceva?
Mai are cineva vreo idee? Oricum va multumesc pentru sfaturi.
Va mai anunt peste cateva zile ce mai rezolv( sambata ajung in Buc si o sa testez motorasul de mers in gol si, daca gasesc, un alt delco - m-am cam saturat de astea ).
Mersi.
Eu am masurat senzorul de inductie( bobina aia de pe rotor ) si imi arata ca la carte 800 ohm. Nu inteleg totusi de ce, daca ar fi de la bobina aia, ar mai porni dupa aia( si oricum, daca merg mai mult cu ea nu mai face pana seara). Zi si mie de unde ai luat tu delcoul ca eu am dat pe el 3mil si imi cam pare rau. As vrea sa pot lua unul si sa il testez vreo 4-5 zile.
De testat ce ai putea sa testezi la el? ( din cate am citit poti verifica rezistenta bobinei si sa ai grija ca modulul sa fie GM ). Altceva?
Mai are cineva vreo idee? Oricum va multumesc pentru sfaturi.
Va mai anunt peste cateva zile ce mai rezolv( sambata ajung in Buc si o sa testez motorasul de mers in gol si, daca gasesc, un alt delco - m-am cam saturat de astea ).
- SAW
- **
- 125 mesaje
- din 26 Aug 2005
- Astra 2001 Z18XE
- Bucuresti
SAW
- Mesaje scrise: 125
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2005
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
cauza este de cele mai multe ori un contact imperfect.
de obicei o masa.la cele la care deja s-a schimbat aprinderea si bobina din delcou.si tot se incapatineaza sa faca fente.
asa am patit eu cu astra 1.6 cnz. am schimbat si modul si bobina si dupa un timp tot m-a lasat in mijlocul orasului.pina cind a umblat la cuplele de pe acolo si s-a rezolvat problema .
nu stiu la care, ca masina era a lui tata si el a inceput intr-o zi cind nu eram eu acolo sa desfaca cuplele si sa le curete cu un spray. nu stie nici el la care a fost problema dar nu mai face fente de 1 an
de obicei o masa.la cele la care deja s-a schimbat aprinderea si bobina din delcou.si tot se incapatineaza sa faca fente.
asa am patit eu cu astra 1.6 cnz. am schimbat si modul si bobina si dupa un timp tot m-a lasat in mijlocul orasului.pina cind a umblat la cuplele de pe acolo si s-a rezolvat problema .
nu stiu la care, ca masina era a lui tata si el a inceput intr-o zi cind nu eram eu acolo sa desfaca cuplele si sa le curete cu un spray. nu stie nici el la care a fost problema dar nu mai face fente de 1 an
OctavianB
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2006
- Mesaj Privat
ok, sambata o sa iau WD40( acum nu prea am de unde sa iau, nu sunt in Buc ) si o sa curat si contactele/masele cu el. Ce am curatat eu pana acum( cu un sprei antirugina - am vazut ca a mers si asta ) au fost cupla de la delcou la bobina de inductie, ca firele care se duc la ECU mi s-au parut ok si oricum cupla pare ca le izoleaza destul de bine de exterior.
Multam si sambata ramane sa va anunt ce se rezolva( contacte, test motoras relanti, poate test cu alt delco ).
Multam si sambata ramane sa va anunt ce se rezolva( contacte, test motoras relanti, poate test cu alt delco ).
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
Nu cu WD40 cureti contactele electrice. Ia si tu un spary special de contacte electrice. Problema cu pornirea ...
Hmmm .. fa urmatoarea chestie:
Cand nu mai vrea sa porneasca desfa capacul de la delcou, si misca de toate fisele care intra in aprindere ( integratul cu 7 picioruse). Eventual scoate-le pe rand si pune-le inapoi. Si zi-mi daca iti porneste.
Hmmm .. fa urmatoarea chestie:
Cand nu mai vrea sa porneasca desfa capacul de la delcou, si misca de toate fisele care intra in aprindere ( integratul cu 7 picioruse). Eventual scoate-le pe rand si pune-le inapoi. Si zi-mi daca iti porneste.
bogdanelu
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Constanta
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2005
- Mesaj Privat
Eu am doua delcouri complete si fac in felul urmator. Cand am probleme schimb dintele sau bobina din delcou, sau capacul iar ala care-l dau jos il curat f bine . Cand am din nou probleme pun piesa care o dadusem jos si cu care nu mai mergea masina, si surprinzator merge f. bine, asta pana la urm. problema, cand fac la fel. Probabil delcourile astea sunt foarte sensibile la umezeala .
