Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  • Roger

  • Mesaje scrise: 97
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Tocmai ce am vizitat un service Opel.
Am schimbat uleiul si mi-a facut o verificare sumara.
Si zice el , mi-a si aratat , ca ar trebui schimbate discurile de frana pe fata.Imi arata ca fata de buza de tabla sau ce o fi discul e tocit , asa cam vreo 4-5 mm.Si ca ar fi bine sa le schimb odata cu placutele.Alea oricum le schimbam , dar si discurile ?
Ma gandeam ca fiind un diesel se preteaza si un condus mai domol iar discurile cedeaza mai greu.

Si inca una offtopic.Daca nu-mi bate nimic , adica nu aud la gropi sau la piatra cubica nimic , sa schimb un cap de bara ? Cine mi-a verificat-o acolo zicea ca ar trebui un cap de bara..Hmm

Multumesc
Skip ads

  • vectra16

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2005

  • Mesaj Privat
uite ce spune cartea referitor la grosimea MINIMA a discurilor:
Fata
-ventilate (cu ABS) 22 mm
-solide 8 mm
Spate
-solide 8 mm
  • 8IMISTIQ

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Si eu trebuie sa imi schimb discurile pe fata.

Tipul de la Ausburg(care de altfel rules) mi-a spus ca pot sa mai merg asa chiar pana mi se termina placutele astea care le am (chiar daca le-am schimbat doar de 5000km maxim).

Tot el mi-a spus ca e recomandat sa fie schimbate si placutele o data cu discurile.

Iar ca pret, tot la Augsburg :

originale GM - 11mil
aftermarket - 2.2mil

Pret pe SET. Garantie oferita in ambele cazuri Smile, daca cumva bat sau scartzaie se schimba instant.

Ce mai, Augsburg rules cum spuneam.
  • Dee
  • *
  • 48 mesaje
  • din 23 Nov 2005
  • Astra 2006 Z16XEP
  • Bucharest
  • Dee

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Bucharest
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2005

  • Mesaj Privat
intrebare discuri frana. Pot schimba discurile mele pline cu unele ventilate la ASTRA F?
adica aceeasi dimensiune tot 4 gauri dar ventilate. Un raspuns va rog. Discurile le schimb oricum dar vreau sa pune unele foarte bune. Accept si sugestii de marci pt discuri pline sau ventilate.
M-am interesat la KARMA si mi s-a spus ca cele mai bune ma costa 700 000 ROL bucata. mi se pare cam putin si as dori ceva de calitate. Sfaturile de toate felurile sunt binevenite. De mentionat ca tocmai am schimbat placutzele cu unele noi MINTEX si lichidul de frana si atunci s-a constatat ca ar cam trebui schimbate si discurile peste 5000 km. Cu siguranta nu ma joc asa ca le voi schimba in maxim o luna.
  • peter

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 1995 X16SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Si eu am schimbat discurile de frana e fata am pus ventilate de altfel asa au fost si cele vechi.Nu am luat ceva de firma ci facute in comunitatea europeana si m-au costat 1.500.000 lei amandoua fara manopera caci l-eam montat eu.Eu sunt multumit de ele tinand cont de faptul ca la dezmembrari mi-a cerut 1 milion pe un disc care poate sa fie si ovalizat.
  • pichu

  • Mesaje scrise: 157
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2005

  • Mesaj Privat
imi pare rau sa va dezamagesc, nu sunt de parere ca augsburg rulz;la piese ...mai merg , dar la service...nu am o parere f buna despre ei;nu vreau sa fac antireclama;parerea mea e ca e bine sa fii atent cum lucreaza/ce lucreaza/ce desfac si , mai ales , sa nu ii crezi din prima pt ttot ce spun;mie mi au spus ca tb sa imi schimb rulmentii si amortizoarele pe spate , ca se aude un uruit la rulare-am cauciucuri all season pe 15 goodyear si de aia se aude un "duduit" , am facut proba cu alte cauciucuri normale sinu se aude nimik;dar cel mai grav..mi au luat 1 mil pe geometrie-facuta la ei dupa ce mi au schimbat un cap de bara, pot sa va spun ca dupa 3-4 mii de km rulati in strainatate, am constatat si io ca omu , cand m am uitat cu atentie la vulcanizare aici , ca au facut o prost,adik cauciucurile pe fata s au tocit"in V",inegal..urat de tot...si au constatat acu baietii la geometrie la schama ca erau abateri mari de tot..anormale daca ar fi fost facuta cum trbuie geometria acum ceva timp;
nu vreau sa mai zic altceva...decat..da doamne sa fie doar la mine asa;succes
  • Dee
  • *
  • 48 mesaje
  • din 23 Nov 2005
  • Astra 2006 Z16XEP
  • Bucharest
  • Dee

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Bucharest
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2005

  • Mesaj Privat
exista service-uri si magazine de piese mai bune decat Augsburg este adevarat. insa de multe ori au piese bune la preturi mai mici decat la alte magazine sau reprezentante.
In alta ordine de idei referitor la discuri. Ale mele sunt pline pe cand tu ai avut din fabrica ventilate deci mari deosebiri nu sunt. Ai procedat super bine ca ai luat noi frate in loc sa iei porcarii de la arabii aia profitori. De la dezmembrari merg luate plasticuri, oglinzi, aripi spoilere sau chestii f f scumpe dar nu consumabile. Poate poate sa ma ajute cineva cu chestia cu discurile
REPET: Am discuri pline din fabrica, 4 gauri. Le pot schimba cu ventilate de acelasi diametru si cu acelasi nr de gauri? La urma urmei n-ar trebui sa fie probleme ca doar discurile ventilate sunt doar mai performante se racesc mai bine la utilizari intense (dar probabil sunt si un pic mai groase ca au spatiul acela gol in centru). deci....sugestii sau sa raman dracului la din astea normale cum am din fabrica?
La Karma mi-au zis ceva de SBC sau geva de genul asta ca marca.
  • kapix

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Se vor potrivi etrierele vechi?
  • Dee
  • *
  • 48 mesaje
  • din 23 Nov 2005
  • Astra 2006 Z16XEP
  • Bucharest
  • Dee

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Bucharest
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Very Happy good question
mai bine raman la discurile mele clasice nu?
vad ca se spune ca e recomandat sa pui placute noi odata cu discurile noi. Eu nu am sa fac asta pt ca am placutze noi cu care am facut doar 140 km. nu cred sa reprezinte acest aspect o problema.
  • peter

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 1995 X16SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Discurile ventilate sunt mult mai groase decat cele pline si nu cred ca placutele de frana se departeaza atat de mult incat sa bagi discul,si pistonasele de frana nu o sa aiba cursa normala.
  • Dee
  • *
  • 48 mesaje
  • din 23 Nov 2005
  • Astra 2006 Z16XEP
  • Bucharest
  • Dee

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Bucharest
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2005

  • Mesaj Privat
mersi mult Peter. am sa raman deci la specificatiile originale.
  • pichu

  • Mesaje scrise: 157
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2005

  • Mesaj Privat
stiti cumva unde poate cineva sa "imi dea o alta fata" la discuri? am uzura f mica la ele,dar s a format o buza pe exteriorul discurilor, cum ar veni,fix la marginea lor , si cand virez se aude zgomot de fier pe fier;nu sunt uzate placutele...cineva mi a spus ca tb sa merg la un strungar , priceput , sau la un service unde sa aiba sculele necesare , ca sa imi polizeze discurile si buza aia , cu conditia sa ramana cu o grosime mai mare de...o valoare din catalog;so?stie cineva unde pot face treaba asta?
  • turatii

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Bd. Titulescu, intersectia de la pasajul Basarab, e un service acolo, au si strung, frezeaza chiulase si fac si discuri de frana.
  • marius radu

  • Mesaje scrise: 429
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2004

  • Mesaj Privat
@pichu - ca idee o alta fata la discuri inseamna minim 5mm pe o parte si alti 5mm pe alta. Fa o socoteala si vezi cat ramane din grosimea discului - sa nu fie prea mic.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,575
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
@marius...vrei sa spui 0.5 mm si 0.5 mm
@dee...vezi poate gasesti la dezmambrari alte etriere, eventual sa le dai la schimb pe ale tale...daca mergi cu un cunoscator, o sa-si dea seama daca sunt bune sau defecte (sa nu aiba pete de coroziune, striatii, ovalizari etc in zona de glisare a pistonasului...la astea ma gandesc eu ca necunoscator) ...si inca o verificare: etrierii pt discuri ventilate fiind mai lati, s-ar putea sa atinga de janta (la mine, cu jente opel de la mama lor...dar probabil de la un alt tip, au trebuit pusi niste distantieri-saiba mai late-pe prezoane pt ca atingeau de etriere).
  • vion

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Mangalia
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2004

  • Mesaj Privat
peter a scris:Si eu am schimbat discurile de frana e fata am pus ventilate de altfel asa au fost si cele vechi.Nu am luat ceva de firma ci facute in comunitatea europeana si m-au costat 1.500.000 lei amandoua fara manopera caci l-eam montat eu.Eu sunt multumit de ele tinand cont de faptul ca la dezmembrari mi-a cerut 1 milion pe un disc care poate sa fie si ovalizat.


Sal 2 all!
Ma intereseaza si pe mine sa iau 4 discuri de frana pentru un astra G 2001 la un pret decent!
Tu de unde le0ai luat pe alea din CE???
Multumesc
  • pichu

  • Mesaje scrise: 157
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2005

  • Mesaj Privat
nu au treaba etrierii de frana;si e vorba de 5 mm nu 0.5 mm... Smile
da, 5 mm sau 0.5 cm Smile;mersi 2 all
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,575
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
mai, mai, mai....din manual Etzold citire:
la discuri masive: grosime initiala-12.7 mm, dupa rectificare-10.7 mm, limita de uzura-9.7 mm
respectiv
la discuri ventilate:20mm; 18 mm;17 mm;
ventilate 16V: 24 mm; 22 mm; 21 mm;
Faceti si voi niste scaderi si impartiri si trageti singuri concluziile....ce mecanic v-a aburit ca treba sa ia 5x2 mm din ele?
  • peter

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 1995 X16SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
"vion" eu am cumparat discurile de frana de la mine din oras eu sunt din judetul Caras-Severin si firma se numeste S.C. Agata S.R.L.Nu stiu de unde esti tu ,ce sa zic.
  • Dee
  • *
  • 48 mesaje
  • din 23 Nov 2005
  • Astra 2006 Z16XEP
  • Bucharest
  • Dee

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Bucharest
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2005

  • Mesaj Privat
mersi livcro. deci este clar. pentru discuri ventilate am nevoie de alti etrieri. Ei bine in acest caz am sa renunt la idee pentru ca nu vreau sa risc cu niste etrieri de la dezmembrari. Cel mai bine merg pe solutia din fabrica cu discuri pline. acum am sa masor si eu grosimea discurilor ca vad ca ati pus limita minima pt discurile pline.
si eu am luat putin din ele la un atelier specializat cu scule bune (BOSCH-Vifor) insa mi s-a spus clar ..e o solutie provizorie pt ca odata formata bordura aia discurile sunt clar pe duca. Am observat dupa acea operatiune si usoare vibratii in volan pt o scurta perioada de timp. Probabil pana s-a uzat uniform discul. Mare atentie unde faceti aceasta operatiune ca nu e de gluma. La cat o fi manopera mai bine cumparati discuri noi. Am citit intr-un sondaj facut de BREMBO (cine nu stie sunt cei mai buni producatori de sisteme de franare de inalta performanta pt Porsche Maserati etc) si spuneau ca 87 % din discurile de frana sunt schimbate prea tarziu cu uzura prea mare atunci cand exista deja riscul unor defectiuni majore la franare si chiar a ruperii discului.
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR