Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
am gasit la ce foloseste butonul de linga schimbator acela cu steluta pe el(pt cine are ) cautind in subiectele (ofer documentatii) documentatii omega 2002 la pag.137 se gaseste explicatia.
Skip ads

  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Winter-ul nu e cine stie ce minunatie , cu sistemul in functie masina va pleca de pe loc in treapta a 3-a...asta e tot.

Peste o anumita viteza se decupleaza automat.
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
da la 80 Km.eu cind am intrebat pe aici prin zona nimeni nu a stiut sa-mi dea un raspuns.daca l-au pus pe masina are el un rost mai ales ca pt cei cu tractiune spate este destul de folositor.
de cite ori nu i-ai vazut iarna omorind motorul si distrugind cauciucurile in cite o groapa cu gheata.
si apoi este enervant sa ai niste butoane la masina si sa nu stii ce sa faci cu ele
  • kapix

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Sigur sunt anumite avantaje.. Totusi, Senator are dreptate? Nu am mai auzit de astfel de sistem, dar mi se pare ridicol sa faca numai atat... In plus, pornind cu a III-a rotile se invart foarte repede deci vor patina. Prin urmare care ar fi avantajul? Sau este doar o gluma si nu am prins eu poanta?
  • Rudi

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Senator 1988
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Ca deobicei Senator are dreptate.Nu-l supara k ashterne rapid coduri shi citate oficiale Opel.
Am shi eu acest superbuton.Dimpotriva in a3-a motorul nu transmite aceeashi putere la rotzi shi nu vor patina asha repde k la a1-a.
Nu am vazut pana acum nici u ncauciuc faramat pe gheatza sau pe zapada.Am vazut in schimb cum se duceau vazand cu ochii cauciucurile mele de iarna pe timp de vara.

Am o terorie privitoare la momentul in care mashina ramane blocata in noroi sau zapada.Lasatzi-o intro treapta de viteza,aceleratzi cu dreptul shi cu stangul calcatzi ushor frana.Cu putzin noroc o sa se egalizeze cuplul la rotzi shi nu o sa se mai invarta doar aia care nu are aderentza o sa se invarta amandoua.

Senator,dak aveam diferentzial autoblocabil se mai invartea doar o roata in caz de inzapezire ?
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
una din regulile batrinesti de plecare pe timp de zapada sau gheata este sa pleci cu a 2-a.nu ai aceeasi forta ca la viteza 1-a si nu risti sa rupi aderenta rotilor.
eu ramin la parerea ca un producator daca pune ceva pe o masina stie el de ce (mai ales unul de talia OPEL).
pe de alta parte ca orice comerciant mai umfla si el performantele pe ici pe colo pe unde poate.asa ca adevarul este pe undeva pe la mijloc.
PAREREA MEA!!!
  • kapix

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Nu incerc deloc sa il supar pe Senator (din cate il stiu nici nu se supara pentru o intrebare). Am si eu o nelamurire si ca de obicei fac pe Toma... Este cel mai eficient mod de a "stoarce" argumente si explicatii Wink . Pana acum nu am auzit de teoria plecarii de pe loc intr-o treapta superioara si inca nu am incredere in ea (o sa o testez la prima zapada). Si pe langa asta nu inteleg nici chestia cu dezactivarea automata a optiunii - eu cred ca se dezactiveaza cand schimbi viteza, nu?
Eu stiam doar ca pe aderenta redusa trebuie sa nu accelerezi si sa incerci sa pleci din balans. Pe de alta parte, la ralanti turatia este aceeasi si in treapta I si in a III, prin urmare rotile se vor roti cu viteza mai mare in treapta III-a, nu are legatura cu puterea motorului.
Repet, nu vreau sa supar pe nimeni, vreau doar sa inteleg, doar am si eu tractiune spate si sansele de a nu demara din cauza aderentei reduse sunt destul de mari. Sad
  • Rudi

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Senator 1988
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Eficienta metoda ta de a stoarce informatzii.
K sa te convingi de puterea la rotzi in diferite trepte incearca sa pleci de pe loc cu a 1-a,dupa asta cu a 3-a shi calca acc la fund.Ai sa vezi ca in a3-a pleaca foarte greu.Asta e valabila ptr.cutie automata.In caz de cutie manuala e maigreu cu ambreiajul.

