mantua
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina: Astra 1993 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2005
- Mesaj Privat
Opel astra caravan 1,4l din 1993. Se aprindea checkengine la momentul in care temperatura indicata de ceasul de bord ajungea in jur de 90 grade. Am facut testul cu agrafa si indica cod de eroare 13. Am schimbat sonda lambda cu una noua bosh tip ls 01. Se constata aceeasi problema, chiar uneori becul sta aprins mai mult de 10 secunde. E drept masina parca este mai nervoasa acum, demaraj mai bun si merge parca mai usor. Va rog ajutor urgent, ca simt ca innebunesc.
popker
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2005
- Mesaj Privat
Si eu am schimbat de curand 3 sonde. Una a fost second (dar cand am aflat ca e de fapt consumabila an luat una noua). Deci am luat o sonda noua acum 3 luni si acum o saptamana s-a defectat. (tot cod 13 - am masurat-o si cu multimetru si intradevar nu mai scotea nici o valoare). Faza proasta e ca am pierdut garantia.
Asa ca acum cateva zile am luat alta sonda si acum pare in regula.
Ce tip de sonda ai? Tot cu un fir ca si mine?
Eu propun sa masori valoarea scoasa de sonda cu un aparat de masura. Ar trebuie sa oscileze in intre 0.1 si 0.9 volti. Daca accelerezi valoarea ar trebui sa fie mai mare. Daca nu ai valori inseamna ca sonda e defecta. Daca se citesc valori inseamna ca undeva e intrerupt firul care merge la procesor.
Ps. E normal sa iti dea cod de eroare dupa ce ajunge apa in jur de 90 grade. Numai dupa 80 grade motorul intra in bucla inchisa si functioneaza dupa datale emise de senzori. pana atunci merge cu un amestec prestabilit.
Asa ca acum cateva zile am luat alta sonda si acum pare in regula.
Ce tip de sonda ai? Tot cu un fir ca si mine?
Eu propun sa masori valoarea scoasa de sonda cu un aparat de masura. Ar trebuie sa oscileze in intre 0.1 si 0.9 volti. Daca accelerezi valoarea ar trebui sa fie mai mare. Daca nu ai valori inseamna ca sonda e defecta. Daca se citesc valori inseamna ca undeva e intrerupt firul care merge la procesor.
Ps. E normal sa iti dea cod de eroare dupa ce ajunge apa in jur de 90 grade. Numai dupa 80 grade motorul intra in bucla inchisa si functioneaza dupa datale emise de senzori. pana atunci merge cu un amestec prestabilit.
mantua
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina: Astra 1993 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2005
- Mesaj Privat
astazi am mers la un mecanic care a curatat injectorul si a spus ca doar la service se poate sterge eroarea din computer. pe forum am citit ca daca se decupleaza bateria se sterg erorile deja inregistrate. oare sa fie adevarat ca doar simpla deconectare a bateriei sterge codurile de eroare deja stocate? poate sa fie murdara valva egr? mecanicul spunea ca valva egr este curata, dar vreau sa ma conving ca asa este. cum se poate face aceasta verificare? multumesc anticipat pentru raspuns
- Mr.hat
- **
- 449 mesaje
- din 17 Oct 2004
- Cluj
Mr.hat
- Mesaje scrise: 449
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2004
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
- Mr.hat
- **
- 449 mesaje
- din 17 Oct 2004
- Cluj
Mr.hat
- Mesaje scrise: 449
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2004
- Mesaj Privat
mantua
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina: Astra 1993 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2005
- Mesaj Privat
mantua
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina: Astra 1993 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2005
- Mesaj Privat
am consultat raspunsurile de pe forum, dar nu gasesc valva asa cum este prezentata in fotografiile postate. poate o fi de alt tip, sau este amplasata in alt loc. drept este ca nu ma pricep si de aceea cer sprijinul celor competenti. multumesc celor care mi-au raspuns deja si celor care imi vor raspunde