- mariano
- OP
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Salutare! Am cautat pe forum modul de schimb al becurilor dar nu am gasit, desi nu pot crede ca sunt singurul care am avut o astfel de problema. De curand am observat ca becurile care aratau simbolurile de scaune incalzite nu functionau, de fapt asa am cumparat masina.Fiind arse amandoua la inceput mi-am inchipuit ca asa trebuia sa fie, dar mai apoi dupa ce am stat si analizat mai bine am ajuns la concluzia ca nu aveau cum sa nu semnalizeze si aceste simboluri, asa ca am purces la desfacerea acestora si inlocuirea becurilor arse....
Cu o surubelnita dreapta mica se introduce varful intre marginea consolei si buton. Atentie la modul in care faceti parghie astfel incat sa nu deteliorati marginea bordului. Butonul iese in mod normal destul de usor.
Dupa ce ati scos butonul observati cu atentie ca capul acestuia, butonul propriu-zis se desface de restul ansamblului tot cu aceeasi surubelnita dreapta departand plasticul din zona clipsurilor laterale.Usor, usor fara a forta iese imediat.
iata o vedere explodata a butonului
Din corpul propriu zis al intrerupatorului se extrage prin tragere usoara piesa de plastic albastra care contine beculetele care lumineaza simbolul butonului si modul de activare al acestuia
Pe spate puteti vedea ca aceste beculete sunt cositorite precum piesele electronice pe un cablaj. Folositi pt decositorire un pistol electic cu o sarma mai subtire de cupru in capat. Am gasit ansa de aceasta de cupru in targ la Aleea Castanilor in Berceni.
Acum aveti de ales intre a monta un led, din acela care se gaseste in targ in Vitan la 10 lei, dar va avertizez ca nu rezista mult si va trebui sa la schimbati destul de des.....
Iata asa arata un led care se poate monta in locul becului din buton. Dar pentru aceasta trebuiesc dezdoite piciorusele care practic se constituie in contactele propriu zise ale becului si cu o penseta sau un clestisor apucand capul ledului se extrage acesta din teaca de plastic in care este introdus. Veti observa ca acest led are lipite pe ambele picioare cate o rezistenta minuscula. Nu o dezlipiti, lasati-o la locul ei si introduceti cu grija piciorusele ledului prin gaurile din suportul albastru pozitionand ledul in polaritatea corecta.
Adica pt mai multe explicatii in aceasta poza ledul este cel din dreapta iar asa cum va uitati la el + este in extrema dreapta a ledului. Imi pare rau ca nu am apucat sa prelucrez fotografia in Adobe astfel incat sa elimin dubile.
Cam asta ar fi operatiune de inlocuire cu specificatia ca eu am montat un led cu lumina alba, dar fiind mai conservator din fire si dorind sa pastrez aspectul de lumina " ambra " (asa am citit ca iar zice) specific Opelului a trebuit sa pun o bucatica de hartie portocalie dintr-un biletel de acela auto adeziv care se lipeste pe frigider cu diverse adnotari, astfel incat lumina sa nu fie alba ci galben portocalie.
Problema a aparut la 1 luna si jumatate cand brusc lumina din buton a inceput sa palpaie si ledul a murit subit, lasandu-ma tamp sa ma intreb daca a meritat efortul de inlocuire.
Am luat hotararea de a ma intoarce la vechile si clasicele becuri fara polaritati, lucsi mariti si alte alea si am purces de a cumpara un bec care sa se potriveasca in acel lacas. Becurile de pozitie sau bord care se gasesc in benzinarii nu sunt bune din 2 motive:
1. Sunt prea lungi si in diametru prea groase si nu trec prin teaca butonului
2. Aliajul din care sunt facute picioarele nu permite cositorirea, neavand astfel un contact electric ferm
Acestea fiind zise m-am inarmat cu rabdare si am purces in magazinele de produse electronice de pe Maica Domnului unde, surpriza am gasit ceea ce imi trebuia la un pret mai mult decat modic...
Mai mult decat atat acestea pe care le-am cumparat sunt becuri cu destinatie clara aparaturi electronice si uz casnic fiind dedicate pt asa ceva, astfel incat se lipesc imediat, iar ceea ce este surprinzator am gasit si masti siliconice in diverse culori care se monteaza pe bec pentru a schimba lumina in rosu , verde galben, orange , etc......
Eu personal am optat pt un bec colorat deja in galben, iata-l aici langa un led pt a compara marimile
Aceasta ultima imagine prezinta un astfel de bec cu o "caciulita" galbena pe el. Montajul acestuia in suport se face la fel, cu singura diferenta ca nu se mai tine seama de polaritate, iar rezultatul este pe masura asteptarilor. Multumesc pentru atentie si daca mai este ceva de adaugat fiti bineveniti !
Cu o surubelnita dreapta mica se introduce varful intre marginea consolei si buton. Atentie la modul in care faceti parghie astfel incat sa nu deteliorati marginea bordului. Butonul iese in mod normal destul de usor.
Dupa ce ati scos butonul observati cu atentie ca capul acestuia, butonul propriu-zis se desface de restul ansamblului tot cu aceeasi surubelnita dreapta departand plasticul din zona clipsurilor laterale.Usor, usor fara a forta iese imediat.
iata o vedere explodata a butonului
Din corpul propriu zis al intrerupatorului se extrage prin tragere usoara piesa de plastic albastra care contine beculetele care lumineaza simbolul butonului si modul de activare al acestuia
Pe spate puteti vedea ca aceste beculete sunt cositorite precum piesele electronice pe un cablaj. Folositi pt decositorire un pistol electic cu o sarma mai subtire de cupru in capat. Am gasit ansa de aceasta de cupru in targ la Aleea Castanilor in Berceni.
Acum aveti de ales intre a monta un led, din acela care se gaseste in targ in Vitan la 10 lei, dar va avertizez ca nu rezista mult si va trebui sa la schimbati destul de des.....
Iata asa arata un led care se poate monta in locul becului din buton. Dar pentru aceasta trebuiesc dezdoite piciorusele care practic se constituie in contactele propriu zise ale becului si cu o penseta sau un clestisor apucand capul ledului se extrage acesta din teaca de plastic in care este introdus. Veti observa ca acest led are lipite pe ambele picioare cate o rezistenta minuscula. Nu o dezlipiti, lasati-o la locul ei si introduceti cu grija piciorusele ledului prin gaurile din suportul albastru pozitionand ledul in polaritatea corecta.
Adica pt mai multe explicatii in aceasta poza ledul este cel din dreapta iar asa cum va uitati la el + este in extrema dreapta a ledului. Imi pare rau ca nu am apucat sa prelucrez fotografia in Adobe astfel incat sa elimin dubile.
Cam asta ar fi operatiune de inlocuire cu specificatia ca eu am montat un led cu lumina alba, dar fiind mai conservator din fire si dorind sa pastrez aspectul de lumina " ambra " (asa am citit ca iar zice) specific Opelului a trebuit sa pun o bucatica de hartie portocalie dintr-un biletel de acela auto adeziv care se lipeste pe frigider cu diverse adnotari, astfel incat lumina sa nu fie alba ci galben portocalie.
Problema a aparut la 1 luna si jumatate cand brusc lumina din buton a inceput sa palpaie si ledul a murit subit, lasandu-ma tamp sa ma intreb daca a meritat efortul de inlocuire.
Am luat hotararea de a ma intoarce la vechile si clasicele becuri fara polaritati, lucsi mariti si alte alea si am purces de a cumpara un bec care sa se potriveasca in acel lacas. Becurile de pozitie sau bord care se gasesc in benzinarii nu sunt bune din 2 motive:
1. Sunt prea lungi si in diametru prea groase si nu trec prin teaca butonului
2. Aliajul din care sunt facute picioarele nu permite cositorirea, neavand astfel un contact electric ferm
Acestea fiind zise m-am inarmat cu rabdare si am purces in magazinele de produse electronice de pe Maica Domnului unde, surpriza am gasit ceea ce imi trebuia la un pret mai mult decat modic...
Mai mult decat atat acestea pe care le-am cumparat sunt becuri cu destinatie clara aparaturi electronice si uz casnic fiind dedicate pt asa ceva, astfel incat se lipesc imediat, iar ceea ce este surprinzator am gasit si masti siliconice in diverse culori care se monteaza pe bec pentru a schimba lumina in rosu , verde galben, orange , etc......
Eu personal am optat pt un bec colorat deja in galben, iata-l aici langa un led pt a compara marimile
Aceasta ultima imagine prezinta un astfel de bec cu o "caciulita" galbena pe el. Montajul acestuia in suport se face la fel, cu singura diferenta ca nu se mai tine seama de polaritate, iar rezultatul este pe masura asteptarilor. Multumesc pentru atentie si daca mai este ceva de adaugat fiti bineveniti !
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Ciuby
- **
- 317 mesaje
- din 18 Jun 2007
- Tigra 1996 x14xe
- Buzau
Ciuby
- Mesaje scrise: 317
- Locatie: Buzau
- Masina: Tigra 1996 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2007
- Mesaj Privat
- mariano
- OP
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Daca nu ma insel prezervativele pt becuri au costat 10 bani bucata si le-am cumparat de la al doilea magazin de produse electronice de pe Maica Domnului, situat pe stanga cum intri de la Lizeanu. Tii linia tramvaiului, treci de benzinarie si mai mergi inca 150 m iar pe stanga o sa vezi un magazin care are pe firma scris Telecomenzi.
Eu practic am intrat in acest magazin in primul rand ca sa cumpar o telecomanda universala si apoi sa caut becurile cu pricina. Daca ai timp uite-te prin tejghele ca o sa gasesti lucruri interesante. Vanzatorii unii sunt plictisiti, altii nu sunt interesati iar altii chiar nu isi aduc aminte daca mai au sau nu. Bafta la vanatoare.
Iata aici comparativ, becul original ars pe care l-am extras din buton si unul la acelasi voltaj destinat aparaturii electronice (din acesta de care am folosit)
Aici este becul simplu- aprins (verificare inainte de montaj)
lumina pe care o da cu masca orange montata pe el
iata si un bec gata vopsit rosu .Era ratacit printre celelalte, de aceea spun catrebuie sa va uitati cu atentie prin tejghelele vanzatorilor - cine stie?
Si iata si cum arata aprins becul rosu - aviz elor care vor sa schimbe culoarea de baz aa butoanelor.
Probabil ca un astfel de bec montat, schimba lumina din "ambra" intr-una rosie- roze
Eu practic am intrat in acest magazin in primul rand ca sa cumpar o telecomanda universala si apoi sa caut becurile cu pricina. Daca ai timp uite-te prin tejghele ca o sa gasesti lucruri interesante. Vanzatorii unii sunt plictisiti, altii nu sunt interesati iar altii chiar nu isi aduc aminte daca mai au sau nu. Bafta la vanatoare.
Iata aici comparativ, becul original ars pe care l-am extras din buton si unul la acelasi voltaj destinat aparaturii electronice (din acesta de care am folosit)
Aici este becul simplu- aprins (verificare inainte de montaj)
lumina pe care o da cu masca orange montata pe el
iata si un bec gata vopsit rosu .Era ratacit printre celelalte, de aceea spun catrebuie sa va uitati cu atentie prin tejghelele vanzatorilor - cine stie?
Si iata si cum arata aprins becul rosu - aviz elor care vor sa schimbe culoarea de baz aa butoanelor.
Probabil ca un astfel de bec montat, schimba lumina din "ambra" intr-una rosie- roze
- Ciuby
- **
- 317 mesaje
- din 18 Jun 2007
- Tigra 1996 x14xe
- Buzau
Ciuby
- Mesaje scrise: 317
- Locatie: Buzau
- Masina: Tigra 1996 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2007
- Mesaj Privat
- mariano
- OP
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
- vlad2005
- **
- 267 mesaje
- din 29 Dec 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Vaslui
vlad2005
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2008
- Mesaj Privat
- mariano
- OP
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
- vlad2005
- **
- 267 mesaje
- din 29 Dec 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Vaslui
vlad2005
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2008
- Mesaj Privat
- mariano
- OP
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Acum nu stiu daca asta se aplica tuturor dar mie cel putin mi s-a intamplat. Sa stai sa schimbi ledurile la o luna de zile nu este chiar asa placut. Am luat leduri calibrate direct cu rezistente ca sa functineze la 12 V, dar cu toate astea s-au ars. Se stie ca eficacitatea ledului este asigurata in momentul cand ai o tensiune stabilizata fara valori inferioare sau superioare tensiunii de lucru a ledului. Asta se si intampla la aparatele de uz casnic. L amasina insa este altceva, ai fluctuatii ale tensiunii si uneori chiar depasiri ale acesteia. Probabil ca aplicatia auto a ledurilor cere si o punte stabilizatoare pt a asigura fiabilitatea in timp.
- vlad2005
- **
- 267 mesaje
- din 29 Dec 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Vaslui
vlad2005
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2008
- Mesaj Privat
Asta asa este. In principiu ar putea sa fie montat un circuit de stabilizare, pe circuitul de alimentare a becurilor din bord. Poate a facut cineva asta.
Sau poate ai tu ceva probleme pe partea electrica, si din cauza asta iti da fluctuatii de tensiune, mai mari decat cele obisnuite.
Pentru ca cei care si-au montat, nu au pomenit nimic de circuit de stabilizare. E drept ca se mai plang unii ca se ard relativ usor, dar asta mai ales cand sunt folosite leduri de slaba calitate, sau necalibrate corect.
Oricum pentru inceput am sa pun si eu becuri, in locul celor arse.
Sau poate ai tu ceva probleme pe partea electrica, si din cauza asta iti da fluctuatii de tensiune, mai mari decat cele obisnuite.
