Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • lucian

  • Mesaje scrise: 368
  • Locatie: tulcea
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2005

  • Mesaj Privat
curios, am opel astra clasic, nou 6.000 km la bord
am mai incercat ABS pe drum pe praf, etc sa vad cum merge
dar pe ghiata
una ca nu ma lasa sa frinez si daca blochez totusi rotile ma duc ca sania
deci NU PREA MA AJUTA IARNA
mi s-a parut destul de promt-prea promt chiar
sesizeaza orice NEADERENTA
la fosta mea dacie ma descurcam pe ghiata din volan si frina de motor, eventual frina de serviciu dar cu asta ce m,a fac?

da la iarna ce fac ca o sa merg ca melcul
ASA E LA TOTI
??
multumesc de atentie si sarbatori fericite tuturor
Skip ads

  • VIPER

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Dap, intra in actiune cum simte ca ceva nu e in regula. Deci sa nu te bazezi pe frane! Adica sa-ti iei marja, ca daca el nu blocheaza rotile te poti duce un pic mai mult. A, pune roti de iarna... Se vor intelege mult mai bine impreuna... Scria undeva ca diferenta de distanta de franare intre masina cu roti de iarna si cea fara, cu tot cu ABS, e de 8 metri in plus la cea neechipata de iarna, asta pe la 50-60km/h...
  • jonny
  • **
  • 483 mesaje
  • din 23 Apr 2005
  • Astra 2001 Z16SE
  • Cluj-Napoca, Romania
  • jonny

  • Mesaje scrise: 483
  • Locatie: Cluj-Napoca, Romania
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2005

  • Mesaj Privat
diferenta asta e chiar bine de stiut !!! eu ma numar printre cei care nu au anvelope de iarna Sad o sa fiu mai distant acum Very Happy
  • Libra

  • Mesaje scrise: 4,041
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 2002 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Incearca ABS-ul undeva pe un teren deschis si cu putina gheata sau zapada batatorita. Dupa ce te obisnuiesti cu el, chiar o sa-ti placa.
ABS = Anti Blocking System. Adica impiedica blocarea rotilor.
Practic, la franare (pe noroi, gheata, etc...), sistemul v-a actiona franele intermitent, astfel incat ele sa nu se blocheze si in acelasi timp sa opreasca totusi masina intr-o distanta cat mai scurta posibil. Practic, acele intermitente le simti in pedala. Chiar daca la inceput pare deranjant, totusi e un sistem foarte bun. Nu degeaba l-au inventat nemtii. Incearca sa te obisnuiesti.

O roata blocata genereaza fenomenul de alunecare. O roata cu ABS impiedica acest lucru.

P.S: S-a mai discutat pe forum despre ABS. Exemplu: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=4430
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Cu ABS-ul controlezi sania pe gheata, chiar daca nu reduci distanta de franare.

Acum doua zile am profitat din plin de acest avantaj: in loc sa-l lovesc pe cel din fata, am urcat pe trotuar si m-am priponit intre un gard metalic si un stalp de semnalizare. In loc de a avaria serios 2 masini (aveam 30-40 km/h), am avariat usor doar pe a mea - zgarieturi superficiale pe stanga (bandoul de plastic pana la usa din spate), aripa usor strambata pe dreapta, nimic spart. Si am scapat si foarte usor la Politie, doar cu un avertisment.

Fara ABS nu as fi reusit sa controlez sania in asemenea conditii: inchipuiti-va ca, pentru a o scoate dintre stalp si gard fara a o zgaria mai rau, am fost ajutat de 5 oameni (adica distanta intre stalp si gard este de fix o latime de Vectra Laughing )

Concluzie: eu nu voi dezactiva niciodata ABS-ul
  • GKoo

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X25XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Eu unu si pe vremea cand aveam dacie si si acum ma inteleg fff bine cu masina (vectra a) chiar daca nu are ABS. Am la munca niste Mazda 2 echipate cu abs esp si toate literele alfabetului luate cate 3 si pot sa va spun ca am facut un drum scurt prin oras cu ea si abia o tineam pe zapada. una doua o lua razna si abs-ul ( poate ca nu sunt eu obisnuit cu el ) dar la cea mai mica atngere a pedalei intra in functie si se zguduia toata masina. Parerea mea e ca te poti descurca si fara ABS daca ai putina grija...
  • VIPER

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Pe vremea cand nu aveam ABS foloseam din plin "ABS-ul saracului", adica franare cu pedale scurte si dese... Este foarte eficace.
  • lucian

  • Mesaje scrise: 368
  • Locatie: tulcea
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2005

  • Mesaj Privat
nu are ssens sa pun roti de iarna ca o pun la pastrare in garaj
da multam de sfaturi
e bine de stiut
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Cu ABS-ul controlezi sania pe gheata, chiar daca nu reduci distanta de franare.

