adyman00
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2008
- Mesaj Privat
-Salut - Am o Vectra A- Fab92- Motor C16NZ - luata cu -152000 Km in prezent are 169000 Km in care nu a avut nici o "problema"majora (mentionez -consumabile+curea alternator schimbate in afara de distributie care mai merge).Problema a aparut in 31 dec, cand dupa ce am mers toata ziua aprx.70 km ,am parcat-o normal, am inchis-o din centralizare, urmand sa plec dupa vreo doua ore.Intors la masina am dat sa deschid din centralizare dar aceasta nu am mai functionat .Am deschis cu cheia si implicit la motor cand stupoare! Bateria noua de numai o luna decedata total, inchisese "ochiul magic".Am decis sa plecam cu alta masina urmand sa pun bateria pe redresor pentru a doua zi ,dand vina pe vreme s-au poate un consumator (cd-ul, alarma, s-au plafoniera pe care am mai lasat-o odata ).A doua zi cu bateria la FULL am mers sa pornesc si cand sa pun plusul la baterie aceasta facea scantei semn ca un consumator s-au ceva in scurt facea probleme .Am oprit tot ce era de oprit si am pus din nou si din nou scurt dar de data asta si cu un frumos efect de fum din blocu de diode al alternatorului.Mentionez ca in timpul de cateva secunde cat a stat pe bornele bateriei pana sa iasa fum am probat cat se poate de repede ,clacson,lumini,semnalizatoare si bineteles nimic.Am demontat alternatorul si am repus bateria cu speranta ca asa o sa pot sa o inchid din centralizare.NU a mai aparut nici un fel de scurt circuit de data asta si mentionez ca au inceput sa functioneze ,plafoniera,luminile faza lunga si scurta,am pus si pe contact fara insa sa dau la demaror s-au apris luminile normal la bord dar fara nici o comanda data de mine au inceput sa functioneze STERGATOARELE si DEZABURITORUL care se opreau cand luam contactul din cheie da nu si din comenzilele lor.Alternatorul(Valeo) l-am dat jos si desfacut rotorul si statorul arata bine e dusa puntea de diode-----INTREBARE:
-E normal ca fara alternator montat masina sa faca comenzi aiurea?
-Cu alternatoru dat jos nu mai apare scurt pe baterie dar nu merge centralizarea cd-ul in schimb merg altele lumini, plafoniera, oare e normal?
-Intrebarea de baza.De ce s-a ars?Pot sa iau un alternator bun de la cineva care are de schimb dar ma gandesc sa nu fie un scurt in instalatie si sa al ard degeaba si pe ala care e bun. Ma gandesc la faptul ca atunci cand pun cheia pe pornit merg stergatoarele si dezaburitorul fara comanda ceea ce nu am mai vazut si auzit vreoadata si asta ma face sa ma gandesc la un scurt undeva.
Ce ziceti sa ai fac proba cu un alternator bun?
-E normal ca fara alternator montat masina sa faca comenzi aiurea?
-Cu alternatoru dat jos nu mai apare scurt pe baterie dar nu merge centralizarea cd-ul in schimb merg altele lumini, plafoniera, oare e normal?
-Intrebarea de baza.De ce s-a ars?Pot sa iau un alternator bun de la cineva care are de schimb dar ma gandesc sa nu fie un scurt in instalatie si sa al ard degeaba si pe ala care e bun. Ma gandesc la faptul ca atunci cand pun cheia pe pornit merg stergatoarele si dezaburitorul fara comanda ceea ce nu am mai vazut si auzit vreoadata si asta ma face sa ma gandesc la un scurt undeva.
Ce ziceti sa ai fac proba cu un alternator bun?
- georgevig
- **
- 230 mesaje
- din 23 Nov 2008
- Vectra 1997 1,6 16v x 16 xel
- Buzau
georgevig
- Mesaje scrise: 230
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1997 1,6 16v x 16 xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2008
- Mesaj Privat
- thrill
- ***
- 860 mesaje
- din 29 Jul 2008
- Vectra 2003 z18xe
- Constanta
thrill
- Mesaje scrise: 860
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2008
- Mesaj Privat
nu stiu cum el a tine, dar mie mi-a picat alternatorul de curand.
piesele te ajung la ~200 de lei noi + manopera (in cazul meu a fost de 150 de lei)
deci un total de 3 mil jumatate.. releul de incarcare, puntea de diode si manopera. sau sa gasesti alternator la sh care costa tot aproape de 400 de lei.deci...
piesele te ajung la ~200 de lei noi + manopera (in cazul meu a fost de 150 de lei)
deci un total de 3 mil jumatate.. releul de incarcare, puntea de diode si manopera. sau sa gasesti alternator la sh care costa tot aproape de 400 de lei.deci...
adyman00
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2008
- Mesaj Privat
- Pot sa iau un alternator bun de la cineva care are de schimb dar ma gandesc sa nu fie un scurt in instalatie si sa al ard degeaba si pe ala care e bun. Ma gandesc la faptul ca atunci cand pun cheia pe pornit (cu alternatorul dat jos) merg stergatoarele si dezaburitorul fara comanda ceea ce nu am mai vazut si auzit vreodata si asta ma face sa gandesc ca poate e un scurt undeva in instalatia masinii.Drept este ca dupa ce am demontat alternatorul nu mai face scurt pe baterie cum facea cu el montat si deci scurt pe el!
