ovidiu666
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Vaslui
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jan 2009
- Mesaj Privat
cont-sters-14856- Suspendat
- 372 mesaje
- din 07 Feb 2008
cont-sters-14856- Mesaje scrise: 372
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2008
- Mesaj Privat
O problema similara am si eu. Eu am un Vectra Caravan motorina de 1.9 si de ceva timp mi s-a apins becul check engine iar de atunci masina nu ma trage. Motorul are 150 de cai dar in momentul asta masina nu poate depasi efectiv viteza de 120 km/h. Si merge greu de tot.
Am incercat sa fac testul cu agrafa dar sincer nu prea m-am descurcat. As aprecia daca cineva, care a mai avut probleme similare si le-a rezolvat, sa ne sfatuiasca. O sa ma trimiteti sa mai citesc comentarii similare sau sa ma duc la service. Faza e ca am fost (la opel in Timisoara) si boii nu au stiut ce are. Au zis (asta e a -2 a oara cand imi dau replica asta) sa vin din cand in cand cu masina la ei si daca mai au in service masini similare, probeaza piese de respectiva masina pe a mea si o sa descopere ei pana la urma.
As aprecia daca e vreun membru din Timisoara si a dat de un service serios (si ieftin ) unde sa pot sa merg si eu cu masina.
Am incercat sa fac testul cu agrafa dar sincer nu prea m-am descurcat. As aprecia daca cineva, care a mai avut probleme similare si le-a rezolvat, sa ne sfatuiasca. O sa ma trimiteti sa mai citesc comentarii similare sau sa ma duc la service. Faza e ca am fost (la opel in Timisoara) si boii nu au stiut ce are. Au zis (asta e a -2 a oara cand imi dau replica asta) sa vin din cand in cand cu masina la ei si daca mai au in service masini similare, probeaza piese de respectiva masina pe a mea si o sa descopere ei pana la urma.
As aprecia daca e vreun membru din Timisoara si a dat de un service serios (si ieftin ) unde sa pot sa merg si eu cu masina.
haiducu
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2004 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2008
- Mesaj Privat
cont-sters-14856- Suspendat
- 372 mesaje
- din 07 Feb 2008
cont-sters-14856- Mesaje scrise: 372
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2008
- Mesaj Privat
Am un Opel Vectra Caravan 1.9 CDTI din 2005 (probabil ca Vectra C). Iar ca si motorizare, in talon scrie Z19DT.
Ca si simptome: s-a aprins pe bord becul "check engine". De cand a aparut, motorul nu mai are putere (si are 150 de cai), ca si cum turbina nu mai intra iin functiune. Nu mai are sprint, nu mai trage cum tragea inainte. E lenes. In plus, oricat as tura-o, masina nu poate depasi 120 km/h. Pur si simplu nu trece de viteza asta orice as face. Mai o chestie care am sesizat-o de curand (e posibil sa fi fost de cand s-a aprins becul dar nu am observat atunci) - cand motorul e pornit, undeva in fata, pe sub masina se aude un pufait, ca si cum scapa gaze dar toba nu face urat ca si cum ar fi sparta. Am auzit ca o portiune din esapament ar fi un fel de tub (cum e ala de la hota de bucatarie dar mai subtire) invelit intr-un material textil si am impresia ca ala ar putea fi spart. Chiar si asa, ar putea furtunu asta spart sa impiedice pornirea turbinei? Asta daca intr-adevar turbina e cea care nu porneste. Habar nu am. Ar fi super daca cineva care a mai patit asta a rezolvat-o doar schimband furtunula ala. E si scump al dracu, cica vreo 5-6 mil.
Alte simptome nush ce sa zic.
Ca si simptome: s-a aprins pe bord becul "check engine". De cand a aparut, motorul nu mai are putere (si are 150 de cai), ca si cum turbina nu mai intra iin functiune. Nu mai are sprint, nu mai trage cum tragea inainte. E lenes. In plus, oricat as tura-o, masina nu poate depasi 120 km/h. Pur si simplu nu trece de viteza asta orice as face. Mai o chestie care am sesizat-o de curand (e posibil sa fi fost de cand s-a aprins becul dar nu am observat atunci) - cand motorul e pornit, undeva in fata, pe sub masina se aude un pufait, ca si cum scapa gaze dar toba nu face urat ca si cum ar fi sparta. Am auzit ca o portiune din esapament ar fi un fel de tub (cum e ala de la hota de bucatarie dar mai subtire) invelit intr-un material textil si am impresia ca ala ar putea fi spart. Chiar si asa, ar putea furtunu asta spart sa impiedice pornirea turbinei? Asta daca intr-adevar turbina e cea care nu porneste. Habar nu am. Ar fi super daca cineva care a mai patit asta a rezolvat-o doar schimband furtunula ala. E si scump al dracu, cica vreo 5-6 mil.
Alte simptome nush ce sa zic.
- h0rm0n
- *****
- 3,973 mesaje
- din 31 Jan 2007
- Vectra 2001 Y26SE
- Timis
h0rm0n
- Mesaje scrise: 3,973
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Y26SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2007
- Mesaj Privat
@Alin Bogdan
pt tine nu e valabila metoda "Testul cu agrafa". ai mufa OBD2 si se face testu pe tester (PC)
cat despre curatirea EGR-ului, ai un tutorial AICI cum sa cureti EGR-ul la acel tip de motor, si in cel hal a fost acel EGR !
dara nu ar fi problema EGR-ului, atunci problema este asemanatoare pe care o are si frate-miu (motor: Y20DTH - 101 cp) pierde undeva aer la admisie, si nu are putere, dar in schimb nu este aprins nici un martor ! la tester a aparut 2 erori (P1100 si P0105 - erori ce indica pierdere aer)
@ovidiu666
iar pentru tine metoda ar fi acelasi, dar pozitionarea difera ! Bafta !
pt tine nu e valabila metoda "Testul cu agrafa". ai mufa OBD2 si se face testu pe tester (PC)
cat despre curatirea EGR-ului, ai un tutorial AICI cum sa cureti EGR-ul la acel tip de motor, si in cel hal a fost acel EGR !
dara nu ar fi problema EGR-ului, atunci problema este asemanatoare pe care o are si frate-miu (motor: Y20DTH - 101 cp) pierde undeva aer la admisie, si nu are putere, dar in schimb nu este aprins nici un martor ! la tester a aparut 2 erori (P1100 si P0105 - erori ce indica pierdere aer)
@ovidiu666
iar pentru tine metoda ar fi acelasi, dar pozitionarea difera ! Bafta !
cont-sters-14856- Suspendat
- 372 mesaje
- din 07 Feb 2008
cont-sters-14856- Mesaje scrise: 372
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2008
- Mesaj Privat
Pt h0rm0n
Sti pe cineva din Timi care sa aiba un tester si sa nu ma incaseze ca la un service? Sau, si mai bine, sti pe cineva care poate instala softul de tester pe laptop? Eu unul asa face " munca patriotica" pt colegii forumisti daca as face rost de un astfel de soft si de un manual ceva cu modul de folosire, parametrii de referinta etc.
Sti pe cineva din Timi care sa aiba un tester si sa nu ma incaseze ca la un service? Sau, si mai bine, sti pe cineva care poate instala softul de tester pe laptop? Eu unul asa face " munca patriotica" pt colegii forumisti daca as face rost de un astfel de soft si de un manual ceva cu modul de folosire, parametrii de referinta etc.
- h0rm0n
- *****
- 3,973 mesaje
- din 31 Jan 2007
- Vectra 2001 Y26SE
- Timis
h0rm0n
- Mesaje scrise: 3,973
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Y26SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2007
- Mesaj Privat
- h0rm0n
- *****
- 3,973 mesaje
- din 31 Jan 2007
- Vectra 2001 Y26SE
- Timis
h0rm0n
- Mesaje scrise: 3,973
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Y26SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2007
- Mesaj Privat
rcostache
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2009
- Mesaj Privat
acu 1 an am avut si eu o problema asemanatoare : nu vroia sa traga , nu puteam sa merg cu mai mult de 120km/h , parca nu avem turbina. Am pus-o pe un tester si imi dadea o eroare la EGR (nu mai stiu exact cum suna). Pana la urma am descoperit din intamplare un furtunas de la "swirl control solenoid valve" care era fisurat , l-am inlocuit si masina a inceput sa mearga ca noua . Sfatul meu ar fi sa verifici toate furtunasele atat de la swirl control solenoid valve, waste gate si tot ce mai vezi pe acolo. Daca totul e ok, atunci du-te si fa o diagnoza , dar ai grija la cine o faci (e usor sa conectezi o mufa la masina si una la laptop , mai difici e sa stii sa interpretezi codurile de eroare ). Bafta multa !
vectra c 2.0dti, y20dth
vectra c 2.0dti, y20dth
- alin.cristescu
- *
- 15 mesaje
- din 05 Feb 2009
- Arges
alin.cristescu
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Arges
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2009
- Mesaj Privat
Alin Bogdan a scris:Am un Opel Vectra Caravan 1.9 CDTI din 2005 (probabil ca Vectra C). Iar ca si motorizare, in talon scrie Z19DT.
Ca si simptome: s-a aprins pe bord becul "check engine". De cand a aparut, motorul nu mai are putere (si are 150 de cai), ca si cum turbina nu mai intra iin functiune. Nu mai are sprint, nu mai trage cum tragea inainte. E lenes. In plus, oricat as tura-o, masina nu poate depasi 120 km/h. Pur si simplu nu trece de viteza asta orice as face. Mai o chestie care am sesizat-o de curand (e posibil sa fi fost de cand s-a aprins becul dar nu am observat atunci) - cand motorul e pornit, undeva in fata, pe sub masina se aude un pufait, ca si cum scapa gaze dar toba nu face urat ca si cum ar fi sparta. Am auzit ca o portiune din esapament ar fi un fel de tub (cum e ala de la hota de bucatarie dar mai subtire) invelit intr-un material textil si am impresia ca ala ar putea fi spart. Chiar si asa, ar putea furtunu asta spart sa impiedice pornirea turbinei? Asta daca intr-adevar turbina e cea care nu porneste. Habar nu am. Ar fi super daca cineva care a mai patit asta a rezolvat-o doar schimband furtunula ala. E si scump al dracu, cica vreo 5-6 mil.
Motoarele de 1,9 au probleme la galeria de admisie, sunt acolo niste clapete de aer actionate de un motoras printr-o tija comuna.
Daca nu ai probleme la tot ce tine de turbosuflanta (furtune de vacuum sparte, furtune de turbo sparte - cele groase, electrovalva turbo...)fa o testare si verifica preventiv gleria de admisie - in partea de sus a galeriei poti vedea tija comuna.
Mai poate fi si filtrul de particule daca ai mers mult in oras la turatii mici creste procentul de incarcare al filtrului
Alte simptome nush ce sa zic.
Ca si simptome: s-a aprins pe bord becul "check engine". De cand a aparut, motorul nu mai are putere (si are 150 de cai), ca si cum turbina nu mai intra iin functiune. Nu mai are sprint, nu mai trage cum tragea inainte. E lenes. In plus, oricat as tura-o, masina nu poate depasi 120 km/h. Pur si simplu nu trece de viteza asta orice as face. Mai o chestie care am sesizat-o de curand (e posibil sa fi fost de cand s-a aprins becul dar nu am observat atunci) - cand motorul e pornit, undeva in fata, pe sub masina se aude un pufait, ca si cum scapa gaze dar toba nu face urat ca si cum ar fi sparta. Am auzit ca o portiune din esapament ar fi un fel de tub (cum e ala de la hota de bucatarie dar mai subtire) invelit intr-un material textil si am impresia ca ala ar putea fi spart. Chiar si asa, ar putea furtunu asta spart sa impiedice pornirea turbinei? Asta daca intr-adevar turbina e cea care nu porneste. Habar nu am. Ar fi super daca cineva care a mai patit asta a rezolvat-o doar schimband furtunula ala. E si scump al dracu, cica vreo 5-6 mil.
Motoarele de 1,9 au probleme la galeria de admisie, sunt acolo niste clapete de aer actionate de un motoras printr-o tija comuna.
Daca nu ai probleme la tot ce tine de turbosuflanta (furtune de vacuum sparte, furtune de turbo sparte - cele groase, electrovalva turbo...)fa o testare si verifica preventiv gleria de admisie - in partea de sus a galeriei poti vedea tija comuna.
Mai poate fi si filtrul de particule daca ai mers mult in oras la turatii mici creste procentul de incarcare al filtrului
Alte simptome nush ce sa zic.
- alin.cristescu
- *
- 15 mesaje
- din 05 Feb 2009
- Arges
alin.cristescu
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Arges
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2009
- Mesaj Privat
ovidiu666 a scris:salut.am un opel astra h cu motor 1.7 cdti(ecotec)101 cp sii am probleme cu ea ,nu mai trage deloc.Am citit aici pe forum despre acel EGR dar m-am uitat si la mn la motor sii acesta nu este la fel,nu stiu unde este.ma poate ajuta cineva?
mergi la o reprezentanta si fa o resoftare de calculator de injectie - versiunea pt turcia este fara EGR
- mark
- ****
- 1,425 mesaje
- din 19 Jan 2008
- Vectra 1999 X20XEV
- Alta tara
mark
- Mesaje scrise: 1,425
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1999 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2008
- Mesaj Privat
alin.cristescu a scris:mergi la o reprezentanta si fa o resoftare de calculator de injectie - versiunea pt turcia este fara EGR
sorry de off dar nu ma pot abtine ...
ba mai bine cumpara-ti alta masina ovidiu666
@alin.cristescu ... daca taceai filozof ramaneai ... frate daca nu le ai, abtzine-te, nu trimite omul pe cai gresite ...
@ovidiu666, i-a legatura cu colegii din Timis, cu siguranta au baietii tot ce trebuie, rezolvati voi cumva acolo fara service-uri
- alin.cristescu
- *
- 15 mesaje
- din 05 Feb 2009
- Arges
alin.cristescu
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Arges
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2009
- Mesaj Privat
mark a scris:
sorry de off dar nu ma pot abtine ...
ba mai bine cumpara-ti alta masina ovidiu666
@alin.cristescu ... daca taceai filozof ramaneai ... frate daca nu le ai, abtzine-te, nu trimite omul pe cai gresite ...
@ovidiu666, i-a legatura cu colegii din Timis, cu siguranta au baietii tot ce trebuie, rezolvati voi cumva acolo fara service-uri
alin.cristescu a scris:mergi la o reprezentanta si fa o resoftare de calculator de injectie - versiunea pt turcia este fara EGR
sorry de off dar nu ma pot abtine ...
ba mai bine cumpara-ti alta masina ovidiu666
@alin.cristescu ... daca taceai filozof ramaneai ... frate daca nu le ai, abtzine-te, nu trimite omul pe cai gresite ...
