rivo
- Mesaje scrise: 81
- Locatie:
- Masina: Vectra 1994 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2004
- Mesaj Privat
- Mateiux
- **
- 158 mesaje
- din 01 Mai 2004
- Corsa 2006 Z14XE
- Hunedoara
Mateiux
- Mesaje scrise: 158
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Corsa 2006 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2004
- Mesaj Privat
E destul de normal la temperaturile de afara!!!! Mai ales daca esti din bucuresti(si nu numai) si stai in traficul ala urat!!
In oras orice motor se incinge pt ca nu mergi cu viteza sa-i faci ventilatie.
Daca e incins motorul nu e bine sa-l opresti imediat, lasa-l pana cupleaza ventilatorul si dupa ce vezi ca scade temp pe la 90~95(si se opreste ventilatorul) opreste-l, daca nu pompa de apa nu mai merge nu are ce sa circule apa de racire si incepe sa fiarba la propriu motorul si arunca apa in vasul de expansiune sa nu te puna aghiutza sa-i deschizi capacul ca te frigi.
Daca temp e normala la drum intins cu viteza optima pt motor atunci nu ai probleme cu racirea!
In oras orice motor se incinge pt ca nu mergi cu viteza sa-i faci ventilatie.
Daca e incins motorul nu e bine sa-l opresti imediat, lasa-l pana cupleaza ventilatorul si dupa ce vezi ca scade temp pe la 90~95(si se opreste ventilatorul) opreste-l, daca nu pompa de apa nu mai merge nu are ce sa circule apa de racire si incepe sa fiarba la propriu motorul si arunca apa in vasul de expansiune sa nu te puna aghiutza sa-i deschizi capacul ca te frigi.
Daca temp e normala la drum intins cu viteza optima pt motor atunci nu ai probleme cu racirea!
rivo
- Mesaje scrise: 81
- Locatie:
- Masina: Vectra 1994 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2004
- Mesaj Privat
- tiron marian
- *
- 2 mesaje
- din 27 Nov 2007
tiron marian
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
- octav13
- ****
- 2,057 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Vectra 2003 y 22 dtr
- Teleorman
octav13
- Mesaje scrise: 2,057
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
tiron marian a scris:am probleme cu racirea la un vectra A,ajunge apa la 90,95 ce sa fac?astia mi-au schimbat nu stiu ce la radiator dar cand am plecat peste3 sau 4km sa incalzit iar ce sa fac? e din 92 masina
au schimbat cumva,termostatul?
90/95 nu este o temperatura de speriat
ce tip de motor ai?
important este ,sa mai si scada temperatura...mai multe detalii
- naniacostin
- ****
- 1,267 mesaje
- din 01 Mar 2007
- Astra 2000 x20dtl
- Prahova
naniacostin
- Mesaje scrise: 1,267
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2007
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- mark
- ****
- 1,425 mesaje
- din 19 Jan 2008
- Vectra 1999 X20XEV
- Alta tara
mark
- Mesaje scrise: 1,425
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1999 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2008
- Mesaj Privat
am o Vectra B din 99, 2.0 DTI ... vara in oras imi creste temperatura pana aproape de 100° insa nu am auzit niciodata sa porneasca ventilatorul, ce e drept nici nu am lasat-o sa ajunga la 100°, mi-a fost frica si am oprit pana s-a racit putin apoi am plecat din nou ... am intrebat la service Opel daca e normal si aia mi-au zis ca la un motor diesel nu e problema nici daca ajunge la aproape 120° pt ca se creaza nu stiu ce presiune in sistem ... vara trecuta am observat ca porneste ventilatorul doar atunci cand pornesc clima si in acest caz temperatura nu mai creste mai mult de 90° ... ce ma sfatuiti sa fac, e posibil ca ventilatorul sa fie reglat sa porneasca la 100° ?
stanescu
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2000 1.7dti astra g
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2007
- Mesaj Privat
nu trebuie sa treaca de 100 de grade.tineo sub observatie:daca trece de temp asta si nu porneste ventilatorul este o problema de senzor sau electrica,daca trece si ventilatorul porneste verifica termostatul.e bine sa ai antigel tot timpul anului in sistem,pt ca punctul de fierbere este mai ridicat decat la apa si protejeaza impotriva coroziunii.si nu mai opri motorul cand temp lichidului de racire ajunge la 95-100 de grade.lasa-l la relantiu,asta in cazul in care temp nu creste brusc.bafta si tinene la curent cu problema ta.
- tiron marian
- *
- 2 mesaje
- din 27 Nov 2007
tiron marian
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
NU e normal sa ajunga la 100, ce naiba? aveti termostate. si probabil ca nu functioneaza bine.
la viteza mare normal ca mai coboara acul datorita curentului de aer care mai raceste motorul. asta nu tine loc de racirea proiectata.
la diesel trebuie sa stea la 90 de grade, la benzina trebuie sa fie mai jos, parca 80 din amintirile mele (care evident pot fi gresite. chiar, care e temperatura de lucru normala la un motor pe benzina?)
asa facea si a mea la inceput, se ducea la 100 vara in aglomeratia bucurestiului, nu auzeam ventilatorul (ceea ce nu inseamna ca nu mergea). dupa ce i-am pus termostat nou si termocuplu nou acul statea fix la 90, vara sau iarna, in oras sau afara, aglomeratie sau drum liber.
eu cred ca e suficienta schimbarea termostatului. atentie ca se vind in magazine termostate facute din materiale proaste. am gasit unul din asta ruginit cind a trebuit schimbat.
ps: verifica intii ventilatorul, e mai simplu. decupleaza mufa de pe el si cupleaza fire direct la baterie, pe ambele viteze si vezi daca merge bine (atentie la degete). e posibil sa se fi stricat ventilatorul si de aia sa ai probleme cu racirea.
si daca toate merg bine, asculta daca sint zgomote suspecte in zona pompei de apa. si aia mai rugineste si impiedica racirea. iar daca intepeneste de tot va alegeti si cu cureaua de distributie rupta.
la viteza mare normal ca mai coboara acul datorita curentului de aer care mai raceste motorul. asta nu tine loc de racirea proiectata.
la diesel trebuie sa stea la 90 de grade, la benzina trebuie sa fie mai jos, parca 80 din amintirile mele (care evident pot fi gresite. chiar, care e temperatura de lucru normala la un motor pe benzina?)
asa facea si a mea la inceput, se ducea la 100 vara in aglomeratia bucurestiului, nu auzeam ventilatorul (ceea ce nu inseamna ca nu mergea). dupa ce i-am pus termostat nou si termocuplu nou acul statea fix la 90, vara sau iarna, in oras sau afara, aglomeratie sau drum liber.
eu cred ca e suficienta schimbarea termostatului. atentie ca se vind in magazine termostate facute din materiale proaste. am gasit unul din asta ruginit cind a trebuit schimbat.
ps: verifica intii ventilatorul, e mai simplu. decupleaza mufa de pe el si cupleaza fire direct la baterie, pe ambele viteze si vezi daca merge bine (atentie la degete). e posibil sa se fi stricat ventilatorul si de aia sa ai probleme cu racirea.
si daca toate merg bine, asculta daca sint zgomote suspecte in zona pompei de apa. si aia mai rugineste si impiedica racirea. iar daca intepeneste de tot va alegeti si cu cureaua de distributie rupta.
- mark
- ****
- 1,425 mesaje
- din 19 Jan 2008
- Vectra 1999 X20XEV
- Alta tara
mark
- Mesaje scrise: 1,425
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1999 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2008
- Mesaj Privat
la mine lucrurile nu stau intocmai cum le explicati voi ... daca merg cu masina la drum, linistit, intre 80 - 100 km/h temperatura nu creste mai mult de 82° - 85°, insa daca o calc, 130 si mai sus din momentul in care am calcat acceleratia daca ma uit atent observ cum urca acul la temperatura pana pe la 90 ... daca urc un deal mare (2-3km) sau la munte si saraca trage din greu in cazul asta urca nu stiu pana unde pt ca nu am lasat-o sa urce niciodata mai sus de 97° - 98° ... ventilatorul functioneaza pt ca porneste in momentul in care pornesc clima, nu stiu insa la cate grade ar trebui sa porneasca in mod normal, adica fara clima si nici nu stiu daca are mai multe trepte sau doar una singura ... mi-am dat seama ca merge atunci cand e clima pornita pt ca asta vara pe caldurile alea mari cand eu ma asteptam sa urce temperatura ca nebuna, ea statea cam la 88°, mi s-a parut ciudat, am ridicat capota si l-am vazut mergand, m-am dus si am oprit clima, s-a oprit si ventilatorul, am pornit-o iar, a pornit si ventilatorul ...
eu stiu ca in mod normal temperatura trebuie sa urce pana pe la 90° si acolo trebuie sa intepeneasca acul indiferent cum si unde mergi cu masina ... acum iarna la mine daca nu e aglomeratie prin oras abia ca urca la 80° iar daca stau la relanti pe loc scade si sub 80° ...
eu stiu ca in mod normal temperatura trebuie sa urce pana pe la 90° si acolo trebuie sa intepeneasca acul indiferent cum si unde mergi cu masina ... acum iarna la mine daca nu e aglomeratie prin oras abia ca urca la 80° iar daca stau la relanti pe loc scade si sub 80° ...
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
mark, vezi aici https://www.clubopel.com/vie...p?p=169322#169322
Sa faci testele cu scurtcircuitarea pinilor in mufa termocuplei cu motorul pornit si AC (clima) oprit.
Sa faci testele cu scurtcircuitarea pinilor in mufa termocuplei cu motorul pornit si AC (clima) oprit.
- mark
- ****
- 1,425 mesaje
- din 19 Jan 2008
- Vectra 1999 X20XEV
- Alta tara
mark
- Mesaje scrise: 1,425
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1999 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2008
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
mark a scris:din cate am vazut eu masina mea are doar un ventilator
Sigur ai doua ventilatoare. Cel pe care il vezi usor cind deschizi capota e ventilatorul radiatorului de racire a motorului. Chiar in fata acelui radiator (in directia de miscare a masinii) mai e unul, care e a instalatiei de climatizare. E un ventilator si pe acel radiator, doar ca nu prea se vede. Cred ca poti sa-l vezi prin masca pe care ai sigla Opel.