- kapix
- OP
- 681 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
Nu am incercat metoda, nici nu stiu daca are efect, dar am citit-o undeva si m-am gandit ca poate sunt unii interesati.
Solutia este ieftina si la indemana oricui - se adauga acetona in benzina, in proportie de 1:500.
Proportia este aceeasi si pentru eliminarea calaminei existente si pentru prevenirea depunerilor ulterioare.
Mai exista o solutie pentru eliminare, dar era mai complicata si mai costisitoare. Daca sunt curiosi, o voi prezenta si pe asta.
Solutia este ieftina si la indemana oricui - se adauga acetona in benzina, in proportie de 1:500.
Proportia este aceeasi si pentru eliminarea calaminei existente si pentru prevenirea depunerilor ulterioare.
Mai exista o solutie pentru eliminare, dar era mai complicata si mai costisitoare. Daca sunt curiosi, o voi prezenta si pe asta.
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
- obiwankenobi
- **
- 182 mesaje
- din 19 Oct 2005
- Astra 2008 y17dth
- Brasov
obiwankenobi
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 y17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2005
- Mesaj Privat
Calamina la un motor cu benzina cu multi km are si parti bune.
1.)ridica un pic compresia (scade volumul camerei de ardere)
2.)actionea-za ca un burete ptr. benzina =>pornire mai usoara iarna
Cea mai buna decalaminare se face atunci cind motorul este desfacut si este manuala.
La vechea mea masina (Cielo) am facut operatiunea de decalaminare in service cu ocazia segmentarii.
1.)ridica un pic compresia (scade volumul camerei de ardere)
2.)actionea-za ca un burete ptr. benzina =>pornire mai usoara iarna
Cea mai buna decalaminare se face atunci cind motorul este desfacut si este manuala.
La vechea mea masina (Cielo) am facut operatiunea de decalaminare in service cu ocazia segmentarii.
- radu
- **
- 342 mesaje
- din 17 Apr 2004
- craiova
radu
- Mesaje scrise: 342
- Locatie: craiova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2004
- Mesaj Privat
nu e deloc bine sa incerci varianta cu acetona, deoarece o sa rezulte:
1 desprinderea depunerilor de pe conductele de alimentare si => infundarea injectoarelor etc...
2 desprinderea calaminei din camera de ardere si depunerea ei pe supape si pe scaunele supapelor stricand compresia
3 la motoarele torbo, desprinderea bucatilor de calamina => ajungerea lor in paletele turbinei care se invart cu viteze fff mare => uzura turbo
3 ce zice obiwankenobi este adevarat
1 desprinderea depunerilor de pe conductele de alimentare si => infundarea injectoarelor etc...
2 desprinderea calaminei din camera de ardere si depunerea ei pe supape si pe scaunele supapelor stricand compresia
3 la motoarele torbo, desprinderea bucatilor de calamina => ajungerea lor in paletele turbinei care se invart cu viteze fff mare => uzura turbo
3 ce zice obiwankenobi este adevarat
- kapix
- OP
- 681 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
Probabil aveti dreptate. Tocmai de asta nu am aplicat metoda, dar probabil daca as avea o masina noua as aplica-o in scop preventiv. Si asta pentru ca pe langa efectele pozitive ale calaminei aceasta are si un efect abraziv care duce la uzarea prematura a componentelor aflate in miscare.
Este insa o alternativa ieftina pentru cei care dau banii pe aditivi care fac acelasi lucru pe bani mai multi, de aceea mi s-a parut interesanta.
Apropos, metoda a doua elimina riscurile mentionate anterior:
Asta presupune prepararea unui amestec ulei+benzina+acetona (in parti egale). Se desfac bujiile si se toarna amestecul in cilindrii. Se invarte motorul cateva ture in gol (cu manivela daca se poate, daca nu se impinge incet masina). Se lasa cateva ore pana se scurge tot amestecul in baia de ulei. Se goleste complet uleiul si se inlocuieste cu altul nou, se porneste motorul si se lasa cateva minute sa functioneze in gol (la inceput va scoate fum). Apoi se face schimbul de ulei (inclusiv filtrul).
Este insa o alternativa ieftina pentru cei care dau banii pe aditivi care fac acelasi lucru pe bani mai multi, de aceea mi s-a parut interesanta.
Apropos, metoda a doua elimina riscurile mentionate anterior:
Asta presupune prepararea unui amestec ulei+benzina+acetona (in parti egale). Se desfac bujiile si se toarna amestecul in cilindrii. Se invarte motorul cateva ture in gol (cu manivela daca se poate, daca nu se impinge incet masina). Se lasa cateva ore pana se scurge tot amestecul in baia de ulei. Se goleste complet uleiul si se inlocuieste cu altul nou, se porneste motorul si se lasa cateva minute sa functioneze in gol (la inceput va scoate fum). Apoi se face schimbul de ulei (inclusiv filtrul).
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
- kapix
- OP
- 681 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
Da. De aceea nu mi se parea interesanta - e si costisitoare si rapeste mult timp. Primul neajuns se poate indeparta folosind un ulei ieftin - oricum motorul va functiona putin timp cu el. Totusi cred ca in timpul asta poti demonta motorul sa il cureti cu mana (eventual tot cu acetona) si macar esti sigur de rezultate
Insa vorba lui 4est - "ce obtii?"
Insa vorba lui 4est - "ce obtii?"
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Eu zic sa stati frumos pe cele doua buci cu care natura pe toti ne-a dotat, o alergare din cand in cand pe autostrada ajunge, un aditiv specific de se pune in benzina se poate folosi eventual in cazul rulajului exclusiv urban...
Metodele "de mecanic de camion" nu cred ca sunt bune la motoarele actuale...
Asta va spune cineva care a "convins" motoarele sa se invarta cu motorina+diluant+toluen+solutie de spalat oile (DA, DA... ), alcool metilic, de se topeau pistoanele la fiecare 10 000 km... noroc ca aveam din alea de Oltcit la discretie sa adaptez...
Metodele "de mecanic de camion" nu cred ca sunt bune la motoarele actuale...
Asta va spune cineva care a "convins" motoarele sa se invarta cu motorina+diluant+toluen+solutie de spalat oile (DA, DA... ), alcool metilic, de se topeau pistoanele la fiecare 10 000 km... noroc ca aveam din alea de Oltcit la discretie sa adaptez...
- kapix
- OP
- 681 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
sorin666 a scris:
Asta va spune cineva care a "convins" motoarele sa se invarta cu motorina+diluant+toluen+solutie de spalat oile (DA, DA... ), alcool metilic, de se topeau pistoanele la fiecare 10 000 km... noroc ca aveam din alea de Oltcit la discretie sa adaptez...
Asta va spune cineva care a "convins" motoarele sa se invarta cu motorina+diluant+toluen+solutie de spalat oile (DA, DA... ), alcool metilic, de se topeau pistoanele la fiecare 10 000 km... noroc ca aveam din alea de Oltcit la discretie sa adaptez...
Esti tare. Pana acum cel mai ciudat combustibil mi se parea Plotox-ul, care era o solutie contra mustelor, imbuteliat in sticle de bere... Pana s-au prins de ce se vinde cu lazile...