adyman00
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2008
- Mesaj Privat
De aici au inceput problemele (https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=38553) care au rezultat in ceea ce urmeaza: Am pus la incarcat bateria cu un redresor "artizanal'' facut de mine dintr-un transformator toroidal ce tinea odata niste spoturi, cu o dioda puternica montata pe radiator.Firele care ieseau erau unul rosu (+) si negru (-).Bateria are doar vreo 2 luni de cand e luata a mers bine pe masina pana am patit sa se descarce din senin ,mentionez ca cealalta baterie pe care am avuto avea o vechime de vreo 2 ani dar mergea f bine, o singura data am incarcat-o cu ''redresorul artizanal'' (atunci a fost din cauza mea ca am lasat consumator la masina si alarma a descarcat-o) si pana dimineata a fost incarcata f bine nu au mai fost deloc probleme cu ea.Am mai avut o masina o "dacia 1300"care era spre vanzare, nu mai avea bateria buna si atunci a trebuit sa iau o baterie noua (caranda 55Ah) cu garantie si restul la ea.Logic bateria noua am pus-o pe opel si cealalta pe dacie.... la asta nu aveam nici un fel de garantie o luasem odata cu masina.Bateria noua descarcata la maxim fara un pic de curent in ea am pus redresorul mai exact firele cand puneam intr-un sens facea scurt in alt sens nu facea deci logic am pus pe sensul care nu facea si dai la incarcat.Dupa vreo 2 ore ''ochiul magic'' a inceput sa se aprinda usor....am zis ca e bine si am lasat-o toata noaptea iar a 2-a zi ledul era aprin bine.Am mers la masina si la proba a facut scurt cu alternatorul.....de unde am dedus ca asta e ''defectul'' a iesit fum deci am zis ca e puntea de diode.Am adus un alt alternator si acelasi lucru... fara fum dar in scurt.Nu mai am aparat de masura si asa am chemat pe cineva cu aparat si care se pricepe f bine la auto (electricitate) si opel in special.A masurat bateria si a zis ca e inversat plusul cu minusul dar ca a mai intalnit un caz de data asta de FABRICA! NU mi-a venit sa cred am zis ca e imposibil si poate aparatul lui e defect, si sa mai aflam o parere...f indignat ca nu am incredere am mers peste drum la reprezentanta ''varta'' unde a pus si tipul de acolo un tester profesional si a confirmat spusele lui.Din toata chestia a zis ca eu sunt nebun...si ca poate am mers asa vreo 2 luni invers si ca poate am gresit la montare .Cine are opel stie ca nu ajung firele sa o montezi invers bornele difera si chiar nu sunt idiot sa nu stiu sa montez o baterie.Am venit cu bateria am montat-o invers adica cum a zis aparatul (-/+ +/-) si nu a mai facut deloc scurt cu alternatorul ,a mers si demarorul bine de data asta a cuplat si bendixul (cand era pe 'inves' se invartea cu viteza mare fara sa cupleze) am lumini ,stergatoarele ,merg normal, avarii , semnalizare,casetofon etc.Ce a cauzat inversarea deocamdata: 2 electromotoare arse, alarma(centralizarea), instalatia de gaz, delcoul (aprinderea sigur dusa f scanteie), azi se face proba si la computer si ce o mai fi se va vedea dupa ce o voi porni.....DA! se pare ca am reusit sa incarc o baterie invers! ( care functioneaza perfect dupa spusele celui de la reprezentant VARTA) contrar .. discutiei (http://www.daciaclub.ro/Belea-mare-t28427.html) O sa mai revin cu detalii cand o sa aflu cateceva
- mctoto
- ****
- 1,839 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,839
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
adyman00
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2008
- Mesaj Privat
mctoto a scris:Valeu cat ai scris.
Da , bateria cand e descarcata se poate incarca gresit si isi schimba polaritatea. Pe verificate si de mine.
Te rog schimba-i tu tiltul.
Da , bateria cand e descarcata se poate incarca gresit si isi schimba polaritatea. Pe verificate si de mine.
Te rog schimba-i tu tiltul.
Multumesc de raspuns.Esti singurul care a spus ca bateria se poate incarca gresit.Am intrebat o gramada de "priceputi" care dupa ce mai intai au ras, au explicat ca nu exista asta ceva e practic imposibil.
ps. Nu mai pot edita ca sa modific titlul au trecut 30 min.....
- babuliu
- ***
- 525 mesaje
- din 13 Jul 2008
- Vectra 1998 X16XEL
- Iasi
babuliu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2008
- Mesaj Privat
adyman00 a scris:DA! se pare ca am reusit sa incarc o baterie invers!
Se poate. Acelasi lucru l-am patit si eu cu un BOSCH Silver, pe raposatul Oltcit. S-a consumat bateria de tot in 3 zile, gratie alarmei care suna mereu (multumesc fotbalistilor de sub 13 ani din parcare). Am luat bateria in casa, si am pus-o pe redresor, la fel unul improvizat, facut de un vecin care se pricepe. Nu am inteles bine semnificatia firelor si am pus-o invers. Dupa 6h cand am scos-o de la redresat mi s-a parut cam ciudat ca era calda tare bateria. Am zis ca am lasat-o cam mult si de asta. Toate bune ... Cobor cu bateria la masina si cand o montez normal, surpriza ...scantei la borna "+" si fum iesind din alternator. Am ramas foarte surprins si am chemat un electromecanic sa vad ce se intamplase. Concluzia : bateria incarcata invers, si schimbata polaritatea, lucru dovedit cu aparatul de masura Ma facusem de toata bafta. Acum si remediul : se descarca bateria complet cu un consumator (de preferinta un bec de faza lunga) si cand nu mai are curent deloc ( pe masurate, bineinteles ) se incarca normal ( + la+ si - la - ). In acest fel, bateria isi revine la normal . Acest procedeu repetat de mai multe ori scurteaza drastic si prematur durata de viata a unei baterii normale.
adyman00
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2008
- Mesaj Privat
S-a rezolvat !''pagubele'' au fost :3 buc alternator (punte diode+regulator);aprinderea electronica;Instalatia de gaz(modulul din interior comanda)multe sigurante;munca multa in conditii de exterior plus + ca acum merg cu bateria 'pe dos'(+/- -/+). Nu as reformata bateria adica la modul sa o descarc si s o fac inapoi cum era ; masurata de cei de la rep.''Varta'' au zis ca merge f bine.
adyman00
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2008
- Mesaj Privat
- CapellaCt
- ****
- 1,592 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Deutschland
CapellaCt
- Mesaje scrise: 1,592
- Locatie: Deutschland
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
- florinbfp
- **
- 152 mesaje
- din 29 Apr 2008
- Vectra 2000 X20DTH
- Bucuresti
florinbfp
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 X20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2008
- Mesaj Privat
da se poate incarca si invers cum au spus si colegii dar nu se incarca la capacitate , nu se incarca la fel de repede si atentie exista pericol de explozie.
intradevar ca sa descarci o baterie e recomandat sa se foloseasca un bec dar de putere mica astfel se descarca complet chiar daca dureaza mai mult
intradevar ca sa descarci o baterie e recomandat sa se foloseasca un bec dar de putere mica astfel se descarca complet chiar daca dureaza mai mult
adyman00
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2008
- Mesaj Privat
... dupa ce am incarcat "invers" bateria merg asa cu ea de atunci.Merge foarte bine si nu am avut nici o problema de pornire s-au descarcare...se incarca bine si nu se aprinde nimic la bord.Dupa verificarile celor de la rep "varta" care au zis ca e f bine incarcata(e ca o baterie normala V/A in parametri) doar ca e polarizata invers (normal ca bateria avea doar 2 luni de cand a fost luata), nu am vrut sa o mai "descarc" cu un bec s-au altceva pentru a nu-i micsora durata de "viata" ...cica s-ar pierde vreun an s-au doi la chestiile astea.Concluzia e ca:...O las asa cum e ea.. daca m-ar tine vreo 3 ani sunt multumit.... si ce e mai important s fiu atent cand "dau curent la cineva .Oricum mare atentie la incarcat bateriile cu chestii artizanale cum am folosit eu ca se putea intampla ce ai zis si tu + ca m-a costat timp f mult si bani....
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat
- florinbfp
- **
- 152 mesaje
- din 29 Apr 2008
- Vectra 2000 X20DTH
- Bucuresti
florinbfp
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 X20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2008
- Mesaj Privat