Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Vick, culmea, chiar astazi mi-a spus cineva care lucra la un service sa ma uit la VSS.
Dar, VSS la mine este bun, imi indica viteza corect si incrementeaza bine numarul de kilometri.
Te rog, cand ai timp, sa dai si amanunte.

PS
VSS este cel din cutia de viteze, sau senzorul Hall din Delco ?
Ca poate e in Delco si gresesc..
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
ti-am mai spus si eu in alt topic de vss.
la vectra e deasupra ceasurilor.deobicei pica tranzistorul din el.
la corsa nu stiu unde e.posibil tot deasupra ceasurilor.il verifici simplu.pui intre pinul a10 din ecu si masa un led.daca vss este bun ledul trebuie sa clipeasca cand mergi cu masina.
eu verific fara led cu ohmetru pe piuitoare.ar trebui sa tipe cand merge masina.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
VSS la mine este la roata din dreapta fata.
La ECU este pe pinii A10 si A12.
Asta o spune Autodata.

Dar eu stiu ca n-am observat inca ceva la roata din dreapta, o sa verific.
In plus, eu stiu de un senzor care citeste viteza la km digital dar este pe cutia de viteze acolo unde era cablul de kilometraj.


Ce se intampla daca VSS nu e bun ? mai arata cu cat merg la ora ?
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
a12-ecu (din autodata) e masa.vss nu e la roata dreapta.100%.
km in bord ii da cablu de km.vss da semnal de viteza in ecu.pt ce?inca nu am reusit sa inteleg.
autodata spune cand faci testul sa invarti roata stanga.
dupa anul masinii(nu am pus mana pe corsa) vss poate fi gasit in 2 locuri.1-deasupra vitezometrului(trebuie date ceasurile jos)
2- pe cutie.
verifica daca da semnal vss si dupa il gasim noi.
e posibil chiar sa nu ai vss.daca nu ai fir in a10 nu ai vss.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
marian,
Autodata pe care il am eu, 3.18 spune exact ce e in screenshot.


Pentru a intelege restul, eu am facut o modificare la bord si am pus digital, asa cum e in poza din garajul meu.
Asa ca, nu mai am cablu de km activ, sta degeaba.
km in bord ii da senzorul din cutie care face impulsuri pentru un solenoid din bord.
Eu cred ca nu am VSS la nici o roata.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
3.18 am si eu.am gresit eu cu roata.
si de bord nu aveam de unde sti.clar ca daca nu merge vss nu mai indica km in bord acesta fiind digital.
deci la tine vss e pe cutie.si functioneaza!ca altfel nu ai mai avea nici kilometraj.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Perfect.

Acum ramane sa rezolvam si problema cu consumul exagerat, banuiesc ca din cauza turatiei marite la relanti.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
eu as proba si alt ecu.tot din auzite pica la c14nz.pe capete.asta daca ai de unde sa imprumuti un ecu.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Greu de crezut ca ECU pica.
Este printre cele mai robuste.

As fi curios daca dancuciureanu a gasit rasouns la intrebarea de aici :
http://tech.groups.yahoo.co...1&o=1&l=1
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
crede-ma ca pica ecu.am un prieten la service bosch si a schimbat multe.
  • traian_p

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Alba
  • Masina: Vectra 1991 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2009

  • Mesaj Privat
http://i41.tinypic.com/1zpnz9d.jpg

http://i44.tinypic.com/24bjar5.jpg

am si eu o problema relativ asemanatoare, dar mie mi se intampla sa se opreasca motorul doar cand am ceva consumator mare aprins....e ciudat...
am facut rost de 2 ecu (unul dintre ele "cel fara suruburi" e in stare de functionare, l-am luat de pe o masina si celalalt nu stiu)
acum am o dilema... care mi se potriveste la c16nz (de pe vectra 91)...
eventual daca se potriveste vreunul pe c14nz sa jutam colegii...

app cat costa un ECU nou ?
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Depinde de unde il cumperi.
Insa parerea mea ramane : ECU este ultimul care se strica.
Vorbesc la modul ca nu isi baga nimeni nasul sa umble in el...
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Am fost la o diagnoza, cel care avea examinerul nu stia prea bine sa interpreteze datele, eu la fel, asa ca pun aici cateva poze cu datele, luate la diferite regimuri.
O sa observati turatia ridicata la relanti, etc.

Lorand, sa stai linistit cu eroarea ta MEMCAL, ca aia e o suma de control care nu corespunde din cauza examinerului, nu e eroare reala.
Si chiar daca ar fi defecta, e doar un eprom, nu e nevoie sa iei tot ECU.















  • UnIKuL

  • Mesaje scrise: 418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Salutare lume... cam aceeasi problema am si yo la un Astra G model 2003 cu motor Z16XE... merg pana in treapta a 5a si daca o tin 2-3 min la 3000 de turatii (aprox 110 KM/h) si o las pe liber mi se opreste motorul... iar daca incerc sa il pornesc cat e in miscare masina nu porneste sub nici o forma... daca sunt oprit porneste. de asemenea imi tine la relanti (900 RpM dupa ce se incalzeste motorul). am mai intalnit treaba asta odata cu ea si am zis ca a fost ceva izolat... dar se pare ca nu. nu am f multa experienta in ele asa ca va rog sa imi recomandati ce sa le zic la baieti la service. ink o problema mai am si cu termometrul... are perioade cand nu mai imi arata temperatura de afara la bord Crying or Very sad

Cu multumiri anticipate,
UnIKuL.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Am desfacut pana la urma si motorasul IAC, va sfatuiesc cu tarie sa nu faceti asa ceva.
Conexiunile sunt foarte migaloase, de-abia le-am lipit la loc.

Daca e cineva curios cum arata desfacut :




  • cutzitaru

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Kadett 1991 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2007

  • Mesaj Privat
cutzitaru a scris:Eu am o problema al dracu de enervanta... C16NZ se opreste la relanti indiferent ca masina e in miscare sau pe loc, dar NUMAI cand e motorul cald... cand ajunge motorul la temperatura lui de mers normal nu mai pot sa o ti decat din acceleratuie... Porneste la sfert de cheie, dar e foarte incomod sa franezi cu jumate de talpa ca sa si calci frana... Sad Daca stie cineva de la ce e...
Bujiile sunt rosii si frumoase la culoare, exceptand una care cam face un pic de calamina... motorul trage superb, am curatat IAC-ul, si EGR-ul, sonda lambda arata ok (nu am masurat-o)... Chiar nu stiu ce sa schimb, ca nici nu stau prea bine cu banii!


Am reusit! Am schimbat fisele cu unele noi originale si facea exact la fel. M-am uitat la injector cu motorul pornit sa vad daca pulverizeaza sau picura si Surpriza! Cu filtrul de aer (capacul) dat jos motorul merge pana se termina benzina! Deci nu mai moare.
Clapeta care schimba aer cald/rece, era blocata data peste cap si filtrul cred ca mi l-a dat mai mare, ca era strivit si torsionat...
Deci la mine problema era numai de la are... Mergea sufocata saraca Very Happy
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
cutzitaru,
Observ ca esti din Bucuresti.
Ce zici daca stabilim o zi cand sa facem ceva interschimbari, ma refer la motoras, injector, etc.
  • cutzitaru

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Kadett 1991 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Pai sunt la fel la C14NZ cu C16NZ?
La tine care e problema?
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Da, sunt la fel in mare parte.

Azi o sa cumpar unul nou.
Am vazut preturi bune la Daewoo.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
cauta la vanzari piese pe forum.avea un coleg din iasi unul.alexey parca.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR