- fiara
- **
- 148 mesaje
- din 17 Aug 2005
- Bucuresti
fiara
- Mesaje scrise: 148
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2005
- Mesaj Privat
- clawoodiu
- **
- 134 mesaje
- din 15 Oct 2005
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
clawoodiu
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2005
- Mesaj Privat
fiara = 10 x
Adeptii coborarii cu CV pe 0 sa fie convinsi ca o zapacesc/uzeaza mult mai repede, in special rulmentii si sincroanele. Proiectarea unei CV are si ea o logica, arborele primar, cel cu miscarea de rotatie (relativ) constanta primita de la motor fiind cel care induce miscarea in arborele secundar si nu invers, de aici si calculul angrenajelor, sincroanelor etc.
Pentru cei stresati de problema consumului "la vale" recomand metoda opririi motorului, asta pana la prima iesire de pe traiectorie din cauza autoblocarii volanului sau lipsei de servo la directie si frana.
Si apropo de frana de motor, acum cativa ani am coborat Transfagarasanul spre Sambata folosind cu preponderenta frana de serviciu si pe la 1/2 am ramas fara pielea de pe varful a 2 degete cu care am atins un disc
Adeptii coborarii cu CV pe 0 sa fie convinsi ca o zapacesc/uzeaza mult mai repede, in special rulmentii si sincroanele. Proiectarea unei CV are si ea o logica, arborele primar, cel cu miscarea de rotatie (relativ) constanta primita de la motor fiind cel care induce miscarea in arborele secundar si nu invers, de aici si calculul angrenajelor, sincroanelor etc.
Pentru cei stresati de problema consumului "la vale" recomand metoda opririi motorului, asta pana la prima iesire de pe traiectorie din cauza autoblocarii volanului sau lipsei de servo la directie si frana.
Si apropo de frana de motor, acum cativa ani am coborat Transfagarasanul spre Sambata folosind cu preponderenta frana de serviciu si pe la 1/2 am ramas fara pielea de pe varful a 2 degete cu care am atins un disc
igeorge13
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Oct 2004
- Mesaj Privat
oshlobanul a scris:1) afssssssss....
2) toate astea de la un consum mai mic cu... "o linguritza", cum zicea cineva mai sus... adica dupa ce ca ti-ai luat diesel care cosuma 4% mai vrei sa faci si economie.... deja e o problema aici dupa parerea mea...
3) Deci de-aia nu pun frina astia cu baska si portbagaj! Consuma benzina! Kiar mi-am pus problema asta foarte serios intr-o vreme. Mi se pare ca e deja un fenomen, nu o intimplare... D-aia trec pe rosu, d-aia la trecerea de pietoni pur si simplu te ocolesc, fara nici o incercare de frinare!... De-aia reduc viteza brusc fara sa calce frina cu mult inainte de stop... spera ca se face verde pina ajung ei si nu mai e nevoie de oprire-pornire! De-aia te trezesti cu cite unu care vine cu 10 la ora din urma cind tu stai la stop iar cind ajunge la limita si tu inca n-ai plecat, frineaza brusk de mai-mai sa iasa prin parbriz!..... sperase ca se face verde pina ajunge el....
Consuma benzina daca opresc, pentru ca dupa aia trebuie sa porneasca iar, este????!!!! Perfect logic!
Baska si portbagajul sint simbolul acestei tzari!
... si daca unu de-asta intimplator n-are basca la el inseamna ca a pus-o pe shaua de la bicicleta.. iar daca n-are nici portbagaj inseamna ca e la sudat! ...dar oricum le are "in singe"!
2) toate astea de la un consum mai mic cu... "o linguritza", cum zicea cineva mai sus... adica dupa ce ca ti-ai luat diesel care cosuma 4% mai vrei sa faci si economie.... deja e o problema aici dupa parerea mea...
3) Deci de-aia nu pun frina astia cu baska si portbagaj! Consuma benzina! Kiar mi-am pus problema asta foarte serios intr-o vreme. Mi se pare ca e deja un fenomen, nu o intimplare... D-aia trec pe rosu, d-aia la trecerea de pietoni pur si simplu te ocolesc, fara nici o incercare de frinare!... De-aia reduc viteza brusc fara sa calce frina cu mult inainte de stop... spera ca se face verde pina ajung ei si nu mai e nevoie de oprire-pornire! De-aia te trezesti cu cite unu care vine cu 10 la ora din urma cind tu stai la stop iar cind ajunge la limita si tu inca n-ai plecat, frineaza brusk de mai-mai sa iasa prin parbriz!..... sperase ca se face verde pina ajunge el....
Consuma benzina daca opresc, pentru ca dupa aia trebuie sa porneasca iar, este????!!!! Perfect logic!
Baska si portbagajul sint simbolul acestei tzari!
... si daca unu de-asta intimplator n-are basca la el inseamna ca a pus-o pe shaua de la bicicleta.. iar daca n-are nici portbagaj inseamna ca e la sudat! ...dar oricum le are "in singe"!
In primul rand dupa cate povestesti am senzatia ca traiesti in america sau in emirate, unde bagi benzina cu galeata si nu te intereseaza cat costa...
linguritza aia de benzina scoasa dintr-un consum corespunzator poate insemna pana la 500Euro/an, in funtie de nr de km parcursi.
Poate pt. baietzei de bani gata nu inseamna mare lucru dar pentru majoritatea celor prezenti pe acest forum io zic ca insemna...
Si nu cred nici ca suntem singura natzie care doreste consumuri de bnzina cat mai mici ca altfel nu ar fi evoluat atat motoarele, astfel ca de la o generatie la alta, consumul la aceeasi putere scade cam cu 1%...sau poate occidentalii astia plini de bani o fac doar asa dintr-o distractie pur academica...
pace...
andu
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2005
- Mesaj Privat
clawoodiu a scris:fiara = 10 x
Adeptii coborarii cu CV pe 0 sa fie convinsi ca o zapacesc/uzeaza mult mai repede, in special rulmentii si sincroanele. Proiectarea unei CV are si ea o logica, arborele primar, cel cu miscarea de rotatie (relativ) constanta primita de la motor fiind cel care induce miscarea in arborele secundar si nu invers, de aici si calculul angrenajelor, sincroanelor etc.
Adeptii coborarii cu CV pe 0 sa fie convinsi ca o zapacesc/uzeaza mult mai repede, in special rulmentii si sincroanele. Proiectarea unei CV are si ea o logica, arborele primar, cel cu miscarea de rotatie (relativ) constanta primita de la motor fiind cel care induce miscarea in arborele secundar si nu invers, de aici si calculul angrenajelor, sincroanelor etc.
Pai tocmai uzura sincroanelor o eviti cat cobori panta cu o viteza cuplata. Nu exista diferenta de viteza intre cei 2 arbori, treptele sunt deja cuplate asa ca sincroanele nu fac absolut nimic. Angrenajele din cutie au fost proiectate sa suporte forte mult mai mari decat ceea ce se produce la coborarea in frana de motor, si chiar nu le pasa in ce sens transmit forta asta. Pe de alta parte, ia gandeste-te ce "simte" un sincron cand, la sfarsitul pantei, tu cuplezi o treapta oarecare in momentul in care diferenta de viteza intre arbori e destul de mare deja. De asta nu se recomanda mersul cu masina scoasa din viteza. Daca mai punem si ca ai consum 0 si franare inclusa fara a incinge discurile chiar nu vad de ce nu ai folosi metoda asta.
clawoodiu a scris:
Pentru cei stresati de problema consumului "la vale" recomand metoda opririi motorului, asta pana la prima iesire de pe traiectorie din cauza autoblocarii volanului sau lipsei de servo la directie si frana.
Pentru cei stresati de problema consumului "la vale" recomand metoda opririi motorului, asta pana la prima iesire de pe traiectorie din cauza autoblocarii volanului sau lipsei de servo la directie si frana.
Aici sper ca glumesti, de fapt sunt aproape sigur dat fiind ultimul paragraf.
Totusi, aceasta metoda prezinta diverse inconveniente: nici un servo nu functioneaza, riscati sa va treziti cu volanul blocat. Dar chestia asta e scrisa si in toate manualele de utilizare ale masinilor asa ca.....
- gherasim daniel
- *
- 1 mesaje
- din 20 Dec 2005
gherasim daniel
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2005
- Mesaj Privat
- marius radu
- **
- 429 mesaje
- din 07 Sep 2004
marius radu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2004
- Mesaj Privat
Frate, aicea-i ca la BALAMUC!!
Dupa o sapunire ca la tata leana-n fata curtii, apare suav si delicatul anunt de mai sus... doh...
No offence - g .daniel - foloseste "Cautare" pentru a citi despre pb pe care o ai si posteaza acolo.
Sau poate e pus la misto sa ne mai vaccineze anti-stress, ca si-asa suntem in tara cu cele mai multe victime din cauza neplatii facturilor de la intretinere...
KIIIIIIIIIING... please muta-l la https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=1279
Sper ca e link-u' cel bun...
Multumesc pt. intelegere...sper ca nu o sa am warn si/sau suspend pe forum
Dupa o sapunire ca la tata leana-n fata curtii, apare suav si delicatul anunt de mai sus... doh...
No offence - g .daniel - foloseste "Cautare" pentru a citi despre pb pe care o ai si posteaza acolo.
Sau poate e pus la misto sa ne mai vaccineze anti-stress, ca si-asa suntem in tara cu cele mai multe victime din cauza neplatii facturilor de la intretinere...
KIIIIIIIIIING... please muta-l la https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=1279
Sper ca e link-u' cel bun...
Multumesc pt. intelegere...sper ca nu o sa am warn si/sau suspend pe forum
- fm
- **
- 175 mesaje
- din 19 Oct 2005
- Bucuresti
fm
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2005
- Mesaj Privat
- bogdanene
- ***
- 695 mesaje
- din 11 Nov 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Buzau
bogdanene
- Mesaje scrise: 695
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2005
- Mesaj Privat
lpeti
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: dej
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2005
- Mesaj Privat
razvan a scris:da, asa am mers si pina acum, oricum sint in rodaj inca.
cuplul maxim e intre 1800 si 2800 rpm, asa scrie in carte, deci pe la turatiile astea trebuie sa stau.
salut,nici cum nu o sa ajungi la consumul dat de carte,cu aditiv am scos cel mai bun consum mediu la 5 litri 1.7 cdti caravan ,calitatea motorinei de la noi ... fa plinu in austria si vei simtii diferenta si la consum si la acceleratie ,dar consumul de 5 litri cu clima ,iarna ,vara,in oras ,autostrada...este foarte bun
cuplul maxim e intre 1800 si 2800 rpm, asa scrie in carte, deci pe la turatiile astea trebuie sa stau.
- pichu
- **
- 157 mesaje
- din 19 Nov 2005
- Bucuresti
pichu
- Mesaje scrise: 157
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2005
- Mesaj Privat
buh fratilor...nu mai exagerati;nu vreau sa se supere nimeni pe mine;2000 rpm in treapta 4 la 100 km/h;poate in treapta 5 ai vrut sa zici;
ori nu sunteti atenti ce scrieti ori vreti sa le spuneti celorlalti ca astra g 1.7 dti ajunge asa pe la 300km/h in treapta 5 pe la 3500 de ture
mai realist ar fi asa:la 3000 rpm in treapta 5 viteza e undeva in jur de 130 km.h ;eu am obtinut consum de 4 l/100 km cu 1.7 dti mergand cu 120/80;
pe autostrada in strainatate daca mergi intins cu 130 km/h(tii motorul la 3000 de ture) si mergi asa ...mult...cu ac pe treapta 1 a, am avut asta vara consum de 5l/100km/h
daca sari de 140..incepe sa consume ("mai mult"
masina merge f bine consuma putin dar are motor mic si acceleratia nu este"surprinzatoare" la viteze ce sar de 140 150 km/h;vorbesc de motor 1.7 dti standard, fara imbunatatiri; si totusi viteza maxina e undeva in jur de 170 180 pe la 4000 si ceva de ture....viteza reala;
ori nu sunteti atenti ce scrieti ori vreti sa le spuneti celorlalti ca astra g 1.7 dti ajunge asa pe la 300km/h in treapta 5 pe la 3500 de ture
mai realist ar fi asa:la 3000 rpm in treapta 5 viteza e undeva in jur de 130 km.h ;eu am obtinut consum de 4 l/100 km cu 1.7 dti mergand cu 120/80;
pe autostrada in strainatate daca mergi intins cu 130 km/h(tii motorul la 3000 de ture) si mergi asa ...mult...cu ac pe treapta 1 a, am avut asta vara consum de 5l/100km/h
daca sari de 140..incepe sa consume ("mai mult"
masina merge f bine consuma putin dar are motor mic si acceleratia nu este"surprinzatoare" la viteze ce sar de 140 150 km/h;vorbesc de motor 1.7 dti standard, fara imbunatatiri; si totusi viteza maxina e undeva in jur de 170 180 pe la 4000 si ceva de ture....viteza reala;
- fm
- **
- 175 mesaje
- din 19 Oct 2005
- Bucuresti
fm
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2005
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Ma scuzati... unde in acest topic se sustine ca in a 4-a la 2000 rpm viteza este 100km/h??? In afara de niceguy care a corectat imediat???
Va rog, cititi tot topicul inainte de a posta; este posibil sa nu mai fie nevoie de a va obosi degeþelele si neuronii cu calcule despre viteza rachetelor...
Scuze, dar nu m-am putut abtine prea mult
Va rog, cititi tot topicul inainte de a posta; este posibil sa nu mai fie nevoie de a va obosi degeþelele si neuronii cu calcule despre viteza rachetelor...
Scuze, dar nu m-am putut abtine prea mult
- pichu
- **
- 157 mesaje
- din 19 Nov 2005
- Bucuresti
pichu
- Mesaje scrise: 157
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2005
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- pichu
- **
- 157 mesaje
- din 19 Nov 2005
- Bucuresti
pichu
- Mesaje scrise: 157
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2005
- Mesaj Privat
- ktapet
- **
- 485 mesaje
- din 13 Mai 2005
- Zafira 2007 Z19DT
- Ilfov
ktapet
- Mesaje scrise: 485
- Locatie: Ilfov
- Masina: Zafira 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2005
- Mesaj Privat
1. as vrea sa-i intreb si eu pe cei care coboara pantele cu masina 'pe liber', cam cat cred ei ca economisesc mergand in felul acesta? dupa parerea mea economia pe care au facut-o se pierde printr-o simpla oprire (de ex. pt. a face pipi) asa ca daca vreti sa economisiti intr-o calatorie aveti grija sa faceti pipi inainte si sa faceti tot ce mai trebuie facut pentru a nu fi nevoiti sa mai opriti pana la destinatie.
2. ceea ce trebuie sa primeze este securitatea, iar daca este mai sigur sa cobori in frana de motor atunci sfatul meu este s-o faceti asa. este mult prea mica economia pe care o faceti fata de riscul la care va expuneti voi si cei pe care-i intalniti in trafic. am o intrebare pt. voi: sunteti adeptii celor care merg cu luminile stinse pana aproape de intuneric sau pe ceata? si ei tot din 'economie' o fac si sunt adevarate pericole publice.
3. in problema cu uzura cutiei sau motorului daca se merge pe liber sau nu: poate spune cineva cat de mare este uzura care intervine intr-un caz sau altul? altfel spus, este atat de mare incat sa-i acorzi atentie?
2. ceea ce trebuie sa primeze este securitatea, iar daca este mai sigur sa cobori in frana de motor atunci sfatul meu este s-o faceti asa. este mult prea mica economia pe care o faceti fata de riscul la care va expuneti voi si cei pe care-i intalniti in trafic. am o intrebare pt. voi: sunteti adeptii celor care merg cu luminile stinse pana aproape de intuneric sau pe ceata? si ei tot din 'economie' o fac si sunt adevarate pericole publice.
3. in problema cu uzura cutiei sau motorului daca se merge pe liber sau nu: poate spune cineva cat de mare este uzura care intervine intr-un caz sau altul? altfel spus, este atat de mare incat sa-i acorzi atentie?
- overtaxer
- **
- 260 mesaje
- din 02 Jun 2005
- Astra 2001 Z16XE
- Mures
overtaxer
- Mesaje scrise: 260
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2005
- Mesaj Privat
Asa e, ai dreptate. Te chinui din greu 10-15 km cu diverse manevre sa economisesti o lingura de benzina si pierzi 3-4 la un simplu demaraj dupa boschete. Astea sunt exemple nesemnificative, la fel cum te bucuri ca ai scos consum ca n carte da de fapt a fost pompa din benzinarie cu probleme si a afisat eronat..s-a oprit mai repede la plin din cauza vaporilor din rezervor..etc