- adrianmorarasu
- *
- 28 mesaje
- din 10 Sep 2007
- Astra Z17DTL
- Dolj
adrianmorarasu
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2007
- Mesaj Privat
Eu sunt din Craiova, am un opel astra classic II 1.7 cdti, si ieri mi-am pus din nou rotile de vara (Dunlop sp2020) si le-am pus in cui pe cele de iarna (Nokian - excelente!). Ideea este ca eu sunt adeptul azotului, inca de pe vremea cind aveam o Supernova. In craiova sunt doar 2 ateliere ( sa le zic asa) care pun azot. Cine e din craiova stie pe cel de pe Siloz si pe cel de la iesirea spre Bals - Slatina. Cind mi-am montat anvelopele de iarna am fost la cel dinspre Bals. Mi-au facut echilibrarea totul perfect. Acum am mers la cel de pe Siloz ca ma cam grabeam. Mi-au pus rotile, le-au echilibrat cu mine de fata, am plecat, sa dau intr-un stalp din stanga, imi tragea volanul stinga. M-am intors, mi-au zis sa fac si unghiul de fuga. L-am facut. Au gasit ceva la stinga, mi-au listat ce trebuie dar tot tragea stinga. Iar m-am intors, mi-au inversat rotile, trage cind stinga, cind dreapta. Ideea care este: directia nu mai e atat de fina si usoara cum era si cred ca maine o sa il crap pe ala, daca nu imi face masina cum era. Ce puteti sa ma sfatuiti, pt. ca mi-a atat de ciuda si nu de alta, dar anvelopele puse acum sunt cele originale si cu ele am mers maxim 12000 km din cei 18400 cit am acum.
Va multumesc.
P.S. Nota 11 din partea mea si pt. Opel West Arad. Am facut revizia de 15000 acolo, desi sunt din Craiova.
kratos
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jan 2008
- Mesaj Privat
- vectra_gts
- *
- 9 mesaje
- din 14 Aug 2007
- Vectra 2003 Y22DTR
vectra_gts
- Mesaje scrise: 9
- Locatie:
- Masina: Vectra 2003 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
- merralvinci
- **
- 88 mesaje
- din 02 Mai 2008
- Corsa 2002 y17dt
- Constanta
merralvinci
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Directia - EPS, probleme, martor aprins, rezolvari etc.
- merralvinci
- **
- 88 mesaje
- din 02 Mai 2008
- Corsa 2002 y17dt
- Constanta
merralvinci
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2008
- Mesaj Privat
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
Masina cea din semnatura, de cand am luat-o tragea usor stanga. Jenti de tabla originale, cauciucuri la fel pe ea (set) aproape noi. mers mai multe drumuri lungi cu ea, problema incepe sa ma deranjeze. curios sa stiu care-i treaba schimb rotile fata intre ele. Acuma incepe sa traga dreapta. Bun imi zic, ma duc la echilibrat cu rotile fata, nenea de la vulcanizare imi zice ca o jeanta trebe ruluita si ca are un usor joc, dar ca acolo nu indreapta jenti. Nu-i nimic, platesc ma duc sa indrept jeanta in alta parte. O pune tipu pe un aparat cu role o indreapta o echilibreaza din nou. o pune pe masina, dau o tura nici o schimbare la fel trage dreapta, dar la 120-130 nu mai simt nici o vibratie in volan. Imi zic ca tot e ceva ca am rezolvat o problema, ma intorc ii zic ca tot trage imi baga in roata din stanga 2.2 si in roata din dreapta 2.4. Plec la fel trage dreapta. Iar ma intorc sa imi bage in amandoua 2.4 si tipu imi zice ca e posibil sa am un cauciuc mai greu si unu mai usor si de asta sa faca asa. Plec nervos ca nu pot sa rezolv si cum ma gandesc eu pe drum la problema imi vine o idee. Acum vine intrebarea pentru forumisti. Daca schimb rotile de pe spate pe fata si eventual in diagonala o sa se schimbe ceva? Sau cum ma sfatuiti sa fac? Mentionez ca masina nu trage tare ... dar la drum lung cam in 100 m trece de pe banda 2 pe banda 1 sau cam asa ceva. Inainte se intampla la fel doar ca tragea stanga.
- merralvinci
- **
- 88 mesaje
- din 02 Mai 2008
- Corsa 2002 y17dt
- Constanta
merralvinci
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2008
- Mesaj Privat
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
- george_slz
- ***
- 536 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
1. Montarea puntii la loc(pentru ca rezolvarea scartaitului, in romania se face cu demontarea puntii) in pozitie usor diferita fata de pozitia initiala. E inutil sa va spun ca nu au idee clara cum sa o rezlove.
2.Geometria fata stricata pt ca aparatul lor arata gresit pe partea dreapta. A aratat gresit la vreo 3 masuratori diferite pe aceiasi masina, la intervale: prima oara 1ora, apoi 2 saptamani....fara ca masina sa fi fost lovita sau sa fi dat cu ea in gropi, pt ca merg destul de finutz cu ea.
Recapitulare:m-am dus cu masina perfecta, dpv al geometriei. Dupa umblarea la bucsi....imi vine sa imi bag...
spirake
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2009
- Mesaj Privat
Va intreb si eu pe care stiti :cum tre sa fie geometria rotilor la un astra g 17 caravan ma refer la puntea spate?La mine stau cam cracanate rotile din spate o fi de la vriun reglaj sau asa trebuie sa stea?sau o fi de la rulmenti ?Masina merge drept nu trage stinga,dreapta totul e ok dar ma deranjeaza rotile din spate ca stau asa,nu afecteaza si gumele?[la unghiul de cadere ma refer]
- mocan_danut
- **
- 69 mesaje
- din 27 Feb 2009
- Vectra 1997 Z16XEL
- Arad
mocan_danut
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 1997 Z16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2009
- Mesaj Privat
neamtu
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2008
- Mesaj Privat
Sal,daca ai drum in buc se poate eu am fost azi la AutoSoft pe Dudesti si am facut geometria pe fata si se poate face si pe spate insa la mine era ok,fata costa 100 ron cu tot cu constatare 23 ron iar spatele ceva gen 60 ron.Super multumit este un nene acolo care chiar are habar de tot ce inseamna geometria si mi-a explicat pas cu pas si mi-a interpretat si cifrele care reprezentau abaterile rotilor;lucreaza bine dar atentie numai cu programare altfel nu se poate este full non stop.ciao
Echinox
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2010
- Mesaj Privat
- deleted-38151
- ***
- 745 mesaje
- din 15 Aug 2009
deleted-38151
- Mesaje scrise: 745
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2009
- Mesaj Privat
- scanx
- ***
- 681 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
Important: The following points must be noted before chassis alignment:
Use of the specified disc wheels and tyre sizes.
Good condition of the disc wheels and the wheel bearings.
Tyres uniform and in good condition.
Correct tyre pressure must be the same on the axles on both left and right sides – for values see the relevant Owner's Manual or the valid "Service Booklet" and "Service Plan" brochures.
No visible damage to chassis (no play in the tie rods and ball joints or chassis).
Regulations and instructions issued by chassis alignment system manufacturer
Note: The following operations must be performed before chassis alignment:
Half fill fuel tank.
Put vehicle into alignment position
Load both front seats with 70 kg
Put steering in straight ahead position
Rock vehicle several times so that the chassis adopts the basic position.