alex_rx
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2008
- Mesaj Privat
Fratilor inebunesc! Am un Opel Vectra B 96 motor 1,6 16v. Dupa ce am citit topicuri despre oringuri, calorifer infundat s. a. m. d., am decis sa scot caloriferul afara sa l curat. Zis si facut. Am resusit sa l scot dar cu mari eforturi plus ca am stricat prinderea furtunelor de tevile caloriferului. Am improvizat cu un cot si coliere, merge, adik apa circula fara probleme, nu sunt scurgeri, caldura baga f bine. Caloriferul era infundat si l am curatat cu solutie speciala din comert. Am optat pt asa ceva pt ca nu am vrut sa torn solutia in vasul de expansiune, asa cum se face, intrucat nu am vrut ca mizeria sa ajunga in motor sau radiator. Lucru bun. Caloriferul nu este crapat sau fisurat, i am facut si un mic test de presiune , deci e ok. Am montat tot si am facut aprox 1000km de atunci.
Darrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....................... surpriza! Am mereu mocheta uda, ceea ce ar fi normal pe sezonu asta, in sensul ca nu are cum sa se usuce.
Rugamintea mea pt cei care cunosc : [b]unde sunt situate acele oringuri sau daca am asa ceva ?[/b] Unde sa ma mai uit sa nu mai am pierderi de antigel(atentie! nu pierd antigel pe nicio parte) decat mocheta uda.
Darrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....................... surpriza! Am mereu mocheta uda, ceea ce ar fi normal pe sezonu asta, in sensul ca nu are cum sa se usuce.
Rugamintea mea pt cei care cunosc : [b]unde sunt situate acele oringuri sau daca am asa ceva ?[/b] Unde sa ma mai uit sa nu mai am pierderi de antigel(atentie! nu pierd antigel pe nicio parte) decat mocheta uda.
- elegance
- *****
- 3,083 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Astra 2000 Y 17 DT
- Cluj
elegance
- Mesaje scrise: 3,083
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y 17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
Trebuia sa postezi la discutiile gasite de tine. O'ringurile sunt la intrarea in calorifer, adica unde ai improvizat tu. Daca esti sigur ca nu iti curge pe la improvizatia ta inseamna ca nu s'a uscat mocheta inca, lucru perfect normal. Si mie mi s'a uscat foarte greu mocheta dupa ce am schimbat o'ringurile si am tinut masina in garaj cu usile deschise. Incearca sa usuci mocheta cumva si urmareste apoi daca mai curge.
alex_rx
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2008
- Mesaj Privat
elegance a scris:Trebuia sa postezi la discutiile gasite de tine. O'ringurile sunt la intrarea in calorifer, adica unde ai improvizat tu. Daca esti sigur ca nu iti curge pe la improvizatia ta inseamna ca nu s'a uscat mocheta inca, lucru perfect normal. Si mie mi s'a uscat foarte greu mocheta dupa ce am schimbat o'ringurile si am tinut masina in garaj cu usile deschise. Incearca sa usuci mocheta cumva si urmareste apoi daca mai curge.
Cand am scos caloriferul am distrus plasticele ce etansau furtunele de tur si retur. Mai exact sistemul de prindere pe tevile caloriferului, Am cautat sa le inlocuiesc dar nu am gasit asa ceva. Cand le am examinat nu am vazut sa aiba ceva garnituri sau inele de cauciuc. La exterior era plastic iar la interior se gasea o camasa de(presupun aluminiu) care probabil proteja furtunul. Intrucat cel de la tur era complet distrus(plasticul) am cumparat de la piese auto un furtun ce avea o dimensiune mai mica decat teava caloriferului, am masurat si l am pus pe tur si apoi am bagat caloriferul inspre compartimentul motor ( furtunul atasat).Apoi am gasit un cot si intre furtunul de tur al instalatiei masinii si cel pe care l am pus eu am facut legatura cu coliere. Deci improvizatia facuta de mine este in compartimentul motor. Furtunul pus de mine iesind in afara cu aprox 10cm pana la locul improvizatiei.
gygy popa
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Oct 2008
- Mesaj Privat
alex_rx
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2008
- Mesaj Privat
gygy popa a scris:fratilor am un opel astra G din 2000 y20dth si de 2 zile am mocheta de la sofer uda. am pus pe limba si aproape sigur e antigel,pt.ca am si nivelul scazut in vas. ce ma sfatuiti? multumesc anticipat.
Cauzele sunt:
- Calorifer spart
-Oringurile uzate
ATENTIE! Mai intai de a face tot ce este mai jos trebuie sa scoti din compartimentul motor furtunele de tur si retur ale caloriferului. Va curge lichid asa ca asigura te ca ai cu ce completa la sfarsit. Furtunele de care vorbesc se recunosc foarte usor in sensul ca sunt apropiate unul de celalalt, sunt situate la jumatatea panoului ignifug( panoul ce separa motorul de interiorul masinii, fiind amplasate in spatele motorului).SFAT!Nu te apuca de lucru pana nu s a racit motorul si ca sa limitezi scurgerea mare de antigel pune masina in rampa.
Va trebui sa demontezi consola centrala(respectiv plasticul ce imbraca schimbatorul de viteze si frana de mana, cu tot cu scrumiera si bricheta) ca sa ai acces la calorifer. Un tutorial exista in sensul asta dar acum nu il gasesc sa ti dau un link asa ca o sa incerc sa ti explic ce si cum.
Consola are suruburi cu cap hexagonal pe fiecare parte( picioare si spate scaun sofer si pasager fata la picioare si scaun spate). Mai intai sa le scoti si sa te apuci sa tragi de ea trebuie sa scoti imbracatura de la schimbatorul de viteze( are trei suruburi in interior sau mai multe depinde de model) si apoi vei vedea doua mufe pentru luminile din pate si geamurile electrice, le decontezi, scoti imbracatura de la schimbatator si se poate sa mai ai si un surub care sustine consola. Dupa ce ai scos toate astea, scoti suruburile de pe lateralele consolei(vezi in ce pozitie ai frana de mana) si tragi simplu de ea inspre tine si apoi in sus( sa nu uiti sa scoti si mufa de la bricheta). Acum dupa ce ai scos vezi vedea o piesa de plastic in forma de H si canalele pentru dirijarea aerului la picioarele pasagerilor spate. Scoti mai intai canalele pentru aer care sunt prinse cu un surub de piesa H, apoi tragi inspre tine de capacul caloriferului si ai vizibilitate la el. Il tragi incet inspre tine si te asiguri ca nu l lovesti cand tragi. Se poate sa mai curga lichid din el. Dupa de l ai scos recomand sa ti iei o solutie de curatat(gasesti la orice magazin de piese) si cu apa calda il speli in interior pui solutia si o lasi sa actionez ceva timp( mai intai o diluezi) apoi speli pana cand nu mai curge mizerie(daca este cazul). Ca sa il verifici daca e spart pui apa in el si vezi daca pica(eventual daca ai cu ce bagi putina presiune in el). Daca nu este spart verifici garniturile de cauciuc(oringurile) si le inlocuiesti. In speranta ca am fost cu ceva de folos iti doresc succes.
gygy popa
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Oct 2008
- Mesaj Privat
- deleted-18802
- *
- 45 mesaje
- din 23 Mai 2008
deleted-18802
- Mesaje scrise: 45
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2008
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
arcibal
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2008
- Mesaj Privat
mai poate sa curga antigel si prin alta parte decat pe la caloriferul din dreptul schimbatorului de viteze?
sau, mai poate sa intre apa si pe altundeva, apa care sa ajunga doar pe mocheta de la sofer?
Am schimbat oringurile de 2 ori, ultima oara am pus si un strat subtire de silicon rezistent la temperatura mare, sunt 90% sigur ca nu pe acolo mai curge, sau sa ma exprim altfel, sunt aproape sigur ca nu pe la radiatorul acela mai curge.....Apa din vasul de expansiune scade usor....
daca dau bordul jos, mai exista pe acolo vreun alt radiator de caldura?
aveti vreo alta idee?
sau, mai poate sa intre apa si pe altundeva, apa care sa ajunga doar pe mocheta de la sofer?
Am schimbat oringurile de 2 ori, ultima oara am pus si un strat subtire de silicon rezistent la temperatura mare, sunt 90% sigur ca nu pe acolo mai curge, sau sa ma exprim altfel, sunt aproape sigur ca nu pe la radiatorul acela mai curge.....Apa din vasul de expansiune scade usor....
daca dau bordul jos, mai exista pe acolo vreun alt radiator de caldura?
aveti vreo alta idee?
bybycu2
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2009
- Mesaj Privat
salut si eu am aceiasi problema cu antigelu!intai pierdea destul de putin in partea soferului, am schimbat oringurile si dupa 2 sapt o garnitura s-a largit si in 2 ore mi-a curs tot antigelul in masina in partea pasagerului,am luat alte oringuri si am schimbat am pus silicon si astept sa vad rezultate.am sunat la reprezentanta opel si mi/au spus ca cika clema din dreapta e problematika si sa schimb si acel suport din plastic care vine pe calorifer dar la toate magazinele au zis ca piesa aia nu au vandut-o niciodata.
Aveti alta rezolvare cumva!mersi mult.
Aveti alta rezolvare cumva!mersi mult.
arcibal
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2008
- Mesaj Privat
bybycu2 a scris:salut si eu am aceiasi problema cu antigelu!intai pierdea destul de putin in partea soferului, am schimbat oringurile si dupa 2 sapt o garnitura s-a largit si in 2 ore mi-a curs tot antigelul in masina in partea pasagerului,am luat alte oringuri si am schimbat am pus silicon si astept sa vad rezultate.am sunat la reprezentanta opel si mi/au spus ca cika clema din dreapta e problematika si sa schimb si acel suport din plastic care vine pe calorifer dar la toate magazinele au zis ca piesa aia nu au vandut-o niciodata.
Aveti alta rezolvare cumva!mersi mult.
Aveti alta rezolvare cumva!mersi mult.
asa cum am spus, am pus un strat subtire de silicon din ala rosu de motor si am lasat 24 de ore, apoi am bagat antigel in motor. De data asta am fost mai atent la montarea caloriferului. De atunci si pana in ziua de azi pe acolo nu a mai curs nimic. Piesa din plastic, daca nu este sparta, teoretic nu trebuie schimbata....ai grija, daca faci tu, cand pui clemele din sarma otelita, in rest oringurile de cauciuc ar trebui sa etanseze legatura. Mie imi intra apa la sofer pe la garnitura de cauciuc din prag spre usa, prin care ies firele de curent. Acea garnitura nu era prinsa in prag si de cate ori o spalam bagam cateva kile de apa in ea....
kosty_abc
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2001 y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2009
- Mesaj Privat
arcibal
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2008
- Mesaj Privat
kosty_abc a scris:salutare
am schimbat oring-urile dar am uitat sa pun un fir care vine conectat pe plasticul ala. ce functie are firul acela? are cumva legatura cu AC sau e doar o coincidenta faptul ca nu mi mai cupleaza compresorul de AC?
am schimbat oring-urile dar am uitat sa pun un fir care vine conectat pe plasticul ala. ce functie are firul acela? are cumva legatura cu AC sau e doar o coincidenta faptul ca nu mi mai cupleaza compresorul de AC?
eu nu am gasit nici o intrebuintare la firul ala.....nu este nici sonda nu se leaga de nimic de metal.....l-am pus cum era, dar personal nu cred ca are vreun folos acolo.
teosan
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 1.2 i Comfort ( Z12XE )
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2007
- Mesaj Privat
Salut imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie ..am dat zeci de cautari referitoare la calorifer pt un opel corsa ...Daca ma poate ajuta cineva sa imi zica cum se ajunge la caloriferul de habitaclu pentru ca nu imi baga caldura decat foarte putin . Am pus mana pe furtunurile de tur si retur unu e fierbinte iar cel de retur e caldut as vrea sa dau jos caloriferul si sa il curat dar nu stiu cum .. daca se poate si foto
arcibal
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2008
- Mesaj Privat
teosan a scris:Salut imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie ..am dat zeci de cautari referitoare la calorifer pt un opel corsa ...Daca ma poate ajuta cineva sa imi zica cum se ajunge la caloriferul de habitaclu pentru ca nu imi baga caldura decat foarte putin . Am pus mana pe furtunurile de tur si retur unu e fierbinte iar cel de retur e caldut as vrea sa dau jos caloriferul si sa il curat dar nu stiu cum .. daca se poate si foto
salut,
eu am opel astra, iar discutia pe aici a fost despre astra. Nu stiu cum este asezat caloriferul la Corsa....sorry
miraj33
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2010
- Mesaj Privat
Salutare, am un Opel Astra G, asta vara am avut probleme cu antigelul care imi curgea in partea dreapata la pasager, am rezolvat-o prin schimbarea oringurilor de la radiator.Toate bune....numai k astazi(octombrie), spre surpriza mea vad k este foarte uda mocheta din stanga de la sofer...nu pare sa fie ceva uleios, nici antigel(nu este scazut nivelul din vas), mai degraba este apa...de unde poate ajunge aici la sofer? , multumesc
crazy
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1998 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2010
- Mesaj Privat
Pentru:teosan-eu am un Vectra B din98,la mine caloriferul din habitaclu este in spatele scumierei sub consola de butoane(cele trei cu care reglezi caldura),dar este bagata intr-o cutie de plastic si are o usa cu 4 suruburi care le desfaci(locul e foarte strimt inauntru).Fotografie acuma nu am,dar trebuie sa demontezi fata consolei de mijloc si sa scoti partea de suport(pahare sau acte)cu scrumiera si bricheta,de tot ca e exact in spatele lor.