Pb tractziunii spate este urmatoarea.In conditzii de aderentza optima pierzi mult mai putzin la plecarea de pe loc decat cei cu tractziune fatza ptr ca toata greutatea mashinii se "muta" pe puntea spate.
In schimb in conditzii de aderentza scazuta pierzi ptr ca este foarte ushoara pe spate shi nu-i potzi imprima demarajul care itzi transporta masa pe punte.
  • kapix

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Nu am condus nici o masina cu cutie automata.
Pentru cutia manuala stiu insa ca nu e bine sa transmiti o turatie mare pe gheata, zapada, noroi. Daca discutia se refera exclusiv la cutii automate eu ma retrag - nu stiu cum functioneaza si nici nu cred ca voi avea vreodata una.
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Desi am cutie automata nici eu nu stiu cum e sa conduci pe zapada.Ceea ce pot sa va spun la toti este ca indiferent de tractiunea pe care o ai cel mai important este anvelopa de iarna.La experienta pe care o am pot sa afirm ca anvelopa este lucrul cel mai important pentru aderenta masinii.Prefer anvelope moi care sa aiba aderenta la suptafata de mers.Referitor la Omega, am facut ceva km cu un 2,3 turbo diesel 1992 tractiune spate si nu am avut nici un fel de problema chiar si iarna dar cu gume iarna.
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Decuplarea sistemului "Winter" e facuta de calculatorul cutiei care are intre altele , informatii de la senzorul G din vitezometru , e simplu.
Cutia nu schimba nici o viteza atata timp cat sistemul este activ.
Sigur prin prospecte sunt scrise diverse chestii care fac acest sistem sa para foarte complicat insa practic functioneaza asa cum am mai spus.

Ideea pe care se bazeaza e evitarea ruperii aderentei si dozarea cat mai treptata a puterii lucru de care se ocupa diferitele sisteme din cadrul acestor transmisii. Transmisia miscarii de la motor la cutie se face prin intermediul unui convertizor hidraulic de cuplu care permite teoretic plecarea de pe loc in orice viteza , transmisiile automate nu au ambreiaj clasic. De aceea e greu de facut comparatii intre cele doua transmisii.
  • kapix

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Acum m-am convins. Totul e valabil exclusiv la cutiile automate. Si voi ma lasati aici sa fierb si sa astept prima zapada pentru a face teste Evil or Very Mad
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Nu am spus ca e valabil doar la automate insa nu cred ca ambreiajul tau se va bucura daca incerci sa pleci cu a 3-a...chiar si motorul va face cu greu fata.La cutiile automate convertizorul si ambreiajele din cutie fac posibila o astfel de plecare fara zgomote , vibratii si fara daune.
  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
sunt unii soferi care pleaca cu a 2-a sau a 3-a de pe loc iarna

Dar asta doar pt ca nu pot sa "dozeze" acceleratia in treapta 1.

Daca o iei usor, e acelasi lucru ca si cum ai pleca cu a 2-a, 3-a

Dar daca o calci la capat, normal ca vei pierde aderenta

La cutii automate e asa cum zice senator.
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
toate bune si frumoase dar la apasarea pe buton se intimpla ceva cu el?se aprinde vreun bec ceva, un martor in bord,la mine nu se aprinde nimic care sa-mi zica ca lucreaza.are doar o lumina de control si atit.nu se aprinde mai tare sau ceva.
  • celula

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2009

  • Mesaj Privat
daca incerci sa pleci in drive cu winterul apasat o sa faca motorul ca totzi draci\
adica se tureaza extrem de tare pina in 6000 de ture
eu am o astra 2001 1.6 16v Cu transmise automata o sa incerc azi sa vad cum face la plecarea cu a 3a si cu martorul aprins sper sa nu patinez tare si sa ies usor din zapada .intrebarea mea este daca ramin pe tot parcursul rulari in a 3 a si cu senzorul activat stric ceva la motor sa imi stabilizeaza masina si pot sa merg normal
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
au trecut 4 ani de atunci. nici nu mai am masina.
  • daniel ungureanu

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Omega 1996 cd
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2009

  • Mesaj Privat
sal baieti. pe un teren alunecos( gheata sau zapada) este bine sa pleci intro treapta cit mai mare deoarece cuplul de angrenare din cutia de viteze este mai scazut si accelerind mai incet automat ai o aderenta mai mare la sol. faceti incercarea sa plecati cu a 2 de pe loc in conditi de iarna si o sa va da-ti seama.iar treaba la cutia automata si activareabutonului cu semnul zapezi face doar ca masina sa plece intr-o treapta mai mare pentru a nu rupe aderenta la sol( automat sa nu patineze). dat acest lucru este si in functie de forta pe care o imprima unul la acceleratie.
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR