- emmanuel
- OP
- 235 mesaje
- din 10 Feb 2005
- Bucuresti
emmanuel
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2005
- Mesaj Privat
- kapix
- ***
- 681 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
Eu am patit-o acum o saptamana. In Arad costa cateva sute de mii fiecare 5 cm.
Cei care mi l-au lipit mi-au spus ca se trage de la diferenta de temperatura intre interior si exterior. Afara fiind frig, in momentul in care dai drumul la caldura pe parbriz, stratul interior al duplexului se dilata, stratul exterior ramane contractat si de aici fisura. Vara se poate intampla acelasi lucru din cauza aerului conditionat .
Prin urmare, porniti caldura odata cu motorul, pentru a se incalzi treptat. Incercati sa evitati dirijarea aerului fierbinte direct pe parbriz, in special dupa ce masina a stationat, s-a racit habitaclul dar motorul este cald. Si mai ales evitati spalatoriile cu apa calda iarna.
Nu m-am gandit niciodata ca de la aerul cald se poate produce o fisura in parbriz, dar dupa ce am patit-o mi-au spus-o mai multi.
Cei care mi l-au lipit mi-au spus ca se trage de la diferenta de temperatura intre interior si exterior. Afara fiind frig, in momentul in care dai drumul la caldura pe parbriz, stratul interior al duplexului se dilata, stratul exterior ramane contractat si de aici fisura. Vara se poate intampla acelasi lucru din cauza aerului conditionat .
Prin urmare, porniti caldura odata cu motorul, pentru a se incalzi treptat. Incercati sa evitati dirijarea aerului fierbinte direct pe parbriz, in special dupa ce masina a stationat, s-a racit habitaclul dar motorul este cald. Si mai ales evitati spalatoriile cu apa calda iarna.
Nu m-am gandit niciodata ca de la aerul cald se poate produce o fisura in parbriz, dar dupa ce am patit-o mi-au spus-o mai multi.
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
Daca e Vectra C ar trebui sa fie CASCO si atunci raspunsul e simplu : NOU
@kapix
Explicatia data de cei care l-au lipit mi se pare superficiala , diferenta de temperatura poate fi considerata doar ca si factor favorizant insa nu cred ca e cauza in toata povestea.
Intrebarea e de ce fenomenul apare doar la anumite modele
@kapix
Explicatia data de cei care l-au lipit mi se pare superficiala , diferenta de temperatura poate fi considerata doar ca si factor favorizant insa nu cred ca e cauza in toata povestea.
Intrebarea e de ce fenomenul apare doar la anumite modele
- kapix
- ***
- 681 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
Mie mi se pare plauzibila, cu toate astea nu vreau sa mi-o asum. Ei vorbesc din experienta, iar intre timp am auzit si alte patanii (una chiar de la aerul conditionat). Tot cei de la firma mi-au spus ca parbrizele de Ford sunt foarte sensibile. Eu mai cred ca sansele sunt cu atat mai mari cu cat instalatia de climatizare (radiator+ventilator) functioneaza mai bine, cu cat parbrizul este mai mare, cu cat este mai fix in cheder etc.
Indiferent ca e cauza sau factor favorizant este bine de stiut si de evitat. Eu stiam doar de spalatul cu apa calda, nu m-am gandit niciodata la aerul cald, dar de acum clar o sa am grija. Pana acum circulam frecvent cu ventilatorul si caldura la maxim (orientate spre parbriz) si cu suflantele din bord inchise .
O alta chestie - pentru cei care aveti oglinda pe parbriz. In cazul in care cade in nici un caz nu o lipiti cu adezivi care nu sunt speciali pentru asta. Eu am facut-o, din fericire a cazut din nou, acum mi-au lipit-o ei cu un silicon, a.i. lipitura sa fie elastica.
Indiferent ca e cauza sau factor favorizant este bine de stiut si de evitat. Eu stiam doar de spalatul cu apa calda, nu m-am gandit niciodata la aerul cald, dar de acum clar o sa am grija. Pana acum circulam frecvent cu ventilatorul si caldura la maxim (orientate spre parbriz) si cu suflantele din bord inchise .
O alta chestie - pentru cei care aveti oglinda pe parbriz. In cazul in care cade in nici un caz nu o lipiti cu adezivi care nu sunt speciali pentru asta. Eu am facut-o, din fericire a cazut din nou, acum mi-au lipit-o ei cu un silicon, a.i. lipitura sa fie elastica.
- Dac
- **
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
in TM se poate lipi cu 35.000/cm - nu merita sa-l lipestin insa:
mi-a zis ca nu garanteaza ca va tine (pt crapatura pornita din margine), tine doar pt ciobituri gen piatra - rezultatul vizual al lipiturii e excelent . e adevarat ca s-a deslipit intr-o luna.
la mien a crapat "de la sine" - suspectez aceeasi cauza: diferenta de temperatura
mi-a zis ca nu garanteaza ca va tine (pt crapatura pornita din margine), tine doar pt ciobituri gen piatra - rezultatul vizual al lipiturii e excelent . e adevarat ca s-a deslipit intr-o luna.
la mien a crapat "de la sine" - suspectez aceeasi cauza: diferenta de temperatura
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
Cred ca problema e mai degraba una de fixare in cheder fiind influentata si de lipsa de rigiditate a unor caroserii. Toata treaba apare doar la anumite modele cu parbriz lipit , cele cu cheder clasic nu sunt atinse de asfel de fenomene chiar daca parbrizul e supus acelorasi diferente de temperatura.
De asemenea aparitia unui punct de rugina sub cheder , pe rama parbrizului creeaza tensiuni care pot duce la asemenea fisuri. Problema e cunoscuta si la Opel insa a ramas deocamdata fara ecou ,reparatia se face in continuare pe banii clientului.
De asemenea aparitia unui punct de rugina sub cheder , pe rama parbrizului creeaza tensiuni care pot duce la asemenea fisuri. Problema e cunoscuta si la Opel insa a ramas deocamdata fara ecou ,reparatia se face in continuare pe banii clientului.
- BAC
- **
- 255 mesaje
- din 19 Mai 2005
- Vectra 2006 Z19DT
- Mures
BAC
- Mesaje scrise: 255
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2005
- Mesaj Privat
Parbrizul va costa ceva in jur la 200 euro(la Astra e cam 150). Se poate repara dar craptura nu va disparea ci va fi atenuata. Eu am avut o ciobitura cand am luat masina, am reparat-o si dupa doua zile am primit o piatra care mi-a facut o alta ciobitura in partea de jos, sub stergatoare. Nu m-am dus imediat sa o repar(greseala mea) si dupa doua saptamani mi-am gasit parbrizul crapat pe o lungime de 30 cm, pornind de la acea ciobitura. Repararea consta in introducerea unei rasini in acea fisura iar la capatul ei se da o gaura pt. a opri inaintarea ei pe viitor. Evident si gaura va fi acoperita cu acea substanta.
- emmanuel
- OP
- 235 mesaje
- din 10 Feb 2005
- Bucuresti
emmanuel
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2005
- Mesaj Privat
- kapix
- ***
- 681 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
- emmanuel
- OP
- 235 mesaje
- din 10 Feb 2005
- Bucuresti
emmanuel
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2005
- Mesaj Privat
Da ! Chiar exista dar nu se inchide la culoare (cel putin nu exact ca niste ochelari) ! pun pariu ca ai vazut in trafic masini cu parbriz care privit dintr-un anumit unghi par ca si cum il au mov sau albastru !! (ala e heliomat ) eu nu-i vad folosul !! sau nu observ eu nici o diferenta !! Pana mea !! uita-te la poza pe care le-am pus eu aici>> http://img16.imageshack.us/...e=dsc045858tq.jpg Vezi !!
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
si la mine este fisurat parbrizul din aceeasi cauza .undeva pe aici am pus o imtrebare de ce se fisureaza ? nu am primit raspunsuri.cineva de la un service a avut aceeasi explicatie, cica din cauza climatizarii. toate masinile pe care le-am vazut inainte de a o cumpara pe cea de acum aveau parbrizul crapat dealungul bordului (erau opel Omega )
eu am facut rost de unul cu 2 mil (original germania ) nou, cu parasolar. Am o sursa de piese mai ieftina decit pe piata. mai costa 1 mil montajul la Ager Service si gata treaba.dar cred ca o sa-l pun la primavara.
eu am facut rost de unul cu 2 mil (original germania ) nou, cu parasolar. Am o sursa de piese mai ieftina decit pe piata. mai costa 1 mil montajul la Ager Service si gata treaba.dar cred ca o sa-l pun la primavara.
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
emmanuel a scris:Da ! Chiar exista dar nu se inchide la culoare (cel putin nu exact ca niste ochelari) ! pun pariu ca ai vazut in trafic masini cu parbriz care privit dintr-un anumit unghi par ca si cum il au mov sau albastru !! (ala e heliomat ) eu nu-i vad folosul !! sau nu observ eu nici o diferenta !!
Parbrizul de care vorbesti e "colorglas" nu e heliomat , are in plus doar o nuanta de verde , albastru etc.
- AcidMan
- ***
- 641 mesaje
- din 16 Apr 2004
- Astra 2005 Z14XEP
- Bucuresti
AcidMan
- Mesaje scrise: 641
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2004
- Mesaj Privat
mi-a sarit o pietricica in parbriz in pasaj la lujerului ( de unde oare doar avem sosele perfecte, camere de filmat ne mai lipseau la ele) si am un punct de un mm. nu se vede decat daca iei la maturat parbrizul cu privirea numai ca eu stiu unde e si il vad mereu.
se poate repara? Nu poate fi vorba de casco, doar daca se poate face ceva sa nu se vada.
se poate repara? Nu poate fi vorba de casco, doar daca se poate face ceva sa nu se vada.
- pichu
- **
- 157 mesaje
- din 19 Nov 2005
- Bucuresti
pichu
- Mesaje scrise: 157
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2005
- Mesaj Privat
pentru orice fel de pietricica din parbriz, cu conditia sa nu fi fugit , sa se extinda..si sa fi crapat parbrizul..te poti duce cu incredere la ager service...pe serban voda...de la intersectia de la tineretului , urci pe piatra cubica pe str serban voda cred, spre cimitirul belu cum ar veni;si sus , in curba, pe stanga cum urci , e ager service;mai poti cauta pe net ca sigur ii gasesti;sunt super meseriasi, ei mi au facut si mie o ciobitura cam de 1 cm diametru
- AcidMan
- ***
- 641 mesaje
- din 16 Apr 2004
- Astra 2005 Z14XEP
- Bucuresti
AcidMan
- Mesaje scrise: 641
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2004
- Mesaj Privat
- pichu
- **
- 157 mesaje
- din 19 Nov 2005
- Bucuresti
pichu
- Mesaje scrise: 157
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2005
- Mesaj Privat