Pentru ca cei care si-au montat, nu au pomenit nimic de circuit de stabilizare. E drept ca se mai plang unii ca se ard relativ usor, dar asta mai ales cand sunt folosite leduri de slaba calitate, sau necalibrate corect.
Oricum pentru inceput am sa pun si eu becuri, in locul celor arse.
- emilperijoc
- ***
- 577 mesaje
- din 24 Jun 2007
- Vectra 2000 Y20DTH
- Alta tara
emilperijoc
- Mesaje scrise: 577
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2007
- Mesaj Privat
mariano felicitari pentru topic, fiind posesor de opel am si eu problema cu becurile arse (au am becurile de la butonul ECO). Problema am rezolvat-o cu o pereche de becuri de dacie dar nu sunt multumit pentru ca difera intensitatea luminoasa dintre becul original si cel montat de mine ...
In cazul tau cum este ? au aceeasi intensitate?.....
Felicitari inca odata.
In cazul tau cum este ? au aceeasi intensitate?.....
Felicitari inca odata.
- mariano
- OP
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Daca te referi la intensitatea luminoasa a becurilor montate de mine este un pic mai mare ca cele originale. Eu cand am luat masina , nu mergeau oricum, dar acum dupa ce le-am inlocuit vad diferenta intre ce am inlocuit eu si becul de la butonul Eco - de exemplu, care lumineaza o idee mai slabut. Incearca reteta mea si o sa fi sadisfacut pe deplin iti garantez.
Mai jos anexez si 2 poze cu acel led care este enuntat in topic, cel cu doua rezistente pe picior.
Asta ca fapt divers si mai ales pt cei ce vor sa schimbe culoarea luminii in butoanele de bord si au nervii destul de tari ca sa poata schimba ledurile periodic.
Mai jos anexez si 2 poze cu acel led care este enuntat in topic, cel cu doua rezistente pe picior.
Asta ca fapt divers si mai ales pt cei ce vor sa schimbe culoarea luminii in butoanele de bord si au nervii destul de tari ca sa poata schimba ledurile periodic.
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- mariano
- OP
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Pt BV19MAX.....
Acum, sa iti spun drept cand ma doare maseaua, ma duc la stomatolog nu imi pun tamaie ca babele...... pai si eu ce mama lor de leduri cu cine le produce cu tot, sa le fac ? Ca doar leduri pt auto am cumparat, nu m-am dus la reparatii radio tv sa iau ceva, de pe acolo. M-am dus, si am cumparat un produs destinat utilizarii exclusive in domeniul auto. Daca citeai cu atentie, ai fi vazut ca acel led l-am scos din carcasa lui de plastic si l-am lipit de soclul butonului.
Problema stabilizatorului am intuit-o instinctiv cand am vazut ca sunt de tot rahatul si se ard asa repede.
Dar de cat sa ma scarpin atat, mai bine aleg varianta cea mai simpla....BECUL
Acum, sa iti spun drept cand ma doare maseaua, ma duc la stomatolog nu imi pun tamaie ca babele...... pai si eu ce mama lor de leduri cu cine le produce cu tot, sa le fac ? Ca doar leduri pt auto am cumparat, nu m-am dus la reparatii radio tv sa iau ceva, de pe acolo. M-am dus, si am cumparat un produs destinat utilizarii exclusive in domeniul auto. Daca citeai cu atentie, ai fi vazut ca acel led l-am scos din carcasa lui de plastic si l-am lipit de soclul butonului.
Problema stabilizatorului am intuit-o instinctiv cand am vazut ca sunt de tot rahatul si se ard asa repede.
Dar de cat sa ma scarpin atat, mai bine aleg varianta cea mai simpla....BECUL
astra_cj
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2010
- Mesaj Privat
- mariano
- OP
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Revin si fac urmatoarea precizare: becurile sunt cu atat mai fiabile cu cat asigurati si o ventilare corespunzatoare a butonului. Pentru aceasta eu am facut cu un spiral de 1mm cateva gauri in caracasa intrioara a butonului. Aceste gauri nu se vad cand butonul este montat, dar au rolul de a ventila interiorul "coliviei" in care stau cele 2 beculete si care se incinge datorita caldurii degajate de acestea. O ventilatie corespunzatoare prelungeste viata becului cu 50%.
- inspectoratul
- ***
- 751 mesaje
- din 11 Feb 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Timis
inspectoratul
- Mesaje scrise: 751
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2008
- Mesaj Privat
- mariano
- OP
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
- inspectoratul
- ***
- 751 mesaje
- din 11 Feb 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Timis
inspectoratul
- Mesaje scrise: 751
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2008
- Mesaj Privat