OctavianB
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2006
- Mesaj Privat
Se pare ca am rezolvat .
Inainte de toate, multumesc la toti pentru solutiile date.
Cu toate ca am incercat cu alt delco, etc., nu facusem ceva destul de elementar: nu am curatat bine fisele si am vazut ca la capetele care intra in delcou aveam ceva rugina. Le-am curatat cu sprei de contacte si de vreo 2 zile nu a mai aparat problema. Cine mi-a sugerat faza cu delcoul a verificat vazand daca da scanteie la capatul fisei. Nu stiu de ce la rece pornea.
Oricum, probabil ar fi folositor un "Cum sa..." post cu diagnosticare la sange a sistemului de aprindere, ca din cate am cautat eu pe aici am vazut multe solutii, dar nici una "la sange", adica de genul, verific daca am curent la intrare LT bobina aprindere, apoi iesire bobine, apoi iesire delco, apoi bujii, cu pasi marunti.
Inainte de toate, multumesc la toti pentru solutiile date.
Cu toate ca am incercat cu alt delco, etc., nu facusem ceva destul de elementar: nu am curatat bine fisele si am vazut ca la capetele care intra in delcou aveam ceva rugina. Le-am curatat cu sprei de contacte si de vreo 2 zile nu a mai aparat problema. Cine mi-a sugerat faza cu delcoul a verificat vazand daca da scanteie la capatul fisei. Nu stiu de ce la rece pornea.
Oricum, probabil ar fi folositor un "Cum sa..." post cu diagnosticare la sange a sistemului de aprindere, ca din cate am cautat eu pe aici am vazut multe solutii, dar nici una "la sange", adica de genul, verific daca am curent la intrare LT bobina aprindere, apoi iesire bobine, apoi iesire delco, apoi bujii, cu pasi marunti.
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
OctavianB
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2006
- Mesaj Privat
A tinut faza doar vreo 3 zile
Ok, am zis hai sa vad din nou care e treaba, deja eram destul de hotarat sa ma duc la un service si sa le dau bani sa o faca, mie unul mi se luase.
Am vazut ca nu da scanteie. Bun, zic aprindere(asta stiam). Ce poate sa fie? Pai mai nou pornea la rece, facea destul de urat( se tura aiurea ) si dupa vreo 4-5 min murea motorul dupa care nu mai o porneai decat dupa vreo ora. Zic, pai bobina de aprindere am verificat-o, ramane delcou, fise, bujii.
Unu: daca era de la bujii nu s-ar fi dus toate, macar o scanteie ceva, dar nimic, invartea electromotorul dar nici un semn de "viata".
Doi: fise, cam aceiasi discutie ca la unu( mai ales ca inainte sa moara motorul brusc nu dadea vreun semn de oboseala )
Trei: ramane delcoul, dar mai luasem deja unul second si s-a dovedit mai prost decat cel pe care-l aveam. Bobina din delcou o masurasem si am vazut ca nu e in scurt, nici intrerupta, stiu ca o masurasem si era 800 ohmi. Pai mai ramane modulul de aprindere( cipul ). Bun, dar cum sa verific. Citisem, si mi s-a confirmat, urmatoarea metoda: il dau jos, las cuplele, pun contact, si il invart cu mana, timp in care urmaresc o bujie de la una din fise: trebuie sa dea exact o scanteie la o tura( per fisa ).
Ca sa ma conving, las sa se raceasca(moment in care ar porni), testez si vad ca imi da o groaza de scantei: cam aiurea, zic eu, probabil ca de-aia se tura ca nebuna, oricum m-am mirat cum mergea. Pornesc motorul, il las sa moara, testez din nou si SURPRIZA: nici macar o scanteie, zic asta e, ma duc la magazin iau un modul, il schimb si ce sa vezi, cu asta chiar dadea 4 scantei la o tura.
In sfarsit, cred ca am gasit buba. Azi e a treia zi de cat merg cu ea si nu mai face nici o figura, nu tu motor mort la relanti, nu tu turat ca nebunu( adevarul e ca intre timp am schimbat si motorasul relanti ca am avut cod 35, desi nu stiu daca era necesar ), si chiar se simte diferenta in mers. Cand mai fac rost de ceva bani o sa ma duc sa ii schimb bujii si fise( ca mi se par cam ruginite ) oricum sunt cam intepenite( nu am reusit sa desfac decat una si daca am surprize ... )
O sa va tin la curent, daca face o saptamana fara probleme va anunt.
Multumesc la toti pentru sfaturi, si sper sa mai foloseasca si altora.
Acum caut niste manuale si un service sau solutii la problema cu bujiile intepenite, dar astea sunt alte probleme.
Ok, am zis hai sa vad din nou care e treaba, deja eram destul de hotarat sa ma duc la un service si sa le dau bani sa o faca, mie unul mi se luase.
Am vazut ca nu da scanteie. Bun, zic aprindere(asta stiam). Ce poate sa fie? Pai mai nou pornea la rece, facea destul de urat( se tura aiurea ) si dupa vreo 4-5 min murea motorul dupa care nu mai o porneai decat dupa vreo ora. Zic, pai bobina de aprindere am verificat-o, ramane delcou, fise, bujii.
Unu: daca era de la bujii nu s-ar fi dus toate, macar o scanteie ceva, dar nimic, invartea electromotorul dar nici un semn de "viata".
Doi: fise, cam aceiasi discutie ca la unu( mai ales ca inainte sa moara motorul brusc nu dadea vreun semn de oboseala )
Trei: ramane delcoul, dar mai luasem deja unul second si s-a dovedit mai prost decat cel pe care-l aveam. Bobina din delcou o masurasem si am vazut ca nu e in scurt, nici intrerupta, stiu ca o masurasem si era 800 ohmi. Pai mai ramane modulul de aprindere( cipul ). Bun, dar cum sa verific. Citisem, si mi s-a confirmat, urmatoarea metoda: il dau jos, las cuplele, pun contact, si il invart cu mana, timp in care urmaresc o bujie de la una din fise: trebuie sa dea exact o scanteie la o tura( per fisa ).
Ca sa ma conving, las sa se raceasca(moment in care ar porni), testez si vad ca imi da o groaza de scantei: cam aiurea, zic eu, probabil ca de-aia se tura ca nebuna, oricum m-am mirat cum mergea. Pornesc motorul, il las sa moara, testez din nou si SURPRIZA: nici macar o scanteie, zic asta e, ma duc la magazin iau un modul, il schimb si ce sa vezi, cu asta chiar dadea 4 scantei la o tura.
In sfarsit, cred ca am gasit buba. Azi e a treia zi de cat merg cu ea si nu mai face nici o figura, nu tu motor mort la relanti, nu tu turat ca nebunu( adevarul e ca intre timp am schimbat si motorasul relanti ca am avut cod 35, desi nu stiu daca era necesar ), si chiar se simte diferenta in mers. Cand mai fac rost de ceva bani o sa ma duc sa ii schimb bujii si fise( ca mi se par cam ruginite ) oricum sunt cam intepenite( nu am reusit sa desfac decat una si daca am surprize ... )
O sa va tin la curent, daca face o saptamana fara probleme va anunt.
Multumesc la toti pentru sfaturi, si sper sa mai foloseasca si altora.
Acum caut niste manuale si un service sau solutii la problema cu bujiile intepenite, dar astea sunt alte probleme.
- Dac
- **
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
gj01wtl
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2009
- Mesaj Privat
salut , eu am un astra f fabricatie 1997, nu este modelul cu delcou are aprinderea aia electronica.. daca zic bine, si de ceva timp a inceput sa imi faca probleme...in timpul mersului cand se incalzeste incepe sa dea in nas masina .... la vreo depasire ceva ingenuncheaza cand i dau trepta inferioara.... apoi o las putin in relantiu si isi revine... am crezut ca este o problema de alimentare ca este filtrul de benzina infundat..., am pus altul nou...problema e aceeasi... astept pareri de la voi ! MS