Dau dreptate lui maiandrei cu cele spuse mai sus pentru ca cel mai important lucru e ca poti controla directia masini nu numai sa reduci distanta de franare.
Eu am fost salvat de mai multe ori de ABS si multumesc inventatorilor din suflet.
  • _mihai_

  • Mesaje scrise: 434
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Nu inteleg o chestie la cauciucurile de iarna ( e prima masinutza ).
Pe asfalt nu sunt bune? azi de 2 ori m-am dus sanuitza cam 2m cu
cu corsa enjoy Evil or Very Mad ( da, nu am abs si am cauciucuri de iarna ).

E normal asta? nu mi s-a intamplat pana acum cu cele de vara
  • VIPER

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Well, depinde de gume. Unele sunt foarte bune pe zapada dar zob pe asfalt uscat sau umed... Depinde ce ai. Eu am stat mult pana sa ma hotarasc ce sa pun, dar ce am pus e cotat foarte bine si pe asfalt uscat, si pe umed, si pe ploaie, si pe zapada. Si intr-adevar, azi simteam cum se lipeste masina de asfalt, la 3 grade afara, ceea ce cu gumele de vara nu am simtit (si alea nu-s deloc proaste, sunt Bridgestone Turanza ER300).
  • _mihai_

  • Mesaje scrise: 434
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Firestone WinterHawk ( numele cred ca e prea rezonant pt ce stiu sa faca Smile cel putin pe
astfaltul asta umed ). am fost si pe zapada si nu am vut absolut nici o problema.

acum am franat de la 60 KMmh destulde brusc pe asfalt umed 10PM (azi ), si m-am dus ca niciodata pana acum
( 2 zile )
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Frana de motor e sfanta iarna. Se merge supraturat si in caz de urgenta, se ridica piciorul de pe pedala de acceleratie si se ciupeste frana. Merge si pe gheata pura, am incercat eu (nu am ABS) Very Happy
  • VIPER

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Cu toata frana de motor si cu gume noi dar de vara, anul trecut nu reuseam sa opresc Espero decat dincolo de intersectie cand era zapada aia mare!!! Aia 8 metri in minus pe care ti-i ofera gumele de iarna (la viteza de 50-60) conteaza fix cat sa ramai inainte de o intersectie...
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
ARUNCATI O PRIVIRE AICI:[url]http://www.anvelopa.com.ro/sfatul_lunii.htm Rolling Eyes [/url]
  • VIPER

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Wow, eu stiam de 8 metri, dar sunt 22!!!!
  • remusnrs

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Parerea mea este ca e de indicat sa nicerci sa prevezi o nevoie de franare si sa-i dai din timp cu frana+frana de motor, a. i. ABS-ul sa intre tarziu sau de loc.
Altfel daca te napustesti pe frana, in momentul cand intra ABS-ul vei putea carmi macar cu masina (daca ai unde). Da - ai senzatia ca nu mai opreste. Wink
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
VIPER a scris:Cu toata frana de motor si cu gume noi dar de vara, anul trecut nu reuseam sa opresc Espero decat dincolo de intersectie cand era zapada aia mare!!! Aia 8 metri in minus pe care ti-i ofera gumele de iarna (la viteza de 50-60) conteaza fix cat sa ramai inainte de o intersectie...


Am si cauciucuri de iarna, am uitat sa precizez Laughing
  • lucian

  • Mesaje scrise: 368
  • Locatie: tulcea
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2005

  • Mesaj Privat
am inceput sa ma invat cu ABS-ul
mai ales ca zapada si ghiata e din belsug
am gasit un teren neted si destul de mare
si dai frinari , derapaje,frina de serviciu si de mina
etc
problema e sa nu apesi brusc pe pedala in rest merge
putin mai greu e la o panta cu ghiata
acolo chiar fuge masina
da ne vom obisnui si cu asta
  • VIPER

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Panta (rampa, ma rog) cu gheata se urca frumos cu a 1-a mers constant. Am facut-o cu Espero la munte cu gume de vara pe pod de gheata.
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR