OPEL OMEGA B- Suspendat
- 67 mesaje
- din 09 Feb 2009
- Omega 1994 x20xev
- Prahova
OPEL OMEGA B- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Prahova
- Masina: Omega 1994 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2009
- Mesaj Privat
- mariusnmc89
- *
- 33 mesaje
- din 05 Aug 2008
- Omega 1995 X20XEV
- Dolj
mariusnmc89
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Dolj
- Masina: Omega 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2008
- Mesaj Privat
OPEL OMEGA B a scris: salut! am o problema cu relantiul la un x20xev. cand motorul este rece, relantiul merge bine(800rpm), dar dupa ce motorul atinge aprox 90 grade, relantiul incepe sa creasca succesiv intre 1200-2000rpm. am curatat electrovalva ptr relanti, dar fara rezultat. putin ajutor, va rog!
un test i-ai facut ? si eu am avut o problema la masina mea in genul acesta. singura diferenta e ca la mine scadea relantiul foarte mult si apoi revenea (in mod repetat asta) sau se oprea motorul. problema la mine a fost atunci debitmetrul si, din cate am observat, ar fi o problema comuna la opel-uri. reparatia m-a costat 350 RON si a constat in inlocuirea debitmetrului cu unul nou. oricum, inainte de a trage orice fel de concluzie, ar fi bine sa ii faci un test. bafta !
OPEL OMEGA B- Suspendat
- 67 mesaje
- din 09 Feb 2009
- Omega 1994 x20xev
- Prahova
OPEL OMEGA B- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Prahova
- Masina: Omega 1994 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2009
- Mesaj Privat
cristi09- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Alba
- Masina: Omega 1994 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2009
- Mesaj Privat
- mariusnmc89
- *
- 33 mesaje
- din 05 Aug 2008
- Omega 1995 X20XEV
- Dolj
mariusnmc89
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Dolj
- Masina: Omega 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2008
- Mesaj Privat
salut, cristi. daca ai motor x20xev (2.0 L in 16V), atunci debitmetrul arata ca in poza din imagine. se desface foarte usor. trebuie doar sa desfaci coliere de la fiecare capat si din cate imi aduc aminte, nimic mai mult. bineinteles, trebuie sa scoti si mufa. dar pe bord se aprinde martorul de "engine electronics" (cel galben cu un fel de fulger in el) ?
cristi09- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Alba
- Masina: Omega 1994 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2009
- Mesaj Privat
- mariusnmc89
- *
- 33 mesaje
- din 05 Aug 2008
- Omega 1995 X20XEV
- Dolj
mariusnmc89
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Dolj
- Masina: Omega 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2008
- Mesaj Privat
cu placere. atentie,insa. in momentul in care vei decupla mufa de la debitmetru (si o vei cupla la loc), este absolut necesar sa ii faci o resetare folosind o interfata pentru diagnoze (un tester). mai mult ca sigur, masina nu va functiona la parametrii normali nici macar in cazul in care debitmetrul nu are nicio problema.este posibil sa se comporte ca si pana acuma. de altfel, recomand tuturor ca orice mufa ati scoate (releu,sigurante etc), sa ii faceti un test. sunt mari sanse ca unele erori sa ramana stocate in memorie. bafta!
franco
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 1998 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2009
- Mesaj Privat
buna
am o omega xev 2000l,din cite am citit pe aici ,am gasit pe cine care are aceeasi problema ca mine:relantiul nu mai sta,adica la inceput cadea turatia pina se oprea motorul,la semafor,cind eram pe liber si acum le face pe astea dar au mai aparut altele noidupa ce am schimbat senzorul de la axul cu came,acum in plus se tureaza pina la 2000 dupa care scade la 500 si daca nu se opreste revine la 800 si se stablilizeaza pina plec din nou si acum mai nou dupa un drum mai lung am vazut ca la vale in a2 a in loc de frina de motor ,accelereaza singura(inchipuitiva pe gheata ce placut e sa nu ai frina de motor)citeva secunde dupa care intra frina de motor.M am intors la electrician a pus o pe tester,si nimic,el banuie motorasul de relanti dar a zis ca facem experiente pe bani mei si nu sunt prea incintat.Mie mi se pare mai logic sa fie debimetrul.Va rog sa va dati o parere
am o omega xev 2000l,din cite am citit pe aici ,am gasit pe cine care are aceeasi problema ca mine:relantiul nu mai sta,adica la inceput cadea turatia pina se oprea motorul,la semafor,cind eram pe liber si acum le face pe astea dar au mai aparut altele noidupa ce am schimbat senzorul de la axul cu came,acum in plus se tureaza pina la 2000 dupa care scade la 500 si daca nu se opreste revine la 800 si se stablilizeaza pina plec din nou si acum mai nou dupa un drum mai lung am vazut ca la vale in a2 a in loc de frina de motor ,accelereaza singura(inchipuitiva pe gheata ce placut e sa nu ai frina de motor)citeva secunde dupa care intra frina de motor.M am intors la electrician a pus o pe tester,si nimic,el banuie motorasul de relanti dar a zis ca facem experiente pe bani mei si nu sunt prea incintat.Mie mi se pare mai logic sa fie debimetrul.Va rog sa va dati o parere
- mariusnmc89
- *
- 33 mesaje
- din 05 Aug 2008
- Omega 1995 X20XEV
- Dolj
mariusnmc89
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Dolj
- Masina: Omega 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2008
- Mesaj Privat
salut franco. te anunt ca si la modelul meu de omega (si cred ca la majoritatea modelelor) frana de motor este foarte, foarte ineficienta. si eu am facut la fel ca tine. test la frana de motor la vale. nu se simte aproape deloc frana de motor. nu reduce deloc din viteza, sau macar sa se mentina turata jos (pe la 1000-1300 de ture cum mi-as dori). ba din contra, "accelereaza" usor pana ajunge pe la 2000 de ture si abia de acolo incepe sa nu mai urce. de aici am tras concluzia ca frana de motor este eficienta, dar undeva peste 2000 de ture. aiurea pt ca asta in treapta intai inseamna undeva pe la 15-20 km/h, ceea ce nu e deloc placut iarna. tot in legatura cu iarna, iti recomand cu multa caldura cauciucurile de iarna, fie ele si second hand, decat deloc + sa ai ceva greu in portbagaj (un sac de nisip, ceva). asta o sa creasca consumul un pic, dar ai un plus de siguranta.
offtopic: am prins de curand o zapada prin oras si m-am dat cu ea de spate la absolut fiecare curba. e mortal feelingu` , dar nu tb sa exagerezi.
in legatura cu oscilatiile de ture, ar putea fi multe cauze: de la un furtun infundat, o capsula de retur, un senzor pana la debitmetru. e greu sa "ghicesti" si foarte costisitor sa le iei prin eliminare. cu ce ai facut testul ? cu OP-COM ?
offtopic: am prins de curand o zapada prin oras si m-am dat cu ea de spate la absolut fiecare curba. e mortal feelingu` , dar nu tb sa exagerezi.
in legatura cu oscilatiile de ture, ar putea fi multe cauze: de la un furtun infundat, o capsula de retur, un senzor pana la debitmetru. e greu sa "ghicesti" si foarte costisitor sa le iei prin eliminare. cu ce ai facut testul ? cu OP-COM ?
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Ultimul XEV de pe OMEGA avea aceleasi simptome si problema era de la electrovalva de relanti depuneri prea multe de ulei si calamina ,se poate curata atat conul de etansare cat si scaunul pe care se aseaza,(ideal demontat si curatat corpul clapetei)acolo condenseaza multe gaze si se murdareste frecvent plus ca era neetansa pe corpul clapetei de acceleratie.A fost nevoie de reglajul turatiei de relanti deoarece avea fluctuatii si s-a stabilizat pe la 800-900 problema era ca masina avea cv automata si pentru ca se tura de nebuna risca sa se urce pe cei din fata.Fa-i toate verificarile inainte sa mergi la test deoarece astfel scazi din pretul reparatiei destul de mult.
- mariusnmc89
- *
- 33 mesaje
- din 05 Aug 2008
- Omega 1995 X20XEV
- Dolj
mariusnmc89
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Dolj
- Masina: Omega 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2008
- Mesaj Privat
- alcapone
- **
- 205 mesaje
- din 02 Nov 2009
- Omega 1994 x20xev
- Prahova
alcapone
- Mesaje scrise: 205
- Locatie: Prahova
- Masina: Omega 1994 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2009
- Mesaj Privat
electrovalva de relanti se numeste IAC si este montata in fata clapetei de acceleratie, in 2 suruburi cu piulitza de 10 si are o forma cilindrica. este de fapt un electromagnet cu o valva. bine ar fi sa cureti si clapeta de acceleratie cu spray degresant. daca nu ai primit poze iti pot trimite eu. contul OPEL OMEGA B a fost al meu dar am fost suspendat ca de obicei. la mine problema cu relantiul s-a rezolvat. am cumparat un senzor de ax cu came second, dar original si masina merge super de atunci!
- OMEGA B 1995
- **
- 180 mesaje
- din 21 Mai 2007
- Omega 1994 X20XEV
- Neamt
OMEGA B 1995
- Mesaje scrise: 180
- Locatie: Neamt
- Masina: Omega 1994 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2007
- Mesaj Privat
S`a mai discutat daca nu ma insel despre problema asta, a trecut si tata prin asa ceva.
A rezolvat prin curatarea clapetei de acceleratie si a motorasului de relanti, urmate de`o resetare a computerului de bord (pentru siguranta ). Dupa acestea (fara sa umble la debitmetru), motorul merge foarte bine, lin, frana de motor e destul de buna (in sensul ca o mentine acolo unde o lasa).
Nu bag mana in foc, insa asa a scapat el de problema aceasta.
Mult succes!
A rezolvat prin curatarea clapetei de acceleratie si a motorasului de relanti, urmate de`o resetare a computerului de bord (pentru siguranta ). Dupa acestea (fara sa umble la debitmetru), motorul merge foarte bine, lin, frana de motor e destul de buna (in sensul ca o mentine acolo unde o lasa).
Nu bag mana in foc, insa asa a scapat el de problema aceasta.
Mult succes!
- alcapone
- **
- 205 mesaje
- din 02 Nov 2009
- Omega 1994 x20xev
- Prahova
alcapone
- Mesaje scrise: 205
- Locatie: Prahova
- Masina: Omega 1994 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2009
- Mesaj Privat
- OMEGA B 1995
- **
- 180 mesaje
- din 21 Mai 2007
- Omega 1994 X20XEV
- Neamt
OMEGA B 1995
- Mesaje scrise: 180
- Locatie: Neamt
- Masina: Omega 1994 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2007
- Mesaj Privat
Eu am zis ce`a avut tata. Acum, difera de la fiecare la fiecare. A avut de furca si cu un senzor (imi scapa acum denumirea lui) si atunci nu mai pornea deloc ) ori daca pornea, mai mult de 4000 RPM nu mergea, se ineca. A stat si 15-20 de minute la o pornire, cu rateuri ce se simteau din galeria de evacuare, pana pe toba finala.
Acum va urez mult succes si sper sa rezolvati
Acum va urez mult succes si sper sa rezolvati
franco
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 1998 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2009
- Mesaj Privat
Buna tuturor,
Cred ca sa rezolvat promble ,nu fara piedici{am tinut masina la un mecanic 3 zile si nu a facut nimic}schimbat mecanic care a zis sa comandam IAC ul si daca nu merge nu il platesc adica isi ia piesa inapoi,a fost foarte sigur pe diagnostic.E cel mai serios servise la care am fost ,merge cu incredere pe miina lui (mecanicul)cind pune un diagnostic(nu este doar inlocuitor de piese) a! nici macar nu a pus o pe tester......sper sa fie bine
Cred ca sa rezolvat promble ,nu fara piedici{am tinut masina la un mecanic 3 zile si nu a facut nimic}schimbat mecanic care a zis sa comandam IAC ul si daca nu merge nu il platesc adica isi ia piesa inapoi,a fost foarte sigur pe diagnostic.E cel mai serios servise la care am fost ,merge cu incredere pe miina lui (mecanicul)cind pune un diagnostic(nu este doar inlocuitor de piese) a! nici macar nu a pus o pe tester......sper sa fie bine