Ce ziceti sa ai fac proba cu un alternator bun?
Ce ziceti sa ai fac proba cu un alternator bun?
- mark
- ****
- 1,425 mesaje
- din 19 Jan 2008
- Vectra 1999 X20XEV
- Alta tara
mark
- Mesaje scrise: 1,425
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1999 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2008
- Mesaj Privat
Nu cred ca are vreo treaba faptul ca nu ai alternator pe masina cu pornitul stergatoarelor si dezaburitorului. Eu cred ca undeva este un scurt si cel mai bine, ar trebui verificata de un electrician ca sa nu ai surprize neplacute. Cu instalatia electrica nu e de joaca si nu cred ca e normal sa o iei pe incercate.
adyman00
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2008
- Mesaj Privat
Azi am luat un alternator bun de la cineva si am facut proba!...aceiasi situatie Scurt pe Baterie.Am scos firul ala mai gros +(am vrut sa pornesc doar pe baterie) de pe alternatorul bun si nu a mai fost in scurt bateria dar cand sa dau la demaror, stergatoarele au pornit si dezaburitorul la fel fara nici un control asupra lor din partea mea , iar electromotorul cupla dar mergea cu turatie dar fara 'sarcina'... parca bendixul nu cupla pe coroana.Mentionez ca inainte de situatia asta nu am avut probleme de pornire din cauza electromotorului.
Posibil ca bobina sa fie in scurt de la electromotor?Sa faca intoarcere in alternator?Ce poate cauza un asemenea scurt care sa descarce o baterie noua si fara sa se arda o siguranta un releu ?
Posibil ca bobina sa fie in scurt de la electromotor?Sa faca intoarcere in alternator?Ce poate cauza un asemenea scurt care sa descarce o baterie noua si fara sa se arda o siguranta un releu ?
- marius1998
- **
- 113 mesaje
- din 14 Oct 2007
- Vectra 1997 x20xev
- Brasov
marius1998
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2007
- Mesaj Privat
Eu zic ca problema a creat-o alternatorul (faptul ca ti-a consumat bateria...). Iar sa dai aprox 400 lei pe piese si manopera mi se pare f f scump.Nu cred ca un alternator de Vectra A, sh, costa mai mult de 200 lei.Este posibil ca scurt-circuitul sa fie in electromotor, iar acesta sa iti fi cauzat defectarea alternatorului (intrucat excitatia electromotorului, la pornire, o face alternatorul, prin cablul cu care sunt conectate). Oricum iti recomand sa mergi la un electrician capabil !
Succes !
Succes !
adyman00
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2008
- Mesaj Privat
Am decuplat tot ce se poate decupla la masina.Firele de pe electromotor,Mufa de curent care duce de la motor la caroserie,Alarma''Cenmax 222''+ centralizare,Mufa de pe stalp langa pedalier(aia cu multi pini),Scos releul de stergatoare,sig de la dezaburitor,plafoniera, practic am ramas cu firul de la masa baterie, caroserie, motor si plusul care duce la alternator .Rezultatul....tot scurt cu alternatorul.Proba o fac cu un bec intre borna si baterie ca m-am saturat sa tot ''sudez''.Ce poate sa fie?
craksman
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1996 16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2008
- Mesaj Privat
adyman00 a scris:Am decuplat tot ce se poate decupla la masina.Firele de pe electromotor,Mufa de curent care duce de la motor la caroserie,Alarma''Cenmax 222''+ centralizare,Mufa de pe stalp langa pedalier(aia cu multi pini),Scos releul de stergatoare,sig de la dezaburitor,plafoniera, practic am ramas cu firul de la masa baterie, caroserie, motor si plusul care duce la alternator .Rezultatul....tot scurt cu alternatorul.Proba o fac cu un bec intre borna si baterie ca m-am saturat sa tot ''sudez''.Ce poate sa fie?
Verifica firul care alimenteaza cu + continu alternatoru sa nu dea la masa undeva,iar despre centralizata din ce am patit eu,am ramas fara curent,am dat bateria jos am puso la redresor iar cand am puso la loc nu mai mergea centralizata.Am bajbait pe langa ea si am decis sa desfac mufa de la centralizata care se afla pe stalpul usii din dreapta jos la picioare,am scos mufa.......am lasato 2 minute am puso la loc si a functionat.Daca nu merge asa la tine poate e altceva.
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
adyman00
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2008
- Mesaj Privat
Cu firul + de pe alternator decuplat si restul ce am mai enumerat mai sus tot apare un 'scurt' mai bine zis ca un fel de consumator cu toate ca in interior totul e pe Off(am decuplat si mufa contactului).Cand fac proba cu 'becul' pe borna de + se aprinde dar 10% abia daca se inroseste filamentul.Pe cablul bornei de + sunt 3 fire 1.gros 2.mai putin gros, 3.mai subtire.Scurtul s-au 'consumatorul' apare numai cand e pus firul nr.2.(filament inrosit)daca cuplez si firul de + la alternator atunci becul se aprinde total......-> deci posibil scurt in habitaclu si de aici conflict cu alternatorul.E destul de frig sa chem un electrician, iar ca sa o remorchez fara servo si cu frana tare pe ghiata, f semnalizare nu prea ma incanta.Mai astept parerile voastre daca mai sunt idei pana o sa se mai incalzeasca afara.
adyman00
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2008
- Mesaj Privat
marian_sro a scris:ai alarma pe masina?
daca da ai releu pe contact?releu care daca e armata alrma iti taie contactul?daca da scoate-l si vezi daca mai ai scurt.
bafta!
daca da ai releu pe contact?releu care daca e armata alrma iti taie contactul?daca da scoate-l si vezi daca mai ai scurt.
bafta!
Alarma de pe masina este ''Cenmax - 222'' si are si releu de imobilizare .
Dupa cum am mai scris mai sus am ''decuplat'' de tot alarma nu a fost alimentata deloc.Releul daca e pe pozitia deschis nu da drumul la curent...iar daca e blocat pe inchis atunci e curent si deci poate masina porni.Ideea e ca bateria se pune in scurt cu firul de + de la alternator e un scurt undeva in bord ..s-au cine stie.
adyman00
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2008
- Mesaj Privat
S-a rezolvat !''pagubele'' au fost :3 buc alternator (punte diode+regulator);aprinderea electronica;Instalatia de gaz(modulul din interior comanda)multe sigurante;munca multa in conditii de exterior plus + ca acum merg cu bateria 'pe dos'(+/- -/+). Nu as reformata bateria adica la modul sa o descarc si s o fac inapoi cum era ; masurata de cei de la rep.''Varta'' au zis ca merge f bine. Pret per total 3Mil(f inst de gaz).Ieftin parerea mea fata de cate se puteau intampla....
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
adyman00
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2008
- Mesaj Privat
- florinbfp
- **
- 152 mesaje
- din 29 Apr 2008
- Vectra 2000 X20DTH
- Bucuresti
florinbfp
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 X20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2008
- Mesaj Privat
da s-a rezolvat dar asta a fost tot de la un scurt undeva, diodele se duc fff greu si in general se duce 1 si se simte ca nu mai incarca asa de repede bateria sau cand sunt pusi toti consumatorii motorul se tureaza si nu mai face fata, abia dupa ceva timp daca nu e schimbata dioda se mai duc si alte diode.
dupa ce scoti bateria, borna, se intampla sa se reseteze calculatorul dar in timp isi revine singur sau o mai scoti o data.
dupa ce scoti bateria, borna, se intampla sa se reseteze calculatorul dar in timp isi revine singur sau o mai scoti o data.
- opel tigra
- *
- 4 mesaje
- din 30 Dec 2010
- Tigra 2000
- Sibiu
opel tigra
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Sibiu
- Masina: Tigra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2010
- Mesaj Privat
salutare.sunt nou pe forum.am o problema la masina,poate ma ajutati si pe mine cu ceva lamuriri.problema e asemanatoare.am circulat cu masina prin zapada si ploaie.dupa 2 zile parcata am incercat sa o pornesc si nimic.nu am curent deloc.nici o lumina in bord.am incercat sa-i dau curent cu cabluri si mi-a facut santei mari la borne.am crezut ca nu merge sa-i dau curent.am cumparat baterie noua si cand sa leg bornele,acelasi lucru.scantei si fum la borne.becul de la baterie din verde s-a facut negru.nu pot lega njici o baterie.cred ca am un scurt pe undeva.sigurantele sunt bune.cum pot sti unde e scurt-ul daca nu pot lega bateria.din ce vad la alternator e umezeala dar nu ajung la el ca e dedesupt.cum verific ce e de vina?va multumesc.masina e o tigra din 2000.
- florinbfp
- **
- 152 mesaje
- din 29 Apr 2008
- Vectra 2000 X20DTH
- Bucuresti
florinbfp
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 X20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2008
- Mesaj Privat
- radu1966
- **
- 128 mesaje
- din 01 Mai 2010
- Vectra 1999 y20dth
- Bucuresti
radu1966
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1999 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2010
- Mesaj Privat
adyman00 a scris:S-a rezolvat !''pagubele'' au fost :3 buc alternator (punte diode+regulator);aprinderea electronica;Instalatia de gaz(modulul din interior comanda)multe sigurante;munca multa in conditii de exterior plus + ca acum merg cu bateria 'pe dos'(+/- -/+). Nu as reformata bateria adica la modul sa o descarc si s o fac inapoi cum era ; masurata de cei de la rep.''Varta'' au zis ca merge f bine. Pret per total 3Mil(f inst de gaz).Ieftin parerea mea fata de cate se puteau intampla....
nu cumva ai pus bornele la baterie invers (prima data cand ai zis ca pus bateria pe redresor) altfel nu are cum sa iasa fum din blocul de diode in fine pina la urma bine ca ai rezolvat