La mine tot este uda mocheta de la pasager in fata,iar eu m-am uitat si nu curge nimic pe la calorifer asa am vazut(inca cu motorul pornit l-am verificat).Dar am citit undeva pe forum ca apa poate sa mai intre undeva din fata parbrizului de sub stergatoare daca nu sunt curatate canalele de scurgere al apei in fata parbrizului si sunt pline cu noroi si frunze,in cazuri din astea intra in habitaclu,sau mai pot fi remediat prin schimbarea chenderelor daca intra pe la usi.Trebuie sa le verific si eu.
Postul luat de pe forum:
"Trebuie curatat bine acolo si verificat cauciucul care atarna mai jos in spatele motorului... aia e o scurgere. Asigura-te ca nu e noroi si alte prostii in ea. Daca locurile mentionate sunt curate, atunci verifica radiatorul de la incalzire. Insa acesta in mod normal uda doar in dreapta, si in acelasi timp trebuie sa dispara apa cu antigel din borcanas."
Puteti verifica cu o batista de hartie daca este antigel sau apa normala(alba),bagati batista de hartie in apa din mocheta si daca are culoarea antigelului din vasul de expansiune este sigur antigel,daca nu are nici o culoare este apa,ulei nu prea are de unde sa ajunga acolo(zic eu).
La mine tot este uda mocheta de la pasager in fata,iar eu m-am uitat si nu curge nimic pe la calorifer asa am vazut(inca cu motorul pornit l-am verificat).Dar am citit undeva pe forum ca apa poate sa mai intre undeva din fata parbrizului de sub stergatoare daca nu sunt curatate canalele de scurgere al apei in fata parbrizului si sunt pline cu noroi si frunze,in cazuri din astea intra in habitaclu,sau mai pot fi remediat prin schimbarea chenderelor daca intra pe la usi.Trebuie sa le verific si eu.
Postul luat de pe forum:
"Trebuie curatat bine acolo si verificat cauciucul care atarna mai jos in spatele motorului... aia e o scurgere. Asigura-te ca nu e noroi si alte prostii in ea. Daca locurile mentionate sunt curate, atunci verifica radiatorul de la incalzire. Insa acesta in mod normal uda doar in dreapta, si in acelasi timp trebuie sa dispara apa cu antigel din borcanas."
Puteti verifica cu o batista de hartie daca este antigel sau apa normala(alba),bagati batista de hartie in apa din mocheta si daca are culoarea antigelului din vasul de expansiune este sigur antigel,daca nu are nici o culoare este apa,ulei nu prea are de unde sa ajunga acolo(zic eu).
danLaza
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 17ydt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2009
- Mesaj Privat
Cred ca am sa rezolv o data pentru totdeauna problema oringurilor cu inlocuirea radiatorului cu altul nou.Cind termin o sa fac si un mic tutorial ptr.ca tre sa si modifici putin sistemul facut de opel dar asta cind se face mai cald putin."http://www.dannycomimpex.bizoo.ro/vanzare/423673/img/Calorifer-Dacia-bord-cn#1" .acesta e radiatorul clona ce vreau sa il pun(sa nu le cumparati pe toate"corespunde la dimensiuni cu cele ale masinii Opel astra gy17dt 2001 pe care il detin si eu si nu e fffff scump.M-am saturat de stat cocosat in masina sa schimb oringurile(originale dealtfel)care sa tina doar 3,4,5 luni.Pina acum mi-a curs antigel la picioare de 3 plinuri in 2 ani.
- Alexandres
- *
- 28 mesaje
- din 08 Dec 2010
- Astra 2001 Y20DTH
- Iasi
Alexandres
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2010
- Mesaj Privat
Pol13
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2011
- Mesaj Privat
costa 40 ron un set
pentru siguranta cumpara ambele tipuri(behr si delphi) ca odata desfacuta masina nu prea mai ai alternativa si daca nu le gasesti stai cu ea pe tusa.
eu am fost azi sa le schimb si aveam pregatite oringuri delphi (pentru ca asa i-mi spusese un prieten care chipurile cunostea) si surpriza era behr, norocul meu ca le avea pe stoc la magazin.
le-am schimbat si totul pare sa fie ok
pentru siguranta cumpara ambele tipuri(behr si delphi) ca odata desfacuta masina nu prea mai ai alternativa si daca nu le gasesti stai cu ea pe tusa.
eu am fost azi sa le schimb si aveam pregatite oringuri delphi (pentru ca asa i-mi spusese un prieten care chipurile cunostea) si surpriza era behr, norocul meu ca le avea pe stoc la magazin.
le-am schimbat si totul pare sa fie ok