amo
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2005
- Mesaj Privat
Salutare membrilor si meseriasilor care ne ajuta cu sfaturi utile si care nu sant contra cost
Am si eu o problema cu geamul electric stanga fata care atunci cand este actionat se inchide iar apoi coboara singur fara explicatie si nu pot sa-l mai inchid decat daca apas treptat butonul de mai multe ori si asa daca il prind intr-o pozite care "nu-i convine" coboara din nou.Opelul este Astra Caravan din 2001. Astept sfaturi si pareri. Multumesc.
Am si eu o problema cu geamul electric stanga fata care atunci cand este actionat se inchide iar apoi coboara singur fara explicatie si nu pot sa-l mai inchid decat daca apas treptat butonul de mai multe ori si asa daca il prind intr-o pozite care "nu-i convine" coboara din nou.Opelul este Astra Caravan din 2001. Astept sfaturi si pareri. Multumesc.
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Chestia asta se intampla de cand ai masina sau a evoluat pe parcurs - mai intai foarte rar, apoi tot mai des?
La mine, din cauza ca am macaralele slabite probabil, se mai intampla cateodata cum spui tu - daca las geamul sa se inchida, coboara singur si sunt nevoit sa-l actionez treptat. Tot cel din stg fata
Da-ne mai multe detalii despre masina ta, adauga in semnatura detaliile ca la noi
P.S. Nu mai posta de doua ori, o data e suficient - fii sigur ca cineva iti va raspunde.
La mine, din cauza ca am macaralele slabite probabil, se mai intampla cateodata cum spui tu - daca las geamul sa se inchida, coboara singur si sunt nevoit sa-l actionez treptat. Tot cel din stg fata
Da-ne mai multe detalii despre masina ta, adauga in semnatura detaliile ca la noi
P.S. Nu mai posta de doua ori, o data e suficient - fii sigur ca cineva iti va raspunde.
- vectra16
- **
- 103 mesaje
- din 09 Sep 2005
- Bucuresti
vectra16
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2005
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
amo a scris:Salutare membrilor si meseriasilor care ne ajuta cu sfaturi utile si care nu sant contra cost
Am si eu o problema cu geamul electric stanga fata care atunci cand este actionat se inchide iar apoi coboara singur fara explicatie si nu pot sa-l mai inchid decat daca apas treptat butonul de mai multe ori si asa daca il prind intr-o pozite care "nu-i convine" coboara din nou.Opelul este Astra Caravan din 2001. Astept sfaturi si pareri. Multumesc.
Am si eu o problema cu geamul electric stanga fata care atunci cand este actionat se inchide iar apoi coboara singur fara explicatie si nu pot sa-l mai inchid decat daca apas treptat butonul de mai multe ori si asa daca il prind intr-o pozite care "nu-i convine" coboara din nou.Opelul este Astra Caravan din 2001. Astept sfaturi si pareri. Multumesc.
*
Ai debransat cumva bateria intre timp ? Daca DA, incearca sa tii butonul apasat la urcare cateva secunde (mai mult de 5s) dupa ce geamul a ajuns DEJA in pozitia de sus...
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
andyrro
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 X17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2005
- Mesaj Privat
amo
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2005
- Mesaj Privat
Bai fratilor bateria nu am dat-o jos, pe ghidaje nu am nimic am verificat si totusi cateodata e ok iar altadata cum am mai spus trebuie sa-l inchid treptat pana ajunge sus.N-ar fi totusi problema de la vreun releu care controleaza inchiderea? , ca faza cu mufele ca nu prea fac contact nu prea -mi vine a crede adica parerea mea e ca daca ar fi asa ori ar merge ori n-ar merge, nu?(no offens).Si totusi care sa fie adevarata cauza?
- bogdanene
- ***
- 695 mesaje
- din 11 Nov 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Buzau
bogdanene
- Mesaje scrise: 695
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2005
- Mesaj Privat
- jonny
- **
- 483 mesaje
- din 23 Apr 2005
- Astra 2001 Z16SE
- Cluj-Napoca, Romania
jonny
- Mesaje scrise: 483
- Locatie: Cluj-Napoca, Romania
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2005
- Mesaj Privat
- catalin_tl
- **
- 53 mesaje
- din 10 Aug 2006
- Vectra 1992 C20NE
- Tulcea
catalin_tl
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Tulcea
- Masina: Vectra 1992 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2006
- Mesaj Privat
Salutare tuturor.
Nu vreau sa deschid un nou subiect cu continut si titlu similar, asa ca va rog sa-mi dati, daca se poate, ceva sfaturi legate de geamurile electrice pe acest topic.
Cred ca la geamurile electrice de la masina mea s-a mai umblat in trecut. Pe modulul electronic de la usa din dreapta am gasit doua strapuri facute cam ciobaneste, geamul nefunctionand in regim automat. Cu toate astea geamul merge bine, fara probleme.
Am probleme insa cu geamul din stanga care 'pare' sensibil la frig si umezeala. L-am desfacut bineinteles, bucati-bucatele. Motor, cremaliera, modul, tot, tot. Am curatat tot, am gresat mecanismul, am verificat separat motorul. In continuare, cum da putina racoare noaptea, dimineata geamul este mort. Daca merg cu masina juma' de ora si se incalzeste, 'isi da drumu'. Nu inteleg...Am continuat sa desfac alte piese si trasee. Am observat ca la butoanele de comanda de pe consola franei de mana nu-mi sta aprins decat LED-ul de la geamul stanga. Aici m-am cam incurcat. Nu stiu rolul acelui modul electronic cu cateva SMD-uri care este amplasat dedesubt, langa butoane, si n-as vrea sa stric altceva.
Oricum, cert este ca s-a mai umblat pe acolo deoarece am constatat ca LED-ul de la geamul dreapta, care culmea - e functional !!, nu functiona pentru ca cineva a facut altfel conexiunile la intrerupator, suntand LED-ul si modificand comenzile pentru geam cu (-), in loc de (+) cum este pentru geamul din stanga. Probabil de aici si strapurile de pe modulul geamului dreapta. Oricum problema mea nu e geamul din dreapta, modificat, ci geamul din stanga care functioneaza numai cand vrea el !!!, numai cand este cald afara. Nu mai stiu ca sa-i fac.
Imi este frica sa-l actionez deoarece mi s-a intamplat pana acum de cateva ori sa-l deschid, sa para ca merge normal, sa opresc in vreo parcare si dupa aceea sa stau sa pazesc masina pana vrea 'domnul geam' sa se inchida la loc. Am verificat si mufele mari de la usi si firele si sunt OK.
Oameni buni cred ca incep sa o iau razna...Ma puteti lumina si pe mine ?
1. Ce rol are modulul micut cu SMD-uri amplasat in consola franei de mana, langa butoanele de actionare a geamurilor? Am gasit aici mai multe fire taiate si conexiuni modificate, iar acest modul apare in schemele electrice de la OPEL, dar fara nici o alta explicatie.
2. Atunci cand nu functioneaza deloc geamul stanga, desi modulul din usa este alimentat corect si comenzile ii vin corect conform schemei, releele de pe modul sunt practic moarte. Are cumva vreun cuart pe el sau vreun element sensibil la temperatura sau socuri ?
Stiti cumva daca pot sa gasesc, si unde, un astfel de modul electronic de comanda, cu ce pret si daca defectul provine de la acesta ?
Va multumesc anticipat.
Nu vreau sa deschid un nou subiect cu continut si titlu similar, asa ca va rog sa-mi dati, daca se poate, ceva sfaturi legate de geamurile electrice pe acest topic.
Cred ca la geamurile electrice de la masina mea s-a mai umblat in trecut. Pe modulul electronic de la usa din dreapta am gasit doua strapuri facute cam ciobaneste, geamul nefunctionand in regim automat. Cu toate astea geamul merge bine, fara probleme.
Am probleme insa cu geamul din stanga care 'pare' sensibil la frig si umezeala. L-am desfacut bineinteles, bucati-bucatele. Motor, cremaliera, modul, tot, tot. Am curatat tot, am gresat mecanismul, am verificat separat motorul. In continuare, cum da putina racoare noaptea, dimineata geamul este mort. Daca merg cu masina juma' de ora si se incalzeste, 'isi da drumu'. Nu inteleg...Am continuat sa desfac alte piese si trasee. Am observat ca la butoanele de comanda de pe consola franei de mana nu-mi sta aprins decat LED-ul de la geamul stanga. Aici m-am cam incurcat. Nu stiu rolul acelui modul electronic cu cateva SMD-uri care este amplasat dedesubt, langa butoane, si n-as vrea sa stric altceva.
Oricum, cert este ca s-a mai umblat pe acolo deoarece am constatat ca LED-ul de la geamul dreapta, care culmea - e functional !!, nu functiona pentru ca cineva a facut altfel conexiunile la intrerupator, suntand LED-ul si modificand comenzile pentru geam cu (-), in loc de (+) cum este pentru geamul din stanga. Probabil de aici si strapurile de pe modulul geamului dreapta. Oricum problema mea nu e geamul din dreapta, modificat, ci geamul din stanga care functioneaza numai cand vrea el !!!, numai cand este cald afara. Nu mai stiu ca sa-i fac.
Imi este frica sa-l actionez deoarece mi s-a intamplat pana acum de cateva ori sa-l deschid, sa para ca merge normal, sa opresc in vreo parcare si dupa aceea sa stau sa pazesc masina pana vrea 'domnul geam' sa se inchida la loc. Am verificat si mufele mari de la usi si firele si sunt OK.
Oameni buni cred ca incep sa o iau razna...Ma puteti lumina si pe mine ?
1. Ce rol are modulul micut cu SMD-uri amplasat in consola franei de mana, langa butoanele de actionare a geamurilor? Am gasit aici mai multe fire taiate si conexiuni modificate, iar acest modul apare in schemele electrice de la OPEL, dar fara nici o alta explicatie.
2. Atunci cand nu functioneaza deloc geamul stanga, desi modulul din usa este alimentat corect si comenzile ii vin corect conform schemei, releele de pe modul sunt practic moarte. Are cumva vreun cuart pe el sau vreun element sensibil la temperatura sau socuri ?
Stiti cumva daca pot sa gasesc, si unde, un astfel de modul electronic de comanda, cu ce pret si daca defectul provine de la acesta ?
Va multumesc anticipat.
Lucix
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1994 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2006
- Mesaj Privat
Salutare
Amo am avut si eu aceeasi problema ca si tine, la geamul stanga spate, cand vroiam sa-l inchid urca pana la capat, si apoi cobora cam un sfert din geam. Am fost la un electrician care mi-a spus ca potentiometrul ar fi de vina dar nu are ce sa-i faca si trebuie sa schimb potentiometru. Cum nu stateam prea bine cu banii am amanat, iar problema s-a rezolvat dupa o vreme cand am avut treaba la masina si am fost nevoit sa deconectez bateria.
Amo am avut si eu aceeasi problema ca si tine, la geamul stanga spate, cand vroiam sa-l inchid urca pana la capat, si apoi cobora cam un sfert din geam. Am fost la un electrician care mi-a spus ca potentiometrul ar fi de vina dar nu are ce sa-i faca si trebuie sa schimb potentiometru. Cum nu stateam prea bine cu banii am amanat, iar problema s-a rezolvat dupa o vreme cand am avut treaba la masina si am fost nevoit sa deconectez bateria.
bastik
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2007
- Mesaj Privat
Am avut si eu aceeasi problema cu geamul stanga fata, se deschidea dupa vreo jumatate de ora ,dar se pare ca am rezolvat problema.
Am desfacut butoanele de langa schimbatorul de viteze bucati , are niste lamele de metal triunghiulare si cea de deschidere geam era cam oxidata ,lipicioasa (posibil silicon)
Am curatat lamela si merge fara probleme.
Am desfacut butoanele de langa schimbatorul de viteze bucati , are niste lamele de metal triunghiulare si cea de deschidere geam era cam oxidata ,lipicioasa (posibil silicon)
Am curatat lamela si merge fara probleme.
- sabin
- **
- 199 mesaje
- din 23 Jul 2006
- Corsa 2002 Y17DT
- Bucuresti
sabin
- Mesaje scrise: 199
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2006
- Mesaj Privat
- bertone
- ****
- 2,294 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,294
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
Vedeti ca am avut eu un topic pe aici in legatura cu geamul .
Eu am desfacut geamurile cu mecanicul si din pacate , aceasta problema nu s-a rezolvat . In general de la gropi cand actionezi si inchizi geamul asta o ia in sus si apoi incepe sa coboare . Si nu mai merge decat daca il inchizi usurel , putin cate putin . Acelasi lucru si pe umezeala , cand a plouat , mergi pe gropi si mai si scartaie . Mizerii nu sunt adunate acolo pt ca mecanismul geamului care e in usa este protejat foarte bine cu o folie groasa si lipita .
Asa ca parerea mea este ca nu sunt masini de gropile din buzau , cel putin .
Eu am desfacut geamurile cu mecanicul si din pacate , aceasta problema nu s-a rezolvat . In general de la gropi cand actionezi si inchizi geamul asta o ia in sus si apoi incepe sa coboare . Si nu mai merge decat daca il inchizi usurel , putin cate putin . Acelasi lucru si pe umezeala , cand a plouat , mergi pe gropi si mai si scartaie . Mizerii nu sunt adunate acolo pt ca mecanismul geamului care e in usa este protejat foarte bine cu o folie groasa si lipita .
Asa ca parerea mea este ca nu sunt masini de gropile din buzau , cel putin .
- catalin_tl
- **
- 53 mesaje
- din 10 Aug 2006
- Vectra 1992 C20NE
- Tulcea
catalin_tl
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Tulcea
- Masina: Vectra 1992 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2006
- Mesaj Privat
Buna ziua din nou! Au cam dat caldurile peste noi, asa ca am fost nevoit sa 'intru' din nou in problema geamului din stanga fata - cel cu toane. Cu ocazia asta am inteles si modificarile facute la geamul dreapta fata (am descris anterior). Am rezolvat definitiv problema renuntand la caracterul 'automat' al geamului. Pentru a elimina si posibilitatea unor probleme cu firele de la portiera mi-am procurat si doua butoane de geam electric de Cielo pe care le-am montat in portiere, in zona de rezemare a bratului. Am luat in casa modulul automat, am localizat pe el traseele de alimentare si cele de comanda. In mod nemodificat comenzile se fac cu (+) pe un pin corespunzator fiecarei comenzi, fie ca e vorba de coborarea sau ridicarea geamului din masina sau din exteriorul acesteia (3 pini diferiti). Schema electrica/electronica am gasit-o 'scurmand' pe forum. Am descoperit ca cele doua relee de pe modul au cate un pin al bobinei de comanda mentinut permanent la (+), modulul electronic 'punand' la masa celalalt capat al bobinei corespunzatoare releului de ridicare sau coborare, in functie de comanda data. Am tras de pe modul doua 'firicele' corespunzatoare celor doi pini pe care modulul ii comanda prin punere la masa si i-am conectat la comutatorul montat in portiera. Am intrerupt pe cablajul modulului traseele originale care comandau masa catre cele doua relee si am rezolvat definitiv problema. Problema se putea rezolva renuntand cu totul la modul deoarece comutatoarele de Cielo au tot ce le trebuie in ele, insa mi-a fost mai usor asa, cu comanda data prin releele de pe modulul original, chiar si curentii comandati prin buton fiind nesemnificativi. Altfel mai aparea si problema contactelor cu motorul electric. Mi-a parut rau ca am modificat montajul initial, insa macar asa mi-am rezolvat problema. Cu bine si daca intereseaza pe cineva modificarea facuta de mine ii stau la dispozitie.
- pro_dragos
- *
- 9 mesaje
- din 01 Mai 2007
- Vectra 1998 Y20DTH
- Buzau
pro_dragos
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1998 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2007
- Mesaj Privat
maiandrei a scris:Chestia asta se intampla de cand ai masina sau a evoluat pe parcurs - mai intai foarte rar, apoi tot mai des?
La mine, din cauza ca am macaralele slabite probabil, se mai intampla cateodata cum spui tu - daca las geamul sa se inchida, coboara singur si sunt nevoit sa-l actionez treptat. Tot cel din stg fata
.
La mine, din cauza ca am macaralele slabite probabil, se mai intampla cateodata cum spui tu - daca las geamul sa se inchida, coboara singur si sunt nevoit sa-l actionez treptat. Tot cel din stg fata
.
Din pacate acelasi lucru se intampla si la masina mea, Vectra B din '98. Cu aceasta okzie va pot spune sigur k problema apare de la macaralele slabite. Geamul stanga fata s-a intamplat chiar sa iasa de pe macara, norocul meu ca nu s-a spart. Situatia este destul de neplacuta, am desfacut portiera, am indreptat macaraua insa am mai observat o problema: intr-unul din capetele tijei de la macara exista un fel de buton din fier care ar trebui sa ajute geamul sa culiseze, geamul are la baza un obiect din plastic in care ar trebui sa intre "butonasul" respectiv dar pana la acest moment nu am reusit sa combin cele 2piese pt k spatiul este fff stramt, nu vreau nici sa demontez tot ansamblul. Trebuie sa ajung la un meserias....
Aveti grija sa nu patiti acelasi lucru, cel mai bine verificati macaralele in momentul in care observati comportari ciudate ale geamurilor.
- biker
- **
- 173 mesaje
- din 22 Aug 2007
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
biker
- Mesaje scrise: 173
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2007
- Mesaj Privat
zntavy
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1991 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2007
- Mesaj Privat
off vad ca suntem destul de multi necajiti de geamuri...eu am un opel calibra, la mine geamul din dreapta merge aproape perfect...,cand este inchis si apas pe buton urca pana sus si coboara 5 cm si pe urma trebuie sa-l urc treptat,altfel iar coboara, iar cu usa deschisa urca perfect, dar problema majora este cu geamul din stanga care imi urca/coboara doar treptat..dau de 10 ori si ajunge si el sus(sau coboara), o singura data de cand am masina am dat foarte rapid de buton si a mers dintr-o bucata (mentionez ca am ramas socat de cat de bine e ). recent am incercat alte butoane care functionau sigur pe alta masina,dar problema a ramas...daca tin apasat pe buton urca/coboara 5 cm si se opreste, trebuie sa apas de multe ori...cine da comanda geamului ca sa urce .coboare dintr-o bucata? poate am un fir intrerupt? stie cineva care sunt firele pt aceasta comanda?vin de la buton catre calulatorul de confort? ...am auzit prea multe variante si nu stiu ce sa mai incerc. maine voi incerca sa scot bateria si sa tin pe urma apasat 5 secunde pe butoane dar ma indoiesc k va da rezultate deoarece am mai scos-o...
astept niste idei, va multumesc anticipat (iarna nu prea m-a deranjat,dar incepe sa se incalzeasca si cum nu am aer... )
astept niste idei, va multumesc anticipat (iarna nu prea m-a deranjat,dar incepe sa se incalzeasca si cum nu am aer... )
zntavy
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1991 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2007
- Mesaj Privat