@ovidiu666, i-a legatura cu colegii din Timis, cu siguranta au baietii tot ce trebuie, rezolvati voi cumva acolo fara service-uri
ok nu le am si raman filosof dar da tu solutia
- alin.cristescu
- *
- 15 mesaje
- din 05 Feb 2009
- Arges
alin.cristescu
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Arges
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2009
- Mesaj Privat
- ionascu florin
- **
- 61 mesaje
- din 04 Dec 2007
- Agila 2001 z12xe
- Vaslui
ionascu florin
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Vaslui
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2007
- Mesaj Privat
Buna ziua! Am un Opel Astra 1,7 dti din 2000, motor y17dt, la care dupa o anumita perioada de functionare se aprindea chek engine ºi ii scadea drastic puterea. Am citit toate tutorialele care se referau la aceste simptome si am fãcut urmatoarele operatiuni: am facut testare ºi au apãrut ca si coduri P1125 de douã ori si P0380, ceea ce tratus ar însemna electroventil turbosuflanta ºi respectiv bujii cu incandescentã; în urma unor consultãri cu "specialisti", am curatat EGR, am inlocuit senzor turatie arbore cotit (crankshaft), am demontat si refacut celebrele lipituri reci la calculatorul injectiei, am inlocuit convertor presiune valava EGR ºi cel de la turbosuflanta, am verificat si curãtat cu spray contact tot ce înseamnã mufe conectoare, inclusiv cele de la ECU. Efectul acestor intervenþii? Zero!. Se plafoneaza in sarcina undeva la maxim 120 km/h, iar de la 1000 la 2200 de rotatii /min, parcã ar trage-o cineva de spate. Dupa 2200-2500 de rot/min, parca ar mai misca ea cumva dar numai in trepte mici de viteza si numai pana la 120 km/h.
Are cineva vreo idee ce as mai putea incerca?
Are cineva vreo idee ce as mai putea incerca?
- ionascu florin
- **
- 61 mesaje
- din 04 Dec 2007
- Agila 2001 z12xe
- Vaslui
ionascu florin
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Vaslui
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2007
- Mesaj Privat
cont-sters-14856- Suspendat
- 372 mesaje
- din 07 Feb 2008
cont-sters-14856- Mesaje scrise: 372
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2008
- Mesaj Privat
Si eu am aceeasi problema. Am discutat cu mai multa lume. Unele din solutiile inceracte de tine le-am incercat si eu. Evident fara efect.
La ce nervi am, pt ca nu gasesc pe unul care sa imi zica ceva concret fara sa demontez juma' de motor, imi vine sa imi iau Mercedes
Tu ai umblat la turbo? E posibil sa aiba pale rupte/indoite si sa fie blocat. Eu am pus masina pe tester si cand o turam la 3000 de ture, turbina era moarta, nici nu se misca.
Pana la urma cred ca tot la un service Opel ajung. Numai nu in Timisoara..."astia e prosti"...da' cu spume, nu asa....
Daca mai vine cineva cu idei...suntem deschisi.
La ce nervi am, pt ca nu gasesc pe unul care sa imi zica ceva concret fara sa demontez juma' de motor, imi vine sa imi iau Mercedes
Tu ai umblat la turbo? E posibil sa aiba pale rupte/indoite si sa fie blocat. Eu am pus masina pe tester si cand o turam la 3000 de ture, turbina era moarta, nici nu se misca.
Pana la urma cred ca tot la un service Opel ajung. Numai nu in Timisoara..."astia e prosti"...da' cu spume, nu asa....
Daca mai vine cineva cu idei...suntem deschisi.
- h0rm0n
- *****
- 3,973 mesaje
- din 31 Jan 2007
- Vectra 2001 Y26SE
- Timis
h0rm0n
- Mesaje scrise: 3,973
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Y26SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2007
- Mesaj Privat
- ionascu florin
- **
- 61 mesaje
- din 04 Dec 2007
- Agila 2001 z12xe
- Vaslui
ionascu florin
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Vaslui
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2007
- Mesaj Privat
Problema la mine este pana la 2200 rot/min. Turbosuflanta porneste si chiar am acea zvacnire. Dar pana ajung la 2200 de ture imi vine sa crap. Este posibil sa se regleze debitul la pompa de injectie? O fi prea mic? Sau ar putea fi opturate injectoerele? Vã rog mai veniti cu idei, poate cineva a rezolvat o situatie asemanatoare. De remarcat ca ieri am schimbat si calculatorul injectiei cu al unui prieten a carui masina functioneaza bine si efectul a fost tot "zero".
- crblx2
- **
- 110 mesaje
- din 19 Feb 2009
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Iasi
crblx2
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2009
- Mesaj Privat